Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miten laihduttaa normaalipainon sisällä?

Vierailija
05.10.2015 |

Olen 65cm pitkä ja painan 66kg, eli olen juuri ja juuri normaalipainon sisällä. Lihaksia löytyy jonkin verran. Nyt neuvoja, miten saisin painoa tuon 6kg pois ja olisin edes kohtuu hoikka, enkä tällainen pullero. Rahka ei mene alas, ja jogurtit on kuulemma turhia. Mitä syödä esim. aamupalaksi? Ongelmani on epäsäännöllinen ruokailurytmi ja mielikuvituksen puute ruuan laitossa. Siitä on helppi luistaa kun ruokaa ei tarvitse laittaa kun itselle ja miehelle.. Kuinka usein mun pitää syödä ettei napostelunhimo iske, ja millaisia määriä? En ymmärrä miksi tää on niin hankalaa.. Koko elämä pyörii syömisen ympärillä, välillä vedän niin vähillä kaloreilla että heikottaa kokoajan, ja välillä taas löysään enkä mieti mitä syön, ja paino nousee. Pitäisi saada siis joku rytmija tasapaino tähän.. Mikä määrä liikuntaa olisi hyvä? Kuntosalille en pääse, mutta muuten vinkit otetaan vastaan. T. 22v syömishäiriön rajamailla taisteleva nuori nainen.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joka on laihduttanut nyt vajaa kahdessa viikossa ainakin 1,5 kiloa normaalipainon sisällä.

Jätä pois sokeri, leipä, peruna jne. Korvaa ne kasviksilla, esim. vihreät pavut tai parsakaali on tosi hyviä keitettyinä lisukkeena lihan, kalan tai kanan kanssa. Osta esim. vain 9,5 % jauhelihaa, eikä mitään kermoja joukkoon. Laske kaloreita muutama päivä että pääset alkuun, mutta sen jälkeen vedä mututuntumalla - parempi kun et mieti syömistä koko ajan. Tärkein on tiedostaa, mitä välttää ja mistä ruoista tulee niitä turhia kaloreita. 

Ahmiminen helpottaa kun pääset eroon hiilihydraattikoukusta. Ennen laihdutusta voisit siis ihan vaan syödä terveellisesti muutaman viikon, ja sen jälkeen vasta vähentää kaloreita. Sokerihimo oli itselläni pahin toisena ja kolmantena päivänä, mutta siitä kun pääsi yli, alkoi helpottaa.

Itse en ole herätessäni nälkäinen. Päivän ensimmäinen ateriani tänään oli 3 paistettua munaa, joissa päällä vähän juustoa, lisäksi pikkusen raejuustoa, yksi avokaado, vihreitä papuja ja pala lohta eiliseltä. Tuolla pärjäsi oikein hyvin iltapäivään, jolloin söin välipalaksi pähkinöitä ja mandariinin. Iltaruuaksi söin taas lohta, nyt isomman palan, ja sen kanssa vihreitä papuja. Tuokin "illallinen" oli jo joskus viideltä, ja sen jälkeen en ole enää ollutkaan nälkäinen. 

Olen fyysisessä työssä ja työpäivinäni syön vähän enemmän. Muuten olen lisännyt pikkusen kotijumppaa, mutta en mitenkään säännöllisesti. Välipalaksi syön usein myös maustamatonta jogurttia myslin ja pakastemustikoiden kanssa. Myslissä on tosin sokeria, ja olenkin miettinyt korvaavani sen omalla lese/pähkinäseoksella. 

Digitaalisen vaa'an voi ostaa esim. Tigerista kympillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi