Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miten laihduttaa normaalipainon sisällä?

Vierailija
05.10.2015 |

Olen 65cm pitkä ja painan 66kg, eli olen juuri ja juuri normaalipainon sisällä. Lihaksia löytyy jonkin verran. Nyt neuvoja, miten saisin painoa tuon 6kg pois ja olisin edes kohtuu hoikka, enkä tällainen pullero. Rahka ei mene alas, ja jogurtit on kuulemma turhia. Mitä syödä esim. aamupalaksi? Ongelmani on epäsäännöllinen ruokailurytmi ja mielikuvituksen puute ruuan laitossa. Siitä on helppi luistaa kun ruokaa ei tarvitse laittaa kun itselle ja miehelle.. Kuinka usein mun pitää syödä ettei napostelunhimo iske, ja millaisia määriä? En ymmärrä miksi tää on niin hankalaa.. Koko elämä pyörii syömisen ympärillä, välillä vedän niin vähillä kaloreilla että heikottaa kokoajan, ja välillä taas löysään enkä mieti mitä syön, ja paino nousee. Pitäisi saada siis joku rytmija tasapaino tähän.. Mikä määrä liikuntaa olisi hyvä? Kuntosalille en pääse, mutta muuten vinkit otetaan vastaan. T. 22v syömishäiriön rajamailla taisteleva nuori nainen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*äh, 165cm pitkä siis. Ap

Vierailija
2/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeksi kirjoitusvirheet, puhelimella näpyttelen.. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä oon nyt viisi viikkoa 5:2 dieetillä ollut, 76 kg lähtöpaino eli juuri normaalipainossa ja 4 kg lähtenyt! Saa herkutellakin, pari kertaa viikossa olen syönyt ulkona tai karkkia jne. Syömishäiriötaustaa löytyy ja tää on musta huikeen hyvä systeemi laihduttaa.

Vierailija
4/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 05.10.2015 klo 20:08
"Laihdutin 165/58 ---> 43 syömällä 700kcal päivässä ja käymällä salilla 5kertaa viikossa. Onnea laihdutukseen!" Siis täysin normaalista painoindeksistä 21,3 anoreksian partaalle indeksiin 17,6. Miksi ihmeessä???

Tavoitteenani oli näyttää hyvältä YO-juhlassani. Olisin tosin laihduttanut ilman tuota extra-motivaatiotakin, sillä en yksinkertaisesti pitänyt vartalostani silloin, kun painoni oli korkeimmillaan.

Huh, huh! Maailma on mennyt perin kummalliseksi, jos hyvältä näyttääkseen on oltava lähes anorektikko. En oikein usko, että me miehet olemme tästä samaa mieltä, mutta jokainen tehköön kuten itse haluaa. Yleisenä mallina tämä on kuitenkin mielestäni jopa vaarallinen.

Vierailija
5/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo 5:2 dieetti käytännössä toimii? Ap

Vierailija
6/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lähti 15kg normaalipainon sisällä karppaamalla. Syömishäiriötaustaa löytyy mutta tuo toimi, ei tehnyt mieli proteiini-kasvispitoisia ruokia ahmia tai oksentaa. Youtubesta löytyy jumppaohjelmia.

Vierailija
7/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaamista oon kokeillut, mutta en keksi mitä söisin. Kananmunat, rasvaiset lihat ja juustot ei mene alas monena päivänä viikossa.. Vaihtoehdoiksi jää kasvikset, vihannekset, liha ja jogurtit. Varsinki ilta ja aamupalavinkkejä kaipaisin. Luin tuosta 5:2 dieetistä, mutta pelottaa että jos tuohon alan, niin sairastun lopullisesti.. Ap

Vierailija
8/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin 165/58 ---> 43 syömällä 700kcal päivässä ja käymällä salilla 5kertaa viikossa.
Onnea laihdutukseen!

Vierailija
9/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaako tuolla 700kcal/pv kuntoilla? Oon ollut 900kcal/pv ja lenkillä meinasi jäädä välille.. Ap

Vierailija
10/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä edessä. Paino vähitellen vuoden sisällä alkanut hivuttautua ylöspäin... Nyt painan noin 51 kg tms, tavoitteena olisi 46 kg minkä painoin vielä vuosi sitten. Ja pituutta 152 cm eli en mikään alipainoinen ollut tuossa aiemmassakaan painossa. Ei huvittaisi koko vaatekaappia uusia, mielummin yritän ensin laihduttaa ylimääräiset pois.

Yritän toteuttaa tämän projektin täysin pelkällä liikunnalla. Ei minusta ole millekään nälkäkuurille, mutta lisään arkiliikuntaa, lihaskuntoa enemmän jne. Tarkoitus olisi korvata läskit lihaksilla eikä laihduttaa viimeisetkin lihakset pois, siksi olen varautunut että tähän voi mennä puolikin vuotta vaikka pudotettavaa painoa noin vähän. 

Vierailija
11/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:47"]Jaksaako tuolla 700kcal/pv kuntoilla? Oon ollut 900kcal/pv ja lenkillä meinasi jäädä välille.. Ap
[/quote]
Jaksaa sillä, jos on motivoitunut. Itse olin niin kypsä katselemaan läskejäni, että laihduttaminen tuntui suhteellisen vaivattomalta. Raskaan liikuntasuorituksen jälkeen ei tee mieli syödä pitkään aikaan, joten kannattaa ajottaa se mahdollisimman pian työ/koulupäivän jälkeen. Juo paljon vettä ja makeanhimoon purkkaa!

Vierailija
12/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään, parasta olisi tietenkin liikkua jo aamulla!

Vierailija
13/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mistä saa halvalla hyvän henkilövaa'an ostettua? Helsingistä. En luota sellaisiin vanhanaikaisiin vieterivaakoihin kun ne näyttävät useimmiten mitä sattuu!

Vierailija
14/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaakavinkkejä kehiin! Köyhän budjetille sopivia :)

Vierailija
15/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laihdutin 165/58 ---> 43 syömällä 700kcal päivässä ja käymällä salilla 5kertaa viikossa. Onnea laihdutukseen!"

Siis täysin normaalista painoindeksistä 21,3 anoreksian partaalle indeksiin 17,6. Miksi ihmeessä???

Vierailija
16/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:47"]

Jaksaako tuolla 700kcal/pv kuntoilla? Oon ollut 900kcal/pv ja lenkillä meinasi jäädä välille.. Ap

[/quote]

Mä en ainakaan jaksaisi eväänikään liikauttaa noin vähillä kaloreilla! Noin vähällä syömisellä sulaa myös lihakset, jolloin on entistäkin alttiimpi lihoamaan sitten kun alkaa syömään taas normaalisti. Siksi yritän pitää syömiset samana, mutta lisätä liikuntaa, varsinkin sellaista mikä kehittää lihaskuntoa.

T: 10

Vierailija
17/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota minäkin pelkään, että jos ihan kitudieetille alan, lihon kaikki takaisin heti kun syön vähän enemmän. Voisin koettaa tuota 5:2 dieettiä, ja normaalipäivinä aamuisin n tunnin lenkki ja lihaskuntojumppaa. Paastopäivinä sitten mahdollisimman kevyesti liikkua.. Toimisikohan, jos söisi n.1400kcal/vrk + tunnin kävely/juoksulenkki? Lenkittöminä päivinä sitten vaikka 200kcal vähemmän. Kokemuksia saa jakaa edelleen. Jouluun mennessä olisi tarkoitus olla tavoitepainossa. Ap

Vierailija
18/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin vaakani tokmannilta, mutta lidlissä on myös välillä. 9,95 pulitin omastani, sopiva opiskelijan kukkarolle :) Ja ihan digitaalivaaka on. Ap

Vierailija
19/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:08"]"Laihdutin 165/58 ---> 43 syömällä 700kcal päivässä ja käymällä salilla 5kertaa viikossa. Onnea laihdutukseen!"

Siis täysin normaalista painoindeksistä 21,3 anoreksian partaalle indeksiin 17,6. Miksi ihmeessä???
[/quote]
Tavoitteenani oli näyttää hyvältä YO-juhlassani. Olisin tosin laihduttanut ilman tuota extra-motivaatiotakin, sillä en yksinkertaisesti pitänyt vartalostani silloin, kun painoni oli korkeimmillaan.

Vierailija
20/21 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:19"]

Minä ostin vaakani tokmannilta, mutta lidlissä on myös välillä. 9,95 pulitin omastani, sopiva opiskelijan kukkarolle :) Ja ihan digitaalivaaka on. Ap

[/quote]

Jaahas, pitääkin kipaista lidliin siis! Kiitos!