Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita lapsettomuushoidoilla lapsensa saaneita, jotka tuntevat TEHNEENSÄ lapsen?

Vierailija
05.10.2015 |

Minua henkilökohtaisesti ärsyttää se lässytys "lapsia ei tehdä, niitä saadaan". Sain itse lapseni alulle IVF-hoidoilla, ja kyllä todella koen nyt TEHNEENI lapsen, enkä mitenkään tuosta vain saaneeni. Se oli ihan kovaa työtä, mitä sen lapsen eteen teki nenäsumutteista, hormonipiikeistä, hormonimyrskyistä aina hyperstimulaatioon ja siitä eteenpäin. Muita, jotka jakavat ajatukseni?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:41"]Ehkä tuolla sanonnalla haetaan ennemminkin sitä, että ei niitä lapsia tuosta vain tehdä. Ei kaikilla lastenteko natsaa, vaikka kävisi mitkä hoidot läpi. Eli siinä mielessä lapsia ei tehdä, vaan saadaan.
[/quote]
No minä en olisi saanut, jos en sitä kovaa työtä olisi sen eteen tehnyt.
Ap
[/quote] no helsvetti! Me ollaan oltu hoidoissa kohta 3v! Eipä ole lasta näkynyt! Keskenmenoja sitäkin enemmän! Silti en ole sitä mieltä että olisin jotenkin " parempi" kuin muut jos nyt raskaaksi sattuisin joskus päätymään! Olet aikas ilkeä Ap.

Vierailija
22/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin lapset vasta neljännen ivf:n tuloksena. Onneksi tuli kaksi, tyttö ja poika, kerralla. Kyllä siinä lapset tekemällä tehtiin, mutta silti koin saaneeni lapset, sillä kolmen epäonnistuneen hoidon jälkeen en voi sanoa , että lapset saadaan tekemällä kun ei niitä meinannu tekemälläkään SAADA.

Nyt olen kyllä äärettömän onnellinen ja kiitollinen lapsistani, niin kuin lähes kaikki vanhemmat. Sen olen kyllä huomannut, että monille lapset ovat itsestäänselvyyksiä, jotka on hommattu tarkoin suunniteltuna ajankohtana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on lapset luomua mutta ihan on "tekemällä tehty". Melkein 2 vuotta molempia.

Vierailija
24/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi saatiin seitsemän vuoden jälkeen ja onnellisia hänestä olemme. Rankkaa oli,mutta nyt kaikki tuska on korvaantunut ja oli se sen arvoista.

Vierailija
25/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin lasta 7 vuotta, ennenkuin päästiin lapsettomuushoitoihin. Ennen sitä kävin kahteen kertaan gynekologilla lapsettomuudesta. Toisella kerralla otettiin joku verikoe ja sanottiin, että kyllä ovulaatio on tässä kuussa tapahtunut. Toisella kerralla määrättiin ehkäisypillerit, kun rohkenin epäillä, olisiko uusiutunut endometrioosi tähän syynä (silloin 5 vuotta yritystä). Kun sitten niihin lapsettomuushoitoihin päästiin, niin koin, ettei lasta tarvinnut enää "tehdä". Julkisella puolella pahoittelivat, että ette tule koskaan saamaan lasta, eivät saaneet munasolun munasolua kypsymään. 2 kk myöhemmin lapsettomuusklinikassa punktoitiin toistakymmentä munasolua ainokaisesta munasarjastani, ja raskaus alkoi kolmannella yrittämällä puolen vuoden sisään. 

Vierailija
26/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:43"]

En yritä, vaan ihan sitä mitä tuossa lukeekin. Voiko tuon minun viestini käsittää jotenkin kahdella tapaa?

[/quote]Toiset saavat lapsia. Toiset tekevät niitä. 

Vierailija
27/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:47"]

Varmaan tuon sanonnan taustalla on ettei niitä lapsia tehdä tuosta vain, vaan saadaan jos saadaan. Mutta kyllähän se lapsen tekeminen on ihan totista tekemistä silloin kun ongelmia on. Uskon että vanhemmuutta osaa arvostaa enemmän kun sen eteen on joutunut taistelemaan

[/quote]

Mä taas käsitän asian juuri toisin päin. Me, jotka raskaudumme helposti teemme lapsia. Koska voimme vain päättää, että nyt tehdään lapsi. Päätin ihan itse. Vaikka jos se ei olisi sujunut, niin päätökseni olisi ollut paperia. Mutta samoin lapsettomuushoitoja läpikäyvät voivat tehdä miten paljon vain, mutta jos lasta ei saa, niin sitä ei saa. 

Joten eikö ennemmin lapsettomuushoidoissa lapsia saada? Muut tekevät niitä.

Vierailija
28/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapsettomuushoidot ihan työstä käy. Toisin kuin petipuuhat...

Vierailija
29/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:31"]Minua henkilökohtaisesti ärsyttää se lässytys "lapsia ei tehdä, niitä saadaan". Sain itse lapseni alulle IVF-hoidoilla, ja kyllä todella koen nyt TEHNEENI lapsen, enkä mitenkään tuosta vain saaneeni. Se oli ihan kovaa työtä, mitä sen lapsen eteen teki nenäsumutteista, hormonipiikeistä, hormonimyrskyistä aina hyperstimulaatioon ja siitä eteenpäin. Muita, jotka jakavat ajatukseni?
[/quote]

Mites ne, jotka ovat myös olleet lapsettomuushoidoissa, mutta eivät ole saaneet lapsia hormonipiikeistä huolimatta?

Vierailija
30/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsia tehdään, se viittaa tietoiseen haluamiseen. Saaminen on sellaista, joka saattaa tulla, vaikket haluaisikaan. Mä en ainakaan halunnut saada lasta vaan tehdä sellaisen sitten kun olen valmis. 

Vierailija
31/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:31"]Minua henkilökohtaisesti ärsyttää se lässytys "lapsia ei tehdä, niitä saadaan". Sain itse lapseni alulle IVF-hoidoilla, ja kyllä todella koen nyt TEHNEENI lapsen, enkä mitenkään tuosta vain saaneeni. Se oli ihan kovaa työtä, mitä sen lapsen eteen teki nenäsumutteista, hormonipiikeistä, hormonimyrskyistä aina hyperstimulaatioon ja siitä eteenpäin. Muita, jotka jakavat ajatukseni? [/quote] Mites ne, jotka ovat myös olleet lapsettomuushoidoissa, mutta eivät ole saaneet lapsia hormonipiikeistä huolimatta?

[/quote]

He ei tehneet eivätkä saaneet :/ 

Vierailija
32/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:41"]Ehkä tuolla sanonnalla haetaan ennemminkin sitä, että ei niitä lapsia tuosta vain tehdä. Ei kaikilla lastenteko natsaa, vaikka kävisi mitkä hoidot läpi. Eli siinä mielessä lapsia ei tehdä, vaan saadaan.
[/quote]
No minä en olisi saanut, jos en sitä kovaa työtä olisi sen eteen tehnyt.
Ap
[/quote] no helsvetti! Me ollaan oltu hoidoissa kohta 3v! Eipä ole lasta näkynyt! Keskenmenoja sitäkin enemmän! Silti en ole sitä mieltä että olisin jotenkin " parempi" kuin muut jos nyt raskaaksi sattuisin joskus päätymään! Olet aikas ilkeä Ap.
[/quote]
Nyt en ihan ymmärtänyt, missä olen osoittanut olevani sitä mieltä, että olisin jotenkin parempi kuin muut? :O Herranjestas.
Ap

Vierailija
33/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja selvennyksenä vielä kaikille: minä EN ole sitä mieltä, että lapsettomuushoidot läpikäyneet olisivat jotenkin paremmat ja rakastavammat vanhemmat vanhemmat automaattisesti.
Ap

Vierailija
34/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:33"]Miksi niitä pitää väkisin tehdä?
[/quote]
No siksi, että halusin niin kovasti lapsen.
Ap
[/quote]

olisit adoptoinut yhden partalapsen. niitä on ihan vaikka koko talon täydeltä nyt saatavana.

Vierailija
35/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:31"]Minua henkilökohtaisesti ärsyttää se lässytys "lapsia ei tehdä, niitä saadaan". Sain itse lapseni alulle IVF-hoidoilla, ja kyllä todella koen nyt TEHNEENI lapsen, enkä mitenkään tuosta vain saaneeni. Se oli ihan kovaa työtä, mitä sen lapsen eteen teki nenäsumutteista, hormonipiikeistä, hormonimyrskyistä aina hyperstimulaatioon ja siitä eteenpäin. Muita, jotka jakavat ajatukseni?
[/quote]

Mites ne, jotka ovat myös olleet lapsettomuushoidoissa, mutta eivät ole saaneet lapsia hormonipiikeistä huolimatta?
[/quote]
No he eivät saaneet lasta, vaikka yrittivätkin.
Ap

Vierailija
36/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ymmärsin alkuperäisen pointtisi ap. Kaikilla se ei oo yhtä helppoo ymmärtää.. Tsemppiä, kohtalon kamu:)

Vierailija
37/37 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä hankala sanoa. Olihan se rankkaa, mutta silti tuntui että lapsi "annettiin" eli saatiin, kun oli jo sellainen mentaliteetti ettei sitä lasta kuitenkaan tule. Vaikka siis tekemällähän se tehtiin. Mutta tuolla sanonnallahan tarkoitetaan sitä, että ei niitä lapsia niin vaan tehdä. Esim joku kertalaakista onnistunut saattaisi sanoa että eihän se ole kuin tehdä lapsia, mutta toiset tietää että kyllä siihen vaaditaan annos tuuriakin joillain.