Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua kihloihin saati naimisiin

Vierailija
05.10.2015 |

Olemme päälle 30v pariskunta. 10v yhteiseloa ja kaksi lasta. Kihloista puhuttiin n.8v sitten ja sormuksetkin tilattiin. Mies löi liinat kiinni, sanoi että liian nopeasti ja että ehkä vuoden päästä. No, eipä näkynyt kihloja ja tänä aikana on lapsia kaksi siunaantunut. Äsken kysyin kihloista, hommataanko niitä koskaan ja hän sanoi "mistä minä tiedän haluanko vaikka 20 vuoden päästä". Masentavaa! Naimisiinmenostakin puhui muutama kuukaus takaperin, että joskus, jos menee hyvin pitkään. Itse haluisin ja tämä taas nakertaa. Harmittaa roikkua tässä, kun ei taida ikinä mitään tapahtua. Toisaalta en viitsi lapsilta perhettä rikkoa vain oman haluni tähden.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:06"]En tiedä miehesi ajatuksia, mutta minä olen avoliitossa 14 vuotta, ja 2 lasta on tullut. Avovaimo haluaisi avioliittoon, mutta aina kun ajattelen että voishan sitä, niin sitten alkaa taas se vaikea käytös ja muu ärsyttävä arkivalitus ja seksin pihtaaminen. Aina tulee olo, että jääköön tuonnemmaksi. Ennen lapsia olin kyllä aidosti aikeissa mennä naimisiin. Moni ystäväpariskunta on tässä ajassa päätynyt avioeroon, että mitä sitoutumista sekin avioliitto sitten tarkoittaa?
[/quote]

Eli et halua enää sitoutua avovaimoosi. Tämähän on se yleisin syy. Olit ainakin rehellinen

Vierailija
22/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:35"]Ei vaan halua sitoutua suhun. Itse en koskaan halua naimisiin, mutta syy on se, että olen ateisti eikä mitkään kirkolliset asiat vaan kiinnosta. Jos miehesi ajattelisi noin, hän kyllä kertoisi sen. Tuo että lupaa ja sitten ei haluakaan, on aika selvä merkki siitä ette hän vaan halua olla kanssasi loppuelämää. [/quote] Siis miksi ateisti ei halua naimisiin. Eihän kirkolla ole mitään tekemistä naimisiin menon kanssa jos menee maistraatissa. Ihme perusteluja ihmisillä. [/quote] No ihan vaan siksi, että "avioliitto on miehen ja naisen välinen" yms yms. Raamatusta se kuitenkin on lähtöisin.

[/quote]

Nokun ei ole. Iimiset menivät jopa Suomessa naimisiin kauan ennen kuin Raamattu edes rantautui tänne. Avioliittoja on aina solmittu, eikä  suinkaan uskonnollisista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on fiksu. Miksi mennä naimisiin kun eroatte kumminkin. Mies siinä mittelössä häviää.

Vierailija
24/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:15"]

Olemme päälle 30v pariskunta. 10v yhteiseloa ja kaksi lasta. Kihloista puhuttiin n.8v sitten ja sormuksetkin tilattiin. Mies löi liinat kiinni, sanoi että liian nopeasti ja että ehkä vuoden päästä. No, eipä näkynyt kihloja ja tänä aikana on lapsia kaksi siunaantunut. Äsken kysyin kihloista, hommataanko niitä koskaan ja hän sanoi "mistä minä tiedän haluanko vaikka 20 vuoden päästä". Masentavaa! Naimisiinmenostakin puhui muutama kuukaus takaperin, että joskus, jos menee hyvin pitkään. Itse haluisin ja tämä taas nakertaa. Harmittaa roikkua tässä, kun ei taida ikinä mitään tapahtua. Toisaalta en viitsi lapsilta perhettä rikkoa vain oman haluni tähden.

[/quote]

Miksi ihmeessä teit kaksi lasta ennen kihloja?

Vierailija
25/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosi sitä?

Vierailija
26/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:56"]Mies erosi vuosia sitten kirkosta. Hän sanoi että tahtoo maistraattihäät, mutta minä halusin kirkkohäät. Ne puheet jäi sillon 8v sitten. Nyt erosin myös kirkosta (ihan omista syistä), eli mistään kirkollisuudesta ei ole kyse. Ja mielestäni lasten hankkiminen on isompi sitoutuminen. Hänen mielestään naimisiinmeno ei ole tärkeää, mutta kuitenkin niin tärkeää, ettei voi mennä. Vituttaa kyllä tuollainen tuuliviiri. Ja tiedän olevani lapsellinen, itsekeskeinen yms :( ap [/quote] Musta on hassua tää "lapset ovat suurempi sitoutuminen" -juttu. Jos kerran on jo sitouduttu niin kovin syvällisesti, niin miksei sitten voisi mennä myös naimisiin, jos toinen palavasti haluaa?

[/quote] Totta, ja jos kerran lapset on suurempi sitoutuminen, niin miksi oikeastaan enää pitäisikään mennä naimisiin, kun on jo sitouduttu muka sen suurimman kautta?

Vierailija
27/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei halua naimisiin kanssasi, koska eron tullessa lapsien isää, miestä, kairataan kuivana perseeseen yhteiskunnan toimesta. :D

Vierailija
28/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän siltä, että mies ei oikeasti halunnut niitä lapsiakaan. Se vaan tapahtui. Nyt se on sitten nalkissa.

Vierailija
29/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on nyt oltu 15 vuotta yhdessä. Taloudellisia asioita piti järjestää uusiksi ja kirjoittaa meidän keskinäiseen testamenttiin pari juttua lisää.... Siinä sivussa laskeskelin mahdollisia perintöveroja eikä perintöveronkaan välttely (10000-15000€) ollut miehelle hyvä syy avioitua. Eipä sillä että mua itseänikään avio kiinnosta. Nauratti vain että enpä saanut ostettua miestä. En kyllä hetkeäkään epäile hänen sitoutumistaan minuun ja perheeseen.

uskoisin, että moni muukin on elämäänsä ihan tyytyväinen ilman virallisia liittoja, ainakin jos on itsetunto kohdillaan. Ap:n kannattaisi pohtia miksi naimisiin meno on hänelle tärkeää.

Vierailija
30/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:06"]En tiedä miehesi ajatuksia, mutta minä olen avoliitossa 14 vuotta, ja 2 lasta on tullut. Avovaimo haluaisi avioliittoon, mutta aina kun ajattelen että voishan sitä, niin sitten alkaa taas se vaikea käytös ja muu ärsyttävä arkivalitus ja seksin pihtaaminen. Aina tulee olo, että jääköön tuonnemmaksi. Ennen lapsia olin kyllä aidosti aikeissa mennä naimisiin. Moni ystäväpariskunta on tässä ajassa päätynyt avioeroon, että mitä sitoutumista sekin avioliitto sitten tarkoittaa?
[/quote]

Eli et halua enää sitoutua avovaimoosi. Tämähän on se yleisin syy. Olit ainakin rehellinen
[/quote]
Olen minä edelleen paljon paremmin sitoutunut, kuin moni tuntemani aviomies. Mutta kaipa niiden vaimot luulevat muuta ja ovat sitten luottavaisia suhteensa pysyvyyteen.

Vierailija
31/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos ihmiset haluavat tehdä lapsia ennen naimisiin menoa. Mutta en ymmärrä, jos ihmiset tekevät ensin lapsia ja sitten ihmettelevät, kun toinen ei enää haluakaan mennä naimisiin.

Naimisiin meno kun kuitenkin yleensä on ensi askel perheen perustamiseen, joten miksi ottaa enää sitä askelta, kun perhe on jo perustettu?

Niin tosiaankin voi ajatella ja tuntea, joten nyt on järjestys ollut väärä, jos naimisiin meno on kovin tärkeää alunperinkin ollut.

Vierailija
32/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:06"]En tiedä miehesi ajatuksia, mutta minä olen avoliitossa 14 vuotta, ja 2 lasta on tullut. Avovaimo haluaisi avioliittoon, mutta aina kun ajattelen että voishan sitä, niin sitten alkaa taas se vaikea käytös ja muu ärsyttävä arkivalitus ja seksin pihtaaminen. Aina tulee olo, että jääköön tuonnemmaksi. Ennen lapsia olin kyllä aidosti aikeissa mennä naimisiin. Moni ystäväpariskunta on tässä ajassa päätynyt avioeroon, että mitä sitoutumista sekin avioliitto sitten tarkoittaa?
[/quote]

[/quote]
Olen minä edelleen paljon paremmin sitoutunut, kuin moni tuntemani aviomies. Mutta kaipa niiden vaimot luulevat muuta ja ovat sitten luottavaisia suhteensa pysyvyyteen.
[/quote]

Niin tai näin, sinun syysi olla menemättä naimisiin on se, ettet halua sitoutua avovaimoosi.

Vierailija
33/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:06"]En tiedä miehesi ajatuksia, mutta minä olen avoliitossa 14 vuotta, ja 2 lasta on tullut. Avovaimo haluaisi avioliittoon, mutta aina kun ajattelen että voishan sitä, niin sitten alkaa taas se vaikea käytös ja muu ärsyttävä arkivalitus ja seksin pihtaaminen. Aina tulee olo, että jääköön tuonnemmaksi. Ennen lapsia olin kyllä aidosti aikeissa mennä naimisiin. Moni ystäväpariskunta on tässä ajassa päätynyt avioeroon, että mitä sitoutumista sekin avioliitto sitten tarkoittaa?
[/quote]

[/quote]
[/quote]
Ja tähän voisi vielä kysyä, että olisinko nyt sitoutuneempi, jos olisinkin mennyt ennen lapsien tekoa naimisiin?

Vierailija
34/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:35"]Ei vaan halua sitoutua suhun. Itse en koskaan halua naimisiin, mutta syy on se, että olen ateisti eikä mitkään kirkolliset asiat vaan kiinnosta. Jos miehesi ajattelisi noin, hän kyllä kertoisi sen. Tuo että lupaa ja sitten ei haluakaan, on aika selvä merkki siitä ette hän vaan halua olla kanssasi loppuelämää.
[/quote]
Öö... naimisiin meno ei ole kirkollista hömppää, vaan juridinen sopimus. Siihen ei tarvitse kirkkoa sekoittaa

Vierailija
35/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:12"]Minä en ymmärrä, että joku pitää naimisiinmenoa isompana juttuna kuin lasten tekemistä. 

Ihmisestä, jonka kanssa on naimisissa, pääsee eroon. Ihmisestä, jonka kanssa on lapsia, ei ikinä pääse eroon.
[/quote]

Pääseehän. Heti kun muksu täyttää 18 vuotta.

Vierailija
36/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minkä ihmeen takia mies haluaisi, kun hänellä on jo nyt kaikki mitä voi naiselta haluta ilman mitään sitoumuksia. Olet omilla toimillasi osoittanut, että ei sen niin väliä ole, onko naimisissa. Big deal.

Vierailija
37/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:56"]Mies erosi vuosia sitten kirkosta. Hän sanoi että tahtoo maistraattihäät, mutta minä halusin kirkkohäät. Ne puheet jäi sillon 8v sitten. Nyt erosin myös kirkosta (ihan omista syistä), eli mistään kirkollisuudesta ei ole kyse. Ja mielestäni lasten hankkiminen on isompi sitoutuminen. Hänen mielestään naimisiinmeno ei ole tärkeää, mutta kuitenkin niin tärkeää, ettei voi mennä. Vituttaa kyllä tuollainen tuuliviiri. Ja tiedän olevani lapsellinen, itsekeskeinen yms :( ap [/quote] Musta on hassua tää "lapset ovat suurempi sitoutuminen" -juttu. Jos kerran on jo sitouduttu niin kovin syvällisesti, niin miksei sitten voisi mennä myös naimisiin, jos toinen palavasti haluaa?

[/quote] Totta, ja jos kerran lapset on suurempi sitoutuminen, niin miksi oikeastaan enää pitäisikään mennä naimisiin, kun on jo sitouduttu muka sen suurimman kautta?

[/quote]

Mun mielestä kumppaniin sitoutuminen on isompi asia. Lapset muuttavat pois noin 20 vuoden paikkeilla viimeistään. Kumppani on vierellä jopa 70 vuotta. Lapsia ei voi valita, kumppanin voi. Ainakin Suomessa. Ainakin vielä toistaiseksi.

Vierailija
38/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:21"]Miksi suostuit tekemään lapset ilman avioitumista?

[/quote]

Ei se avioliitto kovin hyvin sido, eron saa kyllä helposti
[/quote]

Sen avoeron vasta helposti saakin, päivittää vaan osoitetietoja.

Vierailija
39/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:06"]

En tiedä miehesi ajatuksia, mutta minä olen avoliitossa 14 vuotta, ja 2 lasta on tullut. Avovaimo haluaisi avioliittoon, mutta aina kun ajattelen että voishan sitä, niin sitten alkaa taas se vaikea käytös ja muu ärsyttävä arkivalitus ja seksin pihtaaminen. Aina tulee olo, että jääköön tuonnemmaksi. Ennen lapsia olin kyllä aidosti aikeissa mennä naimisiin. Moni ystäväpariskunta on tässä ajassa päätynyt avioeroon, että mitä sitoutumista sekin avioliitto sitten tarkoittaa?

[/quote]

Ajatteletko siis, että kun pitää avokin löysässä hirressä, saat helpommin sitä mitä itse haluat?  Entäs sitten kun hän päättääkin, että nyt riitti? 

Vierailija
40/48 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 18:06"]

En tiedä miehesi ajatuksia, mutta minä olen avoliitossa 14 vuotta, ja 2 lasta on tullut. Avovaimo haluaisi avioliittoon, mutta aina kun ajattelen että voishan sitä, niin sitten alkaa taas se vaikea käytös ja muu ärsyttävä arkivalitus ja seksin pihtaaminen. Aina tulee olo, että jääköön tuonnemmaksi. Ennen lapsia olin kyllä aidosti aikeissa mennä naimisiin. Moni ystäväpariskunta on tässä ajassa päätynyt avioeroon, että mitä sitoutumista sekin avioliitto sitten tarkoittaa?

[/quote]

Ajatteletko siis, että kun pitää avokin löysässä hirressä, saat helpommin sitä mitä itse haluat?  Entäs sitten kun hän päättääkin, että nyt riitti? 

[/quote]

Niin, ajattelitko ehkä, että olet itse jotenkin kypsempi tai fiksummin käyttäytyvä kuin avovaimosi, joka on tyytymätön avoliittoon, ja mokoma kehtaa nalkuttaa arjessa, eikä seksikään aina maistu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi