Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Tasa-arvo ei Suomessa ulotu koteihin, naiset uupuvat

Vierailija
11.04.2022 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008727747.html
Tutkimus paljastaa yllättävän paradoksin: Suomessa äidit ovat uupuneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa

Kommentit (2041)

Vierailija
1301/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhen kerran oon tarjonnu juoman naiselle baarissa :D Nainen otti drinkin ja lähti samantien pois. Menin perään ja sanoin että eikö sitä nyt huvittais edes hetki jutella kun kerran juoman hänelle ostin. Nainen vaan huutaa kovaan ääneen "Ai mitä sä kuvittelet? Että pillua saisit?" Samalla kummaksuvia katseita ympäriltä.

Jäi viimeseks kerraks hahaha.

Käytit liikaa patriarkaalista valtaasi haluamalla juoman vastapainoksi keskustella.  

Olisit vaan kiitollinen että sait tarjota juoman tuolle jumalalliselle naisoletetulle. 

Vierailija
1302/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhen kerran oon tarjonnu juoman naiselle baarissa :D Nainen otti drinkin ja lähti samantien pois. Menin perään ja sanoin että eikö sitä nyt huvittais edes hetki jutella kun kerran juoman hänelle ostin. Nainen vaan huutaa kovaan ääneen "Ai mitä sä kuvittelet? Että pillua saisit?" Samalla kummaksuvia katseita ympäriltä.

Niin, et kai oikeasti luule, että nainen on sinulle jotain velkaa siitä, jos haluat ostaa hänelle drinkin? Vai mitä se olisi? Kaksi minuuttia jutustelua per drinkki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseenalaistaakohan naisväen edustajat koskaan sitä että kaikessa pitää olla epärehellinen kotiinpäinvetävä kieroilija? Vai pidetäänkö sellaista itsestäänselvästi ihan peruskäytöksenä? 

Vierailija
1304/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo ja tasa-arvo. Eiköhän tässä ole kyse halujen ristiriidasta, naiset haluavat yleisesti ottaen enemmän tehdä työtä kuin miehet haluavat hoitaa perhettä. Oon aina ihmetellyt tuota naisten hinkua työelämään, mutta en valita, tehkää vaikka munkin työt siinä samalla tuossa kaikessa työinnossanne.

Siis aidosti ihmettelet sitä, ettei nainen halua elää köyhyydessä tukien varassa, vaan tekee töitä? Suomalaiset miehet ei nimittäin naisiaan millään tavalla elätä, ovat keskimäärin todella pihejä. Suomimiehelle on iso juttu tarjota edes yksi juoma naiselle. Keski-Euroopassa tarjotaan ihan vieraillekin ihmisille, jos sattuvat samaan pöytäseurueeseen. Omalle vaimolle nyt tietysti kaiken maksavat. Suomimies ei, vaan jos suomalainen nainen haluaa muutakin kuin kirppiskamaa ja makaroonia, on hänen tienattava itse rahansa.

Ei helvetti mikä tilitys :D Ihan kun jostain 1900-luvun alun prisenssatarinoista. "Yhyy miehet ei tarjoo drinkkejä yhyyyy"

ihan samaa mietin.   Ruma ankanpoikanen ei saa drinkkejä.   Nyyh nyyh.  

Oletteko te kumpikin juoppoja, kun teille juoma = alkoholi?

Tämähän on sitten triviaali suoritus ja annan heti pari esimerkkiä oikeasta toiminnasta baarissa.

Nainen avaa keskustelun yllättävästi, "Tarjootsa mulle drinkin?"

Tähän miehen on mahdollista vastata tilannetta keventävillä kokkapuheilla esimerkiksi seuraavasti:

"No joo! Naiselle jäävesi ilman vetta ja jäitä".

Annetun esimerkin jälkeen jää on ns. murtunut väliltänne ja keskustelu jatkuu yleensä suoremmin ja avoimemmin.

Ahaa, siis kelpaa mikä juoma vaan.  Ok, tuossa vettä ämpärillinen.  Jos haluat voin tarjota lisääkin.  

En arvannutkaan että feministejä on näin helppo miellyttää. 

Vierailija
1305/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, et kai oikeasti luule, että nainen on sinulle jotain velkaa siitä, jos haluat ostaa hänelle drinkin? Vai mitä se olisi? Kaksi minuuttia jutustelua per drinkki?

No en kuvittele haha :D Mutta siis, en minä ainakaan itse keneltäkään ottais juomaa jos ei kiinnostas niiden kanssa jäädä edes hetkeks juttelemaan ja kenties tarjota vaikka takas jossain vaiheessa juoma. Omasta mielestä tuo nyt on ihan normaalia käyttäytymistä.

Vierailija
1306/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mies kerran lähetti tarjoilijan tuomaan minulle drinkin pöytääni. En ollut itseäni kaksikymmentä vuotta vanhemmasta äijästä missään määrin kiinnostunut. MIten minun olisi tullut toimia? Kieltäytyä juomasta? Lähettää se takaisin hänelle? Suostua muodon vuoksi rupattelemaan hetki? En oikeasti tiedä. En halunnut drinkkiä, en halunnut hänen seuraansa. 

Vierailija
1307/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mies kerran lähetti tarjoilijan tuomaan minulle drinkin pöytääni. En ollut itseäni kaksikymmentä vuotta vanhemmasta äijästä missään määrin kiinnostunut. MIten minun olisi tullut toimia? Kieltäytyä juomasta? Lähettää se takaisin hänelle? Suostua muodon vuoksi rupattelemaan hetki? En oikeasti tiedä. En halunnut drinkkiä, en halunnut hänen seuraansa. 

Juomasta kieltäytyminen on varmaan aika selkeä viesti. Jos et halua olla miehen kanssa missään tekemisissä miksi vastaanottaisit häneltä lahjoja.

Vierailija
1308/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua drinkkiä, niin älä ota vastaa drinkkiä.

Vierailija
1309/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäytyä juomasta. Se olisi minusta normaali reaktio.

Vierailija
1310/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo ja tasa-arvo. Eiköhän tässä ole kyse halujen ristiriidasta, naiset haluavat yleisesti ottaen enemmän tehdä työtä kuin miehet haluavat hoitaa perhettä. Oon aina ihmetellyt tuota naisten hinkua työelämään, mutta en valita, tehkää vaikka munkin työt siinä samalla tuossa kaikessa työinnossanne.

Kyse on yhteiskuntajärjestelmästä. Totta kai naiset haluavat enemmän tehdä työtä kuin miehet haluavat hoitaa perhettä - työstähän saa toimeentulon, kotityöt pitää vaan jonkun hoitaa.

Niissä maissa, missä on yleisesti naisia vailla ”hinkua työelämään”, on miehellä selkeä elatusvelvollisuus naiseen nähden, joka jatkuu myös mahdollisen eron jälkeen. Suomessahan elatusvelvollisuus on voimassa lähinnä lapsiin - lasten äitiin se pätee vain avioliitossa ja vain sen aikaa kuin liitto kestää, eikä elatusvelvollisuus silloinkaan aina toteudu kunnolla.

hienosti taas oletit että lapset menee automaattisesti erossa naiselle... ai niin näinhän siinä yleensä käykin.  Sepä vasta tasa-arvoista. 

Missä maissa muuten puolison pitää eron jälkeen elättää ex puolisoaankin ja koskeeko tuo elatusvelvollisuus vain miehiä? 

Lasten lähihuoltajuus annetaan sille, joka avioliiton aikana on pääasiallisesti huolehtinut lapsista. Jos miestä ei ole lapsista huolehtiminen kiinnostanut, niin miksi hän haluaisi hoitaa lapset yksin eron jälkeen? Eihän miehellä ole aavistustakaan, miten työlästä se on.

Olet väärässä.  Lukemattomat huoltajuuskiistat osoittavat että lapset määrätään äidille jos ne hänelle vain kelpaavat.  Olipa kuinka pas*a äiti tahansa. 

Eli kun lasten hoitaminen on äärimmäisen työlästä (ja suomi naista uuvuttaa ulkomaalaisia enemmän)  niin hoitaako siis ulkomailla miehetkin lapsia jotenkin poikkeuksellisesti enemmän kuin suomalaiset miehet. 

Näinhän sen täytyy olla vai mikä teitä uuvuttaa ulkomaalaisia enemmän? 

Veikkaan että esim. italiassa ja saksassa mies osallistuu lapsen hoitoon suomi miestä vähemmän tai ei ainakaan poikkeuksellisesti enemmän. 

Joten mistä se teidän uupumus johtuu?  Heikkoutta... kaikki aika menee kirjoittaessa soopaa Vauva palstalle?  Mikset ole töissä tai leikkimässä lapsesi kanssa... ?  Hyvin tuntuu olevan aikaa ruikuttaa netissä. 

Voi voi kun uuvuttaa?  

Miehet ei pidä perhevapaita.

Tekevät paljon ylitöitä.

Eivät tee kotitöitä kuten naiset.

Eli käytännössä asuvat työpaikalla, elävät läävässä eivätkä tunne lapsiaan.

On se metkaa ettei lapsia olla just heille antamassa.

Kuvasit juuri mun exän! Hän vaati sitten erossa vuoroviikkoja, vaikka oli vuosia ollut lähinnä iso teini perheessä, omalla koneella, töissä tai baarissa. Mutta kato ajatteli, ettei sitten joutuisi maksamaan lapselle mitään elareita. Vuoden isä-palkinto.

Noh, suostuitko vuoroviikkoihin?  

Tässähän on ihan selvä kuvio jota et älynnyt, koska et vaan älyä.  

Ex miehesi pitää kyllä lapsistaan, mutta sinun seurasi on ilmeisen vastenmielistä (joka kyllä paistaa teksteistäsi läpi). 

Toisekseen jos olet valinnut huonon miehen, niin eikös se ole sinun oma vikasi, eikä sen miehen vika.  

Toki aina kannattaa omista huonoista valinnoista syyttää muita... ihan vaikka naapurin miestä jos ketään muuta keksi.  Peilissä ei ole ikinä vikaa.  Peilissä näkyy vain täydellinen ja kaunis sinä... sinä joka ei (nyyh nyyh) saa ikinä drinkkejä miehiltä vaikka kovasti tahtoisi. 

MIten se, että välittää lapsistaan näkyy niille lapsille, jos isä viettää elämänsä netissä, vaikka se sitten olisi vastenmielisyydestä vaimoaan kohtan? Kai niiden lasten kanssa edes voisi silloin jotain tehdä? 

Sorry, vaikuttaa siltä että se olet SINÄ joka täällä netissä roikkuu. 

Eiköhän ex miehesi jotain niiden lasten kanssa tee silloin kun ne hänellä olisivat.  Toki sinä et ole sitä näkemässä kun et enää kuulu siihen elämään... ja hyvä niin.  Olet vaikea ihminen. 

Taitaa muutenkin olla yleisempää naisilla tuo somessa roikkuminen kuin miehille... miehet kun ovat enemmän sellaisia toiminnan hahmoja ja some + internet on aikaa tylsää pitemmän päälle. 

Tai ehkä miehesi oli joku nuori (ne jaksaa vielä roikkua netissä).. sinäkin vaikutat aika keskenkasvuiselta.  

Ehkä teillä ei muutenkaan ollut edellytyksiä perheelle. Sinä roikut netissä ja syytät miestäsi netissä roikkumisesta.   Aika kliseeeee. 

Vierailija
1311/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua drinkkiä, niin älä ota vastaa drinkkiä.

Ok, täytyypä tehdä sitten tulevaisuudessa niin. Jätin sen juomatta pöytään.

Vierailija
1312/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvä kysymys!  

Kertoo paljon kysyjän älykkyydestä. 

Vierailija
1313/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun on vakuuteltu naisten uupuvan kotitöistä, niin eikö olisi parempi heidän alkaa tehdä jotain, mistä eivät uuvu. Mitäköhän se voisi olla? Sometus, lohtusyöminen vaiko mielipiteiden ilmaisu rinnat paljastamalla?

Parempi olisi että mies tekisi osansa kotitöistä ja lastenhoidosta ja tarjolla olisi kotiapua sitä tarvitseville.

Miehet tekee täällä eniten euroopassa. Silti naiset uupuu eniten, voi vähän miettiä onkohan se syy aina ja vain miehissä.

Muualla Euroopassa mies elättää perheen, mikä tarkoittaa sitä, että nainen saa mieheltä rahaa. Naisen ei tällöin tarvitse tehdä ainakaan kokoaikaisesti töitä kodin ulkopuolella (esim. saksassa osa-aikatyö naisilla tosi yleistä). Nainen sitten jaksaa siellä kotona tehdä enemmän, eikä miehen tarvi niin paljoa tehdä kotitöitä.

Suomessa tuo malli ei toimisi siksi, koska vaikka nainen hoitaisi kaikki kotityöt, ei mies antaisi naiselle senttiäkään. Naisella ei Suomessa ole varaa olla edes osa-aikatyössä, koska on maksettava puolet kotitalouden kuluista silti.

Suomessa on näitä kahden elintason perheitä, joissa nainen ja lapset kituuttaa naisen pienellä palkalla, eikä ole varaa mihinkään ylimääräiseen ja samaan aikaan perheen isä juoksee golf-reissuilla.

Haha melko kohtuutonta juttua taas suomalaisen miehen pahuudesta. Tuotahan meillä on opetettu vuosikymmenet. Kuitenkin tuossa aloituspostauksen tutkimukesssakin todetaan, että Suomi on maailman tasa-arvoisin maa ja voittaa jopa Ruotsin. Eli suomalaiset miehet on maailman tasa-arvoisimpia. Mutta käännä nyt vihassasi asia noin että joku latinomacho tuhlaisi muka kaikki rahansa perheeseensä eikä pitäisi sivusuhteita. huutonaurua :D

Eikös siinä ollut kyse lähinnä työelämäntasa-arvosta? Ja ongelma oli, että tasa-arvo toteutuu vain töissä? Toki naisen euro, mutta ei nyt mennä siihen.

Okei eli väität että machokulttuurien miehet osallistuu kotitöihin yhtä hanakasti kun suomalaiset miehet?

Ei, kun niissä maissa työelämän tasa-arvo ei toteudu, eli naiset kotona tai osa-aikaisesti vain töissä. Naisilla riittää aikaa ja energiaa tehdä kotityöt. Saavat miehiltään rahaa tästä hyvästä. Tavallaan mies siis osallistuu, rahalla.

Suomessa tehdään yhtä paljon töitä ja maksetaan kulut puoliksi. Silti koti kaatuu enemmän naisen niskaan. Mies ei siis osallistu käytännössä eikä rahalla naisen veroisesti.

Suomessa ei tehdä yhtä paljon töitä. Miehet tekee töissä tutkitusti enemmän työtunteja.

Niin, koska naisilla vastuu lapsista. Miehet tekee mielellään, koska silloin voi luistaa tuosta lastenhoidosta ja kotitöistä.

Eikä ne edelleenkään siellä mitään hyödyllistä tee. Syö pitkän lounaan, notkuu, heittää läppää. Tiedän, kun tein sitä itsekin heidän kanssaan ennen kuin sain lapsia.

Kuulostaa akateemisen asiantutijatyötä tekevän tyyliltä.

Lienee raksaduunarilla harvemmin tuollaista.

Olen se, kelle vastasit ja osui. Olen joskus miettinyt että haluaisin yhdistää näihin tutkimuksiin tämän asiantuntija/duunari-asetelman. Monesti pariudutaan samalla koulutustasolla. Onko naisten uupuminen yleisempää akateemisissa piireissä vai duunareilla? Itse akateemisena tunnen ihan diagnoosin saaneita uupuneita äitejä. Tietävät, että miehensä notkuvat työpaikalla ”turhaan”. Rahat riittäisi vähemmälläkin ja ne pitkät lounaat että voi sanoa ”tehneensä töitä seiskaan asti” on …, kun kaikki tietää, että töissä ollaan vaan just niin kauan, että kotiin tullessa voi suukottaa lapsille hyvää yötä ja vaimo hoitaa kaiken muun. Entäs duunariperheessä, onko toisin? Molemmat tietää, että ylityöt tulee yhteiseen hyvään? Joku aiempi tuntitaksalainen täällä kyllä jo kirjoitti, että mies pitää ylityörahat itsellään (akateeminen ei ylitöistä saa extraa), ja että perhettä hyödyttäisi miehen läsnäolo enemmän myös duunariperheessä.

Tutkitusti mt-ongelmat, myös uupuminen, ovat matalasti koulutetuilla (eli duunareilla) paljon yleisempiä kuin akateemisesti koulutetuilla.

Vierailija
1314/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muutman euron drinkki todella "lahja", josta tulee kieltäytyä jos ei halua miehen kanssa mitään muuta? Siis tilanteessa, jossa itse ei sitä drinkkiä ole todellakaan pyytänyt vaan se tulee ns. takavasemmalta. Ajattelisin, että se on kiinnostuksen osoitus, joka ei kyllä velvoita toista ihmistä yhtään mihinkään.  

Vierailija
1315/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut hauska vertaistukiketju, nauranut ihan vedet silmissä näitä perässä kädettömänä seuraavia lompakonkadottajia ym.

Tottahan nämä on kaikki ja voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa! Pojan isä on sellainen uuttera touhuaja, ettei mulla ollut pikkulapsiaikana koskaan sellainen olo, että mulla on yksin liikaa kotitöitä. Hän ihan itse haluaa, että paikat on järjestyksessä.

Nykyinen mies taas on kauniisti sanottuna suurpiirteinen ja huolimaton ja kyllähän mulla on kotityökuorma kasvanut eksponentiaalisesti. Kyllä hän tekee pyydettäessä ja haluaa osallistua, mutta oma-aloitteisuus puuttuu täysin ja hommat tulee tehtyä hutiloiden. En usko, että se on millään lailla tahallista, mutta sekään ei mun väsymystä näihin hommiin ja kaiken organisoimiseen ja muistamiseen yhtään vähennä.  Hoidan siis meidän laskujen maksun, sopimukset, ruokahuollon suunnitteluineen, kotitöiden organisoimisen, pihahommat (joita miehen mielestä ei rivarissa tarvitsisi tehdä, eli esim etuovelta ei tehtäisi lumitöitä vaan annettaisi lumen pakkautua portaisiin..), mies vaihtaa renkaat, käyttää autot katsastuksessa ja useinmiten lenkittää koiran. Vaativa työ vielä niin olen välillä aika poikki jos ihan totta puhutaan. Ei mulla ole tähän mitään neuvoa, muuta kuin että tsemppiä naisille, suomalainen nainen on kyllä timanttinen!!

Vierailija
1316/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muutman euron drinkki todella "lahja", josta tulee kieltäytyä jos ei halua miehen kanssa mitään muuta? Siis tilanteessa, jossa itse ei sitä drinkkiä ole todellakaan pyytänyt vaan se tulee ns. takavasemmalta. Ajattelisin, että se on kiinnostuksen osoitus, joka ei kyllä velvoita toista ihmistä yhtään mihinkään.  

"ei halua miehen kanssa mitään muuta" 

Eli siis kerros nyt ihan omin sanoin mitä haluat tämän miehen kanssa ja mitä on se "ei mitään muuta".  

Vaikuttaa siltä että haluat drinkin, mutta et halua siitä edes kiitosta sanoa... niinkö?  

Vierailija
1317/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on yhteiskuntajärjestelmästä. Totta kai naiset haluavat enemmän tehdä työtä kuin miehet haluavat hoitaa perhettä - työstähän saa toimeentulon, kotityöt pitää vaan jonkun hoitaa.

Niissä maissa, missä on yleisesti naisia vailla ”hinkua työelämään”, on miehellä selkeä elatusvelvollisuus naiseen nähden, joka jatkuu myös mahdollisen eron jälkeen. Suomessahan elatusvelvollisuus on voimassa lähinnä lapsiin - lasten äitiin se pätee vain avioliitossa ja vain sen aikaa kuin liitto kestää, eikä elatusvelvollisuus silloinkaan aina toteudu kunnolla.

hienosti taas oletit että lapset menee automaattisesti erossa naiselle... ai niin näinhän siinä yleensä käykin.  Sepä vasta tasa-arvoista. 

Missä maissa muuten puolison pitää eron jälkeen elättää ex puolisoaankin ja koskeeko tuo elatusvelvollisuus vain miehiä? 

Lasten lähihuoltajuus annetaan sille, joka avioliiton aikana on pääasiallisesti huolehtinut lapsista. Jos miestä ei ole lapsista huolehtiminen kiinnostanut, niin miksi hän haluaisi hoitaa lapset yksin eron jälkeen? Eihän miehellä ole aavistustakaan, miten työlästä se on.

Olet väärässä.  Lukemattomat huoltajuuskiistat osoittavat että lapset määrätään äidille jos ne hänelle vain kelpaavat.  Olipa kuinka pas*a äiti tahansa. 

Eli kun lasten hoitaminen on äärimmäisen työlästä (ja suomi naista uuvuttaa ulkomaalaisia enemmän)  niin hoitaako siis ulkomailla miehetkin lapsia jotenkin poikkeuksellisesti enemmän kuin suomalaiset miehet. 

Veikkaan että esim. italiassa ja saksassa mies osallistuu lapsen hoitoon suomi miestä vähemmän tai ei ainakaan poikkeuksellisesti enemmän. 

Joten mistä se teidän uupumus johtuu?  Heikkoutta... kaikki aika menee kirjoittaessa soopaa Vauva palstalle?  Mikset ole töissä tai leikkimässä lapsesi kanssa... ?  Hyvin tuntuu olevan aikaa ruikuttaa netissä. 

Voi voi kun uuvuttaa?  

Tekevät paljon ylitöitä.

Kuvasit juuri mun exän! Hän vaati sitten erossa vuoroviikkoja, vaikka oli vuosia ollut lähinnä iso teini perheessä, omalla koneella, töissä tai baarissa. Mutta kato ajatteli, ettei sitten joutuisi maksamaan lapselle mitään elareita. Vuoden isä-palkinto.

Ex miehesi pitää kyllä lapsistaan, mutta sinun seurasi on ilmeisen vastenmielistä (joka kyllä paistaa teksteistäsi läpi). 

Toisekseen jos olet valinnut huonon miehen, niin eikös se ole sinun oma vikasi, eikä sen miehen vika.  

Toki aina kannattaa omista huonoista valinnoista syyttää muita... ihan vaikka naapurin miestä jos ketään muuta keksi.  Peilissä ei ole ikinä vikaa.  Peilissä näkyy vain täydellinen ja kaunis sinä... sinä joka ei (nyyh nyyh) saa ikinä drinkkejä miehiltä vaikka kovasti tahtoisi. 

Jos se eksä pitää lapsistaan, miksei hän sittwn pitänyt perhevapaita? Ei sillpin vaimon kanssa tarvitse olla.

Ohis

Vierailija
1318/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä sivulla mainittiin lasten kaverisynttärit. Että sekin on sellainen asia, jonka järjestäminen lankeaa naisen vastuulle ja aiheuttaa paineita ja stressiä.

Olen joskus miettinyt, että minun iässäni minun kuuluisi olla naimisissa ja perheellinen, mutta tätä ketjua lukiessani mietinkin, että olen ihan tyytyväinen omaan lapsettomaan sinkkuelämääni. Joudutte siis paapomaan miesvauvaa ja siivoamaan sen jälkiä, hoitamaan kodin lähes täysin ja siinä sivussa käytte töissä. Joudutte myös hoitamaan yhteydenpidon miehen sukulaisiin (koska sosiaalinen vastuu lankeaa aina naiselle) ja vieläpä järkkäämään jotain helvetin kaverisynttäreitä?!? 

Miksi alistutte tuollaiseen pas.kaan?

Vierailija
1319/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se voi nykyään olla niin uuvuttavaa? On astianpesukoneet ja robotti-imurit. Pesukoneet ja kuivausrummut. Ennen pestiin nyrkkipyykkiä ja lämmitettiin vesi padassa, eikä naiset valittaneet.

Minäkin hoidan talouteni yksin, eikä se ole yhtään rasittavaa. Tosin minusta kodin ei tarvitse aina olla tip-top -kunnossa. Lapset voi myös opettaa jo pienestä pitäen korjaamaan itse jälkensä. Ainakin jotkut kaveriäitini ovat lastensa nöyriä piikoja.

-vela

Ihan jokainen perheellinen on ollut lapseton ja lähes kaikki ovat olleet yksin asuvia sinkkuja. Sinkuilla kotitöitä on vain vähän ja nekin voi jättää tekemättä, jos ei tahdo, joten sinkuilla ei ole mitään valittamista.

En valitakaan, eikä perheellistenkään naisten pitäisi. Jos niitä kotitöitä on liikaa, niin ne voi nakittaa miehelle, mutta osa naisista vaan nauttii marttyyrinkruunun kantamisesta niin paljon, ettei edes anna miehen auttaa. Jos mies yrittää, niin väärin autettu, nainen osaa kaiken oikein ja paremmin. Nähty on.

Vierailija
1320/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun uuvuttaa?  

Tekevät paljon ylitöitä.

Jos se eksä pitää lapsistaan, miksei hän sittwn pitänyt perhevapaita? Ei sillpin vaimon kanssa tarvitse olla.

Ohis

En tiedä.  En kuulu kyseiseen perheeseen.  

Kysellä voi hassuja loputtomiin jos haluaa. 

Kuten: Miksi eksä haluaa lapset vuoroviikoille jos ei muka välitä lapsistaan lainkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan