Tutkimus: Tasa-arvo ei Suomessa ulotu koteihin, naiset uupuvat
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008727747.html
Tutkimus paljastaa yllättävän paradoksin: Suomessa äidit ovat uupuneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa
Kommentit (2041)
Ongelma on vain ja ainoastaan naisten pään sisällä tässä(kin) asiassa. Voinko minä alkaa miehenä nyt vaatimaan naisilta enemmän seksiä kun me miehet uuvumme siitä kun naiset ei halua seksiä niin usein kuin miehet? Tasa-arvo ei toteudu koska naiset haluavat seksiä vähemmän kuin miehet eli naiset antakaa seksiä enemmän.
Joillain miehillä ei ole yleensä alkeellisiakaan taitoja laittaa ruokaa. Vaimo joutuu sen opettamaan miehelle niin kuin kaikki muutkin kotiaskareet. Mies ei mitään tekisi pyytämättä. Mies ei tykkää tehdä kotitöitä. Olen sitä mieltä, että naisille , kotiäideille täytyisi maksaa palkkaa.
Miehet on älykkäämpiä kuin naiset koska miehet eivät stressaa kotitöistä, kotityöt on just sitä turhaa työtä eli mitä vähemmän niitä joutuu tekemään niin sitä paremmin eläminen sujuu. Naiset siivoilee asuntoa kerran viikkoon joka on ihan hölmöläisten puuhaa kun riittää että siivoaa asunnon maksimissaan kerran kuukauteen.
Mies keskittyy tärkeisiin asioihin kun taas nainen keskittyy humpuukkiin.
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoito jännä juttu, nainen kun hoitaa lasta niin nainen on tosi paljon lapsen kanssa mutta kun mies hoitaa lasta niin lapsi saa olla enemmän omissa oloissaan.
Sitten naiset uupuvat lastenhoidosta kun taas miehet eivät. On tää jännä juttu, eikö?
Mun kaveri oli koti isänä pari kuukautta ja se usein pelas pleikkaria ja vauva oli paljon omineen, vauva kun itki niin se kävi sen luona.
Se kotona vauvan kanssa oleminen oli sille lomaa ja ruuaksi meni ihan hyvin lämmitetyt nakit mikrossa.
Voit kaverillesi kertoa että se vauva tarvitsee läheisyyttä ja vuorovaikutusta voidakseen hyvin. Perusturvallisuus jne.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on älykkäämpiä kuin naiset koska miehet eivät stressaa kotitöistä, kotityöt on just sitä turhaa työtä eli mitä vähemmän niitä joutuu tekemään niin sitä paremmin eläminen sujuu. Naiset siivoilee asuntoa kerran viikkoon joka on ihan hölmöläisten puuhaa kun riittää että siivoaa asunnon maksimissaan kerran kuukauteen.
Mies keskittyy tärkeisiin asioihin kun taas nainen keskittyy humpuukkiin.
Miksi mies haluaa perheen kun ei osaa olla aikuinen kumppani puolisolleen ja isä lapsilleen? Miehen äly ei riitä kuin kaljanjuontiin. Siinäpä ne ennestäänkin vähät aivosolut vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoito jännä juttu, nainen kun hoitaa lasta niin nainen on tosi paljon lapsen kanssa mutta kun mies hoitaa lasta niin lapsi saa olla enemmän omissa oloissaan.
Sitten naiset uupuvat lastenhoidosta kun taas miehet eivät. On tää jännä juttu, eikö?
Mun kaveri oli koti isänä pari kuukautta ja se usein pelas pleikkaria ja vauva oli paljon omineen, vauva kun itki niin se kävi sen luona.
Se kotona vauvan kanssa oleminen oli sille lomaa ja ruuaksi meni ihan hyvin lämmitetyt nakit mikrossa.Voit kaverillesi kertoa että se vauva tarvitsee läheisyyttä ja vuorovaikutusta voidakseen hyvin. Perusturvallisuus jne.
Vauva pärjää varsin hyvin yksinään, silloin kun se itkee niin silloin joku on vialla ja silloin vauva tarvitsee aikuisen ihmisen läsnäoloa.
M31
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on vain ja ainoastaan naisten pään sisällä tässä(kin) asiassa. Voinko minä alkaa miehenä nyt vaatimaan naisilta enemmän seksiä kun me miehet uuvumme siitä kun naiset ei halua seksiä niin usein kuin miehet? Tasa-arvo ei toteudu koska naiset haluavat seksiä vähemmän kuin miehet eli naiset antakaa seksiä enemmän.
Täsäpä taas 'mies ulisemassa.
Että mies olisi vaimonsa aikuinen vastuullinen kumppani niin naisen pitäisi 'antaa' miehelle seksiä.
Kylläpä on houkutteleva käsky naiselle. Seksi on kahden ihmisen yhteistä ilottelua mutta sitäkään ei mies tajua vaan miehen pitäisi vain itse saada.
Etkö ymmärrä että kukaan nainen ei kiihotu ulisevasta laiskasta mieslapsesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset uupuvat, koska miehen tekemät kotityöt eivät heille kelpaa. Jos mies tyhjentää astianpesukoneen, niin astiat ovat väärissä kaapeissa, mikä naisen maailmassa on täydellinen katastrofi. Jos laittaa lapselle valmiiksi perunamuusia lautaselle, niin se on laitettu väärään kohtaan lautasta. Joka s******n asia, jonka mies tekee kotona on aina väärin. Naisen mielestä asioiden tekemiseen on aina vain yksi ja ainoa oikea tapa ja se on - yllätys, yllätys - juuri se hänen tapansa. Ja ikinä nainen ei voi pitää tätä oikeaa tapaa omana tietonaan, vaan räväkkänä naisena se täytyy tietenkin kovaäänisesti julistaa. Sitten naiset ihmettelevät, jos mies ei osallistu enempää kotitöiden tekemiseen.
Miksi mies voi opetella, mihin kaappiin mikäkin astia kuuluu? Kyllä minun mieheni tietää astioiden paikat. Perunamuusijuttusi nyt on täyttä hevonpaskaa.
Perunamuusijuttu ei todellakaan ole hevonpaskaa, vaan ihan oikeasti tapahtunut monta kertaa. Perunamuusi täytyy naisen mielestä laittaa juuri jollekin tietylle alueelle lautasta, jotta salaatti mahtuu omalle alueelleen ja lihapullat omalleen. Lapselle itselleen ei tietenkään ole mitään väliä missä kohtaa lautasta ne ruoat ovat, mutta nainen on päättänyt, että ruoat eivät saa mennä sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse siitä, ettei naiset halua seksiä. Olin hyvinkin himokas heti eroni jälkeen uuden miehen kanssa. Kyse on siitä, että se vastuutapakoileva vinkuva ja mäkättävä mies, joka pitää sitä työssäkäyvää ja puolet kuluista maksavaa naistaan jonain kotiorjana, jolle voi lapsenkin ulkoistaa ihan 100%, ei vaan kertakaikkiaan ole haluttava.
Vastuunkantaminen on kuumaa. Särmät kaverit saa aina seksiä. Se särmä pitää kohdistua myös niihin yhteisiin vastuisiin siellä kotona, ei se vaimo sitä siellä työpaikalla ole näkemässä.
Ajatellaan näköjään, että kaikki olisi täydellistä jos miehet olisivat niin kuin naiset, joka on mahdottomuus.
Fakta kuitenkin on, että kaikki on hyvin niin kauan kun mies pitää naisen tyytyväisenä. Silloin ei paina kuormitus eikä tunnu rasitus.
Jännä että tarvittiin erikseen tutkimus tämänkin tosiasian kertomiseen. Luin jo ajat sitten erään amerikkalaisen tutkimuksen loppupäätelmät tasa-arvon vaikutuksista ja niissä todettiin, että naisten meno työelämään tarkoittaa kaksinkertaista taakkaa.
Suomessa tämä tottakai korostuu kun on pärjäämisen ja vaatimattomuuden kulttuuri johon yhdistyy kansallinen alemmuuskompleksi. Naisen pitää "raataa" ja olla työmyyrä. Elämän pitää olla muiden eteen työntekoa elämän loppuun asti.
Meille on kerrottu, että ollaan oltu niin itsenäisiä muiden maiden naisiin nähden, niin paljon edellä. Minusta näyttää siltä, että mentiin jo kauan sitten jo ohi maalista ja lähdettiin juoksemaan toista kierrosta. Ikävä vain ettei tässä kisassa ole mitään toista kierrosta, rynnitään ihan turhaan.
Monesti meiningin Suomessa näkee jo ulkonäöstä. Naisilla on vaatteet kuin aikuisilla ja miehillä usein kuin lapsilla. Juhlissakin se mieslapsi pitää erikseen pukea ettei tarvitse hävetä sitä. Miehiltä ei oikein odoteta mitään ja jos he jotain osaavat niin ovat sitten erinomaisia.
En itse saanut lapsia sairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) takia ja tiedä haluaisinko edes. Naisen osa Suomessa vaikuttaa sysipaskalta. Harvassa on hyvät osallistuvat miehet. Oma ulkomaalainen mies osallistuu kunhan vääntää tarpeeksi. Tuntuu, että haluaa silti päästä niin vähällä kuin mahdollista. No niinpä minäkin teen sitten. Olkoot likaista ja ruokakin valmispitsaa.
Heikomman elintason maissa naiset ovat koko ajan uupuneita, kun eivät muusta tiedä. Suomessa naiset valittaa, kun elämän pitäisi olla hauskaa. Kotiäitinä on tylsää. Työssä on raskasta. Johtajanaisten palkkaa voi vähän laskea, ettei elatuksen taakka tunnu niin raskaalta. Meillä on varaa valita. Jääkö kotiin penniä venyttämään vai meneekö töihin ja on taloudellisesti helpompaa. Itse olen halunnut töihin ja teini-ikäiset kiittävät harrastuksista ja lomamatkoista. Elämässä on aina stressiä jostakin. Minkä valitset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kotona vauvan kanssa oleminen oli sille lomaa ja ruuaksi meni ihan hyvin lämmitetyt nakit mikrossa.Voit kaverillesi kertoa että se vauva tarvitsee läheisyyttä ja vuorovaikutusta voidakseen hyvin. Perusturvallisuus jne.
Vauva pärjää varsin hyvin yksinään, silloin kun se itkee niin silloin joku on vialla ja silloin vauva tarvitsee aikuisen ihmisen läsnäoloa.
M31
Eri mieltä. Mutta vauvan tai pikkulapsen voi hyvin ottaa mukaan seuraksi vaikka pleikankin pelaamiseen. Tämä ei eroa millään tavoin siitä, että keräilijä-metsästäjä on aikoinaan punonut viehettä tahi muuta ansaa tai perannut marjasatoa jälkikasvun ihaillessa vierestä.
Nyt on pakko kysyä.
Miten hemmetissä yksinasuvat pystyvät elämään kun he käyvät töissä ja tekevät kaikki kotityöt itse?
Eikö yksinasuvat sitten ole uupuneita vai?
Tämän palstan miehet vaikuttavat ihan vajailta. Ihanko oikeasti tavaroiden laittaminen aina samoille hyllyille tai imurointi siten, ettei jää villakoiria nurkkiin on ihan ylivoimaista? Olen elänyt kahdessa pitkässä parisuhteessa ja kummassakin mies osasi siivota ja tehdä muitakin kotitöitä ihan normaalisti.
Suurin osa kotitöistä tehdään vain sen takia, että saadaan marttyyrina syyllistettyä toista osapuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31Eri mieltä. Mutta vauvan tai pikkulapsen voi hyvin ottaa mukaan seuraksi vaikka pleikankin pelaamiseen. Tämä ei eroa millään tavoin siitä, että keräilijä-metsästäjä on aikoinaan punonut viehettä tahi muuta ansaa tai perannut marjasatoa jälkikasvun ihaillessa vierestä.
Vauva häiritsee pleikan peluuta ja vauvasta on enemmän "harmia" silloin kun se on läsnä.
M31
"naista miellyttävällä tavalla - - lapsen tukka unohtunut pestä"
öö, eiköhän se oo ihan se lapsen terveyden etu, että se tukka pestään. siinä ei ole kyse kenenkään miellyttämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole siitä etteivätkö miehet osallistu lasten hoitoon ja kotitöihin siinä missä naiset. Ongelma on, että miehet eivät osaa tehdä kotiaskareita naista miellyttävällä tavalla. Lapsen tukka kylvettäessä on unohtunut pestä, siivotessa johonkin nurkkaan on jäänyt villakoira...Tällaisista tyhjänpäiväisyyksistä naisilla palaa pinna ja nainen uupuu, kun pitää alkaa räyhätä sen sijaan että asiasta voisi huomauttaa kiltisti tai antaa olla. Pahimmassa tapauksessa nainen omii kotityöt kokonaan, koska ei kestä vähän suuripiirteisempää jälkeä. Kuormitushan siinä kasvaa!
"naista miellyttävällä tavalla - - lapsen tukka unohtunut pestä"
öö, eiköhän se oo ihan se lapsen terveyden etu, että se tukka pestään. siinä ei liene kyse kenenkään miellyttämisestä.
Kyse ei ole siitä etteivätkö miehet osallistu lasten hoitoon ja kotitöihin siinä missä naiset. Ongelma on, että miehet eivät osaa tehdä kotiaskareita naista miellyttävällä tavalla. Lapsen tukka kylvettäessä on unohtunut pestä, siivotessa johonkin nurkkaan on jäänyt villakoira...Tällaisista tyhjänpäiväisyyksistä naisilla palaa pinna ja nainen uupuu, kun pitää alkaa räyhätä sen sijaan että asiasta voisi huomauttaa kiltisti tai antaa olla. Pahimmassa tapauksessa nainen omii kotityöt kokonaan, koska ei kestä vähän suuripiirteisempää jälkeä. Kuormitushan siinä kasvaa!