Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutkimus: Tasa-arvo ei Suomessa ulotu koteihin, naiset uupuvat

Vierailija
11.04.2022 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008727747.html
Tutkimus paljastaa yllättävän paradoksin: Suomessa äidit ovat uupuneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa

Kommentit (2041)

Vierailija
661/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset valittaa? Jos naista häiritsee joku asia niin eikö naiset osaa itse tehdä asian eteen mitään? Tämä koko aihe tuntuu olevan naisten halua vain alistaa sekä nöyryyttää miehiä.

Itse miehenä siivoan silloin kun minusta tuntuu siltä että nyt asunto kaipaa siivousta.

Naiset nyt ovat liian kilttejä ja yrittävät viimeiseen asti vaikka oikea ratkaisu olisi ottaa ero ajoissa.

Vierailija
662/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve ihminen jaksaa helposti tehdä töitä 12 tuntia päivässä, oli ne sitten kotona tai muualla. Kotitöissä on vielä se hyvä puoli, että ne voi tehdä oman kaavan mukaan haluamassaan aikataulussa. Jos ei viitsi, se on eri asia. Armottoman väsymyksen saa aikaan tankkaamalla nopeita hiilihydraatteja yli tarpeen ja se kyllä näkyy sitten vaa'alla myös.

Armottoman väsymyksen äiti-ihminen saa kyllä yleisimmin valvomalla ja kuormittumalla liikaa.

Ja sillä että sairaanakin pitää vain painaa vaikka olisi sairas ja armottoman väsynyt ja sairas.

Ja sairaus on kai iso maha ja kipeä selkä?

Niin tyypillistä ja itseaiheutettua.

Itse lapsena ihmettelin, miten äiti ei ole koskaan sairaana vaikka meillä lapsilla oli kuumeet ja oksennustaudit, isäkin sairasti välillä. Aikuisena selvisi, että kyllähän äiti sairasti, mutta edes kuumeessa hän ei saanut sairastaa. Jos äiti meni päivällä pitkälleen, isän mielestä se oli laiskuutta. Itse muistan tilanteen, kun isä makasi päivällä sängyssä, oli ihan hirveän sairas ja mittasi kuumeen. Kun kuumetta ei elohopeamittari näyttänyt, mittari oli isän mielestä rikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset valittaa? Jos naista häiritsee joku asia niin eikö naiset osaa itse tehdä asian eteen mitään? Tämä koko aihe tuntuu olevan naisten halua vain alistaa sekä nöyryyttää miehiä.

Itse miehenä siivoan silloin kun minusta tuntuu siltä että nyt asunto kaipaa siivousta.

Naiset nyt ovat liian kilttejä ja yrittävät viimeiseen asti vaikka oikea ratkaisu olisi ottaa ero ajoissa.

Ja miten tilanne muuttuu sitten???

Nainen siivoaa ja tekee kotitöitä siellä omassa asunnossa sitten yhtä paljon?

Naiset saa mun puolesta siivota vaikka joka päivä asunnon jos he haluavat mutta sitä en hyväksy että he omia tapojaan tyrkyttää miehille.

Vierailija
664/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset listaa kaiken maailman perus asiat ylivoimaisiksi meta töiksi ja sitten rasittuvat liikaa. No sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
665/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas monta sivua valitusta siitä, että nainen on valinnut jonkun keskenkasvuisen narsistin miehekseen. 

Vierailija
666/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset saa mun puolesta siivota vaikka joka päivä asunnon jos he haluavat mutta sitä en hyväksy että he omia tapojaan tyrkyttää miehille.

Vähemmän siivottavaa omassa asunnossa on, kun jos asuu yhdessä miehen kanssa. Siksi usein nykyään naiset valitsevat mielummin sen, että asuvat yksin varsinkin jos ei ole lapsia. Tavarat löytyy sieltä, minne ne on laitettu, tiskiä ei tule sen enenpää, kuin itse on käyttänyt jne... 

Miehillekkin tuo on varmaan parempi, saavat sitten asua niin pskaisessa asunnossa, kun haluavat. 

Vierailija
667/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset listaa kaiken maailman perus asiat ylivoimaisiksi meta töiksi ja sitten rasittuvat liikaa. No sitä saa mitä tilaa.

Jos ne ovat niin helppoja asioita tehdä, niin luulisi miesten sitten tekevän ne hetkessä?

Niin, että miksiköhän sitten kuitenkaan eivät tee. 

Vierailija
668/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti yksinhuoltajat ovat myös uupuneita, mutta heillä ei ole sitä turhaa, ei auttavaa puolisoa taakkana ja tuomassa lisää kuormaa arjessa. Olet vastuussa vain lapsesta ja itsestäsi, paljon parempi vaihtoehto.

Tämä. Ei mene energiaa riitelyyn, ei tarvi kuunnella valitusta ja haukkumista, eikä tarvitse tasoittaa polkua miehen edessä valitusten välttämiseksi.

Vierailija
669/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne ovat niin helppoja asioita tehdä, niin luulisi miesten sitten tekevän ne hetkessä?

Niin, että miksiköhän sitten kuitenkaan eivät tee. 

Niinpä. Juttuhan on niin, että mikä tahansa asia muuttuu helpoksi perusasiaksi, jos sitä tekee nainen. Lasten kasvatus, kotityöt totta kai, mutta jos avaruusraketteja suunnittelisi ja rakentaisi vain naiset, ei kukaan maksaisi mokomasta itsestäänselvyydestä yli 3000€/kk. Ja varmaan mietittäisiin, voisiko ne naiset siinä samalla ottaa hoitaakseen jotain oikeita miesten töitäkin, vaikka lakaista pihaa.

Vierailija
670/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän siivottavaa omassa asunnossa on, kun jos asuu yhdessä miehen kanssa. Siksi usein nykyään naiset valitsevat mielummin sen, että asuvat yksin varsinkin jos ei ole lapsia. Tavarat löytyy sieltä, minne ne on laitettu, tiskiä ei tule sen enenpää, kuin itse on käyttänyt jne... 

Miehillekkin tuo on varmaan parempi, saavat sitten asua niin pskaisessa asunnossa, kun haluavat. 

No miksi sitten miesten mielestä yksin tai kaksin asuessa siivottavaa on yhtä paljon?

Teidän naisten pitäisi löysätä nutturaa... Ei se maailma siihen kaadu jos asunto ei ole jatkuvasti täydellisessä kunnossa, ei minua miehenä ainakaan kiinnosta yhtään jos asunto on hiukan sotkuinen.

Miksi miesten pitäisi alistua teidän naisten tahtoon?

Ehkä se vika on teissä naisissa eikä miehissä?

Vierailija
671/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa jo nakkikoneet, ettei kukaan uuvu tiskikoneen täyttämisen vuoksi. Kyse on henkisestä tilasta, siitä, että jatkuvasti on tunne, että olisi pitänyt hoitaa paremmin. Niin työt, kuin lapset ja mieskin vain aiheuttaa lisää tätä heikkoa itsetuntoa naiselle valittamalla, ettei nainen hänenkään suuntaansa tee tarpeeksi.

Ja sen sijaan, että mies keventäisi vaimon taakkaa, kehuisi ja boostaisi naista, minkä jälkeen seksuaalisuuskin voisi sieltä löytyä, mies vain painaa naisen enemmän maan rakoon valittamalla milloin ruuasta, siisteydestä, seksin määrästä, naisen ulkonäöstä.. nainen tuo lähes yhtä paljon rahaa taloon, että mies voisi itsekin hoitaa nuo asiat, jäisi sitä aikaa sitten ulkonäöstäkin huolehtimiseen.

Ex-mies oli juuri sellainen kaikesta nillittäjä. Kovasti oli aina kertomassa miten pitäisi siivota ja huokaili miten on taas sotkuista. Itsehän hän ei mitään asialle tehnyt. Korkeintaan raivosiivosi joka toinen kuukausi ja sitten kiukutteli, kun se työn jälki ei lapsiperheessä pitkään näkynyt. Sitten kiukutteli, kun on niin paskat lapset, jotka eivät muuta tee kuin sotkevat. Kävin töissä, mutta työni oli kuulema todella helppoa ja palkka huono, joten aivan hyvin voin tehdä kaikki kotityöt (joissa mies omasta mielestään auttoi paljon). En kuulema koskaan maksanut mistään mitään ja tuhlasin kaikki rahat. Tähän päivään mennessä minulle ei ole selvinnyt, että mihin humpuukiin muka rahani tuhlasin. Rahani menivät ruokakauppaan, lasten vaatteisiin ja tarvikkeisiin, allergiaruokiin, bensaan, laskuihin... 

Kun totesin, että en jaksa elää tällaisessa suhteessa, mies hermostui, kun hän kuitenkin tekee niin paljon ja maksaa kaiken niin olen liian vaativa, kun edes seksiä jaksa. Seksi loppui kahdesta syystä. Ensinnäkään en jaksanut edes ajatella seksiä ja mies vaatimuksineen tappoi vähäisetkin halut. Toisekseen, kun yritin piristää seksielämäämme niin mikään ei käynyt miehelle. Ehdotin erilaisia leluja tms, jotta itsekin saisin jotain, mutta miehelle riitti pelkkä lähetyssaarnaaja ilman esileikkejä, joten ei kiinnostanut. Eron jälkeen mies vuosia jaksoi vänkyttää, että jos seksiä olisi ollut enemmän niin kaikki olisi ollut hyvin.

Onneksi on ex!

Vierailija
672/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tutkimustulosten tulkinnat on hyviä.

Jos naiset olisivat vähemmän uupuneita tasa-arvoisissa maissa, niin nähtäisiin että feminismi on hyvä juttu ja patriarkaatti huono juttu.

Nyt kun tasa-arvoisissa maissa naiset on uupuneempia, niin tällöinkin tarvitaan lisää feminismiä, koska patriarkaatti sortaa.

Itse näen että tasa-arvoisissa maissa naisen ja miehen roolit on sekaisin, mikä vaikeuttaa yhdessäoloa. Ei ole konseptia, mihin nojata perhe-elämässä. Sitten riidellään siitä että kuka nyt hoitaisi pyykit ja kuka vaihtaa autonrenkaat.

Toinen asia on länsimaiden valtavat vanhemmuuden paineet, jossa ihmisille esitellään tarinoita supersuorittajavanhemmuudesta. Tämä ei liity miehen ja naisen väliseen tasa-arvoon vaan epäterveeseen suorittamisyhteiskuntaan.

Vierailija
673/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenki se täydellisyysjulkisivusupersuorittajaylivertaisuus on naisten  itsensä ylläpitämä juttu. Ja ihan itse kyttäävät nokkaansa pitkin säröjä toisten naisten täydellisyydessä. Passaa siitä sitte ahdistua - mutta tasa- arvo ei kauheesti liity tähän.

Vierailija
674/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on älykkäämpiä kuin naiset koska miehet eivät stressaa kotitöistä, kotityöt on just sitä turhaa työtä eli mitä vähemmän niitä joutuu tekemään niin sitä paremmin eläminen sujuu. Naiset siivoilee asuntoa kerran viikkoon joka on ihan hölmöläisten puuhaa kun riittää että siivoaa asunnon maksimissaan kerran kuukauteen.

Mies keskittyy tärkeisiin asioihin kun taas nainen keskittyy humpuukkiin.

😂🤣🤣 !!

Vierailija
675/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten miesten mielestä yksin tai kaksin asuessa siivottavaa on yhtä paljon?

Teidän naisten pitäisi löysätä nutturaa... Ei se maailma siihen kaadu jos asunto ei ole jatkuvasti täydellisessä kunnossa, ei minua miehenä ainakaan kiinnosta yhtään jos asunto on hiukan sotkuinen.

Eli naisen pitää taantua saastaisen mieslapsen tasolle? Ei saa pitää huolta kämpästä, ei ruoanlaitosta, ei kunnosta huolehtimisesta, ei ulkonäöstä, ei mistään. Parisuhde ja tasa-arvo toimii kun vauva huutaa ja kumpikin työtön homsantuu juo kaljaa ja töllöttää telkkaa.

Vierailija
676/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten mielestä on yhtä paljon siivottavaa, kun oikeasti on vähemmän... Kun nainen siivoaa lähes kaiken.

Ja onhan naiset selkeästi jo löysänneet. Yhä useampi nainen tahtoo mielummin asua yksin. Eikö tämä ole parempi myös miehelle? Nyt teidän miesten ei tarvitse alistua mihinkään. Voitte asua yksin omassa asunnossanne. 

Vierailija
677/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas monta sivua valitusta siitä, että nainen on valinnut jonkun keskenkasvuisen narsistin miehekseen. 

Ihan kuin vika olisi miehessä. Vaikka olisi miten täydellinen mies niin aina löytyy jostain vikaa jota pitää valittaa suureen ääneen ja ahdistua, masentua ja palaa loppuun.

Vierailija
678/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tutkimustulosten tulkinnat on hyviä.

Jos naiset olisivat vähemmän uupuneita tasa-arvoisissa maissa, niin nähtäisiin että feminismi on hyvä juttu ja patriarkaatti huono juttu.

Nyt kun tasa-arvoisissa maissa naiset on uupuneempia, niin tällöinkin tarvitaan lisää feminismiä, koska patriarkaatti sortaa.

Itse näen että tasa-arvoisissa maissa naisen ja miehen roolit on sekaisin, mikä vaikeuttaa yhdessäoloa. Ei ole konseptia, mihin nojata perhe-elämässä. Sitten riidellään siitä että kuka nyt hoitaisi pyykit ja kuka vaihtaa autonrenkaat.

Toinen asia on länsimaiden valtavat vanhemmuuden paineet, jossa ihmisille esitellään tarinoita supersuorittajavanhemmuudesta. Tämä ei liity miehen ja naisen väliseen tasa-arvoon vaan epäterveeseen suorittamisyhteiskuntaan.

Se, että työelämästä on pyritty tekemään tasa-arvoisempaa ei tarkoita sitä, ettäkö täällä olisi täydellinen tasa-arvo. Kuten on jo moneen otteeseen mainittu, se ei ole tasa-arvoa, jos vaan naisen harteille tulee lisää velvollisuuksia. Miehet eivät yhä hoida tasa-arvoisesti kotitöitä ja ihan turha tulla tänne selittelemään jostain sukupuolirooleista tai mikäkin kotityö sopii millekkin sukupuolelle. Minä naisena vihaan kotitöitä. Tiedän useamman naisen vihaavan kotitöitä. Ne on kuitenkin tehtävä. Emme me niitä tee, koska me pidämme niiden tekemisestä. Täten kotitöiden tekeminen ei ole millään tavalla sukupuoliroolitettu, vaan että kotitöiden tekeminen oli kautta aikojen pakotettu naisille ja siksi tuo vanhanaikainen pakottaminen on yhä naisten harteilla. 

Vierailija
679/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten mielestä on yhtä paljon siivottavaa, kun oikeasti on vähemmän... Kun nainen siivoaa lähes kaiken.

Ja onhan naiset selkeästi jo löysänneet. Yhä useampi nainen tahtoo mielummin asua yksin. Eikö tämä ole parempi myös miehelle? Nyt teidän miesten ei tarvitse alistua mihinkään. Voitte asua yksin omassa asunnossanne. 

Tämäkin on feminismin tulos. Ihmiset on yksinäisiä kotonaan. Epätasa-arvoisissa maissa ihmiset on yhteisöllisiä ja rakkaus, perheet sekä parisuhteet kukoistaa. Pitäisikö tästä tehdä jotain johtopäätöksiä. Miten feminismi vaikuttaa ihmisten onnellisuuteen.

Vierailija
680/2041 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sen sijaan, että mies keventäisi vaimon taakkaa, kehuisi ja boostaisi naista, minkä jälkeen seksuaalisuuskin voisi sieltä löytyä, mies vain painaa naisen enemmän maan rakoon valittamalla milloin ruuasta, siisteydestä, seksin määrästä, naisen ulkonäöstä.. nainen tuo lähes yhtä paljon rahaa taloon, että mies voisi itsekin hoitaa nuo asiat, jäisi sitä aikaa sitten ulkonäöstäkin huolehtimiseen.

Kun ei se toimi niin. Ei nainen ole tyytyväinen mihinkään vaan aina löytyy uutta syytä tuntea huonommuutta.

Jos on sillälailla rakennettu psyyke ihmisellä. Haluaisin yhä uskoa että kaikki naiset eivät ole samanlaisia suorittajia.