Tutkimus: Tasa-arvo ei Suomessa ulotu koteihin, naiset uupuvat
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008727747.html
Tutkimus paljastaa yllättävän paradoksin: Suomessa äidit ovat uupuneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa
Kommentit (2041)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset uupuvat, koska miehen tekemät kotityöt eivät heille kelpaa. Jos mies tyhjentää astianpesukoneen, niin astiat ovat väärissä kaapeissa, mikä naisen maailmassa on täydellinen katastrofi. Jos laittaa lapselle valmiiksi perunamuusia lautaselle, niin se on laitettu väärään kohtaan lautasta. Joka s******n asia, jonka mies tekee kotona on aina väärin. Naisen mielestä asioiden tekemiseen on aina vain yksi ja ainoa oikea tapa ja se on - yllätys, yllätys - juuri se hänen tapansa. Ja ikinä nainen ei voi pitää tätä oikeaa tapaa omana tietonaan, vaan räväkkänä naisena se täytyy tietenkin kovaäänisesti julistaa. Sitten naiset ihmettelevät, jos mies ei osallistu enempää kotitöiden tekemiseen.
Kuvasit juuri osuvasti ja täsmällisesti jokaisen parisuhteeni. Jokaisessa suhteessani nainen on valittanut että en tehnyt mitään vaikka totuus on kuitenkin että tein mutta eritavalla kuin nainen on tottunut tekemään
Ihan samat kokemukset, takana 12 vuoden avioliitto ja muutama lyhyempi suhde. Kaikilla naisilla on ollut tarve neuvoa ihan pikkujutuistakin. En ymmärrä mikä siinä on.
Astiat menee väärin pesukoneeseen. Astiat päätyy vääriin paikkoihin, esimerkiksi haarukat ja veitset vaihtavat lokeroa. Nainen tietysti vaihtelee tavaroiden paikkaa mielensä mukaan ja pitää minua höppänänä kun en löydä tavaroita enää.
Aivan kaikesta olen saanut kuulla.
Niin sehän ei haittaa jos vaatteet kutistuu tai valkoisesta kauluspaidasta tulee vaaleanvihreä jne. Sekään ei haittaa että samat astiat pestään kolme kertaa kun vesi eikä pesuaine kulje astioiden välissä ja toki ei haittaa vaikka paistolastaa yms ei ensimmäisen käytön jälkeen löydy. Miksi miehillä ei ole mitään käytånnönjärkeä?
Niiden tilalle ostetaan vain uudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko on väärä: suomessa äidit eivät ole uuouneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa, vaan Suomi on itseasissa hyvin epäasa-arvoinen maa. Siitähän tuo tutkimus oikeasti kertoo. Sukupuolten väliset velsollisuudet ja oikeudet eivät jakaudu tasan, vaan naisia rasitetaan enemmän.
Miehiä rasitetaan tarvittaessa henkensä uhalla rintamalla ja pakollisessa asepalveluksessa. Silti feministit ja hesari vaikenee.
Taasko tämä????
Olen käynyt intin, mun pitää saada pllua, ja naisten pitää sitä antaa, munei tarvitse tehdä kotitöitä,mulle kuuluu parempi palkja, kuin naisille, mulle.....Vie vaatteesi pyykkikoriin! En vie, koska olen käynyt intin.
Haetko lapset päivähoidosta? Ei kuulu mulle, koska olen käynyt intin.
Akja antaa nyt pilllua, kpdka olen käynyt intin.
Miksi seurustelet laiskimusten kanssa? Nyt yleistät väärät miesvalintasi kaikkiin miehiin. Vingu vielä lisää kuten hesari ja feministit. Onhan se rankempaa että hoitaa lapsia kotona mitä joutuu rintamalle.
Milläköhän todennäköisyydellä keskivertovätys joutuu rintamalle? Ihan tosissaan näitä samoja tuloksia tulee tutkimus toisensa perään ja ennen tätä vuotta viimeiseen 30v ei ole tarvinnut kenenkään pelätä joutuvansa rintamalle. Onko esim ok, että joku 60-luvulla syntynyt on koko elämänsä tuolla perusteella vätystellyt, vaikka sodan uhkaa oli max 10v aikuisiästä. Sen jälkeen ei.
Onhan hänkin tehnyt ilmaista työtä pakolla valtiolle. Sinä sen sijaan pääsit siitä luistelemaan kiitos feministien syrjintälakien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen naisjohtaja (nyt koronasaikulla) ja luin saman tutkimuksen. Ja tavallaan se on totta. Mulla on miehen vastuut (vaikka siis mulla on se mies) ja naisen vastuut. Olen se perheen pää, teen päätökset, tuon eniten rahaa taloon eli toimeentulo-taakka on suurempi minulla, ja silti hoidan enimmät lasten asiat, vaatteet, oikomishoidot ja kaverisynttärit.
Ihan rehellisesti sanoen miehelläni on helppoa ja lupsakkaa muhun verrattuna. Kyllä hän siis lapsia hoitaa, paljonkin, mutta ei osaa ollenkan ”valmistella” mitään, siis vaikka kevätulkovaatteiden hankinta lapsille tai kaverisynttärit jossain.
Välillä mietin että tässä tasa-arvon huumassa naiset on saattaneet vähän ampua itseään jalkaan.
Tuossa se tuli: mies "ei osaa". Eli kyse on vain ja ainoastaan siitä, että mies ei tee sinun tavallasi.
Kannattaa myös muistaa, että naiset antavat perinteiset miesten työt mieluusti miehille. Tee ihan empiirinen tutkimus kun kuljet kaduilla, et kuka siellä pihalla lumitöissä on, se on suurimmalla todennäköisyydellä mies. Ruohoa leikkaa kesällä todennäköisemmin mies. Autot huoltaa, lasten pyörät korjaa, kodinkoneet korjaa, rännit puhdistaa... jne.
Mut joo imurointi, kokkaus, pyykkäys, kaverisynttärit... kaikki ne pitää hoitaa 50-50!!!! Ja naisen tavalla.
Missäs nuo miehet on, jotka lumityöt tekee? Meillä minä kolaan, jos lunta on tullut. Naapurissa nainen kolaa pihan, jos lunta on tullut. Isäntä putsaa oman autonsa.
Nurmikonleikkuu menee meillä 70-30- periaatteella. Jos mies saa päättää, se nurmikko ajetaan 2 viikon välein. Minä katson kasvun mukaan ja siksipä leikkaankin useammin.
Minä vien yleensä molemmat autot renkaidenvaihtoon. Se on niin kätevää, kun ne on rengashotellissa säilytyksessä.
Suurin osa tuntemistani naisista tekee lumityöt, vie autot renkaanvaihtoon ja leikkaa nurmikon useammin kuin puolet kerroista.
Hassua, ei minun tuttavapiirissä naiset leikkaa nurmikoita eikä tee lumitöitä. Luulen, että tässäkin tapauksessa nämä naiset on vaan alkaneet niitä tekemään, koska mies ei tee niitä "oikein". Aika rankka elämä teillä naisilla siellä, missä nyt nämä työn alle uupuvat naiset nyt elävätkään. Ei minun mies kehtaisi laittaa minua tekemään lumitöitä, jollen itse haluaisi...
Siis lumityöthän on kivaa. Kunnon hikiurheilua. Pienten lasten äidillä ei kotijumpan lisäksi paljon muita urheilumahkuja ole (koska mies ei tykkää jäädä lasten kanssa yksin kotiin), joten ketuttaahan se, jos mies vie nekin hommat ja mun pitäis vaan jotain patoja hämmentää tai pyykkikonetta tyhjentää.
Ja tämä hypoteettisesti. Olen eronnut, teen kaiken yksin. Hyvätuloinen työkin on, mukavaa lapsiaikaa ja joka toinen viikonloppu omaa aikaa. Hyvin menee, ei tarvi miehen kanssa mistään vääntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen naisjohtaja (nyt koronasaikulla) ja luin saman tutkimuksen. Ja tavallaan se on totta. Mulla on miehen vastuut (vaikka siis mulla on se mies) ja naisen vastuut. Olen se perheen pää, teen päätökset, tuon eniten rahaa taloon eli toimeentulo-taakka on suurempi minulla, ja silti hoidan enimmät lasten asiat, vaatteet, oikomishoidot ja kaverisynttärit.
Ihan rehellisesti sanoen miehelläni on helppoa ja lupsakkaa muhun verrattuna. Kyllä hän siis lapsia hoitaa, paljonkin, mutta ei osaa ollenkan ”valmistella” mitään, siis vaikka kevätulkovaatteiden hankinta lapsille tai kaverisynttärit jossain.
Välillä mietin että tässä tasa-arvon huumassa naiset on saattaneet vähän ampua itseään jalkaan.
Tuossa se tuli: mies "ei osaa". Eli kyse on vain ja ainoastaan siitä, että mies ei tee sinun tavallasi.
Kannattaa myös muistaa, että naiset antavat perinteiset miesten työt mieluusti miehille. Tee ihan empiirinen tutkimus kun kuljet kaduilla, et kuka siellä pihalla lumitöissä on, se on suurimmalla todennäköisyydellä mies. Ruohoa leikkaa kesällä todennäköisemmin mies. Autot huoltaa, lasten pyörät korjaa, kodinkoneet korjaa, rännit puhdistaa... jne.
Mut joo imurointi, kokkaus, pyykkäys, kaverisynttärit... kaikki ne pitää hoitaa 50-50!!!! Ja naisen tavalla.
Joo minä asun ok-talossa yksin ja olen nainen. Tienaan myös hyvin. Olen rempannut kämppäni, teen lumityöt, osaan vaihtaan renkaat ja putsata rännit ja teen ne 100 kertaa mielummin kuin hinkkaan monta kertaa päivässä ruokaa koko huushollille, samalla siivoten ja pyykäten ja edellä muiden mainitut muut velvollisuudet hoitaen. Töiden lisäksi tietty kaikki tämä.
Renkaanvaihto ei vie kauaa ja ei maksa myös kauaa. Siellä voi särpiä 10-15 min kahvia odottaessa 50e allevaihtoa ja tasapainotusta. Tuo KAKSI kertaa vuodessa. Rännejä ei tarvitse juuri putsailla kuin erittäin harvakseltaan. Lumityöt vie muutaman tunnin ja se menee kuntoilusta. Jos ei jaksa, maksan naapurin ukkelille että auraa minunkin pihan, tai vedän omalla mönkijällä ja käytävät lingolla. Kertsissä ei tarvitse tehdä mitään ja rivari- ja paritalossa vain vähän. Nurmikon leikkuu sama homma. Se ei kauaa vie.
Tuosta jos lähden summaamaan "miesten työt", niin vuodessa muutamia kymmeniä tunteja, jos sitäkään. Kun tuo määrä tulee kuukaudessa jo naisella täyteen, kaiken muun huolehtimisen lisäksi. Monesti naiset paljon järjestelmällisempiäkin suunnittelemaan asioita. On ne sitten rempat tai lasten hoitoon liittyvät asiat.
Joka ainoassa parisuhteessa joutunut tekemään naisten ja miesten hommat ja tuonut rahaa eniten taloon. Lopulta äkkäsin tehdä elämänlaatuun liityvän arvotsekkauksen itsekseni ja tuumasin, että yksin on huomattavasti helpompi elää kuin mieslapsen kanssa. Lisäksi jää paljon enemmän harrastuksille ja vapaaehtoistoiminnalle aikaa nykyisin, kun ei ole enää miestä riesana ja passattavana.
Olisin voinut kirjoittaa tuon itse sanasta sanaan. Näin juuri. Ja tässä omassa naapuristossani tällaiset onakotitalolliset naiset eivät ole harvassa. Naisporukalla me tuossa monesti lumet kolaillaan, naisia nelikymppisistä kasikymppisiin. Kuka ne hommat meille hoitaa jos emme tee itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko on väärä: suomessa äidit eivät ole uuouneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa, vaan Suomi on itseasissa hyvin epäasa-arvoinen maa. Siitähän tuo tutkimus oikeasti kertoo. Sukupuolten väliset velsollisuudet ja oikeudet eivät jakaudu tasan, vaan naisia rasitetaan enemmän.
Miehiä rasitetaan tarvittaessa henkensä uhalla rintamalla ja pakollisessa asepalveluksessa. Silti feministit ja hesari vaikenee.
Taasko tämä????
Olen käynyt intin, mun pitää saada pllua, ja naisten pitää sitä antaa, munei tarvitse tehdä kotitöitä,mulle kuuluu parempi palkja, kuin naisille, mulle.....Vie vaatteesi pyykkikoriin! En vie, koska olen käynyt intin.
Miksi seurustelet laiskimusten kanssa? Nyt yleistät väärät miesvalintasi kaikkiin miehiin. Vingu vielä lisää kuten hesari ja feministit. Onhan se rankempaa että hoitaa lapsia kotona mitä joutuu rintamalle.
Milläköhän todennäköisyydellä keskivertovätys joutuu rintamalle? Ihan tosissaan näitä samoja tuloksia tulee tutkimus toisensa perään ja ennen tätä vuotta viimeiseen 30v ei ole tarvinnut kenenkään pelätä joutuvansa rintamalle. Onko esim ok, että joku 60-luvulla syntynyt on koko elämänsä tuolla perusteella vätystellyt, vaikka sodan uhkaa oli max 10v aikuisiästä. Sen jälkeen ei.
--> Joo naisten pitäisi lähteä rintamalle r**ttavaksi, jotta Pleikka-pete pääsis vähän vähemmällä. Tämä on se nyky"mies" ja sen malli. Pthyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakos kuukautta olit intissä? Ja kauanko olet taistellut rintamalla?
Aivan. Sitähän minäkin. Tuskin edes sitä aikaa minkä nainen on raskaan tehdessään sulle sen yhden lapsen.
Ja silti vingut kuin vauvan lelu. Huh.
12kk. Montas sinä arvon vinkuja? Helppo sinun ilkkua kun ei tarvitse lähteä rintamalle pommitusten keskelle. VINKUJA!
Eli 12 kk koko elämästäsi! Ja oletat että vaimosi on raskaana sulle vähintään 18 kk (= 2 lasta), synnyttää terveytensä uhalla, sitten oman uransa ohessa hoitaa lapset ja kodin seuraavat 18 vuotta vähintään. Että sekö on tasa-arvoa, pyh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan ymmärrä, miten vanhemmat sukupolvet on suostuneet tällaiseen järjestelyyn. Esimerkiksi oma äitini ja anoppini ovat aina olleet sellaisia, että siivota höseltävät ympäriinsä, kun ukkonsa röhnöttävät sohvalla maha pystyssä. En ole varmaan ikinä nähnyt isäni imuroivan. Sieltä ne roolit on iskostuneet nykynuortenkin päähän. Millä niistä eroon pääsisi..
Kyllä mun isä imuroi usein (70-luvulla olin lapsi). Ja kävi kaupassa. Lapset tiskasi ja auttoi siivouksessa myös. Lapsia ei koko ajan vahdittu ja kytätty ja virikkeellistetty, joten se jätti aikaa vanhemmille. Harrastukset alkoi vasta sitten, kun osasi itse niihin mennä esim. bussilla. Tai sitten ne oli siinä kotinurkilla jotain yleisurheilua yms. Nykyisin vanhemmat joutuu jatkuvasti olemaan jossain ihme "vuorovaikutuksessa" lastensa kanssa. Harrastaa pitää jo vauvasta. Jääkiekonkin aloittaminen 5-vuotiaana on jo myöhäistä. Aika ahdistavaahan sellainen elämä on, varmasti niille lapsillekin...
Jos haluaa lapsen menestyvän urheilussa, niin se pitää aloittaa mahdollisimman aikaiseen. Myöskin lapsen kehityksen kannalta urheiluharrastus on todella hyvä asia. Tai ylipäätänsä harrastus, joka aloitetaan nuorella iällä. Vanhempi, joka auttaa lasta harrastamaan ajattelee lapsen parasta. Eikö siinä koko vanhemmuudessa ole kyse? Halutaan lapselle parempi ja menestyvämpi elämä, kuin mitä itsellä on.
Jos lapsen kanssa ei ole minkäänlaisessa vuorovaikutuksessa, niin lapsille voi kehittyä todella repaleinen kiintymyssuhde, mikä sitten vaikuttaa heidän suhteissa tulevaisuudessa ja usein negatiivisesti.
Ja sen takia ei saa ikinä relata koska jos ei koko ajan sataprosenttisesti panosta lapsen kehitykseen ja vuorovaikutukseen jne, korppi vie.
Lapsen kehitykselle ja vuorovaikutukselle on myös erittäin pahasta se että yhteiskunta vetää äidit piippuun ja uhkailee ja säikyttelee hengiltä.
Ei korppi vie, mutta sitä en kyllä ymmärrä, että miksi ei haluttaisi aina lapsen parasta? Esim noissa urheiluharrastuksissa tai harrastuksissa ylipäätänsä. Niiden on aina katsottu olevan lapsen kehitykselle vain positiivinen asia. Etkai sinä lastasi tehnyt vain pyöräyttääksesi sellaisen ulos ja sitten annat vaan olla? Hyvin harvoin sellainen tapaus menestyy elämässään, tosin harvoja poikkeuksia on.
Mielestäni mitä näitä vastauksia lukee, niin se vaikuttaa olevan miehet, jotka vetävät äidit piippuun.
Vierailija kirjoitti:
Osa naisista muuttuu parisuhteissa hysteerisiksi sekopäiksi. Se onihan luonnolista, mutta ei kannata jäädä ottamaan selvää mistä se johtuu.
Et jää ottamaan selvää, koska se syy on siellä peilissä. Ja yllätys yllätys, se syy seuraa sua kun siirryt seuraavan suhteeseen. Sad but true.
Tätä ketjua kun lukee, ei ihmettele miksi niin iso osa eronneista miehistä halua panosuhteen tai haaveilee nuoresta naisesta jota kiinnostaa hauskanpito eikä neuvostotyylinen arkirealismi.
Kun vielä lisätään yhtälöön useimpien 35+ Suominaisten Michelin-miestä muistuttava ulkonäkö, ainoa syy olla naisen kanssa voisi hyvin ollakin se jos nainen suostuu passaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan ymmärrä, miten vanhemmat sukupolvet on suostuneet tällaiseen järjestelyyn. Esimerkiksi oma äitini ja anoppini ovat aina olleet sellaisia, että siivota höseltävät ympäriinsä, kun ukkonsa röhnöttävät sohvalla maha pystyssä. En ole varmaan ikinä nähnyt isäni imuroivan. Sieltä ne roolit on iskostuneet nykynuortenkin päähän. Millä niistä eroon pääsisi..
Kyllä mun isä imuroi usein (70-luvulla olin lapsi). Ja kävi kaupassa. Lapset tiskasi ja auttoi siivouksessa myös. Lapsia ei koko ajan vahdittu ja kytätty ja virikkeellistetty, joten se jätti aikaa vanhemmille. Harrastukset alkoi vasta sitten, kun osasi itse niihin mennä esim. bussilla. Tai sitten ne oli siinä kotinurkilla jotain yleisurheilua yms. Nykyisin vanhemmat joutuu jatkuvasti olemaan jossain ihme "vuorovaikutuksessa" lastensa kanssa. Harrastaa pitää jo vauvasta. Jääkiekonkin aloittaminen 5-vuotiaana on jo myöhäistä. Aika ahdistavaahan sellainen elämä on, varmasti niille lapsillekin...
Jos haluaa lapsen menestyvän urheilussa, niin se pitää aloittaa mahdollisimman aikaiseen. Myöskin lapsen kehityksen kannalta urheiluharrastus on todella hyvä asia. Tai ylipäätänsä harrastus, joka aloitetaan nuorella iällä. Vanhempi, joka auttaa lasta harrastamaan ajattelee lapsen parasta. Eikö siinä koko vanhemmuudessa ole kyse? Halutaan lapselle parempi ja menestyvämpi elämä, kuin mitä itsellä on.
Jos lapsen kanssa ei ole minkäänlaisessa vuorovaikutuksessa, niin lapsille voi kehittyä todella repaleinen kiintymyssuhde, mikä sitten vaikuttaa heidän suhteissa tulevaisuudessa ja usein negatiivisesti.
Ja sen takia ei saa ikinä relata koska jos ei koko ajan sataprosenttisesti panosta lapsen kehitykseen ja vuorovaikutukseen jne, korppi vie.
Lapsen kehitykselle ja vuorovaikutukselle on myös erittäin pahasta se että yhteiskunta vetää äidit piippuun ja uhkailee ja säikyttelee hengiltä.
Ei korppi vie, mutta sitä en kyllä ymmärrä, että miksi ei haluttaisi aina lapsen parasta? Esim noissa urheiluharrastuksissa tai harrastuksissa ylipäätänsä. Niiden on aina katsottu olevan lapsen kehitykselle vain positiivinen asia. Etkai sinä lastasi tehnyt vain pyöräyttääksesi sellaisen ulos ja sitten annat vaan olla? Hyvin harvoin sellainen tapaus menestyy elämässään, tosin harvoja poikkeuksia on.
Mielestäni mitä näitä vastauksia lukee, niin se vaikuttaa olevan miehet, jotka vetävät äidit piippuun.
No näin uhkaillaan.
Kukaan ei jaksa panostaa koko ajan ja sellaisen vaatiminen on naurettavaa.
Ja tuo uhkailu ja pelottelu sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tämä????
Miksi et ole jo Ukrainassa rintamalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tämä????
--> Joo naisten pitäisi lähteä rintamalle r**ttavaksi, jotta Pleikka-pete pääsis vähän vähemmällä. Tämä on se nyky"mies" ja sen malli. Pthyi.
Ja vielä kun monet naiset sen intin käy. Minäkin. Samoin kuin serkkuni. Onneksi mies ei ole kertaakaan kehdannut vetää inttikorttia esiin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua kun lukee, ei ihmettele miksi niin iso osa eronneista miehistä halua panosuhteen tai haaveilee nuoresta naisesta jota kiinnostaa hauskanpito eikä neuvostotyylinen arkirealismi.
Kun vielä lisätään yhtälöön useimpien 35+ Suominaisten Michelin-miestä muistuttava ulkonäkö, ainoa syy olla naisen kanssa voisi hyvin ollakin se jos nainen suostuu passaamaan.
Ja naiset on niin kyllästyneitä teihin, etteivät halua edes sitä panosuhdetta. Eivät mitään. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kehitykselle on myös erittäin pahasta se, ettei lapsi saa olla koskaan rauhassa. Omissa leikeissään, omalla tavallaan, ilman että koko ajan pitää lähteä johonkin ohjattuun harrastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset on niin kyllästyneitä teihin, etteivät halua edes sitä panosuhdetta. Eivät mitään. Yök.
https://i.pinimg.com/736x/36/a5/29/36a529156918fe9aa4a93b94fcfc40f3--ca…
Kuvassa voimaantunut Suomi-nainen vaihtaa itse autoonsa renkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tämä????
Sitä saa mitä tilaa. Itsehän te feministit olette miehiä haukkuneet ja syyllistäneet 70-luvulta lähtien. Nyt sitten apu kelpaakin kun tulee tositilanne toki silloinkin voidaan miehiä syyttää jos joku roska jää imuroimatta vahingossa. Olet melkoinen väärinymmärtäjä mutta kielenkäyttösi miehiä kohtaan paljastaa miesvihamielisyytesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tämä????
Miksi et ole jo Ukrainassa rintamalla?
Kysytkö tosissasi? No et ainakaan ymmärrä maailman asioista ja sodankäynnistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Joskus asiat täytyy sanoa suoraan ja vääntää rautalangasta. Tuo kirjoituksesi on aivan täyttä paskaa. Jokainen kansainvälinen tutkimus ja sekä sosiaalitieteilijät osoittavat, että Suomi on Skandinavian ohella yksi maailman tasa-arvoisimmista maista. Mutta tämähän eri riitä, vaan aina pitää uhriutua enemmän ja enemmän kunnes tasa-arvon suhteen ei ole enää mitään saavutettavaa. Se uupuminen johtuu täysin muista asioista kuin tasa-arvosta. Mutta tätähän ei saa sanoa vaan se on jälleen yksi tabu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tämä????
Sitä saa mitä tilaa. Itsehän te feministit olette miehiä haukkuneet ja syyllistäneet 70-luvulta lähtien. Nyt sitten apu kelpaakin kun tulee tositilanne toki silloinkin voidaan miehiä syyttää jos joku roska jää imuroimatta vahingossa. Olet melkoinen väärinymmärtäjä mutta kielenkäyttösi miehiä kohtaan paljastaa miesvihamielisyytesi.
“Apu kelpaa”. Ikuiset äidin pikku apurit. Mitä jos ihan vain oppisitte hoitamaan velvollisuutenne.