Naapurin rouva huutaa ihan sikana lapsilleen
Mitä voin tehdä asialle - ovatko lapset oikeutettuja kuulemaan huutoa päivittäin? Naapuri on ilmeisesti aika tempperamenttinen- ja lapset aika kerkeeviä alle kouluikäisiä...Teenkö lastensuojelu ilmoituksen vai soitanko neuvolaan ja esitän huoleni. Yritin kerran jutella naapurin kanssa - ilman tulosta
Kommentit (37)
14 jatkaa. Vaikka meillä paljon huudetaankin niin välillä on myös ns. seesteisiä kausia, jolloin sitten nautitaan lasten kanssa täysillä ja palkitaan ja kehutaan, kun on mennyt hyvin. Vaikea se tietysti naapurin on nähdä kokonaisuutta :)
Kyllä tarvis täyttyis sossujen kalenterit alta aikayksikön jos huutamisista otettaisiin yhteyttä. Normaalia on huutaa joskus lapsille ja usein siitä tulee kierre joka voi kestää sen parikin viikkoa. Mene ja juttele sen perheen kanssa mitä kuuluu? Se on sitä lähimmäisen rakkautta parhaimmillaan.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:11"]
Missä päin? Olenkohan se minä :) huudan lapsilleni kyllä, koska normaalia puhetta ei kukaan kuuntele. Olen yrittänyt lasten kanssa keskustella, että ei varmaan heidänkään mielestä ole kiva kun äiti huutaa, voisitteko joskus kuunnella kun normaaliin ääneen jotain sanotaan mutta ei niin ei. Ei se itsellekään ole mukavaa kun joutuu aina korottamaan ääntään mutta kun muu ei auta. Terveisin erittäin turhautunut ja väsynyt äiti..
[/quote]Minulla meni kans aiemin aina hermot siihen jatkuvaan huutoräksyttämiseen. Ja se kärsi inflaation...Meillä on auttanut se, että olemme tehneet sopimuksen. Puhun tavallisella äänellä, sanon kerran, toisen (on mahdollisuus vielä totella ja parantaa käytös)ja kolmannella kerralla tulee sanktio (meillä menettää päivän tabletti/tietokonevuoron). Lisäksi kehun lapsia aina kun jokin asia menee sujuvasti ja omatoimisesti. Kannattaa käyttää vähän vaivaa eri toimivien tapojen etsimiseen ja käyttöönottoon.
No kuitenkin huolehditaan niistä muksuista!! Kuulostaa siltä että ei ainakaan "hälläväliä" meininkiä ole siinä perheessä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:11"]Missä päin? Olenkohan se minä :) huudan lapsilleni kyllä, koska normaalia puhetta ei kukaan kuuntele. Olen yrittänyt lasten kanssa keskustella, että ei varmaan heidänkään mielestä ole kiva kun äiti huutaa, voisitteko joskus kuunnella kun normaaliin ääneen jotain sanotaan mutta ei niin ei. Ei se itsellekään ole mukavaa kun joutuu aina korottamaan ääntään mutta kun muu ei auta. Terveisin erittäin turhautunut ja väsynyt äiti..
[/quote]
Ihan ku mä oisin kirjottanut tän. Oon niin väsyny kun normaali puheääneni menee kuuroille korville. Ihan ku mua ei oiskaan ja tarvii aina suuttua ja huutaa et lapset herää kuuntelee. Ärsyttää niiiiiiin paljon!
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:11"]
Missä päin? Olenkohan se minä :) huudan lapsilleni kyllä, koska normaalia puhetta ei kukaan kuuntele. Olen yrittänyt lasten kanssa keskustella, että ei varmaan heidänkään mielestä ole kiva kun äiti huutaa, voisitteko joskus kuunnella kun normaaliin ääneen jotain sanotaan mutta ei niin ei. Ei se itsellekään ole mukavaa kun joutuu aina korottamaan ääntään mutta kun muu ei auta. Terveisin erittäin turhautunut ja väsynyt äiti..
[/quote]Minulla meni kans aiemin aina hermot siihen jatkuvaan huutoräksyttämiseen. Ja se kärsi inflaation...Meillä on auttanut se, että olemme tehneet sopimuksen. Puhun tavallisella äänellä, sanon kerran, toisen (on mahdollisuus vielä totella ja parantaa käytös)ja kolmannella kerralla tulee sanktio (meillä menettää päivän tabletti/tietokonevuoron). Lisäksi kehun lapsia aina kun jokin asia menee sujuvasti ja omatoimisesti. Kannattaa käyttää vähän vaivaa eri toimivien tapojen etsimiseen ja käyttöönottoon.
[/quote] no kaikkea on kokeiltu. Ei tollanen 5/6 v meillä pelaa mitään tablettia. Lelujen otto ei kiinnosta, ei oo niin kivaa lelua mikä haittasi jos ottaisi. Meillä nuorin on myös niin rämäpää että tavarat sinkoilee, potkii, puree, raivoaa ja on muutenkin todella lyhyt pinnainen. Sitä kun katsoo aamulla 3 tuntia, illalla 5-6 tuntia ja vkl, ni voi sanoa että välissä on todellakin pinnatiukilla!! Mies on paljon töissä. Vanhin lapsemme on keha ja tämän nuorimman käytös on samanmoista kun vanhimman. Eli saas nyt nähdä mikä on diagnoosi. T 10
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 09:14"]Alkaako paikkakunnan nimi p:llä ja kadun nimi m:llä?
[/quote]
Tosi hellyyttävää! :) Että vain yhdessä taloudessa pienten lasten äidit huutaisi. Muahahhahahaha!
Voi luoja! Kannattaa nyt tehdä ihan kaikista lasu, se ratkaisee sen ongelman että ei teidän tarvitse kuulla lasten ääniä, väsyneitä mammoja jne. Jumankauta järkikäteen nyt!! Joka asia oi lasun arvoinen!
Miksi ylipäänsä täytyy huutaa? Miksi ei osata keskustella normaalisti? On tämä sekopäistä kansaa.
Uupunut? Kerro sille, että huuto kuuluu teille asti. Tarjoa apua. Jos huuto on lasten sättimistä, kiroilua, uhkailua tms. vakavaa ja kertakaikkiaan jatkuvaa, kannattaa ottaa yhteyttä lastensuojeluun. Lapsilla on oikeus turvalliseen ympäristöön.
Alkaako paikkakunnan nimi p:llä ja kadun nimi m:llä?