Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen liikatoimintako? Apua?

Vierailija
04.10.2015 |

Epäilen tätä itselläni. Oireita on ollut jo pidemnän aikaa ja ne ovat seuraavanlaiset: olen jatkuvasti väsynyt. Viikonloppuisin haluaisin vain nukkua, työpäivän jälkeen sama juttu, en jaksa tehdä kertakaikkiaan mitään. Hiuksia lähtee todella paljon. Harjatessa tukkaa harja jää aivan täyteen, sama juttu suihkussa käydessä. Lepopulssi yli 120, vaikka tosiaan vain istuisin. Tähän liittyvät myös lievät rytmihäiriöt, joita minulla on ollut niin kauan kuin muistan. Palelen todella herkästi, aamuisin herätessä aivan jäässä vaikka olisi lämmöt päällä ja paljon vaatetta. Hengästyn helposti. Lihakset ovat heikot ja aamuisin todella jäykät, etenkin jalat. Olen saamaton, paljon haluaisin tehdä kaikkea mutta en vain kykene. Olen myös todella nälkäinen ja voisin syödä - ja syönkin - kokoisekseni todella isoja annoksia. Millaisia oireita teillä muilla on ollut? Pääsittekö tutkimuksiin helposti? Jostain syystä olen ollut sellaisessa uskossa että tutkimuksiin vaikea päästä tai että kilpirauhasen yli- ja vajaatoiminnat on vaikea todeta. Pääseeköhän työterveyden kautta? Kiitos vastauksistanne!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja lisänä vielä silmien jatkuva kuivuminen ja vuotaminen. -ap

Vierailija
2/5 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vaikeata päästä eikä todeta, onnistuu työterveyden kautta, sinne vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepopulssi ja rytmihäiriöt viittaa liikatoimintaan, mutta muuten luettelit vajaatoiminnan oireita. Liikatoiminnassa usein on kuuma ja itse tohotin kuin maaninen, mutta jokainen homma keskeytyi. Muisti huononi ja keskittymiskyky oli surkea. Nyt kun tautini on tasapainossa on ihana tunne kun palelee! Olen kaivannut sitä. Työterveys oli minulla se alullepanija hoidon saamiseksi.

Oireet kuitenkin vaihtelee, joten käy lääkärissä.

Vierailija
4/5 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:34"]Lepopulssi ja rytmihäiriöt viittaa liikatoimintaan, mutta muuten luettelit vajaatoiminnan oireita. Liikatoiminnassa usein on kuuma ja itse tohotin kuin maaninen, mutta jokainen homma keskeytyi. Muisti huononi ja keskittymiskyky oli surkea. Nyt kun tautini on tasapainossa on ihana tunne kun palelee! Olen kaivannut sitä. Työterveys oli minulla se alullepanija hoidon saamiseksi.

Oireet kuitenkin vaihtelee, joten käy lääkärissä.
[/quote]
Hmm.. pitääpä varata sitten aika tutkimuksiin. Voihan tämä jotain muutakin olla, jos nämä oireeni ovat "sekaisin" liika- ja vajaatoimintaa. Ap

Vierailija
5/5 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireesti vaan hoitoon.  120 pulssi rasittaa sydäntä. Itselläni oli noita oireita, tosin valtava kuumuus. Liikatoiminnan aiheutti autoimmuunitulehdus kilpirauhasessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän