Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö 200 euroa kissan hammaskiven poistoon?

Vierailija
04.10.2015 |

sillä on neljässä hampaassa ällöä keltaista hammaskiveä tms kerrostumaa?
ja sen ikenien reunassa on punaiset viivat. kattiparka!!!! sattuuko siihen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:30"]

Poistat itse. Ainakin minä poistan kolikon reunalla koiralta. Hyvät hampaat ja ikää kohta 10v

[/quote]

Ei helv. näitä kissatrolleja...

Vierailija
2/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, käsittääkseni eläinlääkärillä tuo hinta riippuu kissan/koiran koosta. Meillä chihuahuakoiran hammaskivenpoisto nukutuksineen on maksanut n 170-220e, aika tyyristä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskiveä ei kuulema tule kun syöttää raakaa lihaa (broileri, possu, sydän, munuainen, kieli, joskus maksaa). Kertoi eläinlääkäri.

Vierailija
4/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollinen = tehoava hammashoito voidaan tehdä vain kun eläin on anestesiassa. Kaikki plakki ja hammaskivi on poistettava hampaiden pinnoilta ja ientaskuista, myös alueilta, joissa ientaskut ovat epänormaalin syvät. Hampaiden ja ientaskujen kunnollinen tarkastaminen vaatii aina yleisanestesian.

Kaikki hampaan pinnat on lopuksi kiillotettava, että saataisiin aikaan pinta, joka on helpompi pitää puhtaana.

Hereillä tehtävä hammaskiven rapsuttelu aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä ja sen vuoksi siitä olisi kieltäydyttävä.

Vierailija
5/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollinen = tehoava hammashoito voidaan tehdä vain kun eläin on anestesiassa. Kaikki plakki ja hammaskivi on poistettava hampaiden pinnoilta ja ientaskuista, myös alueilta, joissa ientaskut ovat epänormaalin syvät. Hampaiden ja ientaskujen kunnollinen tarkastaminen vaatii aina yleisanestesian.

Kaikki hampaan pinnat on lopuksi kiillotettava, että saataisiin aikaan pinta, joka on helpompi pitää puhtaana.

Hereillä tehtävä hammaskiven rapsuttelu aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä ja sen vuoksi siitä olisi kieltäydyttävä.

Vierailija
6/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla ruokinnalla kissalle ei edes tule hammaskiveä.

Vierailija
7/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskiven muodostumista kannattaa tosiaan yrittää välttää ja poistattaa eläinlääkärissä. Myöhemmin kissoilla voi ilmetä yleisiä kivuliaita hammassyöpymiä (kissojen forl), jolloin hampaita pitää poistaa kirurgisesti.
.
.
Hammaskiven poiston jälkeen on tärkeää pestä kissan hampaat (lähinnä ulkopinnat) päivittäin vaikka tuolla bugacatillä ja harjalla.

Noin nuorelle kissalle on vielä helppo opettaa uudet rutiinit. Ottaisin ruokavalioon sitkeitä lihoja, luisia lihoja (kanankaula, broiskun siipi), sydän ja kivipiira sopivat myös. Näitä löytyy eläintarvikeliikkeistä pakasteena, toki kaupan tiskiltäkin saa. Liha ja luut annetaan kissalle raakana, myös broileri ja sen luut.
.
.
Hammaskiven muodostusta estävät raksut eivät omilla kissoilla ole toimineet ja ovat liian kasvispitoisia lihansyöjälle. Kokonaan ei kannata pelkkiin lihoihin ja luihin siirtyä ellei ole vahvaa tietoa kissan ravitsemuksesta.
.
.
Uuden ruuan tarjoaminen ei aina onnistu heti, itse jouduin 4-v kodinvaihtajaa opettamaan broilerinsuikaleihin 3 kk, jossa alkuun joutui pakottamaan syömään pienen palan, siksi nuorelle on hyvä tarjota monipuolisesti erilaisia lihoja.

Vierailija
8/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi 80 €, Pohjois-Pohjanmaa.

Vierailija
9/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistat itse. Ainakin minä poistan kolikon reunalla koiralta. Hyvät hampaat ja ikää kohta 10v

Vierailija
10/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. Mutta kannattaa varmistaa etukäteen hinta, jossain paikoissa on kyllä kalliimpaa.

Vierailija
11/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen voi poistaa itse? Lähteekö oikeasti irti? Sehän on tosi kovaa?
Mieluummin poistaisin itse sillä en halua turhanpäiten nukuttaa kissaa jos se onnistuu ilmankin.

Vierailija
12/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:40"]

Miten sen voi poistaa itse? Lähteekö oikeasti irti? Sehän on tosi kovaa? Mieluummin poistaisin itse sillä en halua turhanpäiten nukuttaa kissaa jos se onnistuu ilmankin.

[/quote]

Kuvitteletko eläinlääkärin nukuttavan kissan ihan huvikseen hammaskiven poiston ajakasi?

Sen sijaan, että vain pyytäisi kissaa aukaisemaan suun vähän isommalle :)

Vierailija
13/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle kokeilin Bucadog geeliä ja viikossa hammaskivi on oikeasti vähentynyt. Kissoille on Bucacat apteekista. Paha tulehdus vaatii hoitoa, mutta kokeilkaa noita geelejä.

Vierailija
14/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan kotona vähitellen avattua kissan suuta sen verran että saan hammaskiven pois niin olen todella iloinen, ettei tarvitse viedä eläinlääkärille sillä nukutus on aina riski. Tietenkin eläinlääkärin pitää nukuttaa että voi käsitellä kissan suun nopeasti mutta eihän se haittaa jos minulla menee poistossa viikko, jos nyhvään joka päivä hetken? Kunhan tulos on sama.
Mutta ihmettelen tässä että mitenkä se hammaskivi irtoaa kolikolla, eikö se ole liian kovaa? Pitääkin herättää kohta kattiparka ja kokeilla.
Ostin Dentisept-kissanhammastahnaa ja levitän sitä myös ikeniin, sen pitäisi poistaa se punoitus. Onko teillä kokemusta siitä?
Ap

Vierailija
15/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista piti vielä kysyä että kissa on ollut minulla nyt 8 kuukautta, se on melkein kaksivuotias. Huomasin hammaskiven vasta nyt, aikaisemmin en saanut kissan suuta auki, sen piti ensin tutustua minuun. Onkohan hammaskivi tullut tänä aikana kun kissa on ollut minulla? Miten nopeasti hammaskiveä tulee? Olen syöttänyt sille kissanmärkäruokaa missä on sokeria, en tajunnut asiaa, mutta nyt lopetin sen ostamisen ja tarjoamisen. Vai olikohan kissalla hammaskiveä jo kun ostin sen?
Ap

Vierailija
16/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni Dentisept juuri hoitaa tulehdusta, sitten taas tuo Bucacat pehmentää ja poistaa hammaskiveä (lievästi hiovia ainesosia). Ei varmaan samaan aikaan kannata käyttää.

Vierailija
17/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella sadalla saa jo uuden kissan jos merkillä ei ole väliä... No joo. Meillä on reilut 10 vuotias katti joka syö vain raksuja, joskus harvoin purkkiruokaa eikä ole hammaskiveä.

Vierailija
18/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä uutta kattia halua kun tuo on niin rakas. Haluan vain sen hampaat kuntoon.
Ap

Vierailija
19/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:00"]

Kahdella sadalla saa jo uuden kissan jos merkillä ei ole väliä... No joo. Meillä on reilut 10 vuotias katti joka syö vain raksuja, joskus harvoin purkkiruokaa eikä ole hammaskiveä.

[/quote]

Meillä oli takahampaissa.

Vierailija
20/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:40"]Miten sen voi poistaa itse? Lähteekö oikeasti irti? Sehän on tosi kovaa?
Mieluummin poistaisin itse sillä en halua turhanpäiten nukuttaa kissaa jos se onnistuu ilmankin.

[/quote]

Sinun kissaasi en tunne mutta omien kissojen hampaisiin en lähtisi koskemaan ilman nukutusta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi