Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämänhalu kadonnut kokonaan kriisien keskellä

Vierailija
10.04.2022 |

Ensin tuli korona ja täydet sulut päälle. Ok, ei siinä vielä mitään. Mutta olen aivan menettänyt elämänhalun Ukrainan ja Venäjän sodan takia.
Lisää vettä lyö myllyyn naapurimaan uhkailut Suomelle, joita on toki aina ollut, mutta nyt tuntuu paljon ahdistavammalta. Vaikkei sotilaallista uhkaa tällä hetkellä kohdistu, se uhka on olemassa.

En halua edes ajatella, jos sota syttyisi, sitä kärsimystä ja pelkoa. Pelkoa läheisistä, pelkoa siitä kidutetaanko heitä kuten Ukrainassa on siviilejä kidutettu. Tai että itse joutuu sellaisen kohteeksi.
Huoli siitä, milloin tämä loppuu vai yltyykö, masentaa. Tuntuu, että kaikki tulevaisuudensuunnitelmat saa unohtaa, koska sellaista ei tule olemaan.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on epäkohteliasta kaataa muun palstan niskaan joka viikko ahdistustaan esim nämä "venäläiset sotilaat sitä ja tätä kauheuksia" aloitukset on silkkaa häiriköintiä. Onko joku oikeasti niin lapsellinen, että luulee muiden olevan jotenkin ei-tietoisia sotien kauhuista. Muut vaan yrittävät pitää hermonsa kurissa, jos on perhe, josta pitää huolehtia ja tulee näyttää esimerkkiä. Ei korona-aikanakaan hysteria vienyt ketään eteenpäin.

Vierailija
22/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta en ymmärrä miten aloituksessa mainitut kriisit voivat noin vahvasti vaikuttaa ihmiseen? Ne tapahtuvat täysin meistä riippumattomista syistä ja niiden vaikutukset meihin ovat olleet verrattain vähäiset.

Olisi hyvä säilyttää todellisuudentaju ja keskittyä siihen mihin voimme itse vaikuttaa, näitä asioita em. kriiseistä huolimatta kuitenkin löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Olisi myös hyvä muistaa, että monet ihmiset oikeasti elävät kyseisen kriisin keskellä.

Tässäkin tapauksessa ap on varmasti nuori. Nuorempi sukupolvi ei ole kohdannut näin laajaa pandemiaa tai sodan uhkaa, tottakai se nostaa siinä vaiheessa erilaisia ajatuksia.

Nyt siellä sitä realiteettia peliin. Miten omia lapsiasi tuet, jos heitä pelottaa ja huolettaa nämä asiat? Toivottavasti et ainakaan tällä tavalla, mitä palstalle kirjoitat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Sitten vielä lykkäsi syöpädiagnoosi tähän päälle ja nyt tuntuu, että äärirajoilla mennään :(

Vierailija
24/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalta tuntuu , ensin alkoi korona-aika  ,  sitten yllättäen  omaiseni kuoli parissa viikossa sairauteen . Ajattelin että piristyn kun koronasta päästään , sekin pitkitty ja sitten tämä . Samoin puheet ettei korona poistu . Toivottomuus ja pelkkää mustaa huominen . Pitäisi huolehtia vanhasta vanhemmasta  , omia asioitakaan en jaksa . Pelkään huomista , toivo menetetty , kauheuksia lukiessa pää hajoaa ja en saa nukuttua enkä syötyä . En aio odottaa minkälaisen lopun saan jos tänne tullaan vaan yritän itse ratkaista loppuni jos keinon keksin , nopea ja varma .Miten voi olla tälläistä vuonna 2022? 

Vierailija
25/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, itse kuulun myös tähän nuorempaan sukupolveen ja jos ap edustaa enimmistöä siitä, niin ei hyvin mene. Kyllähän jokainen meistä varmasti miettii ja pelkää tulevaisuutta näiden kriisien keskeltä, mutta ap tapaus on nyt vain luonteenheikkoutta.

Vituttaa näin suoraan sanottuna, miten ihmiset nykyään eivät kestä mitään vastoinkäymisiä, vaan heti ensimmäisestä murrutaan, jos ei muuten, niin ihmiskunnan loppu koittaa juuri tästä syystä.

Vierailija
26/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, itse kuulun myös tähän nuorempaan sukupolveen ja jos ap edustaa enimmistöä siitä, niin ei hyvin mene. Kyllähän jokainen meistä varmasti miettii ja pelkää tulevaisuutta näiden kriisien keskeltä, mutta ap tapaus on nyt vain luonteenheikkoutta.

Vituttaa näin suoraan sanottuna, miten ihmiset nykyään eivät kestä mitään vastoinkäymisiä, vaan heti ensimmäisestä murrutaan, jos ei muuten, niin ihmiskunnan loppu koittaa juuri tästä syystä.

Kaikista vaikeinta on ihmisillä joilla on jo valmiiksi meneillään jokin pitkäkestoinen henkilökohtainen h*lvetti. Se että perusturvallisuuden tunne on jo valmiiksi heikko ja siihen päälle vielä sodankin uhka, se voi tuntua ihan viimeiseltä tikiltä. Kyse on nimenomaan siitä että ihminen on kestänyt murtumatta jo mielettömän paljon.

Ymmärrän että nää aloitukset voi ärsyttää koska moni haluaisi käyttää tätä alustaa heittääkseen niin sanotusti aivot narikkaan, mutta jos näitä juttuja täällä ei kestä niin sitten täytyy kehittää jotain muuta tekemistä. Näitä aloituksia ei myöskään kukaan pakota klikkaamaan auki. Antaa niiden avautua joita ahdistaa.

Ap:lle tsempit. ❤

Vierailija
27/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista vaikeinta on ihmisillä joilla on jo valmiiksi meneillään jokin pitkäkestoinen henkilökohtainen h*lvetti. Se että perusturvallisuuden tunne on jo valmiiksi heikko ja siihen päälle vielä sodankin uhka, se voi tuntua ihan viimeiseltä tikiltä. Kyse on nimenomaan siitä että ihminen on kestänyt murtumatta jo mielettömän paljon.

Ymmärrän että nää aloitukset voi ärsyttää koska moni haluaisi käyttää tätä alustaa heittääkseen niin sanotusti aivot narikkaan, mutta jos näitä juttuja täällä ei kestä niin sitten täytyy kehittää jotain muuta tekemistä. Näitä aloituksia ei myöskään kukaan pakota klikkaamaan auki. Antaa niiden avautua joita ahdistaa.

Ap:lle tsempit. ❤

Ei kukaan tässä kieltänyt aloitusten tekemistä aiheesta, sen sijaan ap kaltaisten ihmisten on hyvä kohdata kritiikkiä ja oppia elämään sen kanssa, ettei käy, no kuten aloitus jo varmasti kertoo miten. Jos jotain, niin kritiikki on vain karhunpalvelus tässä tilanteessa. En ymmärrä miksi ihmiset ahdistuvat heti siitä, jos joku toinen on eri mieltä.

Vierailija
28/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Korona ja täydet sulut päälle"

Missä oli täydet sulut ja miten tämä ilmeni aloittajalle? Itse kun en ole huomannut Suomessa olevan mitään sulkuja missään vaiheessa. Jotain pieniä rajoituksia, mutta ne eivät onnekseni koskaan koskeneet omaa elämääni. Hyvin normaalia elämää elänyt koko korona-ajan.

Ja mitä muuhun aloituksen valitukseen tulee, niin ihan oikeasti, miten täällä on näin paljon mt- ongelmaisia jotka joka päivä laittaa tällaisen aloituksen? Vai onko kyseessä sama henkilö?

Meditoikaa, joogatkaa, katselkaa sarjamaraton, vetäkää pää täyteen alkoa tai teette ihan mitä vaan mikä rentouttaa, mutta tällainen ahdistus tai älytön huoli ei ole normaalia ollenkaan. Vippaako teillä todella noin paljon päästä?

Meinasin kirjoittaa melko lailla samaa. Suomessa ei tosiaankaan ole ollut "täysiä sulkuja", vaan hyvin minimaalisia koronarajoituksia, nekin pitkälti suosituksina.

Vierailija
29/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vika monessa ihmisessä on että, murehditaan mennyttä ja surraan tulevaa. Ei osata elää tätä päivää vaan ajatellaan pahinta. Elämä valuu ihan hukkaan. Ei se sota ole täällä ja siellä Ukrainassa on sodittu jo 8 vuotta, nytkö vasta sitäkin asiaa kävit murehtimaan? Koronakin on ollut jo yli 2 vuotta ja suurin osa ihmisistä on kumminkin hengissä ja elää lähes tulkoon normi elämää. Voi hyvää päivää sentään.

Vierailija
30/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on asiat maailmassa niin huonosti, että kohta tulee iso pysähdys, ja sen jälkeen kaikki kääntyy paremmaksi. Hyvä voittaa.

Vierailija
31/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Korona ja täydet sulut päälle"

Missä oli täydet sulut ja miten tämä ilmeni aloittajalle? Itse kun en ole huomannut Suomessa olevan mitään sulkuja missään vaiheessa. Jotain pieniä rajoituksia, mutta ne eivät onnekseni koskaan koskeneet omaa elämääni. Hyvin normaalia elämää elänyt koko korona-ajan.

Ja mitä muuhun aloituksen valitukseen tulee, niin ihan oikeasti, miten täällä on näin paljon mt- ongelmaisia jotka joka päivä laittaa tällaisen aloituksen? Vai onko kyseessä sama henkilö?

Meditoikaa, joogatkaa, katselkaa sarjamaraton, vetäkää pää täyteen alkoa tai teette ihan mitä vaan mikä rentouttaa, mutta tällainen ahdistus tai älytön huoli ei ole normaalia ollenkaan. Vippaako teillä todella noin paljon päästä?

Meinasin kirjoittaa melko lailla samaa. Suomessa ei tosiaankaan ole ollut "täysiä sulkuja", vaan hyvin minimaalisia koronarajoituksia, nekin pitkälti suosituksina.

Toiset meistä ovat käyneet 1,5 vuotta töissä vähällä hapella, pakkorätti naamalla. Raskaassa fyysisessäkin työssä.

Vierailija
32/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vika monessa ihmisessä on että, murehditaan mennyttä ja surraan tulevaa. Ei osata elää tätä päivää vaan ajatellaan pahinta. Elämä valuu ihan hukkaan. Ei se sota ole täällä ja siellä Ukrainassa on sodittu jo 8 vuotta, nytkö vasta sitäkin asiaa kävit murehtimaan? Koronakin on ollut jo yli 2 vuotta ja suurin osa ihmisistä on kumminkin hengissä ja elää lähes tulkoon normi elämää. Voi hyvää päivää sentään.

Juuri näin, mitä järkeä on murehtia sitä että tuleeko Venäjä kidnappaamaan perheesi, jos et sitä pysy estämään tai heitä siinä tilanteessa auttamaan, kun todennäköisesti olet itse heidän vierellä jos näin käy, jos nyt ap esimerkkiä haluaa käyttää.

On järjen köyhyyttä syyttää em. kriisejä siitä että ei ole järkeä suunnitella mitään "koska ne eivät kuitenkaan tule toteutumaan", no ei kai, jos itse juuri niin päätit.

Vierailija
33/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet sulut?? Pariin viikkoon et päässyt baariin ja lomaa täytyi siirtää? Rankkaa.

Vierailija
34/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalta tuntuu , ensin alkoi korona-aika  ,  sitten yllättäen  omaiseni kuoli parissa viikossa sairauteen . Ajattelin että piristyn kun koronasta päästään , sekin pitkitty ja sitten tämä . Samoin puheet ettei korona poistu . Toivottomuus ja pelkkää mustaa huominen . Pitäisi huolehtia vanhasta vanhemmasta  , omia asioitakaan en jaksa . Pelkään huomista , toivo menetetty , kauheuksia lukiessa pää hajoaa ja en saa nukuttua enkä syötyä . En aio odottaa minkälaisen lopun saan jos tänne tullaan vaan yritän itse ratkaista loppuni jos keinon keksin , nopea ja varma .Miten voi olla tälläistä vuonna 2022? 

Omat kriisit ja vastoinkäymiset tämän surkean maailmantilanteen päälle. Pitkä pimeä talvi.

Saisi olla suunnilleen mielenvikainen, ettei olisi masentunut. Yhtenä päivänä mietin jopa, että olisipa vastarakastunut, niin ei miettisi näitä kaikkia murheita. 

Vierailija
35/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on huolissaan kyllä oikeammassa kuin te, jotka väheksytte pelkoa. On hyvä kohdata asiat sellaisina kuin ne ovatkin, myös vaikka ovat uhkaavia, kuin panna pää pensaaseen ja teeskennellä, että uhkaa ei olisi. Sitten kun tosiasiat hyväksyy, voikin alkaa miettiä, miten niihin voi omalla kohdallaan varautua. Aika paljonkin voi itse kukin tehdä, jotta selviää pahoistakin hetkistä. Ihan jo pieni varautuminen ennalta voi auttaa ratkaisevasti. Kuten että menenpä tästä nyt ostamaan kotiin vesipulloja, kasan suklaata, taskulampun ja radion.

Vierailija
36/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ja pahoitteluni että näihin joudun aina vastata että ihan oikeasti nyt pää pois sieltä per -seestä. Nimittäin täällä Suomessakin on ihmisillä ihan oikeita ongelmia. Ei pelkästään uhkakuvia vaan ihan oikeita ja hiton isoja ongelmia. Jos tuo on sun isoin ongelmasi tällä hetkellä niin voinnkertoo että kyllä vois asiat olla huonomminkin.

Laita telkku kiinni, laita radio kiinni, unohda se paska. Ja elä elämääsi. Mun mielestä niin turha ruikuttaa.

Niinku sanoin on niitä oikeitakin ongelmia ihmisillä kuten vakavia sairauksia työttömyyttä masennusta jne jne . Kun on sellasia OIkeita ongelmia niin ei edes ehdi miettiä mitään Ukrainan sotaa.

Vierailija
37/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on huolissaan kyllä oikeammassa kuin te, jotka väheksytte pelkoa. On hyvä kohdata asiat sellaisina kuin ne ovatkin, myös vaikka ovat uhkaavia, kuin panna pää pensaaseen ja teeskennellä, että uhkaa ei olisi. Sitten kun tosiasiat hyväksyy, voikin alkaa miettiä, miten niihin voi omalla kohdallaan varautua. Aika paljonkin voi itse kukin tehdä, jotta selviää pahoistakin hetkistä. Ihan jo pieni varautuminen ennalta voi auttaa ratkaisevasti. Kuten että menenpä tästä nyt ostamaan kotiin vesipulloja, kasan suklaata, taskulampun ja radion.

Niin missä vaiheessa kukaan on väheksynyt uhkaa? Me nimenomaan tiedostamme ja näemme sen sellaisena kuin se on ja hyväksymme oman roolimme sen edessä, tätä tukee myös se fakta että me emme panikoi ja mieti tulevaisuuden suunnittelun lopettamista kuten ap.

"Aika paljon voi itse kukin tehdä, jotta selviää pahoistakin hetkistä", niin tätähän tässä on nimenomaan yritetty sanoa, en vain tajunnut että sekin pitäisi vielä kohta kohdalta tähdentää.

Vierailija
38/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että elämä on hyvää kun unpluggaa itsensä täysin tästä matrixista ja pedonsysteemistä.

Telkkari kiinni ja jos ei pysy kiinni niin vasaralla kopautus ja pysyy kiinni. Sitten lopettaa kokonaan valtamedian seuraamisen. Avaa Raamattu ja tutustu Jeesukseen. Kohta alat huomaamaan asioita.

Terveellinen ruokavalio mihin ei kuulu sokeri tai päihteet.

Voi hit..mum elämä ei ainakaan ole muuttunut vaikka olen Raamattua lukenut ja rukoillut,osaatko selittää tämän? Miksi ei tapahdu mitään!!!

Vierailija
39/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että elämä on hyvää kun unpluggaa itsensä täysin tästä matrixista ja pedonsysteemistä.

Telkkari kiinni ja jos ei pysy kiinni niin vasaralla kopautus ja pysyy kiinni. Sitten lopettaa kokonaan valtamedian seuraamisen. Avaa Raamattu ja tutustu Jeesukseen. Kohta alat huomaamaan asioita.

Terveellinen ruokavalio mihin ei kuulu sokeri tai päihteet.

Voi hit..mum elämä ei ainakaan ole muuttunut vaikka olen Raamattua lukenut ja rukoillut,osaatko selittää tämän? Miksi ei tapahdu mitään!!!

Vaikka en uskoon kuulu, saati raamatun sanaan sellaisenaan suoraan usko, villi veikkaukseni on se että et usko lukemaasi. Mieti siis määränpääsi uudestaan ja keskitä energiasi siihen, sen sijaan että luet jotain, jota et voi uskoa.

Vierailija
40/44 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja moni meistä tulee vielä menettävänsä elämänsä venäjän takia, jos kukaan ei nopeasti päästä venäjän diktaattoria päiviltä!