En ymmärrä ihmisiä jotka eivät hanki omaa mökkiä
Oma mökki on itsellesi paljon elämänlaatua nostava asia; Mukava viettää kesä ja viikonloppuja, saunoa ja uida järvessä. Veneillä ja hommailla tervehenkisiä puhdetöitä klapien teosta pikkumaalailuihin. Sielu lepää Suomen kauniissa luonnossa. En ymmärrä heitä, jotka eivät osta omaa mökkiä.
Kommentit (79)
Meillä on iso omakotitalo järven rannalla rantasaunoineen ja kaikkine " mökki' juttuineen, emme tarvitse mökkiä. Sen sijaan vietämme vuodesta 2kk talvella auringossa lämpimässä ja reissaamme muuten pitkin poikin. Ihmiset kun eivät ole samanlaisia.
Mökki on kiva jos on kaikin puolin terve ja voimissaan. Sekä on aikaa tehdä siellä ja viettää aikaa. Jossain siinä eläkeiän (68v.) ja palvelutaloon hakeutimisen (75v.) välillä. Jos siis on hyvässä kunnossa.
Omaat siis aika suppean ajatusmaailman.
Ei kiinnosta jossain hyttysten ja punkkien syöttinä kökkiä . Järvistä taas saa järvisyyhyn. Vietän kesäni mieluiten rauhassa kotonani.
Ei ole varaa! Nettotuloni 1600 euroa kuussa.
Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka ei hommaa sijoitusasuntoja. Tosin, hyvä vaan että on vuokra-asujia niin riittää mun lainanmaksajiakin.
Mä tykkään mökkeilystä mutta en hanki sellaista koska olen sinkku ja tuntuu, että olisi yksinäiselle naiselle joka ei edes osaa mitään remppa-, puutarha- yms. hommia, vähän liikaa työtä ja vastuuta. Ja voi olla että se olisi yksinäistä ja tylsääkin se mökkeily yksin jos mökillä pitkiä aikoja viettäisi. Mulle riittää että vuokraan mökin viikoksi per kesä.
Minulla on 8 eri mökkiä, kaikki ovat vuokramökkejä. En pidä mökkeilystä.
Joillekin se voi olla työleiri, paahdetta ja paarmahyttyspaniikki. Talvella liikaa lunta ja liukasta, vaikka olisi talviasuttava. Se toimii parhaiten: keväällä, alkukesästä ja syksyllä. Osa ihmisistä kamppailee toimeentulon kanssa, että saisi edes kunnon asunnon, ei varmaan mökki käy mielessä. Ellei tule tasa-arvo.
Mökillä viihtyy viikon verran kesästä, joka vuokramökillä on kustantanut tonnin verran. Vastaavan mökin hankkiminen itselle maksaisi ainakin sata tonnia. Kyllä siinä tulisi mökkeilylle hintaa, ja lisäksi vielä ylläpidon riesa.
Paitsi jos mökki on paikassa jossa tuulee vähän ja aaltoja välillä, voi karkottaa hyttyset. Ja jos iho ei kärsi auringosta ja silmät.
Ei ole edes autoa. Tai muuta omaisuutta.
Omakotitalo riittää, ei tarvi mökkiä.
Tykkäisin mökistä, muttei ole varaa. Harmi, kun kesä tulee ja mietin kuinka ihanaa olis jos ois mökki.
Kyllä mökillä voi käydä vaikkei omistakaan sellaista. Aika paljon rahaa maksavat nykyään ja ovat rahareikiä. Vuokramökki on huolettomampi, etkä ole sidottu mökkiisi.
En kaipaa mökkiä. Tykkään kaupungista ja lomailen mielellään ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes autoa. Tai muuta omaisuutta.
No sim-kortti sulla on ainakin.
Minä en ymmärrä niitä, jotka hankkivat mökin järven rannalta. Merenrannalla sen olla pitää, jos mökkiä meinaa!
Toimeentulotukea ei saa, jos on mökki. Kuka tahansa voidaan irtisanoa töistä.
Ja minä en ymmärrä niitä, jotka ostavat sen mökin.