Elämänhalu kadonnut kokonaan kriisien keskellä
Ensin tuli korona ja täydet sulut päälle. Ok, ei siinä vielä mitään. Mutta olen aivan menettänyt elämänhalun Ukrainan ja Venäjän sodan takia.
Lisää vettä lyö myllyyn naapurimaan uhkailut Suomelle, joita on toki aina ollut, mutta nyt tuntuu paljon ahdistavammalta. Vaikkei sotilaallista uhkaa tällä hetkellä kohdistu, se uhka on olemassa.
En halua edes ajatella, jos sota syttyisi, sitä kärsimystä ja pelkoa. Pelkoa läheisistä, pelkoa siitä kidutetaanko heitä kuten Ukrainassa on siviilejä kidutettu. Tai että itse joutuu sellaisen kohteeksi.
Huoli siitä, milloin tämä loppuu vai yltyykö, masentaa. Tuntuu, että kaikki tulevaisuudensuunnitelmat saa unohtaa, koska sellaista ei tule olemaan.
Kommentit (44)
Katso ulos ja ihaile taivasta. Kohta on kevät ja maasta nousee kaikenlaista. Kello tikittää seinälle. Keskity tähän hetkeen ja kaikki on hyvin. Olen tässä, olen vahva, jaksan ja kaikki on hyvin.
Ei tässä vielä sodassa olla, eikä Venäjä tuosta vaan pysty hyökkäämään. Ukrainaankin hyökkäämistä valmistelivat kuukausikaupalla. Jos ovat tulossa, niin kyllä siitä tiedetään hyvissä ajoin.
Sama täällä. Itselläni on ollut apatia päällä jo pidemmän aikaa. Tuntuu että jotain pahaa on tapahtumassa.
Vierailija kirjoitti:
V i t tu mikä id i ootti ja heikko ihminen olet ap!
Jos joku tässä on idiootti, heikko ja kaikenlisäksi tunteeton, niin sinä. On ihan ymmärrettävää, että tällaisena aikana tilanne huolestuttaa ja pelottaa. Hienoa on, jos sen pystyy myöntämään. Ei sitä joka päivä olla tällaisessa maailmantilanteessa, joka osuu näin lähelle meitä.
Itsellä taas eksistentiaaliset kriisit ovat helpottaneet kun ollaan taas perusasioiden äärellä. Pandemia ja ryZZän hyökkäys, jes!
Ei ole tuota ongelmaa, luen uutisia ehkä kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tässä on idiootti, heikko ja kaikenlisäksi tunteeton, niin sinä. On ihan ymmärrettävää, että tällaisena aikana tilanne huolestuttaa ja pelottaa. Hienoa on, jos sen pystyy myöntämään. Ei sitä joka päivä olla tällaisessa maailmantilanteessa, joka osuu näin lähelle meitä.
Moni tuttavani on sanonutpelkäävänsä tai olevansa vähän huolestunut. Amerikkalaisissa uutisissa on puhuttu uhkailusta, jota sotaa käyvä iso valtio on kohdistanut pieniin naapurimaihinsa. Eipä ihme, jos tilanne huolestuttaa ihmisiä. E.m. maa ei ole kohdistanut vastaavia uhkauksia itseään isompiin valtioihin kuten Kiinaan, Intiaan tai Yhdysvaltoihin.
Luulisi että nato asia jo rauhoittaa ajatuksena ja että on nyt ammattilaisia miettimässä asioita, sekä toimittajia. Ja suomella ei ole konfliktia itään millään tavalla ja täällä EI OLE ryhmiä jotka menisivät rajaviivalle ärsyttämään tahallaan ja ohjuksia laukomaan. Ukrainassa oli eri tilanne. Kysymyksiä tulee silti näissä asioissa joka päivä. Uutiskuvat olivat kyllä hurjia, ei kannata enää katsoa ja sotivat osapuolet tuntuivat "zombimaisilta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo,mutta vellominen ja elämänhalunsa menetys on jo hiukka dramatisointia ja liioittelua. Meillä ei oo täällä sotaa tahi kriisiä sen suhteen,korona on ja sen kanssa menty pari vuotta. Kuin nää ennakolta lamaantujat pystyis olemaan tosipaikassa jos olematon jo vie tohon tilaan.
Kiitos kaikille asiallisille kommentoijille. Tietenkin yritän olla tässä hetkessä, nauttia tulevasta keväästä vaikka sääolosuhteet vaihtelevat. Uutisten lukemista olen pyrkinyt vähentämään, kun huomasin että alkoi ahdistamaan. Olen tässä myös ollut kohta pari viikkoa kotona koronan takia, jolloin ajatusten kanssa ehtinyt hyvän tovin olla. Huomenna pääsen kuitenkin palaamaan takaisin töihin, jospa sekin veisi ajatukset pois tästä maailmantilanteesta.
Ap
"Korona ja täydet sulut päälle"
Missä oli täydet sulut ja miten tämä ilmeni aloittajalle? Itse kun en ole huomannut Suomessa olevan mitään sulkuja missään vaiheessa. Jotain pieniä rajoituksia, mutta ne eivät onnekseni koskaan koskeneet omaa elämääni. Hyvin normaalia elämää elänyt koko korona-ajan.
Ja mitä muuhun aloituksen valitukseen tulee, niin ihan oikeasti, miten täällä on näin paljon mt- ongelmaisia jotka joka päivä laittaa tällaisen aloituksen? Vai onko kyseessä sama henkilö?
Meditoikaa, joogatkaa, katselkaa sarjamaraton, vetäkää pää täyteen alkoa tai teette ihan mitä vaan mikä rentouttaa, mutta tällainen ahdistus tai älytön huoli ei ole normaalia ollenkaan. Vippaako teillä todella noin paljon päästä?
Ihmisiä kidutetaan harvase päivä jopa täällä suomessa ni jospa miettisit vähän mikä sun elämässä oikeesti mättää että sen sijaan ahdistut asioista jotka ei oo totta..
Hanki vaik joku harrastus. Heivaa se mies. Syö pullaa. Oo vaan. Elä elämäs se on ainutlaatuinen
Mikä teidän ongelma on, jos toinen haluaa ajatuksiaan ja tuntojaan kirjoittaa? Teillähän se tässä ongelma on - toisten pelot ja huolet.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä kidutetaan harvase päivä jopa täällä suomessa ni jospa miettisit vähän mikä sun elämässä oikeesti mättää että sen sijaan ahdistut asioista jotka ei oo totta..
Hanki vaik joku harrastus. Heivaa se mies. Syö pullaa. Oo vaan. Elä elämäs se on ainutlaatuinen
Saiskohan tästä alarivistä huoneentaulun. Se on hauska ja rauhoittava. :D
Tässä hetkessä on paljon myös toistuvuutta ja tuttua. Kevät, se tulee joka vuosi, vaikka sää vaihtelee monta kertaa talven ja kevään välillä. Silti kuukauden sisällä tapahtuu pääsiäisen ja äitienpäivän välillä jo paljon.
Jospa menisit ulos ja napsit kännykän kameralla kevään merkkejä. Some taitaa olla useamman käytössä ja ulottuvilla, ja vaikkei olisikaan niin kannattaa mennä aina ulos viimeistään sään salliessa. Nauti merestä, järvestä, metsäpoluista, kaupunkimetsistä ja puroista. Myös eläimistön, kasvien ja lintujen pongailu saattaa antaa uuden merkityksen omalle elämälle.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Odotan vain Venäjän hyökkäämistä Suomeen, sitten syöksyn pommien alle. Pääsee pois tästä turhasta elämästä.
Minua on aina rauhoittanut, kun ajattelen mikä osuus minulla on kaikkeen.
Esimerkiksi:
Et ole syyllinen sotaan, vaan syyllinen on hyökkääjä.
Vika ei ole sen, joka luottaa, vaan sen, joka pettää luottamuksen.
Vika ei ole sinun, joka ahdistut ja pelkäät, vaan sen joka uhkaa syyttä.
Olen huomannut että elämä on hyvää kun unpluggaa itsensä täysin tästä matrixista ja pedonsysteemistä.
Telkkari kiinni ja jos ei pysy kiinni niin vasaralla kopautus ja pysyy kiinni. Sitten lopettaa kokonaan valtamedian seuraamisen. Avaa Raamattu ja tutustu Jeesukseen. Kohta alat huomaamaan asioita.
Terveellinen ruokavalio mihin ei kuulu sokeri tai päihteet.
Ei millään pahalla, mutta en ymmärrä miten aloituksessa mainitut kriisit voivat noin vahvasti vaikuttaa ihmiseen? Ne tapahtuvat täysin meistä riippumattomista syistä ja niiden vaikutukset meihin ovat olleet verrattain vähäiset.
Olisi hyvä säilyttää todellisuudentaju ja keskittyä siihen mihin voimme itse vaikuttaa, näitä asioita em. kriiseistä huolimatta kuitenkin löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Olisi myös hyvä muistaa, että monet ihmiset oikeasti elävät kyseisen kriisin keskellä.
Ala täyttää hiekkasäkkejä ja myy niitä. Nyt on hyvä bisnes.
Sama. Odotan vain Venäjän hyökkäämistä Suomeen, sitten syöksyn pommien alle. Pääsee pois tästä turhasta elämästä.