Miksi nainen ei saa sanoa olevansa kaunis?
Ilman että muut alkavat vähätellä tai haluavat kumota väitteen?
Kommentit (78)
Onko siis myös eroa jos sanon peiliin katsoessani "olenpa kaunis tänään!" Kuin että sanoisin peiliin katsoessani "olenpa mielestäni kaunis tänään!"
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:33"]
Onko siis myös eroa jos sanon peiliin katsoessani "olenpa kaunis tänään!" Kuin että sanoisin peiliin katsoessani "olenpa mielestäni kaunis tänään!"
[/quote]
Etkö itse näe näillä eroa? Ensimmäinen on väittämä ja kaipaa seurakseen perusteet. Jälkimmäinen on puhdas mielipide.
Nii-in. Se että jokainen ihminen yhtäkkiä ryhtyisi pitämään itseään kauniina tai komeana ei automaattisesti tarkoita sitä että on samantien myös itsekäs ja itseriittoinen ym. Huomatkaa että näiden välillä on ero. Minusta oli hienoa jos jokainen ihminen pitäisi omasta ulkonäöstään. Joten miten asia muuttuu jos sen sanoo jossain tilanteessa ääneen. Sehän voi periaatteessa olla pelkkä toteamus että on sujut ulkonäkönsä kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:21"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:42"]Useimmiten nämä itseään kauniiksi kutsuvat eivät ole kauniita. Miettikää vaikka hottikset sarjaa... [/quote] Kuinka monen ihmisen pitää olla sitä mieltä että Matti on komea tai Maija kaunis, että Matti voi sanoa olevansa komea ja Maija kaunis? [/quote] "Ajattelen olevani kaunis" ja "olen kaunis" lauseilla on suuri ero. Jos esität asian faktana niin sinulla on oltava perusteita väittämällesi. [/quote] Eli on siis myös eri asia sanoa "viili on hyvää" kuin että "minun mielestäni viili on hyvää"?
[/quote]
Kyllä.
[/quote]
Hahaha. Eli aina kun sinulta kysytään jotain, esim. "Oliko ruoka hyvää?" Muistat sanoa että "Joo oli mun mielestä tosi hyvää" sen sijaan että vastaisit "Joo oli tosi hyvää"?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:33"]
[/quote]
Etkö itse näe näillä eroa? Ensimmäinen on väittämä ja kaipaa seurakseen perusteet. Jälkimmäinen on puhdas mielipide.
[/quote]
Miten sitä voi perustella, että joku näyttää kauniilta tai maistuu hyvältä?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:43"]
Nii-in. Se että jokainen ihminen yhtäkkiä ryhtyisi pitämään itseään kauniina tai komeana ei automaattisesti tarkoita sitä että on samantien myös itsekäs ja itseriittoinen ym. Huomatkaa että näiden välillä on ero. Minusta oli hienoa jos jokainen ihminen pitäisi omasta ulkonäöstään. Joten miten asia muuttuu jos sen sanoo jossain tilanteessa ääneen. Sehän voi periaatteessa olla pelkkä toteamus että on sujut ulkonäkönsä kanssa.
[/quote]
Aina kun jotain sanoo ääneen, siihen saattaa saada eriäviä mielipiteitä. Ei kai kukaan ole kieltämässä itsensä kehumista?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:43"]Nii-in. Se että jokainen ihminen yhtäkkiä ryhtyisi pitämään itseään kauniina tai komeana ei automaattisesti tarkoita sitä että on samantien myös itsekäs ja itseriittoinen ym. Huomatkaa että näiden välillä on ero. Minusta oli hienoa jos jokainen ihminen pitäisi omasta ulkonäöstään. Joten miten asia muuttuu jos sen sanoo jossain tilanteessa ääneen. Sehän voi periaatteessa olla pelkkä toteamus että on sujut ulkonäkönsä kanssa.
[/quote]
Että on sujut itsensä kanssa on hieno ominaisuus. Se kaunistaa ihmistä. Mutta että sanoo itseään kauniiksi, ei kaunista ketään
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:39"]
Ilmeisesti on kuitenkin hyväksyttävää haukkua itseään rumaksi?
[/quote]
Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin itsensä lihavaksi ja rumaksi haukkuminen ja odottaminen, että muut korjaavat... et todellakaan ole.
Nuoruudessasi tuota harrasti yksi luokkakavereistani, joka ymmärsi lopettaa siinä vaiheessa kun jatkoin kuuntelua myötätuntoisena korjaamatta väitettä :D
Ko. tyyppi oli ihan normaalipainoinen
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:28"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:21"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:42"]Useimmiten nämä itseään kauniiksi kutsuvat eivät ole kauniita. Miettikää vaikka hottikset sarjaa... [/quote] Kuinka monen ihmisen pitää olla sitä mieltä että Matti on komea tai Maija kaunis, että Matti voi sanoa olevansa komea ja Maija kaunis? [/quote] "Ajattelen olevani kaunis" ja "olen kaunis" lauseilla on suuri ero. Jos esität asian faktana niin sinulla on oltava perusteita väittämällesi. [/quote] Eli on siis myös eri asia sanoa "viili on hyvää" kuin että "minun mielestäni viili on hyvää"? [/quote] Kyllä. [/quote] Hahaha. Eli aina kun sinulta kysytään jotain, esim. "Oliko ruoka hyvää?" Muistat sanoa että "Joo oli mun mielestä tosi hyvää" sen sijaan että vastaisit "Joo oli tosi hyvää"?
[/quote]
Kysyit, että ovatko ne eri asioita. Minä vastasin, että ovat. En puhunut mitään siitä, että miten sinun pitäisi arkielämässäsi suomen kieltä käyttää.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:43"]
[/quote]
Aina kun jotain sanoo ääneen, siihen saattaa saada eriäviä mielipiteitä. Ei kai kukaan ole kieltämässä itsensä kehumista?
[/quote]
Otin kantaa aloitukseen. Minä muuten nimenomaan omassa kommentissani sanoin että itsensä voi "todeta" hyvännäköiseksi tavalla että hyväksyy piirteensä, ilman että kehumalla kehuu itseään. Joten tässä tapauksessa en ymmärrä miksi niitä eriäviä mielipiteitä pitäisi alunperinkään esittää, jos kyseessä on terveitsetuntoisen näkemys omasta itsestään. Ei siis yritys olla muita parempi. Miksi jonkun ulkopuolisen näkemys ulkonäöstä on omaa tärkeämpi, jos tarkoitus ei ole pyrkiä missikisoihin.
Kauneus on katsojan silmässä. Vaikka olet mielestäsi kaunis, et välttämättä ole sitä jokaisen mielestä. Kyllähän itseään rumaksikin sanova tuomitaan idiootiksi. Kukaan ei jaksa sellastakaan kuulla tai "olen läski" tai olen niin täydellinen. Voi pitää nämä asiat omana tietonaan.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:37"]
[/quote]
[/quote]Voi hyvä luoja sä oot kyllä kans huonoitsetuntonen.VITTU KAIKKI ASIAT MITKÄ ON MIELIPIDEKYSYMYKSIÄ ON NIMENOMAAN NIITÄ. SILLOIN EI ERIKSEEN TARVI SANOA ETTÄ MINUN MIELESTÄNI. kun kuulija tietää ettei toinen voi sanoa absoluuttista totuutta. Sulla on huonoitsetunto jos et usko itseäsi, ja toinen voi MIELIPITEELLÄÄN kumota sen. Sä oot heikko paska!!!!! Ja sillon jos toinen sanoo itsestään mielipiteen: MINÄ OLEN KAUNIS. Se on sanomattakin selvästi sanojan oma mielipide, niin ei sillon kannata ihan säädyllisyyden ja hyväntahtosuuden vuoksi alkaa kumoamaan ja sanomaan sun mielipidettä!!!Ymmärrätkö typerys, teini!
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:37"]
[/quote]
[/quote]Voi hyvä luoja sä oot kyllä kans huonoitsetuntonen.VITTU KAIKKI ASIAT MITKÄ ON MIELIPIDEKYSYMYKSIÄ ON NIMENOMAAN NIITÄ. SILLOIN EI ERIKSEEN TARVI SANOA ETTÄ MINUN MIELESTÄNI. kun kuulija tietää ettei toinen voi sanoa absoluuttista totuutta. Sulla on huonoitsetunto jos et usko itseäsi, ja toinen voi MIELIPITEELLÄÄN kumota sen. Sä oot heikko paska!!!!! Ja sillon jos toinen sanoo itsestään mielipiteen: MINÄ OLEN KAUNIS. Se on sanomattakin selvästi sanojan oma mielipide, niin ei sillon kannata ihan säädyllisyyden ja hyväntahtosuuden vuoksi alkaa kumoamaan ja sanomaan sun mielipidettä!!!Ymmärrätkö typerys, teini!
[/quote]
Hieman aggressiivinen ilmaisutapa mutta kirjoitit kuitenkin täyttä asiaa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:37"]
[/quote]
[/quote]
Olisit tuonut tämän rauhallisesti esille. Sinulla on hyviä pointteja ja olisin tykännyt tällaisesta keskustelusta.
Tämä stoori on menneiltä ajoilta, eräs nuori tyttö menee maaseudulla pieneen tanssipaikkaan ja sanoo seuralaiselleen kaikki mua katsoo no oonko mä kaunis.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:37"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:33"] Onko siis myös eroa jos sanon peiliin katsoessani "olenpa kaunis tänään!" Kuin että sanoisin peiliin katsoessani "olenpa mielestäni kaunis tänään!" [/quote] Etkö itse näe näillä eroa? Ensimmäinen on väittämä ja kaipaa seurakseen perusteet. Jälkimmäinen on puhdas mielipide. [/quote]Voi hyvä luoja sä oot kyllä kans huonoitsetuntonen.VITTU KAIKKI ASIAT MITKÄ ON MIELIPIDEKYSYMYKSIÄ ON NIMENOMAAN NIITÄ. SILLOIN EI ERIKSEEN TARVI SANOA ETTÄ MINUN MIELESTÄNI. kun kuulija tietää ettei toinen voi sanoa absoluuttista totuutta. Sulla on huonoitsetunto jos et usko itseäsi, ja toinen voi MIELIPITEELLÄÄN kumota sen. Sä oot heikko paska!!!!! Ja sillon jos toinen sanoo itsestään mielipiteen: MINÄ OLEN KAUNIS. Se on sanomattakin selvästi sanojan oma mielipide, niin ei sillon kannata ihan säädyllisyyden ja hyväntahtosuuden vuoksi alkaa kumoamaan ja sanomaan sun mielipidettä!!!Ymmärrätkö typerys, teini! [/quote] Hieman aggressiivinen ilmaisutapa mutta kirjoitit kuitenkin täyttä asiaa.
[/quote]Olen vittuuntunut. Ja tyhmät ei ymmärrä muuta kuin painotettua kieltä
Saa tietenkin.
Monet ovat kauniita. Osa sanojista on väärässä, mutta ei sitä tarvitse lisätä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:21"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:42"]Useimmiten nämä itseään kauniiksi kutsuvat eivät ole kauniita. Miettikää vaikka hottikset sarjaa... [/quote] Kuinka monen ihmisen pitää olla sitä mieltä että Matti on komea tai Maija kaunis, että Matti voi sanoa olevansa komea ja Maija kaunis? [/quote] "Ajattelen olevani kaunis" ja "olen kaunis" lauseilla on suuri ero. Jos esität asian faktana niin sinulla on oltava perusteita väittämällesi. [/quote] Eli on siis myös eri asia sanoa "viili on hyvää" kuin että "minun mielestäni viili on hyvää"?
[/quote]
Kyllä.