Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te vanhemmat, antakaa hyviä elämänohjeita 22-vuotiaalle

nuoriviela
10.04.2022 |

En halua vanhempana (noin 40-vuotiaana) katua tekojani joita olen tehnyt nuorena, liittyen esim. rakkauteen, terveyteen, rahaan ja opintoihini. Olen tällä hetkellä sinkku, en juo enkä polta, matkustan paljon ja opiskelen yliopistossa. Siksi kysynkin:
- Mistä tietää kenen kanssa kannattaa mennä naimisiin?
- Kannattaako lapsia hankkia, ja missä iässä? (Nyt en halua)
- Onko OK bilettää? En tykkää kun olen aika introvertti, mutta saatan vanhempana kaduta että en pitänyt nuoruudessani hauskaa

ja muita vinkkejä voi antaa :)

Kommentit (722)

Vierailija
641/722 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts. pysy vuokralaisena.

Vierailija
642/722 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa panna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/722 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin nuorten aikuisten vanhempana ohjeen, joka ei toki ole materiaan millään tavalla liittyvä.

Arvosta itseäsi ja muita. Kaikki ovat yhtä arvokkaita. Käyttäydy toisia kohtaan ystävällisesti. Uskalla kuitenkin epäoikeudenmukaisuutta kohdattua puolustaa itseäsi tai heikompaasi. Jos astut "harhaan" elämän polulla, ota siitä opiksesi, älä toista samoja virheitä.

Vierailija
644/722 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku rakkaussuhde päättyy niin älä murehdi sitä liikaa. Liialla tarkoitan sitä että menetät melkein elämänhalusi ja jäät neljän seinän sisälle. Totta kai saa surra, mutta itse laihduin ja voin huonosti. Ehkä se on normaalia kun suhde päättyy? Tiedä häntä. Mutta koeta katsoa eteenpäin, äläkä katkeroidu liikaa. Löydät kyllä uuden kumppanin, kuten itselleni kävi. Ja siitä aasinsilta: älä liian kauaa katsele itsellesi väärää kumppania niin pääset helpommalla.

Vierailija
645/722 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-- Mistään ei voi tietää keneen rakastut ja kenen kanssa menet lopulta naimisiin. Ns. rikkaita liittoja näkyy vain telkkarin hömppäsarjoissa.

--Lapsia ei todellakaan hankita. Lapsia tulee ehkä jos on tullakseen.

--Onko bilettäminen hauskaa? Jos on, biletä. Ellei, niin et ole menettänyt mitään. Niin paitsi ne pari mokaa joita et itsekään haluaisi muistella.

---Siis: ei paineita, elä elämää! Sille ei ole mitään pakollisia kuvioita. Vanhana, ehkä vanhempana, vielä hymyilet .

Vierailija
646/722 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ohje on, että älä yritä suorittaa elämää. Tee normista poikkeavia valintoja, jos se tuntuu hyvältä. Älä elä muiden ihmisten tavoitteiden mukaan, vaan omiesi. Tällä tavoin et tule omia valintojasi katumaan.

Vierailija
647/722 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sanoi "Älä lähde mukaan mihinkään missä järki ei ole käynyt ensin" eli kai tarkoitti että kannattaa harkita tarkoin ennen kuin syöksyy esim. sijoittamaan, lainaamaan tai takaamaan mitään. 

Vierailija
648/722 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pane aina, kun siihen on mahdollisuus. Ei siiten vanhana kaduta, että jätti tilaisuuden käyttämättä

Sanoisin, että älä harrasta seksiä ihmisen kanssa, jos et voi kuvitella haluavasi hänen kanssaan parisuhteeseen. Voit kuvitella, että sulla olisi tunteita joita ei ole tai toinen voi ihastua suhun. Voit myös saada seksitaudin tai tulla raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Naiselle seksi uuden kanssa on myös harvoin hyvää.

Vierailija
649/722 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä voi tulla aika kuiva ja ikävä jos alkaa pelkäämään tekevänsä jotain jota joskus sitten katuu. Tämä koko katumusjuttu ei sovi minun ajatus maailmaan. Asiat jotka tein ei niin hyvin tai jotka meni ihan väärin otan enemmänkin osana elämää joista olen ehkä jopa jotain oppinut. Katunut jotain elämästäni en ole koskaan tehnyt.

Vierailija
650/722 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on puutarhanhoito.

... eikä sekään ole niin tärkeää...💕

Vierailija
651/722 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on puutarhanhoito.

... eikä sekään ole niin tärkeää...💕

🙃🙃🙃😕😕😕🙄🙄🙄

Vierailija
652/722 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota intuitioosi ja muutenkin kuuntele omatunnon ääntä myös.

653/722 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kyselet tämmöisiä :) Itse annan neuvon, että älä tee niin kuin minä tein. Esimerkiksi suuret päätökset opiskelun tai työpaikan suhteen - pallottele suunnitelmiasi itseäsi viisaampien kanssa. Itse olen aina saanut tehdä mitä huvittaa, eli en ole joutunut perustelemaan päätöksiäni kenellekään, joten en myöskään itselleni. Se on aiheuttanut päätöksiä, joita en ole miettinyt yhtään. Olen jopa jättänyt hyvän vakituisen työpaikan näkemäni UNEN perusteella. Valitse kumppani sen perusteella, kuinka hän tukee ja kannustaa sinua. Joku jännittävä tyyppi saattaa kiehtoa, mutta arjessa tarvitset henkilön, joka pitää sinua tärkeämpänä kuin omia "jänniä" tekemisiään. Jos tyyppi yrittää keskusteluissa aina voittaa sinut, hän ei kykene tuottamaan sellaisia yhteisiä päätöksiä, joista seuraa molemmille kasvua ja turvaa. Hyvä tahto on asia, joka pitää tulla henkilön toimissa esiin - myös muita ihmisiä ja yhteiskuntaa kohtaan. Tämä on ehkä tärkein asia. Ja ylenmääräinen bilettäminen ei palvele kuin baarinpitäjien kukkaroa. Alkoholi vie energiaa ja masentaa. Itse nautin nykyään tilaisuuksista, joissa keskiössä on jokin TEKEMINEN, ja sen ohessa voi sitten nauttia hyvistä juomista. Mutta jos juominen on se kokoontumisen keskeisin asia, ei siitä jää kuin krapula.

Vierailija
654/722 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastumisvaihe kestää puolesta vuodesta kolmeen. Älä tee äkkinäisiä päätöksiä hankkia lapsi.

Katso, millainen dynamiikka vallitsee rakkaasi lapsuudenperheessä. Sieltä tulee paljon, vaikka toinen muuta väittäisi.

Jos on mt-ongelmia, mieti tarkoin. Ne yleensä pahenevat. Rakkaus ehkä on parantanut niitä hetkeksi lievemmiksi. Kestääkö niitä pahimmillaan.

Onko riippuvuuksia. Alkoholi, huumeet, pelit tms. Ne on valtava riippa.

Miten kohtelee. Oletko tärkeämpi kuin kaverit. Painaako sinun sanasi.

Yritänkö mies kantaa kortensa kekoon. Tekeekö kotitöitä ja yrittää pysyä työelämässä. Työtönkin voi olla yritteliäs tai voi olla vamma. Se ei ehkä ole ongelma, vaan asenne.

Kohteleeko kunnioittavasti.

Jollei ole mennyt asepalvelukseen ja on mies, niin mieti syytä. Onko se sinulle ok.

Vierailija
655/722 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään edelliseen viestiini, että jos haluat lapsia, pidä sitä kynnyskysymyksenä.

Älä ota miestä, joka ei halua.

Tiedän 2 tapausta, jossa oltiin tuollaisessa liitossa.

Mies löysi uuden ja heti sen kanssa lapsi.

Vierailija
656/722 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkein on varmaan että, minkä nuorena varastat sen vanhana omistat

Vierailija
657/722 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kunnioita titteleitä.

Vierailija
658/722 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että seksistä voi aina tulla raskaaksi (ja saada sp-taudin) esim herpeksen myös kondomin kanssa.

Kannattaa sekstailla vain harvojen kanssa. Ja ehkä pyytää heitä ensin käymään sp-testissä.

Vierailija
659/722 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo ja polta. Ei onnistu enää kun olet kuollut, eli saletisti jää harmittamaan. Suosittelen myös huumeita, tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta.

Kuuntele aina tilaisuuden tullen Black Sabbathia, Ramonesia ja Motörheadia nupit kaakossa. Älä välitä naapureiden nillityksestä, sillä he ovat runkkareita.

Jos jehovelin todistajat häiritevät ovikellonsoittelullaan masturbointiasi, vedä turpaan. Eivät tee rikosilmoitusta, koska uskonto määrittelee ainoaksi auktoriteetiksi Ukko Ylijumalan. 90-luvulla katosi 14 jehveliä, 6 mormoonia ja se Manic Street Preacherisin heppu. En myönnä mitään, älä siis sinäkään. Aina tilaisuuden tullen kuitenkin vasikoi kavereistasi sioille.

Jos näet elämän lannistaman vyötärölihavan keski-ikäisen miehen, anna hänelle perspimpskaa. Tai ainakin hymyile kauniisti, sillä ennen kuin huomaatkaan muistutat itse ulkomuodoltasi Timo Soinia, etkä enää saa munaa kuin älyvapailta karviksilta ja kasipalloilta.

660/722 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ohje minulta on, että jos ryhdyt parisuhteeseen ja toteat, että olikin väärä henkilö, niin eroa. Älä jää tuhlaamaan aikaasi henkilöön, jonka tiedät vääräksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän