Te vanhemmat, antakaa hyviä elämänohjeita 22-vuotiaalle
En halua vanhempana (noin 40-vuotiaana) katua tekojani joita olen tehnyt nuorena, liittyen esim. rakkauteen, terveyteen, rahaan ja opintoihini. Olen tällä hetkellä sinkku, en juo enkä polta, matkustan paljon ja opiskelen yliopistossa. Siksi kysynkin:
- Mistä tietää kenen kanssa kannattaa mennä naimisiin?
- Kannattaako lapsia hankkia, ja missä iässä? (Nyt en halua)
- Onko OK bilettää? En tykkää kun olen aika introvertti, mutta saatan vanhempana kaduta että en pitänyt nuoruudessani hauskaa
ja muita vinkkejä voi antaa :)
Kommentit (722)
Älä anna kohdella itseäsi huonosti, Ensi merkit kannattaa ottaa vakavasti kumppanista, jos kohtelee huonosti, syyllistää, vaatii liikaa, kontrolloi ym.
Pidä huoli toimeentulostasi, älä anna siipeilijöiden tulla elämääsi
Ihminen haluaa aina lisää kaikkea, pysähdy välillä ajattelemmaan mitä kaikkea hyvää sinulla on, tarvitsetko oikeasti lisää jotain
Ota kaikki heti nyt ja lyö aina täysillä takaisin.
Teepuusaippua on hyväksi iholle.
Ole utelias elämän suhteen.
Itse en bilettänyt eikä kaduta. Elämä on ihanaa ilman alkoholia.
1. Oli (tuleva) työsi mikä tahansa, muuta pois Suomesta. Suomi on jäänyt EU-maiden kelkasta ja putoaa koko ajan lisää. Neuvoni Pohjoismaista on joko Tanska tai mieluummin Norja, jolla on öljy/kaasu.
2. Ala seurata sijoitusvinkkejä ja sijoita niihin, vaikka se nyt tuntuisi tylsältä. Unohda tavalliset osakkeet, niille ei ole tulossa mitään merkittävää arvonnousua, auringonlaskun juttu. Keskity virtuaaliivaluutoihin, Artificial Intelligence pohjaisiin, sekä muihin uusiin sijoittamisen muotoihin, sillä niissä arvonnousu on suurinta.
3. Älä unohda rakkautta, sosiaalisuutta ja kulttuuria.
Lakkaa kyselemästä mahdottomia.
Älä tee mitään, josta et itse pidä. Kun menet kauppaan kysy itseltäsi ennenkuin maksat ostoksesi,tarvitsetko sitä, mitä olet ostamassa. Olen hekilökohtaisesti pärjännyt ilman vinyylilevyjä,cd levyjä,festareita,ajokorttia ym.turhakkeita.
Jos haluat lapsia, tee ne nyt. Jos ensisynnyttäjien keski-ikä on 29,5 v. ei pidä ihmetellä miksi Suomi vanhenee.
Oma äitini oli 28 v. synnyttäessään nuorimman sisaruksistani,meitä oli viisi sisarusta.
Mieti, mitä ominaisuuksia puolisossa arvostat, kuten uskollisuutta tai rahan käyttöä. Myös kasvatusperiaatteet selville. Onko hän auttavainen vai itsekäs. Nuo ominaisuudet vaikuttaa rahan käyttöön.
Omia harrastuksia voi olla molemmilla kohtuudella. Eli onko perhe ykkösenä.
Toista ei voi omistaa, ei lapsiaankaan. He ovat kuin lainassa.
Usko on asia, mikä antaa levon kaiken keskellä. Väistä ihmisiä, joiden lähellä on paha olla.
Neuvo on,
Ota suomesta ilmainen (korkeakoulu)tutkinto.
Sen jälkeen mene töihin oikeisiin länsimaihin.
Niiss palkka, ostovoima ja elintaso on selvästi korkeampi kuin jälkisozialistisessa suomessa.
Tulevan kumppanin soisi olevan tyyppi joka kestää myös tavallista arkea, elämässä ei aina ole juhlaa ja menoa ja huonotkin ajat menettelee hyvän kaverin kanssa.
"En halua vanhempana (noin 40-vuotiaana) katua tekojani joita olen tehnyt nuorena, liittyen esim. rakkauteen, terveyteen, rahaan ja opintoihini. Olen tällä hetkellä sinkku, en juo enkä polta, matkustan paljon ja opiskelen yliopistossa. Siksi kysynkin:
- Mistä tietää kenen kanssa kannattaa mennä naimisiin?
- Kannattaako lapsia hankkia, ja missä iässä? (Nyt en halua)
- Onko OK bilettää? En tykkää kun olen aika introvertti, mutta saatan vanhempana kaduta että en pitänyt nuoruudessani hauskaa
ja muita vinkkejä voi antaa :)"
Naimisiin.
Mene naimisiin ihmisen kanssa jonka kanssa on hauskaa ja jota et yritä muuttaa ja joka ei yritä muuttaa sinua. Samanlaiset kulutustottumukset ja samat arvot/unelmat. Seksuaalinen yhteensopivuus erittäin tärkeä.
Lapset
Heti kun on hyvä ja vakaa suhde ja taloudellinen turvallisuus. Lapsista tulee uusi identiteetti. Ei niitä kadu.
Bilettäminen.
Elämä ei ole eletyt päivät vaan ne jotka muistaa. Tee sitä mistä tykkäät ja uskalla kokeilla uusia asioita.
Aloita sijoittaminen ASAP. Osta vain mitä tarvitset ja loput kasvattamaan pääomaa. Elämä on mukavampaa kun ei tarvitse pelätä pärjäämistä. Tee avioehto äläkä lainaa ystäville. Jos tarvitsevat niin anna mieluummin lahjaksi. Säästyy nekin ihmissuhteet. Päätä mikä on paikosi ja seutaa sitä aktiivisesti. Reagoi heti jos lähtee nousemaan. Tee päivittäin kuntoa ja lihasmassaa kasvattavia harjoituksia. Älä kadu äläkä vello. Opi ja tee paremmin. Päätä mitä haluat ja tee suunnitelma miten saavutat sen. Pidä suunnitelmasta kiinni. Hanki uusia ystäviä jos vanhat eivät anna sinulle sitä mitä tarvitset. Ole ystävällinen ja avulias mutta opi myös sanan "EI"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom ,lapsia ei hankita, vaan saadaan. Muista se ap , että elämää ei voi hallita. Parhaansa pitää tehdä. Tarkoittaa, että hankkia ammatti sellaiselta alalta, jossa todella luulee riittävän töitä tulevaisuudessakin.
Älä ryhdy läheisriippuvaiseksi, tarkoita, että vaikka rakastut ja kumppani on silloin maailman ihanin, niin ymmärrä se ,että hän voi muuttua ., niinkuin itsekin.
Muista ,että voi tapahtua rakkaalle mitä hyvänsä, voi rakastua toiseen, jättää perheensä tai mitä vaan.Työ mitä tulet tekemään, ei ole välttämättä HAUSKAA, eikä tarvitse ollakkaan. Työtä tehdään, että tullaan toimeen. Hankitaan siis rahaa, ja sillä voi sitten vapaa-aikana nauttia.
Ihmiset ympärilläsi eivät välttämättä ole mukavia, et sinä itekään monien mielestä, vaan kaikki on omanlaisiansa. Osa on kivoja ja osa vähemmän siedettäviä. Siitä ei tarvitse ottaa itseensä.
Nauti jokiasesta terveestä tavallisesta päivästä, se on onnea.
Tässäpä alkuun ajatuksia.lapsia saa ne jotka tietää mitä tekee. kun boa menee koloon silloin hankitaan lapsia. on täysin tekopyhää saivarrella että ehkäisy petti ja muuta roskaa se taas on niiden puhetta jotka kertoo että lapsia saadaan.
JUST NÄIN. Jokanen joka lähtee tohon puuhaan todellakin tietää mitkä riskit siinä on. Epäreilua syntyvää lasta kohtaan. Muu selittely on typerää. N64
Kiusaajalla on Suomessa hyvät oikeudet.
Aloita osakesäästäminen nuorena! Itse kiinnostuin asiasta vasta noin 30-vuotiaana.
Matkustele. Näe uusia kohteita ja koe. Maapallolla on upeita kohteita ja maailmalla on muutakin kuin Suomi.
Pidä asperiini tablettia AINA polvienvälissä miesten ollessa lähistöllä.
Naisen ei kannattaisi ottaa kovin vanhaa miestä. Vanha mies voi olla raskas hoitaa omaishoitovaiheessa.
Suomen terveyshuolto kaatuu jo lähiaikoina.
Opettele tuntemaan ja hyväksymään itsesi. Silloin sinun ei tarvitse kysellä kenenkään neuvoja etkä tule riippuvaiseksi muiden mielipiteistä.
Luota aina vaistoosi, älä tunteisiisi. Opettele erottamaan nämä toisistaan.
Kiusatkaa/sortakaa, pääsette vallan huipulle.