Koulua käymätön talousguru miehenä
Mies sai täydet pisteet tästä 7 kysymyksen taloustermistön testistä
Minulla meni 3 väärin. Olen akateeminen. Miehellä on peruskoulu jäänyt kesken aikoinaan.
Kommentit (35)
Sain viisi oikein ja viittä vaille maisteri olen. Mihinkään noista kysymyksistä en ole yliopistokoulutuksessani törmännyt, vaan ihan arkielämässä sanomalehtiä lukiessani ja asuntolainaehtoihin tutustuessani. Kyseinen prosenttilasku on peruskoulutasoa.
Akateeminen koulutus ei takaa kaikkien alojen termistön hallintaa.
Minuakin kiinnostaa mitkä teillä on mennyt väärin.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:52"]
[/quote]
Mikä sulla meni väärin?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:41"]
Eihän noi ole edes mitään erikoisia termejä. Varmaan keskiarvoa alentaa se että niin paljon naisia vastaamassa. Ihan perusjuttuja osakkeista ja talousasioista.
[/quote]
Jutun mukaan naiset saivat enemmän oikein kuin miehet. Luitko uutisen loppua?
[/quote]
Tuohon olisi pitänyt laittaa vielä prosenttiosuudet. Olen kyllästynyt miehiin, jotka väittävät, että naiset eivät tiedä taloudesta ja politiikasta. Vaikka asia on päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:52"]
[/quote]
Asuntolainan marginaalista en tiennyt. Ei ole lainaa. Olen kuullut puhuttavan miljoona kertaa, mutten ole nähnyt tarpeelliseksi googlettaa sitä.
Todellinen talousguru, tietää sanastoa jotka käydään suunnilleen kansiksen ekalla kurssilla. Melko perussanastoa. No, 6/7, eli yhden onnistuin myös sössimään :D
Sain 7/7, mielestäni testi oli todella helppo. Olen koulutukseltani ylioppilas. Tunnen termistön osittain siksi, että luen säännöllisesti talousuutisia ja minulla on melko paljon sijoituksia, joiden kehitystä seuraan tarkasti. N35
7/7. Olen ollut sekä osakesalkun omistaja että asuntovelallinen, ei-akateeminen N50
7/7 mutta olenkin kyllä kauppatieteiden kandi. Olisi ollut jo noloa jos olisi yksikin mennyt väärin. Koneteekkarimiehellä 6/7 :D
Mäkin oon tällä periaatteella varmaan joku politiikan erikoisasiantuntija, tiiän mikä ero on valtioneuvostolla ja hallituksella.
Kaikki oikein. T. Merkonomi ja maisteri
Kaikki oikein. T. Merkonomi ja maisteri
Vierailija kirjoitti:
Eihän noi ole edes mitään erikoisia termejä. Varmaan keskiarvoa alentaa se että niin paljon naisia vastaamassa. Ihan perusjuttuja osakkeista ja talousasioista.
Hyvä provo, oikeastihan tuolla luki näin: "Kaikkiin kysymyksiin oikein vastasi vain seitsemän prosenttia tuhannesta vastaajasta. Naisten ja miesten väliset erot olivat suuret. Naisilta oikeita vastauksia tuli selvästi miehiä enemmän."
Eli jos miehiä on enemmän vastaamassa, niin se alentaa keskiarvoa, koska heillä on heikompi taloussanaston tietämys.
Vierailija kirjoitti:
Jutussa kyllä sanotiin näin: "Naisten ja miesten väliset erot olivat suuret. Naisilta oikeita vastauksia tuli selvästi miehiä enemmän."
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:06"]
No hän on parempi kuin 83 prosenttia suomalaisista.. toki hän osaa enemmän kuin vain mitä termit tarkoittavat, ei ole sellainen "opettelen asioita ulkoa tajuamatta niitä" tyyppi ollenkaan :D
[/quote]
Heh.. parempi kuin 93 prosenttia. En osaa näköjään enää miinuslaskuakaan. Menen nurkkaan häpeämään maisterinpaperit kädessä.