Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulua käymätön talousguru miehenä

Vierailija
04.10.2015 |

Mies sai täydet pisteet tästä 7 kysymyksen taloustermistön testistä

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tiedatko-nama-taloustermit-harva-suomalainen-sai-kaikki-oikein/gtEvk3G8?ref=ampparit:08e5&ext=ampparit

Minulla meni 3 väärin. Olen akateeminen. Miehellä on peruskoulu jäänyt kesken aikoinaan.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain kaikki oikein. Olen ns. kotirouva. Ei akateemista tutkintoa.

Vierailija
2/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tietää mitkä ap:llä meni väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että tuntee termit tee kenestäkään gurua :)

Itsekin sain 7/7 mutta olen kaukana talousgurusta.

Vierailija
4/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noi ole edes mitään erikoisia termejä. Varmaan keskiarvoa alentaa se että niin paljon naisia vastaamassa. Ihan perusjuttuja osakkeista ja talousasioista.

Vierailija
5/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiarvoja kumarrellaan liiaksi tässä maassa. Tiedän monia KTM:iä joilla tuo testi olisi mennyt penkin alle.

Vierailija
6/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä koulua käymättömiä fiksuja on aika paljon. Tietävät asioista ja selvittävät Rubikin kuution hetkessä. Mikseivät sitten hanki tutkintoja ja hyväpalkkaista työtä? Hukkaan menee lahjat.

Vierailija
7/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:46"]

Näitä koulua käymättömiä fiksuja on aika paljon. Tietävät asioista ja selvittävät Rubikin kuution hetkessä. Mikseivät sitten hanki tutkintoja ja hyväpalkkaista työtä? Hukkaan menee lahjat.

[/quote]

Koska eivät ole turhanpäiväisiä silmänpalvojia.

Vierailija
8/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:44"]

Oppiarvoja kumarrellaan liiaksi tässä maassa. Tiedän monia KTM:iä joilla tuo testi olisi mennyt penkin alle.

[/quote]

Ja minä tiedän monta lukiolaista, jotka saa täydet pisteet. Nuo on ihan tavallisia arkipäivän taloustermejä, joiden tietäminen ei tee kenestäkään talousgurua. Tai sitten minä olen maanmainio kokki, koska tiedän, mitä ovat kasari, intiaanisokeri ja tagliatelle.

Vierailija
9/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:41"]

Eihän noi ole edes mitään erikoisia termejä. Varmaan keskiarvoa alentaa se että niin paljon naisia vastaamassa. Ihan perusjuttuja osakkeista ja talousasioista.

[/quote]

Jutun mukaan naiset saivat enemmän oikein kuin miehet. Luitko uutisen loppua?

Vierailija
10/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nordea teetti TNS Gallupilla talousaiheisen kyselyn, johon osallistui noin 1000 18-65-vuotiasta. Vain seitsemän prosenttia suomalaisista vastasi kaikkiin kysymyksiin oikein"

Harmi, etteivät kysyneet vauvapalstalaisilta. Olisi tullut n. 99 prosenttia oikein.

Vierailija
11/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:41"]Eihän noi ole edes mitään erikoisia termejä. Varmaan keskiarvoa alentaa se että niin paljon naisia vastaamassa. Ihan perusjuttuja osakkeista ja talousasioista.
[/quote]

Jutussahan sanottiin että naisilta tuli selvästi enemmän oikeita vastauksia.

Nämä oli ihan peruskäsitteitä, hyvä jos ne on hallussa. Se että tuntee muutaman käsitteen määritelmän, ei kuitenkaan tarkoita että ymmärtäisi niiden sisällön ja vaikutusmekanismit. Vähän sama kuin tuntisi seitsemän ruuanlaittovälinettä ja -tekniikkaa nimeltä, ei se vielä huippukokkia tee.

Vierailija
12/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:41"]Eihän noi ole edes mitään erikoisia termejä. Varmaan keskiarvoa alentaa se että niin paljon naisia vastaamassa. Ihan perusjuttuja osakkeista ja talousasioista. [/quote] Jutussahan sanottiin että naisilta tuli selvästi enemmän oikeita vastauksia. Nämä oli ihan peruskäsitteitä, hyvä jos ne on hallussa. Se että tuntee muutaman käsitteen määritelmän, ei kuitenkaan tarkoita että ymmärtäisi niiden sisällön ja vaikutusmekanismit. Vähän sama kuin tuntisi seitsemän ruuanlaittovälinettä ja -tekniikkaa nimeltä, ei se vielä huippukokkia tee.

[/quote]

No ei tee ei, mutta ei se sulje pois sitä etteikö voisi suorastaan professoristasoisesti ymmärtää syy- ja seuraussuhteita vaikka ei sitä akateemista loppututkintoa olisikaan. Tässä maassa ajatellaan aivan törkeän mustavalkoisesti, ja vedellään yhtäläisyysmerkkejä osaamisen ja muodollisen pätevyyden välille.

Vierailija
13/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni tuo finanssipolitiikka väärin. Harmittaa. T: pankissa töissä

Vierailija
14/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:37"]

[/quote]

No esim. se helkutin prosenttilasku. Tiesin, että siinä on joku kompa. Olen huono matikassa.

Vierailija
15/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:37"]

[/quote]

No esim. se helkutin prosenttilasku. Tiesin, että siinä on joku kompa. Olen huono matikassa.
[/quote]

Mikä kompa siinä muka oli? Ihan perus prosenttilasku.

Vierailija
16/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousguru? Osaamalla seitsemän termiä? Sanoisin, että miehelläsi on normaalit kansalaistaidot.

Vierailija
17/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en katso olevani talousguru vaikka kaikki meni oikein

Vierailija
18/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 5 oikein, amislainen ja nainen olen.

Vierailija
19/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän on parempi kuin 83 prosenttia suomalaisista.. toki hän osaa enemmän kuin vain mitä termit tarkoittavat, ei ole sellainen "opettelen asioita ulkoa tajuamatta niitä" tyyppi ollenkaan :D

Vierailija
20/35 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:46"]Näitä koulua käymättömiä fiksuja on aika paljon. Tietävät asioista ja selvittävät Rubikin kuution hetkessä. Mikseivät sitten hanki tutkintoja ja hyväpalkkaista työtä? Hukkaan menee lahjat.
[/quote]
Hukkaan heitettyä aikaa se on istua koulussa kun voi tehdä jotain suurta. Suomessa arvostetaan aivan liikaa koulutusta, siivoukseenkin tarvitaan jo tutkinto.