Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kupruileva seinä, himmeä maali, mutta vaalea vai tumma?

Vierailija
04.10.2015 |

Missä värissä kupruilu näkyisi vähiten? Musta ei käy :D

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäää? Eiks täällä ole yhtään remppamammoja?

-ap

Vierailija
2/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse korjaisin ensin sen seinän ja sitten maalaisin sillä värillä mikä miellyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne kuprut paljastuu kun valot laittaa päälle ja varjot tulee esiin.

Jos kokeilunhalua on, seinän voi maalata kuviomaalauksella, sekoittaa paria eri väriä, kohomaalausta esim. kakkupaperin avustuksella yms.

Vierailija
4/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seinä kupruilee??

Vierailija
5/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No prkl kun vaatisi niin ison rempan ettei nyt onnistu. Itse asiassa yritin sitä jo tasoitetapetilla, mutta ei ollut ihan niin taika-ainetta kuin toivoin :D. Kyseessä siis pinkopahvi mikä kupruaa.

-ap

Vierailija
6/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kin laittaa sitten paljon tauluja ja toivoa parasta :D

-ap

Vierailija
7/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen torpassa oikein asut:O

Vierailija
8/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:48"]

Missä ihmeen torpassa oikein asut:O

[/quote]

Rintamamiestalossa ja mä rakastan tätä :)

ap

Vierailija
9/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteusongelma siis :(
Ei seinä muuten kupruile.

Vierailija
10/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:50"]

Kosteusongelma siis :( Ei seinä muuten kupruile.

[/quote]

No ei ole. Ootko tutustunut pinkopahviin ja sen sielunelämään? Jos se on 65 vuotta seinässä ja talo on 65 vuoden aikana elänyt niin kyllähän siihen kupruja tulee :). Parista seinästä pinkopahvi on purettu ja ihan kuivaa on.

-ap

Vierailija
11/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai itse ole pinko pahvi? Tai siis olitko kouluaikana. .

Vierailija
12/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mattapinnassa näkyy yleensä kuprut vähemmän. Jos kyse taas on pinnan tekstuurin tasaisuudesta koska esim. pakkelia on paikoitellen paljon enemmän, niin matassa se näkyy enemmän.

Vierailija
13/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ollut, ihan tavis olin

-ap

Vierailija
14/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:55"]

Ap, mattapinnassa näkyy yleensä kuprut vähemmän. Jos kyse taas on pinnan tekstuurin tasaisuudesta koska esim. pakkelia on paikoitellen paljon enemmän, niin matassa se näkyy enemmän.

[/quote]

Matta ehdottomasti tulee, mutta mietin värisävyä. Vaaleaa vai tummempaa? Ei ole pakkelijuttuja vaan kupruja

-ap

Vierailija
15/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:43"]No prkl kun vaatisi niin ison rempan ettei nyt onnistu. Itse asiassa yritin sitä jo tasoitetapetilla, mutta ei ollut ihan niin taika-ainetta kuin toivoin :D. Kyseessä siis pinkopahvi mikä kupruaa.

-ap
[/quote]

Voi herramunjee. Pinkkaria et saa millään tasotetapetil kiristymään. Se pitää irrottaa alareunas ja sivuilt. Kostuttaa takapuolelt antaa venyä tunnin ja naulata takas kiinni. Tai sit haet pari puukuitulevyä kaupast (huokolevy haltex) ja lyöt ne seinään kiinni nauloil. Siihen päälle sit se tasotetapetti tai milä tahansa tapetti. Ei tartte kitata tms.

Vierailija
16/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:04"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:43"]No prkl kun vaatisi niin ison rempan ettei nyt onnistu. Itse asiassa yritin sitä jo tasoitetapetilla, mutta ei ollut ihan niin taika-ainetta kuin toivoin :D. Kyseessä siis pinkopahvi mikä kupruaa.   -ap [/quote] Voi herramunjee. Pinkkaria et saa millään tasotetapetil kiristymään. Se pitää irrottaa alareunas ja sivuilt. Kostuttaa takapuolelt antaa venyä tunnin ja naulata takas kiinni. Tai sit haet pari puukuitulevyä kaupast (huokolevy haltex) ja lyöt ne seinään kiinni nauloil. Siihen päälle sit se tasotetapetti tai milä tahansa tapetti. Ei tartte kitata tms.

[/quote]

Tuo nyt ei ole enää vaihtoehto, en mä osaa tuommoista. Nyt ollaan maalausvaiheessa ja näillä mennään. Ei se ole niin karmean näköinen kuin miltä ehkä sain sen kuulostamaan :)

-ap

Vierailija
17/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihastuttavalta kodilta..

Vierailija
18/18 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Erosin, ostin tuloihini sopivan talon ja koitan kuule vain selvitä täällä yksin parhaani mukaan. Siihen nähden olen oikein tyytyväinen

-ap