Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on kissa ja haluan viherkasvin joka ei ole myrkyllinen. Helppiä?

Vierailija
04.10.2015 |

Mieluiten joku perus markettikukka. :)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullojukka, kliivia (?) onhan noita vaikka kuinka paljon.

Vierailija
2/19 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvin myrkyttömyys ei yksin riitä, sillä joskus niihin käytetyt tuholaismyrkyt ovat paljon pahempi ongelma. Eli kannattaa sekin tarkastaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:30"]Kasvin myrkyttömyys ei yksin riitä, sillä joskus niihin käytetyt tuholaismyrkyt ovat paljon pahempi ongelma. Eli kannattaa sekin tarkastaa...
[/quote]

Mistä tämän saan tietää? Entä jos kasvi on mulla vaikka kuukauden "laimeneeko" ne?

Vierailija
4/19 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinanruusu on aika hyvä, se kestää leikkausta ja siitä näkee helposti milloin se tarvitsee kastelua. Marketin Hollannista tuodut kiinanruusut eivät useinkaan kestä talven yli, parempi olisi pyytää jostain maatiaiskiinanruususta pistokas. Minulla on myös rahapuita, pelargoneja, lehtikaktuksia, anopinhampaita ja chilipaprikoita, eivät ne ole koskaan kissaa kiinnostaneet.

Takavuosina kehuttiin mm. niilinkaisloja ja rönsyliljoja, että kissan olisi hyvä vähän napostella niitä, mutta ilmeisesti molemmat ovat lievästi myrkyllisiä. Kissalle olisi hyvä kasvattaa omaa kissanruohoa esim. luomukauranjyvistä, sitten se ainakin jättää viherkasvit rauhaan.

Vierailija
5/19 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku kukka. Jos kissa syö sen ja kuolee, niin kasvi on myrkyllinen. Heitä kasvi pois. Osta uusi kissa ja uusi kasvi ja toista koe. Ennenpitkää löydät myrkyttömän kasvin.

Vierailija
6/19 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isoina kasveina pullojukka (tämän kärkiä kissat syö jatkuvasti!), nukkumaija ja palmuvehka. Pienempinä mm. joulukaktus, traakkipuu ja viirivehka, nämä ovat kaikki kissojen ulottumattomissa.

Aika hyviä listoja netistä löytyy, ja kannattaa aina googlettaa kasvin nimi+kissa, niin varmennuksen saa hetkessä. Ja toki kasveja voi pitää myös paikoissa mihin kissa ei pääse (kuten seinähyllyllä!). Useat kasvithan vaan ärsyttää vatsaa, mutta jotkut voivat olla kissalle ihan tappavan myrkyllisiä, joten itse olen aika tarkkana näissä asioissa.

Vierailija
7/19 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet misulille ison rairuohopensaan tai useampia niin se tykkää ja saa maistellakin.

Vierailija
8/19 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös pohtinut kissaa ja kasveja. Mies sanoo, että eivät kissat myrkkykasveja syö. Lehmätkin kuulemma osaavat niityllä jättää myrkkykasvit rauhaan? (pidetäänkö lehmiä enää niityillä?)

Oma kissani ei  syö mitään kasvia "tuoreena", kuivuneet lehdet se kyllä popsii. Lehtipersilja on sen suosikki :)

Vierailija
9/19 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rönsylilja. Ja sitä saa kissa maistella ihan rauhassa

Vierailija
10/19 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:46"]Minä olen myös pohtinut kissaa ja kasveja. Mies sanoo, että eivät kissat myrkkykasveja syö. Lehmätkin kuulemma osaavat niityllä jättää myrkkykasvit rauhaan? (pidetäänkö lehmiä enää niityillä?)

Oma kissani ei  syö mitään kasvia "tuoreena", kuivuneet lehdet se kyllä popsii. Lehtipersilja on sen suosikki :)
[/quote]

Kyllä vaan kissat syö myrkyllisiäkin kasveja

Vierailija
11/19 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissa jyrsi pullojukkalehtiä ja teki tätä vuosia eli ei nähtävästi ole myrkyllinen. Kissan pitää saada syödä jotain vihreää jotta saa oksennettua karvapallerot masusta, tiesittekö tämän?

Vierailija
12/19 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:43"]

Osta joku kukka. Jos kissa syö sen ja kuolee, niin kasvi on myrkyllinen. Heitä kasvi pois. Osta uusi kissa ja uusi kasvi ja toista koe. Ennenpitkää löydät myrkyttömän kasvin.

[/quote]

Tulee muuten halvemmaksi ottaa uusi kissa kuin ostaa uusi kasvi. Siinä näiden kahden eliön ero.

Vierailija
13/19 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:43"]

[/quote]

Tulee muuten halvemmaksi ottaa uusi kissa kuin ostaa uusi kasvi. Siinä näiden kahden eliön ero.
[/quote]

Alkukustannukset on eri ja ylläpito on eri.

Vierailija
14/19 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[/quote]

Aijaa, oma kissani maksoi 1400€

Vierailija
15/19 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kissa jyrsi pullojukkalehtiä ja teki tätä vuosia eli ei nähtävästi ole myrkyllinen. Kissan pitää saada syödä jotain vihreää jotta saa oksennettua karvapallerot masusta, tiesittekö tämän?

Väärä tieto, kissan masuun ei kuulu jäädä mitään karvapalloja oksenneltavaksi. Kissaa tulee harjata riittävästi, jotta mahaan ei kerry karvaa kilotolkulla. Lisäksi annetaan kissanmallasta. Oksentelu ei ole normaalia eikä kuulu kissaan. 

Kissa syö kasveja, koska tykkää syödä kasveja. Jotkut kissat eivät välitä kasveista tuon taivaallista. Itsellä kaikki kissat ovat lopettaneet kasvien maistelun pentuajan jälkeen.

Vierailija
16/19 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[/quote]

Aika kalliita kasveja sulla. Itse olen maksanut kissoistani 1200€ (2015), 1400€ (2021), 800€ (2023) ja 1000€ (2025).

Vierailija
17/19 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten huomaat,kaikenlaiset kissanvihaajat kirjoittelevat palstalle väärää tietoa (muka hauskoja).

Ota asioista selvää luotettavalta taholta ettei kissallesi käy huonosti.

Vierailija
18/19 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauraa kasvattelen omalle katille.

Vierailija
19/19 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleanteri on kaunis ja turvallinen huonekasvi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi