Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikkialla oletetaan että tarvitsisin jotain terapiaa?

Vierailija
04.10.2015 |

Olen 24v nainen, jäin työttömäksi 21-vuotiaana kun ks. paikka lopetettiin. En saanut töitä ja seinät alkoi kaatua päälle niin hain työtoimintaan. Hain päiväkotiin ja haastattelija kysyi käynkö terapiassa ja vaati huumetestit. Ei siinä mitään, toki annoin kun en käytä mitään.

Olin siellä 6kk ja sitten pääsin huoltoasemalle ensin työkokeiluun. Tällöin oli joka viikko keskusteluhetki pomon kanssa. Hänkin kysyi saanko jotain apua ja vihjaili että "asiani voidaan vielä saada kuntoon"

Sitten sain vakituisen paikan ja olin siellä kunnes sopimus nyt loppui. Nyt hain eräälle kurssille ja ensimmäinen kysymys oli tarvitsenko jotain ulkopuolista tai psykiatrista apua.

En jaksa enää, olen ihan tavallinen ihminen enkä tarvitse (tai huoli) mitään terapiaa tai psykiatreja.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas, mutta et tajua sitä itse? Liittyy joihinkin psyyk.sairauksiin. Käy lääkärillä.

Vierailija
2/11 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot sen noille, että et halua etkä tarvitse apua. Kysy myös, mistä moinen käsitys, miksi tarjoavat ja jankuttavat?

Ei tuo hyysääminen lopu kuin suoralla toiminnalla. Sinun pitää nolostuttaa hyysärit. Kannattaa selvityttää myös, miten laajalle tietojasi on levitetty. Vaikka olisit jollekin aiemmin maininnut tuosta, että "seinät kaatuvat päälle", niin ei sitä asiaa saa huoltoaseman pomolle ilman suostumustasi vuotaa, se on rangaistava teko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, ne kyselee siksi, että sanoisit jotakin mt juttuja. Haluaa vain selvittää, oletko hullu.

Vierailija
4/11 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sinulla ei ole ns sairaudentuntoa

Vierailija
5/11 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko kysynyt, millä perusteella sinulle pitäisi heidän mielestään tarjota terapiaa?

Vierailija
6/11 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituinen sopimus loppui??? Miksi?

Vierailija
7/11 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että nykyään ajatellaan, että työttömässä ihmisessä on jokin vika, joka pitäisi korjata. Ongelmahan on vain siinä, että kun ihminen on sen "korjauksen" jälkeen edelleenkin työtön, niin sitten pitää löytää jokin uusi vika, joka selittää asian. Kohdaltasi tilanne ratkea osin sillä kun vanhenet vielä muutaman vuoden. Sen jälkeen ei pohdita mielenterveyttäsi (vain nuorten ihmisten terapia on yhteiskunnalle kannattava investointi) vaan kutsutaan sinua suoraan syrjäytyneeksi, jolle pitää järjestää päivätoimintaa, koska et muuten osaa huolehtia itsestäsi. Koska olet työtön ja sinussa on oltava joku vika.

Vierailija
8/11 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, kaupunki sanoi sopimuksen irti ks. paikasta ja sen tilalle tuli kerrostaloja.

Ap

Vierailija
9/11 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt, että miksi he ajattelevat, että tarvitsisit terapiaa? 

Vierailija
10/11 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä omituista, jos et käyttäydy tai toimi jotenkin eri tavalla kuin muut. Oletko esim. poikkeuksellisen syrjäänvetäytyvä tai vitsejä hitaasti tajuava, kaiken tosissaan ottava vähän sosiaalisesti kömpelö? Tai aina surullisen näköinen, silloinkin kun muut nauravat?

Kysy. Kysy, että miksi ihmeessä minun pitäisi saada terapiaa, kun olen terve?

Vierailija
11/11 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että vain sinulta kysytään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä