Pitääkö virpojille avata ovi?
En ole edes karkkia hankkinut, eikä huvita avata tuntemattomille kakaroille ovia. Naapurin lapset tulivat kuitenkin, no en avannut. Olinko nyt ihan ihmishirviö?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Avaan oven ja luen jokaiselle Raamatusta mikä on pääsiäisen merkitys palkkioksi.
Toivottavasti luet oikein pitkän pätkän etkä päästä lapsia lähtemään ennen kuin olet lopettanut. Vaikka puoli tuntia olisi hyvä minimi.
Vierailija kirjoitti:
Isot lapset ja joku avaruusolion hattu päässä ainoastaan rahankeruulla, sanon minä. Noloa. Vanhemmat vois opettaa tapoja.
Jep. Vanhempien pitäisi opettaa lapsilleen yleensäkin, että kotirauhaa kunnioitetaan. Se tarkoittaa, ettei tungeta toisten pihoille eikä kiljuta edes omassa pihassa. Eikä mennä pummaamaan kenenkään oven taakse edes naamiaisasussa.
Vierailija kirjoitti:
Avaan oven ja luen jokaiselle Raamatusta mikä on pääsiäisen merkitys palkkioksi.
Tuo on hyvä. Toinen hyvä olisi pitää pitkät selitykset siitä, miten virpominen on maagillisen ajattelun ilmentymä ja kuinka kirkko on polttanut ihmisiä roviolla pelkästään noitaepäilyn takia valtavasti. Etukäteen voisi varustautua tulostamalla netistä kuvia roviolla poltettavista ihmisistä.
Ovisilmä. Jos ovat valkoisia, ei ole pakko. Muussa tapauksessa suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Karkinhimoiset tenavat ravaa risuineen ovelta ovelle mekaanisesti. Ei kiitos.
Jos on kauniisti pukeutunut virpoja ja huolella tehty virpomisvitsa ja ajatuksella lausuttu runo, voin antaa vastineeksi suklaamunan. Perinteisiin kuuluu, et se noudetaan vasta 1.pääsiäispäivänä eli viikon kuluttua.Ikkunasta/ovisilmästä voi tarkistaa täyttyvätkö virpojan kriteerit. Ja yksi virpoja virpoo ja hänelle muna ens su. Ei koko laumaa ovelle eikä laumalle munia. Ei rahaa.
Niin tenavat joille ne karkit on arkipäivää. Jokaisen koriin pitäisi olla antamassa vaikka saat vain yhden oksan.
En tänä vuonna. Olemme palaamassa reissusta kotiin vasta illalla. Pariin viimevuoteen ei koronan takia ole ollut virpojia ja sitä ennen aina avasin oven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä. Toinen hyvä olisi pitää pitkät selitykset siitä, miten virpominen on maagillisen ajattelun ilmentymä ja kuinka kirkko on polttanut ihmisiä roviolla pelkästään noitaepäilyn takia valtavasti. Etukäteen voisi varustautua tulostamalla netistä kuvia roviolla poltettavista ihmisistä.
Virpomisen juuret ovat muinaisessa pakanallisessa tavassa karkoittaa oksan heilautuksella pahoja henkiä. Erityisesti kotieläimet oli tapana saattaa keväällä ensi kertaa laitumelle huiskimalla niitä karjaonnea tuovilla vitsoilla.
En avaa ovea. Teen itse kauniit vitsat maljakkoon ja toin koivun oksia siihen mukaan. Saa mieleisensä.
Jos ei virpojia kotiinsa halua, ei kannata avata ovea. Mieluummin niin, kuin että avaa oven ja on lapsille töykeä.
Huudan ikkunasta, että teidän kakaroiden sukupolvi ei saa eläkettä ollenkaan muhahah
Onko pakko syödä, käydä kaupassa, suihkussa, nukkua, avata ovea ovikellonsoittajalle virpomispäivänä?
Kolmannen maailman ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
No aika outoa jos et lapsille voi avata ovia.. mistä tämä lapsiviha kumpuaa??
Miksi yleensä häiriköille pitää avata ovi. Ove. Avaamatta jättämisellä ei ole mitän tekemistä lapsivihan kanssa. Minä en pidä kerjäämisestä js virpominen on kerjäämistä.
Ehdottomasti ei, kuka haluaa olla namusetä tai namutäti, saat vielä LASU epäilyt kaupanpäälle.
Olen katolilainen ja minulle virpominen on syntiä. Jumala ei anna anteeksi.
Soitan virkavallan ja avaan sitten oven että poliisit ehtivät paikalle. Kotirauhan häirintä on rikos, kerjääminen on rikos, vieraille virpominen on rikos.
Jos on tarpeeksi velho, niin se tuulee sisälle suljetun oven läpiki.
Minun ovikello on rikki, ja harmittaa, jos virpojat menevät sen takia ohi. Avaan tietenkin, jos koputtavat. Ihania ilahduttajia.
En käynyt itsekään pentuna virpomassa, joten en avaa ovea.
Vierailija kirjoitti:
En käynyt itsekään pentuna virpomassa, joten en avaa ovea.
☀️
En ole avannut koskaan. Menkööt kakarat kerjäämää muualle. Opettelisivat edes tekemään kunnollisia vitsoja.