Pitääkö virpojille avata ovi?
En ole edes karkkia hankkinut, eikä huvita avata tuntemattomille kakaroille ovia. Naapurin lapset tulivat kuitenkin, no en avannut. Olinko nyt ihan ihmishirviö?
Kommentit (88)
Ei se ole mikään pakko. Niin yksinkertaista.
Ei tietenkään, en itsekään avaa koskaan
Ja vauvapalstalle tulit pyytämään neuvoa? Ihan oikeasti..
Meillä kaikki virpojat kysyvät ensimmäiseksi: saako virpoa?
Siihen on helppo sanoa, että saa tai että ei saa.
Ei tietenkään ole pakko avata kotinsa ovea , ei tutuille eikä tuntemattomille.
Jos minulla ei olisi mitään palkkaa annettavaksi vitsaa vastaan niin en varmaan avaisi. Turha alkaa siinä selitellä että nyt ei ole varattu mitään. Virpojat lähtee seuraavalle ovelle kun kukaan ei tule avaamaan eikä tarvi mitään turhaa kanssakäymistä näin korona-aikana.
Virpojat muistaa ahneet paskiaiset. Yöllä heittävät kananmunia ikkunoihisi 👍
Vierailija kirjoitti:
No aika outoa jos et lapsille voi avata ovia.. mistä tämä lapsiviha kumpuaa??
Kun perinteet menettää alkuperäisen motiivinsa ne on vähän turhia, eikä enää sovi nykyaikaan.
Ei ole pakko avata. Jos avaat, on lapsille pettymys, ettei ole karkkia. En hankkinut karkkia itse, koska yritän päästä sokerikoukusta. Vapaana ympäriinsä lojuvat herkut on iso nou nou.
Ovea ei tarvitse avata muille kuin poliiseille ja palohenkilöille, jotka ovat virkatehtävissä.
Sen verran tais olla virpojilla ikää, että annoin kaljatölkin mieheen...
Avaan oven ja luen jokaiselle Raamatusta mikä on pääsiäisen merkitys palkkioksi.
No kannattaa olla avaamatta jos ei ole antaa sitä karkkia. Ei tule pettymystä lapsille ja kokeillaan seuraavaa ovea.
Karkinhimoiset tenavat ravaa risuineen ovelta ovelle mekaanisesti. Ei kiitos.
Jos on kauniisti pukeutunut virpoja ja huolella tehty virpomisvitsa ja ajatuksella lausuttu runo, voin antaa vastineeksi suklaamunan. Perinteisiin kuuluu, et se noudetaan vasta 1.pääsiäispäivänä eli viikon kuluttua.
Ikkunasta/ovisilmästä voi tarkistaa täyttyvätkö virpojan kriteerit. Ja yksi virpoja virpoo ja hänelle muna ens su. Ei koko laumaa ovelle eikä laumalle munia. Ei rahaa.
En ymmärrä niitä jo isoja lapsia, jotka käyvät virpomassa. Yleensä heillä ei ole edes asuja päällä.
Jokainen itse päättää haluaako avata oven virpojalle. Ei avaa jos ei halua. Voi virpoa itse itsensä ja palkita itsensä suklaamunalla. Hyvää hiljaista viikkoa!
Vierailija kirjoitti:
Lapsivihaa??!!
Oletko ihan tasapainossa. Jos joku ei avaa oveaan - lapsille tai muillekaan - niin ei se merkki mistään vihasta ole. Koti on koti, ja kotirauha on kotirauha. Jokainen avatkoon ovensa juuri silloin kun huvittaa.
Isot lapset ja joku avaruusolion hattu päässä ainoastaan rahankeruulla, sanon minä. Noloa. Vanhemmat vois opettaa tapoja.