Oletko joutunut epäasiallisesti kohdelluksi?
Yleinen avaus. Mistä syistä tai millä tavalla sinua on kohdeltu epäasiallisesti? Minkä arvelet voivan olla syynä vai onko syy jäänyt hämäräksi?
Onko tilanne yleensä ollut pidempään jatkuva, vaihteleva vai alkanut tai loppunut jostain syystä?
Voit kommentoida jos useampaa on tapahtunut tai yleisin kohtaamasi epäasiallisesti käyttäytyvien joukko ei löydy listalta.
Kommentit (3)
Kyllä. Etenkin paikoissa, joissa on ollut pakko käydä ja joissa oma asema määräytyy jonkun muun toimesta. Esimerkiksi töissä en voi vaikuttaa työtehtäviini ja nimikkeeseeni. Sitten nuorempia tai kokemattomampia voidaan palkata ylitseni. Joudun mukautumaan ja suostumaan vaihteleviin käytäntöihin ja sääntöihin.
Lapsena perhepäivähoidossa oli pakko käydä toisten kodissa ja mukautua sääntöihin. Yhdessä paikassa perheen lapsi kohteli epäasiallisesti.
Olen joutunut monissakin tilanteissa, mutta pahinta tämä on ollut kuitenkin TE-toimistossa, Kelassa ja sossussa. Olen siis työtön ja tämä saamani kohtelu on ollut traumaattisen huonoa ja on aiheuttanut pahoja ongelmia. Noissa putiikeissa palvelu ja ihmisten kohtelu nyt on aina surkeaa ja moni muukin on kokenut saman. Takana nyt on kuitenkin ajatus siitä, että kenenkään ei oikeasti haluta asioivan noissa putiikeissa ja että työtön on alinta kastia, jolla ei saisi olla mitään oikeuksia. Muissakin tapauksissa juurikin työttömyytenä selittää tätä. Koen, että olen joutunut monin tavoin syrjityksi juurikin työttömyyteni takia.
Kyllä, monissa eri tilanteissa, monien erilaisten ihmisten taholta.