*JOULUNTÄHTÖSTEN torstai*
Kommentit (27)
Että voi naispoloa tympiä!
En saa mitään aikaiseksi, päivän tähtihetkiä on postintulo ja kaupassa käynti. Nyt nekin on jo tehty. Aamulla tytsy lähti kouluun yhdeksäksi ja tämä rouva meni nukkumaan ja heräsin puoli 12. Olo on ihan ok, mutta tää nuutuneisuus ottaa kovin päähän.
Liekö hb humpsahtanut alas, kun niin väsyttää...? Lisärautaa ei ole vielä määrätty syötäväksi. Pitänee soitella neuvolaan, jos tämä alakulo ja väsy jatkuvat. Kivoja hommia olisi vaikka kuinka paljon, mutta nyt ei kyllä nappaa mikään. En tiedä onko muilla samoja tuntemuksia, mutta jos mulla on tekemistä paljon, niin jotenkin lamaantuu ja ei osaa tarttua mihinkään. Päivä menee ihmetellessä, että tuo ja tuokin pitäisi tehdä. Ja sekös korpeaa!!!
Kivaa sentään on, että meidän jouluisten pino kasvaa päiväpäivältä suuremmaksi! Johtuen osaksi varmaan siitä, että meitä saikkulaisia on kertynyt runsaasti. Otetaan levon kannalta, vaikka pipo välillä käykin ahtaaksi. Lyhyestä virsi kaunis, lopetan rutinani tähän.
Kirsikka ja aarre (27+6) - pipot kireällä- ;)
Multa otettiin tiistaina se streptokokki koe joka otetaan tuolta " alapäästä" ja huomenna valmistuu tai viim. maanantaina onko siinä mitään.
Mulla on näitä kuukautiskipu aaltoiluja (polton tunnetta) jatkuvasti pitkin päivää, välillä vaan aamuisin ja välillä tosiaan pitkin päivää...
Neuvolassa sanoi että riippuu kuinka kovia ne on että saavatko ne jotain aikaa mutta mikä on sitten kova? Tiedä sitten... meen ensi viikon perjantaina lääkäriin niin sitten nähdään onko ne tehneet jotain vai ei. Silloin paljon viisaampia :)
Vai että HEINIKIN joutunut petipotilaaksi! Voihan sentään. Jaksamisia kaikille teille saikkulaisille tasapuolisesti. Levossa on varmasti kamalan vaikeaa olla, toivottavasti löydät HEINIKIN kivaa tekemistä, ja pääset sitten jonkin ajan kuluttua taas edes rajoitetusti liikkeelle, kuten PÄIVIKILLE kävi, eiks niin? Toivotaan, että ballerina pysyy massussa vielä pitkään! Niin ne vaan yllättää nämä raskauden vaivat...
NEFIILI kiva että on muitakin kasvimaan kanssa aloittelijoita...Tosin sulla jo sentään kokemusta. Mitäs kasvatit viime kesänä? Meillä on täällä kuitenkin varmaan jonkin verran pidempi on tuo kasvukausi kuin Suomessa, että siinä mielessä voi olla " helpompaa" , mutta kaikkialla varmaan omat oikkunsa. Ja saa nyt sitten nähdä mitä sitä saa pikkuvauvan kanssa aikaiseksi noin " tosielämässä" , mutta kiva on suunnitella... :o)
Vielä siitä PAHVILAATIKOSSA NUKUTTAMISESTA, että vois tosiaan perusjenkit vähän ihmetellä, jos meidänkin vaavi täällä koisisi laatikossa... Liekö laittaisivat keräyksen alulle, että saatais vauva " kunnon sänkyyn" ...hih...
Juu, aamupalalle lasten kanssa. Mitähän sitä tekisi tämän mielettömän juustohimon kanssa? Se on nyt juusto sekä perinteinen suolakurkku, mitä mieli tekee.....
UM
Kävästiin tiistaina äitipolilla, selvisi että vauva perätilassa...alkoivat jo puhuun jatkosta jos ei käänny....viikkoja tiistaina 30+4.
PIeni pelko nousi pintaan...puhuivat synnytyksestä perätilassa...kuvaisivat lantion ym. Tai sitten sektio tai luultavasti koittavat kääntää. Sain ajan viikolle 37+0.
Nyt vaan toivotaan että tämä vauva kääntyy.
Onko tietoa miten päin vauva on masussa?
En ehdi tällä kertaa kirjoittamaan tapani mukaisesti mitään novellia. Olen esikoisen kanssa kahden ja nyt on pikku hetki kirjoitella.
En ole lukenut koko päivän pinoa, mutta sen huomasin, että Heini oli joutunut/päässyt saikulle. Ei muuta kuin kovasti voimia ja tsemppiä makoiluun sinulle! Sama koskee muitakin, joiden on oltava vuodelevossa tai ainakin melkein.
Ronyn (?) taisi kysellä viimeisessä viestissä vauvan asennosta, jos oikein lukaisin. Jollei vauva ole kääntynyt, hän on raivotarjonnassa jo nyt. Samaten oli esikoinenkin jo hyvin varhaisilta viikoilta.
Jos ajattelee perätilaa omalla kohdalla, niin hevin en itse suostuisi ulkokäännökseen tai alatiesynnytykseen. Toisaalta eipä se sektiokaan houkuttelisi. Hmm. Toivotaan nyt, että vauva kääntyy!
Huomenna on aamulla lääkäri. Juttelin jo puhelimessa, että saikkua on luvassa. Se on kyllä tarpeen, sillä supistukset ovat taas aika rankkoja, eivät edelleenkään kipeitä, mutta tiheitä ja pitkään kestäviä. Toivon hartaasti, että ne eivät ole aukoneet tai pehmentäneet paikkoja.
Tulen huomenna kertomaan käynnistä.
Hyviä vointeja ja tsemppiä!
Masentavaa keliä....nukuttais alati. Kukka75 taisi kirjoittaa myös unettomuudesta, täällä myös yksi siitä kärsivä. Tosin minua se on jo yli vuoden, mutta kaipa se siitä sitten joskus. Saikulla olin sen takia jo kolme viikkoa, ja kyllä tuntuu että nyt kun on töissä taas niin iltapäivästä alkaa oleen paukut aivan loppu!! Valitusta vain;-) Ja tosiaan supistelut ovat tulleet myös tiukempina kehiin. Tänään yritin saada lääkärin aikaa, mutta arvauskeskuksesta ei vastattu niin jätin asian sikseen...yritän huomen aamulla uudelleen. Neuvolalääkäriä ei ole kuin maanantaina ja keskiviikkona.
Poika- tyttö fiiliksistä sen verran että ensimmäisestä lapsestamme minulla oli aivan selkeä tunne että hän on tyttö, vaikka muut sanoivat että poika on( vatsan muodoista päätellen) ja poikahan se sitten oli! Muista olen ollut varma että on poika ja poikiahan ovat olleet. Myös nyt minulla on vahva poika fiilis ja ihmettelisin jos tyttö tulisi. Sukupuolta emme ole halunneet missään vaiheessa tietää vaikka noissa kontrolleissa ollaankin juostu paljon.
Asumme rivitalossa tällähetkellä, mutta rakennamme omakotitaloa. Tämä on viisiö eli tilaa pitäisi riittää, mutta silti tuntuu ettei sitä ole koskaan liikaa!
Mutta eipä tässä kummempia, ilmoittelen huomenna jos saan lääkärin ajan että onko supistelut saaneet jotain ikävää aikaan. Vielä saisi pikkuinen pysyä vatsassa muutaman viikon.
Illan jatkoja ja vointeja muillekin taapertajille( sellaisiahan me alamme olla;-) )
elmersson 31+3
Kyllä alkaa jo pikkuhiljaa tympimään nuo jokapäiväiset sateet kun ei pääse ulos. Esikoisellakin on kova hinku pihalle leikkimään.
Heinille paljon jaksamisia lepäilyyn. Itse koin esikoisesta ollessa pakkolevossa aivan kamalana sillä tykkäisin touhottaa miljoona asiaa kokoajan. Niimpä tyhmyyttäni silloin aloin pesemään saunaa ja pesuhuonetta ja kuinka ollakaan, synnytys piti käynnistää korkean verenpaineen vuoksi. Onneksi viikkoja oli silloin jo 38 joten sen puoleen ei ollut hätää mutta oma tyhmyys oli asialla. Niimpä suosittelen että lepäät ja makailet riittävästi, ei ne lääkärit sitä turhaan kehoita tekemään.
Eilen oli neuvola. Verepaine oli suht ok, kohdunpohjan korkeus 28, Hb 140 (mulla on hb ollut viime raskaudessakin samaa luokkaan aivan loppuun saakka), pissa puhdas ja sydänäänet 138. Raivotarjonnassa heppu on ollut jo reilut kolmisen viikkoa.
Tyttö tai poikaolosta: Esikoisesta olin 100%varma että tulee poika (ja toivoin salaa tyttöä niin mahdottomasti) ja TYTTÖ myös tuli! :) Kaikki sanoi että synnytän pojan ja vatsani näyttää " pojalta" , mutta prinsessa elämäämme tulikin piristämään. :) Nyt taas on poikaolo vaikka raskaus on sujunut aivan eritavalla, mutta siltikin pn pieni tyttöolokin päällä.. Saa nähdä sitten, on alkanut jo jännittämään itseäkin. :)
Maanantai päivänä taas alkoi tuskaiset menkkamaiset kivut jotka taas mystisesti loppuivat 2 päivän jälkeen kuin seinään. En ymmärrä mistä johtuu, eikä näköjään lääkäritkään sitä tiedä. Aina kun ne kivut tulee ja olen vienyt siitä pissanäytteen niin siellä on verta ja valkuaista, mutta mitään varsinaista tulehdusta ei ole. Mutta nyt esim eilen neuvolassa kun kivut olivat jo ohitse niin pissa oli puhdas. Todella mystinen juttu, mutta kiusallinen. Todellakin se tuska on jotain aivan mahdotonta. Alavärkissä kuitenkin kaikki on niinkuin näillä viikoilla kuuluukin..
KUKKA: Onko sulla ollut samaa vaivaa viime aikoina. Ja muistaakseni luin et tehtiinkö sulle jokin testi tai vastaava niistä säryistä? Muistatko mikä testi ja minkälainen se oli?
Pikku prinsessamme täyttää 2v viikon päästä ja on isot juhlat tulossa. :) Mieheni ja mun suku on niin isoa että on pakko pitää kahdessa osassa synttärit, muuten niitä olisi yhteensä samaan aikaan 60 hlöä!!!!! Ja tosiaan tuossa on vain lähisuku..
Joulua olen jo valmistellut, leiponut kakkuja pakkaseen. Pipareitakin alan varmaan pian jo tekemään. Sitten lihapullia ja laatikoita. :) Joulukorttejakin ajattelin jo lokakuun lopulla ruveta tekemään jotta nekin saa sitten pois alta. En kuitenkaan usko että laitoksella joudun joulua viettämään sillä la on jo 7.12 mutta on ainakin sitten suurin osa jo valmiina jouluksi ja aika jää esikoiselle ja vauvalle enemmän. Kuitenkin tykkään tehdä joulua itse ja syödä omia ruokia.
Iloista päivänjatketta!
Viuhti rv31