Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*JOULUNTÄHTÖSTEN torstai*

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa vain mieleeni tuosta " poikaviiva" -aloituksesta kysellä teiltä arvon " maharintamasiskot" (<-- taisi olla RauPotar, joka käytti tuota hulvatonta ilmaisua ;)) että kuinka paljon uskotte näihin vanhanaikaisiin sukupuolen ennusteluihin vai luotatteko vankasti nykyteknologiaan sukupuolen etukäteen määrittämisessä?

Edellisessä raskaudessa minulla oli kaikki klassiset " poikaoireet" tuota tummaa viivaa myöten, korkealla oleva vatsa ja kauhea säärikarvojen kasvu :D. Äitini, joka on kätilö-terveydenhoitaja oli aivan varma, että lapsi on poika.... Ja minulla oli jotenkin tyttöolo :). Tyttöhän tuo esikoinen on. Periaatteessa olisi voinut olla kumpi tahansa, emme halunneet tietää etukäteen. Sama juttu nyt tämän vauvan kanssa, tervetullut on värkeistä välittämättä :)

Oletteko siis leikkimielellä tai tosissanne seurailleet raskausoireita ja arvailleet sukupuolta niiden perusteella tai oletteko halunneet selvittää tulokkaan sukupuolen varmasti etukäteen?

Uteliaalla tullella Tinuri ja Itu rv 29+5

Vierailija
2/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkulainen ilmottautuu tälle päivää. Yöllä oli kaksi kivuliasta vihlaisua, sen jälkeen ei ole ollut *kop kop* :)) Lääkäriin puolen päivän aikaan. Saas nähä joko olen kotona loppuajan kun ei noita työpäiviä olisikaan enää kun 11.

Gallupeista: kotina meillä ns. kirkkotalo eli kaksikerroksinen jossa on semmonen jyrkästi laskeva katto. Ylhäällä kolme makkaria ja kylpyhuone, alhaalla mh, oh, k ja pesutilat. Lisää tilaa tahtoisin kun meillä on yksi makkari kirjastona (koko perhe kova lukemaan) ja tälle uudelle tulokkaalle ei riitä omaa huonetta :o

Sitten noista sukupuoliuskomuksista. Mun olotilat olleet kolmessa raskaudessa kaikki oikein :) en tiedä mistä tulevat, mutta kätilö kerran tokaisi vaan että kyllä äiti tietää :)) Tyttöraskaudessa ei muuten ollut sitä poikaviivaa mahassa, pojista kyllä :) ja pojista en voinut pahoin. Maha ollut samanmallinen jokaisessa eli siitä ei voinut päätellä mitään.

Jaha, enpä uskalla istuskella enempää vaan meen kiltisti maate...

Kuulemisiin

RauPotar ja toukka 30+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina itsellä nuo tyttö-poika-arvailut menneet jotakuinkin metsään;) Kolmatta odottaessa mulla oli ehdoton tyttöolo, mutta poika tuli. Nyt on kyllä samoja mielitekoja ja inhokkeja kuin tyttöä odottaessa, saas nähdä. Jos ekoja raskauksia vertaa, niin tytöltä oli huomattavasti pahempi olo kuin pojalta.

Ekaa poikaa odottaessa en tiennyt kumpi on tulossa, tyttöä odottaessa sanottiin fraasi " varmemmin tyttö kuin poika" muutaman kerran. Kolmosta odottaessa lämähti ultrassa ruutuun sellaset vehkeet ettei ollut epäilystä onko poika:) (vaikka mulla oli se tyttöolo) Ja töissä kaikki vanhat ihmiset (työskentelen siis vanhusten parissa) katsoivat mahaa ja sanoivat että poika on tulossa. Yksi " ihana" työkaveri sanoi kyllä että varmasti ootat tyttöä kun olet levinnyt niin paljon, mutta eipäs tiennyt hahahaa.

Nyt tämän nelosen kohdalla en tiedä kumpi on tulossa, epäilen että tyttö, kun ultrassa ei ole saatu oikein selvää. Vauva kuitenkin ja tällä hetkellä kaikki kunnossaü. Eikä sillä niin ole väliä, kun en yleensä osta tai laita mitään ihmeellistä pojan tai tytön vaatetta valmiiksi ennen synnytystä vaikka tietäisinkin " varmasti" . Pakkauksen tavarat laittelen ja sellasta pientä. Isommat lapset on onnessaan syöksymässä henkkamaukalle heti ostamaan jotain vaatetta kun vauva on syntynyt...

En oo muuten vielä saanut pakkausta, mutta onkos se aikalailla " pojan värinen" tänä vuonna? Kertokaahan joku mahakas, joka on jo paketin saanut;) Kelan sivuilla näyttivät aika sinisille, miten on luonnossa?

Mukavaa päivää kaikille tonttusille!

Kerkkis ja masu 28 (ihanaa, uusi viikko!!!)

Vierailija
4/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei,

lueskelin eilen illalla pinoa ja meinasin ruveta kirjoittamaan, mutta se jäi sitten kun en oikein tiennyt missä mielentilassa olin.

SAIRASLOMASTA Eilen illalla oli siis huono olo, tuntui että maha on kova, etoo ja päätä särkee. Lepäilin ja otin särkylääkettä, mutta ei auttanut. Mietin soitanko heti vai vasta aamulla kättärille. Soitin sitten ja sain ohjeet tulla näytille. Mies lähti mukaan ja siellähän meillä meni lähes koko yö. Supistuskäyrät näytti 4 ja kohdunsuu oli muuttunut. Ultrassa näkyi että tilanne muuttui supistuksen aikanakin. Viikkoja meillä on 28 vasta, joten tällaisia ei pitäisi tässä vaiheessa olla. Määräys tuli 2 viikon sairaslomalle ja liikuntakieltoa. Täällä siis ihmetellään sängyn pohjalla mitä nyt kuuluu tehdä. Sormien liikuttelu lienee sallittua? ;-) on ainakin aikaa rauhassa lueskella ja kirjoitella viestejä. Jos saisi vaikka sen vauvan sängyn hankittua netistä. Kontrolliaika on ens viikolla lääkärille. Ohjeeksi annettiin että heti jos kipeitä supistuksia, naistenklinikalle. Jos mitään supistuksia, heti kättärille. Ei kuulemma pidä olla liian urhea ja miehelle vielä ohjeeksi että lähtee sitten tuomaan vaikka pakolla jos tarpeelliselta vaikuttaa. Vähän tyhjä ja sekava olo samaan aikaan. Ai että tälleen. Mulle.

No GALLUPEISTA sitten, että saisi jotain muuta ajateltavaa :-)

RASKAUTUMINEN ajateltiin että tulee jos on tullakseen, ja kyllähän siinä meni aikasta monta kiertoa, muttei mitenkään hermostuttu. Ihana yllätys/järkytys se sitten oli. Tuli sellainen olo ennen suuria juhlia, että taidanpa lähteä autolla ja onneksi lähdin. Viinaa ei siis tehnyt mieli. Yks ilta nauroin miehelle, että kato kun mun rinnat on kasvaneet, ja höpsin laittaneeni salaa silikonia. Pyysin miestä tuomaan raskaustestin mutta ei se tuonut, kun sanoi että ei kai nyt sitä. No mun vaisto oli oikeessa, nimittäin varasin ajan lääkärille ja ennen sinne menoa tein yks iltapäivä testin. Siinähän se näkyi :-D

ASUMINEN me asutaan kerrostalossa Hesan keskustassa. Makkari, olohuone, halli, keittiö, työhuone ja kylppäri. Kiva paikka muuten mutta todella järkyttävän kauheet ihmiset yläkerrassa ja talossa huonot äänieristykset vaikka on korjattu. Ei aiota asua tässä enää kovin kauan, mutta myyminen hankalaa verotussyistä. Miehen olen saanut pitkällisen perustelun jälkeen kääntymään siihen uskoon, että rivi/erillis tai omakotitalossa voi asua ja keskustan ulkopuolella elämä voi olla ihanampaa kuin täällä melussa ja pölyssä. Pienen vauvan kanssa voi kuitenkin olla ihan ok olla keskustassa kun pääsee helposti liikkeelle ja kauppoihin, kerhoihin yms.

TYTTÖ/POIKA olosta mulla ei juuri kokemusta eikä näkemystä. Oli ehkä vähän poikaolo, mutta tyttö on lääkäreiden mukaan tulossa.

Taidanpa vähän aikaa kellottaa kyljelläni silmät kiinni, lepäillään nyt sitten kunnolla (kone mulla on sängyssä eli en riko liikuntakieltoa..)

Tsemppiä kaikille sairaslomalaisille. Vinkkejä mitä kannattaa tehdä?

Voimia myös kaikille muille.

t.Heini rv 28 ja masumyllertäjä jonka syke parhaimmillaan ylitti 180 ja joka painaa jo 1,5 kiloa

Vierailija
5/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sinulla hurja ilta :( Jotenkin tuntuu niin uskomattomalta, että sinä, joka tunnut pursuavan touhua ja energiaa joka viestissäsi olet nyt joutunut vuodelepoon :/ Nyt kannattaa keskittyä siihen, mikä on tärkeintä; saamaan vauva turvallisemmille viikoille :) Eli totaalinen asenteen muutos; ei tarvitse suorittaa, ei puuhailla, kunhan lepäilet vain ja annat pikku balleriinan kasvaa :D ...Kyllä se mies ne Lundiat laittaa ja kaiken muunkin, nyt sinun on aika hiljentyä odottamaan :)

Peukut pystyssä,

Tinuri

Vierailija
6/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sullekin! Mulle on kahdessa raskaudessa neljästä käynyt tälleen, että olen aikaisin saikulla. Ekaa odottaessa jouduin makaamaan mooonta viikkoa tyyny pehvan alla. Silloin (yli 11v sitten) katsoin kaikki mahdolliset videot ja luin paljon kirjoja. Nyt mun ei kuitenkaan tarvi olla vuodelevossa, eli voin olla tässä tietsikalla (läppärin saa kätevästi sankyynkin;))ja kutoa pikkupeittoa ym. Kotitöitäkin kuitenkin riittää kun on tuota perhettä eikä raaski kaikkea miehellekään jättää, niin niitäkin välillä puuhastelen... Mulle on kävely kaikkein pahinta ja välillä on aika outoja tuntemuksia. Viikon päästä on sitten taas lääkäriaika.

Koita olla nyt vaan rauhallisesti, se on jälkikäteen lyhyt aika. Vauvan ois kumminkin turvallisempi kasvaa vielä siellä kohdussa. Ja sitten jos kovasti asiat etenee niin joutuu sairaalaan ja se ei oo kivaa:(

Lue ja nuku varastoon, täytä sudokuja ja kato telkkua.

Terkuin Kerkkis 28 masunsa kanssa

Vierailija
7/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän viikon alussa meidän koko perheeseen iski flunssa ja jokainen meistä on ollut vuorotellen kuumeessa, nuhassa ja yskä on häirinnyt yöunia. Onneksi taudin ei kai pitäisi vaikuttaa vauvaan.

Tänään alkaa olla porukka kunnossa ja mies meni töihin. Itse olen mennossa lasten kanssa avoimen päiväkodin perhekerhoon. Siellä olisi tarkoitus kulkea sitten koko talvi.

Tyttö-poika olosta: Mullahan kaksi edellistä on tyttöä ja ultran mukaan tämä kolmas olisi myös tyttö. Ensimmäisen lapsen kohdalla näin unia, että saan tytön ja molempien tyttöjen odotuksessa oksentelin alkuraskauden. Tämä kolmas raskaus on ollut erilainen siinä mielessä, ettei pahoinvointia ole ollut ollenkaan. Luotan kuitenkin ultraan, että kolmas prinsessa sieltä tulee.

Ihanaa kun raskaus on jo näin pitkällä. Saan olla kotona sairaslomalla aivan rauhassa ja olo on ollut raskauden puolesta ihan hyvä kun ei tarvitse seisoa koko ajan. Pikkuhiljaa on tullut laitettua vauvaa varten valmiiksi tavaroita ja jopa joululahjojakin olen alkanut jo haalimaan.

Nyt ruoan laittoon ja sit kerhoon...

Bambi3 ja pikkunen rv 30+3

Vierailija
8/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa teillä paha yö :( minä sain sentään nukuttua vaikka kanski kärvistelen nyt ekaa kertaa sairiksella supistusten vuoksi. Myös ihmettelen että mitäs sitä tekisi... Maata pitäisi, mutta kun ei nukuta ja mitä kummaa sielä petin pohjalla kun en voi keskittyä lukemiseenkaan kun päässä vaan pyörii vauvan vointi...

Tehdäänpä yhteissopimus: minä yllytän sinut makaamaan enemmän kun itse makaan (lasten yllytysleikki) hih hih :))))

Vierailija
9/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein mitään erityistä fiilistä. Linea negra menee koko vatsan yli ja on ns. poikamaha, mutta se kaiketi kertoo enemmän lantion mallista kuin vauvan sukupuolesta. Äiti, sisko ja mummi veikkaavat poikaa.

Nykyään on aivan mahdottoman tukala olo eikä nukkumisesta oikein tule mitään. Sitten kun on tarpeeksi väsynyt niin sitä nukahtaa mihin asentoon tahansa. Toivoisin niin, että aika kuluisi nopeasti.

Äitiyspakkauspaperit ovat menneet Kelaan, mutta jotenkin ne vaan junnaavat siellä. Saa nähdä milloin äitiyspakkaus saapuu. Vaunujen pitäisi tulla postissa viim. ensi viikolla.

Kantoliina pitäisi hommata. Olen ajatellut ostaa mustan Hug-a-bub-liinan. Parilla tutulla on sellainen ja ovat kehuneet kovasti.

rv. 30+5

Vierailija
10/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin huomannut omalla kohdallani sen, että joku aika sitten kun ei ollut aikaa maata, sitä nurisi, että kun ois joskus omaa aikaa ja tekisin sitä ja tätä jne. Nyt kun ois aikaa maata ja tehdä sitä omaa juttua, niin tulee sellanen " eiootekemistä" - fiilis oitis. Millonpa sitä ihminen ois tyytyväinen?!

Nyt kyllä nukuttaa päivälläkin ihan hyvin, kun meidän nuori mies (2v) on aloittanut yöelämän ja puuhastelee kaikkea kivaa äidin ja isän iloksi keskellä yötä. Viime yönä heräsin, kun herra oli laittanut kaikki valot mihin yltää päälle, ja tuli minulle jotain lelua näyttään. Onneksi nukahti kuitenkin sitten samantien kun sain tutin tökästyä suuhun ja pikkumiehen meidän keskelle:)

Ehdin muuten tässä välissä tilata lääkäriajan tälle päivälle, kun tuli vähän sellanen hysterix-olo noiden supistelujen kanssa... Sitä vähän liikaa luottaa siihen, että ei oo ennenkään mitään sattunut. No onneksi tässä tilassa saa ollakin vähän hysteerinen;)

Kerkkis again

Vierailija
11/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ihania, kun huolehditte tuolla tavalla.

Neuvolaterveiset eiliseltä. Vauvalla oli kaikki hyvin, siellä köllötteli masussa oikein päin eli RT ja syke 132, SF-mitta 28, kulkee jo nirmaalikäyrällä kun pitää insuliinia pistää. Itellä paino 81 oli tullut viikkoa kohden +625, no enhän voi liikkua niin kait se sitten nousee vaan. Pissa oli puhdas ja verenpaine ja hemoglobiini kans ihan hyvät.

Heini06: tiedän tunteen kun mitään ei saa tehdä. Välillä meinaa aika tulla pitkäksi. Ite olen lukenu ja katellu videoita. No kotona aika kuluu kuitenkin paremmin kuin sairaalassa.

Voimia sinulle paljon, että jaksat lepäillä.

Gallupeista:

Raskaaksi olen tullut joka kerta todella helposti, ainakin omasta mielestä. Tämä viimeinen tuli toisella yrityskerralla plussaksi.

Asuminen: Kerrostalossa asutaan vuokralla, mutta kokoajan on paperit vetämässä kunnassa, että saatais rivitalo. Tässä asunnossa kun ei ole edes parveketta ja vauvaa en kyllä talvella jätä ulos nukkumaan kun toisessa kerroksessa asutaan. Myös saunan puute vaivaa, koska tykkään käydä saunassa useamman kerran viikossa.

Vauvan tavaroita olen laitellut sen verran että vaatteet on vain laittaa pyykkikoneeseen ja silittää. vaunut, sänky, hoitopöytä ja turvakaukalo ovat jo kans.

Sairaalakassi pitäis vissiin pakata, niin ainakin neuvolassa täti mneinas, että jos taas tulee kiire lähtö sairaalaan niin on sitten ainakin tavarat matkassa. Viimeksi ei ollu kun kännykkä ja neuvolakortti.

Mutta nyt vissiin taas lepäilemään sohvalle.

Voikaa hyvin kaikki.

Mamma 31+2

Vierailija
12/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille saikkelaisille!

Eilen oli tosiaan neuvolalääkäri ja saikkea ei H.S.Virtaselta tippunut vaan töihin, töihin. No minä sitten soitin työterveyteen ja valittelin aikani niin sain ajan täksi aamuksi ja nyt ollaan sitten saikkella loppuun asti! Hyvä niin, en mä mitään ipanoita enää pysty houldaamaan.

Neuvolassa oli sokeria ja leukkareita pissassa, ja mut passitettiin TAAS labraan. Tiistaina kävin edellisen kerran labrassa ja sieltä tulleet tulokset hb 112, rautaa saa jatkaa, paastosokeri yhä edelleen vain nousussa.

Sydänäänet ok, sf-mitta 30 ja kohtu hyvänkokoinen, mitä sekin sitten tarkoittaa...

Ensi viikolla on neuvola ja sitten saan taas tuloksia.

Sitten iloisia uutisia: Mieheni sisko synnytti terveen typykän viime yönä, 3480g ja 50cm. Tyttäremme ensimmäinen serkku on nyt sitten maailmassa. Sunnuntaina päästään katsomaan.

Eipä tässä muuta!

Hauskaa torstaita kaikille!

Niisku

Vierailija
13/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas harmi, että heini on joutunut vuodelepoon. Onneksi on netti ynnä muita virikkeitä ettei aika tule kauhean pitkäksi.

Usamamma kyseli eilen miten täällä ranskassa lasketaan laskettuaika kun se heittäâ niin paljon suomen la;sta. Lääkäri selitti minulle, että ranskassa la lasketaan siitâ kun munasolu on hedelmöittynyt + 40 viikkoa. Eli suomen laskutavan mukaan se on 42 viikkoa. Aika sekavasti selitetty, mutta toivottavasti saatte selvää.

Poika/tyttö-tunteista: Minulla on ollut alusta asti tunne, että mahassa myllertää poika. Ultran mukaan poikahan siellä on. Tuleva isä on ihan innoissaan pienestä rallikuskista, jalkapalloilijasta....

Vaikka täällä toimii terveydenhuolto hyvin ja joka kuukausi on lääkäri niin suomesta kaipaan terveydenhoitajia, joille voi purkaa mitä mielessä liikkuu ja he kannustavat äitejä jaksamaan. Onneksi on netti, josta saa paljon tietoa ja mielenrauhaa.

Taidan lähteä kahvinkeittoon vaikka närästys onkin alkanut vaivaamaan..

terveisin

Ellinoora ja vaaveli 31+2

Vierailija
14/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos sitä nyt sitten kirjoittelisi uudestaan tänne kun eilen teksti hävisi jostain syystä ja sitten enää jaksanut kirjoitella... ja oikeastaan piti lähteä hakemaan neitokaista hoidosta.

No mutta omaan napaan ei kuuluu silleen paljon mitään kuin saikulla ollaan kanssa ennen aikaisten supistusten takia mutta onneksi ei sentään ihan vuodelevossa tarvitse olla niin kuin Heinillä taisi olla, mutta onneksi kaikki kuitenkin teillä vielä hyvin. Sokerirasituksesta vielä kyselisin että mitä muilla on sanottu jos paastoarvo on vain heitellyt yhdellä kun mulla oli 4,9 ja pitäisi kuulemma olla 4,8 joten terkkari pisti mut ravintokuurille ja uudestaan ensiviikolla labraan ennen ensi neuvolaa, mutta mitä mieltä olette noista???

Gallubbeihin jos sitten vastailisi:

RASKAUTUMISESTA: Ekalla kerralla tärppäsi heti ja tämä toinen antoi odottaa itseään neljä kiertoa.

VAATTEET/ TAVARAT: En ole paljon laitellut mutta kyllä ne esillä on ollut jo kauan, mutta odottelen tässä kanssa äitiyspakkausta jotta voi kaikki sitten kerralla laittaa.

ASUNTO: Joo asustellan rivitalossa jossa on 3h ja keittiö+ sauna, ihan on mukava mutta kyllä isompikin kohta tarvitaan jahka tämä mahamyllerjäjä kasvaa ja molemmat tarvitsevät oman huoneen.

POIKA/ TYTTÖ OLO: Poika olo mulla on ollut alusta asti mutta saa sitten nähdä kumpi on tulossa kun ei olla asiaa edes haluttu selvitellä.

Mutta kai tässä on nyt sitten tarpeeksi tällä päivälle turinoita joten hauskat päivän jatkot Joulutähtösille....

Tanja ja Hulivili 29+1 (jee kohta pääsee jo uudelle kymmenluvulle!)

Vierailija
15/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa olemaan mehut kyllä nyt niin lopussa täällä töissä olemiseen, viime yönäkin oli herätys taas neljältä ja sitten odoteltiin puoli kuuteen että kello soi... ja töihin... alkaa vähän kostautumaan tämä unettomuus.. nytkin meinaa silmät mennä väkisin kiinni mutta nuku nyt täällä sitten. Olokin on tosi kurja kun on niin väsy. Ensi viikolla vasta pe lääkäri, joten sinne on nyt jotenkin kitkuteltava....

(sori tää valitus)

Heinille leppoisia oloja sielä levossa, vaikka aika voikin tulla pitkäksi mutta koita jaksella, vauvalle ainakin tekee hyvää olla sielä sängyn pohjalla :)

Poika tyttö olosta: Ensimmäistä odottaessa oli poika olo ihan loppuun saakka ja poika sieltä tuli, nyt on taas poika olo että saa nähdä pitääkö paikkansa. Mitään poikaviivoja en ole ikinä edes nähnyt, enkä mitään poika mahaa... että niihin en niin uskoisi. Kiinalaisen kalenterin vai oliko kiinalainen? niin sen mukaan ensimmäinen oli poika kuten olikin ja nyt toinen pitäisi olla tyttö :) mutta en jaksa uskoa, on niin poika olo :) Vaikka raskaudet on olleet erinlaiset, tämä toinen on ollut paljon vaikeampi mutta olen sitä mieltä että ikä alkaa tekemään omia lisäyksiä, onhan näiden välillä 5v.

Jaksamisia meille työssä käyville ja samoin kotona oleville :) rv. 31+0

Vierailija
16/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli eilen taas hypnoosivalmennus ja kylläpä siitä tulee mukava olo! Nukun aina hypnoosin jälkeen pari yötä paremmin (vaikka vessassa ravaaminen rassaakin) ja muutenkin mieli tuntuu levänneeltä.

Voi HEINI! Tiedän tuon ? olotilan. Hiljalleen se siitä helpottaa. Nyt vaan täytyy miettiä, mitä asioita voit tehdä sängyssä. Itse olen laittellu valokuvia, askarrellu (laulupussin, kortteja...) selvitelly epämääräisiä paperikasoja mappeihin ja tietty lukennu + kattonnu telkkua. Nuo kutomiset ym jätän kyllä muille;) Nyt vaan koitat pitää lipun korkealla - viikot kuluu kuitenkin aika nopeasti ja vauva vahvistuu joka päivä!

ELOPAINONI on noussu nyt reilun 6 kg eli ihan inhimillisesti ottaen huomioon vuodelevon. Enemmän kuitenkin tulee nyt kuin ensimmäisessä raskaudessa, mutta eipä auta muu kuin aloittaa laihis vuodenvaihteen jälkeen.

SYNNYTYSTAPA-ARVIOON sain ajan viikolle 34+5. Toivottavasti vauveli on älynnyt siihen mennessä asettua raivotarjontaan ja vaikka laskeutuakin. Nyt vielä vaihtelee asentoaan useampaan otteeseen päivän aikana eli hyvin tuntuu pääsevän ympäri vaikka painoa on varmasti jo yli 2 kg.

SYNNYTYSVALMENNUKSEEN menen ensi viikon keskiviikkona. Mullehan tuo ei ole enää " pakollinen" mutta tarkoituksena on nyt mennä Vammalaan synnyttämään (eikä TAYSiin niinkuin viimeksi) joten valmennus on kuulemma hyvä käydä. Näkee sitten Vammalan tavan toimia, tilat ym.

Teinimme (15v.) toi ekan kerran poikakaverinsa kotiin asti sunnuntai-iltana ja maanantaina katteltiin jo porukalla Salkkareita olkkarissa. Poju vähän ihmetteli kun teinimme niin " kyhnäsi" kaverinsa vieressä. Illalla myöhemmin mulla herahti kyynel poskelle ja sanoin miehelle, etten koskaan halua pojun kasvavan noin isoksi. Minä tahdon pitää sen pienen pojun lähelläni vielä pitkään ja herätä aamusella hänen märkiin pusuihinsa. No, kun toista kymmentä vuotta mennään eteenpäin saattaa minunkin ajatukset muuttua.... Mutta on se tavallaan kamalaa kun lapset kasvaa vaikka tokihan sitä itsenäistymistä kaiken aikaa toivookin.

Mutta nyt jääkaapille!

t. päivikki 31+2

Vierailija
17/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesue kotona ja aikaa niukalti, jos nyt jotain ehtis täs raapustaa.

Heini on sit joutunut sängyn pohjalle hänkin, ei varmasti helpoa moiselle energia paketille.. jaksamisia sinne.

USAmama puhui puutarhan laitosta. Tota.. tein elämäni ensimmäisen kasvimaani tänä kesänä ja tietysti tuli oikeen kuiva kesä. Parempi onni sit ens vuonna. En usko et on oikeen mitään mitä voisit tehdä nyt syksyllä, mitä et voisi tehdä keväälläkin. Suosittelen idätystä vaativille kasveille varhaista aloittamista (siis jo aikasemmin mitä paketissa lukee) koska ainakin minulla kävi niin et kasvukausi loppui kesken. Tosin olen veilä kovin vihreä näissä asioissa.. hih..

Taloissa tuntui asuvan kovin moni ja vieläpä sellaisissa joissa noita kerroksia on pari. Onks muista tää ainainen rappusissa ravaaminen käynyt hermoille + nyt vielä kun on tämä liikkuminen jo hiemen hankalaa?? Tulevaisuudessa rakennamme talon jossa on vain yksi kerros.. HAAVEILEE..

Jaahas.. alkaa tulla jonoa tonne selän taakse, muukin kuulemma tahtoo koneelle.

nefili.. joka ei taaskaan tiedä viikkoja tai päiviä..

Vierailija
18/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kyyneleet silmiin kun luin kannustuksianne Tinuri ja RauPoutar ja Kerkko ja kaikki muut. On helpottavaa kun ei tarvitse yksinään näitä asioita miettiä.

Eiköhän tämä tästä rupea lepäilykin sujumaan. Ainakin nukuin päiväunet, piiiitkästä aikaa.

Kiitos tekemisvinkeistä, pitää illemmalla tehdä lähellä asuville tutuille soittokierros ja pyytää kaikki liikenevät dvd:t lainaan niin saan vähän muuta ajateltavaa.

SOKERIrasitustestin tulokset sain vihdoin soitettua, ne oli kaikki ok ja reilusti alle raja-arvojen, PAASTOARVO 4,0 1 TUNT1 6,2 ja 2 TUNTIA 5,9 eli en ilmeisesti ole liikaa syönyt sokeria, vaikka välillä tuntuu uskomattomalta suklaahimon pyörteissä kierimiseltä ;-)

KÄTTÄRILLE neuvolasta ohjattiin soittamaan, ja soitin kertoakseni selkäkivuista jotka tuli aaltoina. Ok olla vielä kotona (huh huh, aika tosiaan menee hitaasti siellä sairaalassa, tuntuu että kelloa vaan tuijottaa..) Neuvottiin olla silittämättä tai hieromatta vatsaa ja pissalla pitää käydä niin ettei rakko täyty liikaa.

Kyllä meitä taitaa jo aika joukko ollakin saikulla, onneksi meillä on Suomessa palkallinen sairasloma, ajatelkaas monissa maissa ei tulis kuuloonkaan. Tosiaan aina sitä haluaisi sitä mitä ei voi saada (tai melko usein ainakin).

Lepäily jatkuu

Rentoa päivää kaikille, me ollaan jo niin pitkällä kaikki että nyt varmaan on hyväkin jo ajatukset suunnata vauveliin.

t. Heini

Vierailija
19/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olleet supparit saaneet mitään tuhoa aikaan, jippii :)))) paikat on kuulemma kun ensisynnyttäjällä oppikirjoissa (tarkoittanee että kaulaa 3cm, suu kiinni eikä pehmennyt). Saan jatkaa normaalia elämää huomisesta alkaen eli pääsen töihin täältä murehtimasta. Siellä ei ole kyllä aikaa omaa napaa ajatella että siitä hyvä :))

Lääkäri sanoi että näillä viikoilla saa jo vähän supistellakin ja että toisilla on kivuliaita, toisilla ei :o (outo kommentti minusta).

Tsemppiä makuumasuille ja muille saikkulaisille, ei käy kateeksi..

Terveisin yli-innostunut RauPotar ja toukka 30+5 (n.1500g)

Vierailija
20/27 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mä en pysty lukemaan muuta kuin 10 ekaa tämän ketjun viestiä... Mistäköhän johtuu? Väittää, ettei saa viestiä auki? Muilla samoja ongelmia? No, enpä sitten moneen juttuun voi kommentoida, mutta vastaillaan niinhin ensimmäisiin!

Heinille ja RauPotarille tsemppiä sängyn pohjalle! Nyt ei muuta kuin pinnistystä siihen asti, että viikot vaihtuu paremmille lukemille niin pikkuisen mahdollisuudet olis aina vaan paremmat! Euväthän ne huonot ole noillakaan viikoilla, mutta kuitenkin. Kuten joku kirjoittikin, tämä aika on kuitenkin aika lyhyt verraten siihen, miten paljon se saa hyvää aikaan... Jokainen viikko lisää kohdussa on aina positiivinen asia... Älkää sitten kauheasti mulle suuttuko kun kärvistellette masun kanssa rv 42+++ ;-)

Oloista... Mennyt metsään molemmilla kerroilla, kai! Esikosta oli ihan poikaolo, mikä ei perustunut mihinkään. Oli vaan sellainen olo ja mun oli hankala mieltää vauva tytöksi vaikka ultrassa niin sanottiin. No, sitten loppuraskaudessa tyttölapsi tuntuikin jo ihan kotoisalta idealta. Tästäkin oli ja on edelleen poikaolo vaikka ultrassa tytöksi todettiin. 100%varmuutta ei kuitenkaan annettu, joten tiedä sitten... Raskaudet ovat olleet aika lailla samanlaisia. Ei päivääkään pahoinvointia ja olo loistava, esikoisesta tosin naama kukki hieman enemmän ja alussa väsytti, tästä ei sitäkään.

Neuvolassa kävin aamulla, kaikki ok. Hb mun arvoiksi kerrassaan loistava 122 ja paineet ok. Vauva on kovin ylhäällä vielä eivätkä neuvolassakaan kyenneet sanomaan varmaksi, miten päin on. Vielä pari viikkoa ihmetellään ja jos sittenkään ei voida raivotarjontaa varmistaa niin ultraan. Epäilen, että tämä kaveri vielä kääntyy moneen otteeseen ennen kuin asettuu, niin teki esim eilen. Inhottavaa, esikko oli ja pysyi rt:ssä 27 viikosta eteenpäin, joten nämä on mulle ihan uusia juttuja...

Kämpästämme on tehty tarjous ja me teimme vastatarjouksen, katsotaan miten käy....

Voikaahan hyvin kaikki ja tsemppiä sängyn pohjalle...

Tiina 31+0