Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sairaalassaolosta

07.02.2006 |

tällä sivulla kun on sukukin aiheena, niin uskallan tälle palstalle kirjottaa. Eli kysyisin tälläistä, että: Mitä veisitte vanhukselle tuliaisiksi sairaalaan, joka ei pääse sängystä ylös, eikä enää jaksa käsitöitä tehdä. Itse olen ajatellut ristikoita ja lehtiä, lukemista, mitä muuta voisin viedä? Valokuvia lapsista, muuta? Iso kiitos, jos keksit muuta

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan parasta mitä voit viedä on itsesi.Hoidan työkseni vanhuksia ja minun mielipide on tämä.Kun käyt varaa aikaa olla lähellä.Juttele mukavista asioista ja jos vanhus on kykeneväinen niitä lehtiä lukemaan on ne mielestäni ihan mukava vieminen niitten valokuvien lisäksi.Mutta lähellä oleminen aidosti on parasta.

Vierailija
2/5 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne tuliaisina tuodut syömiset jäävät syömättä, koska sairaalassa on aamupala, lounas, päiväkahvi, päivällinen ja iltapala. Eri asia sitten on, jos vanhuksella on erityistoivomuksia. Tunnen yhden iäkkään rouvan, joka rakastaa mäkkärin hampurilaisia ja ranskalaisia ja niitä omaiset myös hänelle tuovat :-)

Kannattaa kysyä muilta omaisilta tai jos itse tiedät, mistä kyseinen vanhus pitää. Jos jaksaa lukea, lehdet ovat varmasti mieluisia. Lisäksi lähiomaiset voivat osallistua kauneudenhoitoon: laittaa ja kammata hiuksia tai leikata kynnet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huomannut että monet sairaalassa olevat vanhukset ilahtuvat tosi paljon kauneudenhoidosta. Esimerkiksi kynsien laitto kauniiksi on sellaista luksusta, jota tuskin koskaan saavat. Myös kosketus on tärkeää, esimerkiksi hieronta tai käsien hieronta hyväntuoksuisella kosteusvoiteella. Sellainen elämän pieni ylellisyys, johon sairaalan rutiineissa ei ole aikaa. :-)

Vierailija
4/5 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos vanhus on syömäkunnossa, ei sokeria jne, vie jotain hyvää syötävää, suolaista tai makeaa!

Itse sain 2 viikon sairaalareissulla survivalpaketin eli suolakeksejä, tuorejuustoja jne ja ai kun oli hyvää :)

Vierailija
5/5 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valokuvat ovat myös hyvä ajatus.