Alakerran ukko mainitsi ilmoitusluontoisesti, että pojantytär tulee virpomaan meidät
Tapaamme pojantytärtä ohimennen kerran tai pari vuodessa hänen vieraillessaan pappansa luona. Voiko lapsenlapsen vain ilmoittaa tulevan virpomaan, vaikka tämä ei ole mitenkään läheinen eikä oikein tuttukaan? HUOM! En nyt kaipaa kommentteja omasta suhtautumisestani, vaan siitä, onko alakerran miehen toiminta hyväksyttävää.
Kommentit (27)
Hänen ikäluokalleen on normaalia, että lapset käyvät virpomassa koko naapuruston.
Ehkä mies sitten kuvittelee teidän tuntevan tytön riittävän hyvin jotta voi virpoa. Vaikea sanoa. Miehen tarkoitus lienee kuitenkin ihan hyvä.
Olis voinut kysyä sopiiko.
Mutta eipä tuossa nyt varmaan kauaa mene.
Kiva kun tulee virpojia. Hymyä naamalle vaan. Ja oli ystävällistä kertoa etukäteen.
Tapana on ollut, että hyvät ihmiset virvotaan ja toivotetaan hyvää tulevaa vuotta.
Toki virpojan kuuluu kysyä saako virpoa ennen toimitusta.
Jos olet noin yksityisyyttäsi suojeleva, älä avaa ovea.
Siis mitä?? Eikö nykyään saa mennä naapureille virpoo ilman lupaa?
Minusta näin voi tehdä. Iloa lapsille ja aikuisille eikä varmaan ole liikaa teiltäkään pois.
Meidän talossa on naapurin isä toiminut mielestäni fiksusti. Oli taloyhtiön fb-sivulle laittanut kysymyksen, voisiko lapset tulla virpomaan Aika monta naapuria ilmoittautuikin mielihyvän ja isä jopa toimitti suklaamunat etukäteen ilmoittautuneille.
Sinun suhtautumisesi on nuivaa, tylsää ja ikävää. Sitähän sä kysyit?
Itse kysyisin sopiiko virpomaan tulo. Mutta ihmisiä on monenlaisia, osa ukon tapaisia välittömiä tyyppejä.
Nyt tiedätte ainakin etukäteen ruuvata sen ovikellon irti.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tiedätte ainakin etukäteen ruuvata sen ovikellon irti.
Meillä on ainakin pari kolme vuotta ollut ovikellosta patterit loppu🤣
Pahoittelut olemme silloin esim mökillä. Miten ihmiset aina jäätyy, eikä osata vasta mitään.
Voi joko ilmoittaa tai tulla ilmoittamatta.
mulla olisi suklaamunaa tarjolla kaaren alla
Ap olisi tietysti voinut samalla ilmoittaa itselleen sopivan kellonajan, jos ei halua herätä seitsemältä sunnuntaina. Jonkun suklaapatukan tai pienen karkkipussin saa kaupasta alle eurolla. Palauttaa vaikka pari kaljatölkkiä samalla, jos ei rahat riitä.
Etukäteen virpojasta ilmoittaminen ja vain edes jollain tapaa tuttujen luona käyminen virpomassa on nykyaikana hyvää käytöstä. Itse en edes varaa mitään annettavaa muuten. Lapset tuskin pitäisivät kurkkupastilleista.
Voihan olla ettei tyttöparalla ole kauhean paljon virvottavia ja te olette sopivat "uhrit". Ehdotan kuitenkin myötämielistä suhtautumista tapaamiseen, ei se kovasti voimia vie vaan saattaa tuoda niitä lisää!
Minusta on vain ihanaa että virpomista vielä harrastetaan. Se yhdistää naapurustoa sekä aikuisia ja lapsia. Ei ole keneltäkään pois.
Meidän alueella tuntemattomatkin lapset käy virpomassa mikäli rappuun pääsevät. Olen varannut muutaman keskikokoisen suklaamunan heitä varten, jos ovelle ilmestyvät. En osaa oikein ajatella, että virpomisesta pitäisi ilmoittaa ennakkoon mutta kukin tuumikoon kuten lystää.
On se hyväksyttävää. Itse asiassa se on jopa hyväksyttävämpää kuin se, että tulee ilmoittamatta ovelle. Ja sekin on hyväksyttävää.