Ravintolan käytöstavat.
Kun astutte ravintolaan,sanotte asiakaspalvelijalle "hei". Hän sanoo hei takaisin jos sanotte sen nätisti. Sitten menette kiltisti pöytään istumaan ja tarjoilija tulee kysymään tilausta kun jaksaa ja teidän pitää odottaa. Kun tilaatte niin tilaatte sellaista ruokaa joka miellyttää. Sitten saatte hakea alkuruoka salaatin josta ei teille erikseen mainita vaan silmiä saa myös käyttää. Teemme ruoan teille sitten kun jaksamme ja annostelemme sen isoksi tai pieneksi riippuen siitä miten käyttäydytte. Jos tulette valittamaan että kestää kauan niin ruoan tulo voisi vahingossa venähtää seuraavat 20minuuttia. Kun tuomme annoksen sanotte kiitos. Kun olette syöneet niin maksatte niin paljon kun pyydämme tai soitamme poliisit. Kaiken tämän jälkeen kiitätte kaikesta ja siivoatte jälkenne.
Kommentit (9)
Kyllä minut on ohjattu aina siistiin pöytään ja heti tuotu ruokalistat ja kysytty juomatoive.
Aina mukavia kokemuksia olleet.
Ap, ravintola on paikka, joten ei sillä ole eikä kuulukaan olla käytöstapoja.
Opettelepa hieman otsikointia
OPETTELE : Opetteleppa sanomaan : " Huomenta, päivää , iltaa ja Hyvää yötä"
Myös toivottaa " hyvää pääsiäistä, hyvää vappua, helatorstaita,
Äitien päivää, ( kaikille äideille)
,hyvää juhannusta, hyvää miesten päivää, ( marraskuussa on myös miesten päivä).
Hyvää Itsenäisyyspäivää, hyvää joulua , hyvää uutta vuotta, hyvää loppiaista, Hyvää
Ystävänpäivää.
Aloittajalta Unohtui ajan kohtainen ja vuorokauden aikaan Sopiva Tervehdys ja toivotus!
On kohteliasta,
Sanoa " Huomenta, ( kun asioi Aamulla, )
Ja pääsiäisen aikaan ' Hyvää pääsiäistä"
Kun asiakaspalvelija vastaa:
"Kiitos samoin"
On Asiakaspalvelu tilanne, Vasta oikea oppineen!
Myös Ravintolan ulkopuolella on Elämää,
Pitäisi muistaa Kultaiset käytös tavat , Myös muuloinki.
Ne Ovat unohtuneet täysin.
Pitäisi myös osata sanoa:
" Anteeksi"
" Kiitos "
" Kiitos ei"
" Ei, kiitos"
Nämä ovat unohtuneet.
Ja kysyä , voinko auttaa sinua?
Ja vastata kohteliaasti
" Kiitos"
" Ei kiitos, kyllä minä pärjään Kiitos kun kysyitte."
( Mutta hieman kauempaa seurata tilannetta, että Pärjääkö todellakin Yksin)
Toisesta välittäminen !
Anteeksi anto.
En käy ravintoloissa, joissa joutuu itse hakemaan alkusalaatin.
Ehkä noinkin, joissain kuppiloissa, eihän suomessa oikein osata tätäkään hommaa, toki asiallistakin käytöstä MOLEMMIN PUOLIN löytyy, mutta sitä ei voi ottaa itsestäänselvyytenä. On idiootti tarjoilijoita ja on idiootti asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minut on ohjattu aina siistiin pöytään ja heti tuotu ruokalistat ja kysytty juomatoive.
Aina mukavia kokemuksia olleet.
Vaikkapa hotelliaamiaisilla on enemmän sääntö kuin poikkeus, että itse saa pyyhkiä pöydät, ja samoin meidän porukka alentuu joskus käymään syömässä Raxin ym tasoisissa paikoissa, joissa rättiä ei henkilökoåunta joko tunne lainkaan tai ei osaa käyttää sitä,
Käyn saluunoissa vain juomassa ja etsimässä helppoja naisia. Aina kohtelias kaikille. Ei mulla ole mitään tarvetta olla ilkeä/hankala. Nyt sitten haisee omakehu. Teen itse parempaa ruokaa kuin mitä useimmissa suomen ravintoloissa saa. Tämän olen kuullut naisilta. Myönnän että kiva saada kehuja.
Minulle jäi epäselväksi, onko ap ravintolan asiakas vai henkilökuntaa vai joku muu. Jos menen ravintolaan, jossa hovimestari ottaa asiakkaat vastaan, tervehdin häntä asiallisesti. Hei tai moi kuuluu vain tutuille ja kavereille, ei asiakaspalvelutilanteessa. Hovimestari ohjaa minut pöytään, joka on siisti. Tarjoilija tulee paikalle, tervehtii (minä vastaan) ja tuo ruokalistan ja tulee sitten ottamaan tilaukseni. Juoman hän tuo heti ja sitten jonkun ajankuluttua tuo salaatin ja lämpimän ruuan. Ohi mennessään saattaa kysäistä, maistuuko. Kun olen syönyt ja haluan poistua, kutsun tarjoilijan ja pyydän laskun, joka tuodaan varsin nopeasti. Maksan joko tarjoilijalle tai jätän maksun pöytään vadille, jollalasku tuotiin. Lopuksi kiitos ja näkemiin.
Pöydän saa ihan itse puhdistaa ihmisarvoiseen kuntoon myös ennen kuin asettuu pöytään.