Mies oli eilen viihteelle ja suuttui kun kysyin missä hän on ollut
Mies oli eilen kaverinsa kanssa syömässä alkuillasta ja joskus puolen yön jälkeen mies pyysi minua hakemaan hänet juna-asemalta. Meille ei kulje kovin hyvin julkista liikennettä, joten on paljon helpompaa hakea toinen autolla. Autossa kotimatkalla kysyin mieheltä, että missä hän/he ovat olleet ja siitä mies suuttui. Mielestäni se on aivan normaali kysymys, kun kyselee toisen illasta. Minulla ei ollut muuta tietoa illasta kuin se, että heillä oli ravintolassa pöytä varattuna noin 8 tuntia aiemmin kuin hain hänet, joten vähän epäilin etteivät he koko iltaa olleet siinä ravintolassa istuneet.
Joka tapauksessa mies suuttui, kun kysyin häneltä missä he olivat olleet. Aluksi mies vastasi ettei hän tiedä missä he olivat olleet, vaikka kyllä hän varmasti tiesi mistä hän oli juuri lähtenyt. MIelestäni tämä oli outoa ja sanoin siitä, etten ymmärrä mikä siinä on niin salaista ettei hän voi kertoa ja tästä mies suuttui enemmän. Kotimatka muuttui sitten ihan riitelyksi.
Aamulla mies herätessään kutsui minua sitten kiukuttelijaksi ja jotenkin siinä sitten minulla meni hermot ja jatkoin siitä eilisestä, mikä kyllä harmittaa. Lopputulos oli sitten se, että mies kertoi että he olivat olleet kahdessa baarissa sen illallisen jälkeen ja olemme nyt riidoissa. En vaan edelleenkään ymmärrä, miksei sitä voinut kertoa jo eilen minulle ja olisin vaan todennäköisesti sanonut "aijaa, sehän on kiva". Onko siinä yleisesti jotain pahaa kysyä puolisoltaan missä tämä on ollut juhlimassa? Olen tästä aivan ihmeissäni, kun kysymykseni ei ollut mikään kuulustelu vaan ihan normaalia keskustelua toisen illasta.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Melko ilmiselvää, ettei tahdo rasittaa sinua muilla suhteillaan, eli huomioonottava ja välittävä mies.
Juuri näin. Miehet ovat niin ylivertaisia, että he voivat tehdä mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun naisen kanssa kumminkin..
tää ois kyllä luuseriuden huippu, ensin naisissa, sitten soittaa oman muijan hakemaan vieraista. Toki kävelet 100m asemalle, jottei hokaa missä olet ollut.
Ihan normaalia kysyä ja on ihan normaalia kertoa missä on ollut. Jos vastauksessa on vaikeutta on oletus, että on jotain salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tää ois kyllä luuseriuden huippu, ensin naisissa, sitten soittaa oman muijan hakemaan vieraista. Toki kävelet 100m asemalle, jottei hokaa missä olet ollut.
Mitä se "viralliselle" eukolle kuuluu missä mies on, kenen kanssa ja mitä tekemässä? Ei kuulu eukolle pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia kysyä ja on ihan normaalia kertoa missä on ollut. Jos vastauksessa on vaikeutta on oletus, että on jotain salattavaa.
Aloittaja on todellisuudessa esittänyt kysymyksensä aggressiiviseen ja uhkaavaan sävyyn ja siksi mies on suuttunut, ihan aiheesta.
AP tässä. Yritän vastata samassa viestissä mahdollisimman monelle. En kysynyt aggressiivisesti vaan se oli ihan normaalia jutustelua minulta. Kysyisin varmaan samalla tavalla ihan keneltä tahansa, jos heittäisin esimerkiksi jonkun kaverini kotiin illan päätteeksi. Joku jo kirjoittikin aiemmin, että sillä tavalla osoittaa juuri kiinnostusta toisesta ja minusta on tapana keskustella asioista. Hiljaako sitä olisi pitänyt koko automatka sitten istua?
Itse myös saatan laittaa miehelle viestiä illan aikana, jos olen ilman häntä liikenteessä, että "mennään/tultiin paikkaan x" kuten joku kirjoitti. Minusta se on ihan normaalia, että oma puoliso on illan aikana mielessä ja haluaa kertoa hänelle missä on ja miten menee. En eilen illan aikana kysellyt mieheltä mitään viesteillä. Hän taisi kerran tai kaksi illan aikana lähettää viestin ja vastasin hänelle niihin, mutta en mitään kysellyt, udellut tai häiriköinyt hänen iltaansa.
En usko, että miehellä on mitään salattavaa eiliseltä, mutta se minua kummastuttaa, että miksi tästä pitää suuttua. Eikö ole ihan normaalia olla kiinnostunut missä toinen on iltansa viettänyt? En pyytänyt mitään kellonaikoja tai henkilötietoja kenen kanssa hän on ollut.
Miten mies reagoisi jos roolit olisi toisin päin? Sä viihteeltä tulossa etkä vastaisi missä olet ollut ja tehnyt ja suuttuisit kysymyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun työkaverimies harrastaa juurikin tätä em. Exäni myös..
Vierailija kirjoitti:
Miten mies reagoisi jos roolit olisi toisin päin? Sä viihteeltä tulossa etkä vastaisi missä olet ollut ja tehnyt ja suuttuisit kysymyksestä.
Tätä juuri yritin itsekin eilen sanoa miehelle. En muista enää tarkasti mitä mies kommentoi, kun kysyin tätä häneltä. Muistaakseni jotain, ettei hän kysyisi minulta asiaa, mikä ei ole totta, koska hän kyllä kyselee minulta kesken illankin missä olen ja se on minulle ihan ok. Ei minulla ole mitään salattavaa, joten vastaan hänen viesteihinsä aina ja toki kertoisin illan päätteeksi hänelle missä olen ollut.
Joku kysyi aiemmin, että eikö meillä ole tapana jutella asioita, niin mielestäni meillä on tapana jutella ja siksi olenkin niin ihmeissäni tästä.
AP
Melko ilmiselvää, ettei tahdo rasittaa sinua muilla suhteillaan, eli huomioonottava ja välittävä mies.