Koulussa luokka"kaverit" pitäneet lastani pilkkaavan aamunavauksen
8lk menossa, avaus oli Leevi And The Leavingsin biisistä
rinnoista sua puristaisin
kun ei ne piilossa tahtoneet pysyäkään
sä olit sopivasti lihava
Kaikki koulussa tiesivät kenestä on kyse ja ketä pilkataan paitsi opettajat.
Tytölläni tosiaan ikäisekseen isot rinnat ja ylipainoa. Luokkalaiset olivat tehneet kertosäkeen kohtalla puristeluliikkeitä tyttöni rintoihin kauempaa.
Minua sattuu hirveästi katsoa lapseni tuskaa. Kannattaisiko vaihtaa koulua kun on enää jäljellä näin vähän aikaa?
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:27"]En myöskään usko, että on voitu soittaa aamunavauksessa.
T. Yläkoulun ope
[/quote]
Meillä yläasteella n. 15 vuotta sitten sai kyllä aamunavauksessa soittaa ihan kaikenlaisia biisejä, esim. näitä "nuha lähtee nussimalla" -renkutuksia. Ei niitä aamunavauksia kukaan opettaja mitenkään "esikatsellut" tms.
AP:lle: Mulla ei ole sanoja eikä neuvoja. :( Tyttäresi käy läpi todellista helvettiä, yritä tukea häntä parhaasi mukaan. Toivon mukaan tytön tilanne helpottaa pian. Voimia teille molemmille! <3
Itse koin samantyyppistä kiusaamista koko peruskoulun, lukion ja vielä yliopistonkin ajan ja nyt sairastan sitten masennusta, yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä ja paniikkihäiriötä, joiden lisäksi kärsin pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta.
Vaikka nuori nyt ahdistuksissaan alkaisi laihduttaa ja onnistuisi(tervetuloa syömishäiriö kun aletaan laihduttaa kiusaamisen paineessa ja sitä kautta ns riittämättömyyden) niin kiusaajat kyllä löytää uuden 'syyn' kiusata ja halventaa. Hyvä kumminkin että äitini ymmärrät reagoida, etkä hyssyttele että 'älä niistä välitä' koska jos nuori syö salassa herkkuja huonoon oloon niin sielä koulussa on sitten jo melko henkistä teurastamista ja omanarvon tunto senkus heikkenee.
Koulun vaihto, kiusaajien turpaan veto, liikuntaharrastus esim kuntonyrkkeily..esimerkiksi