Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAALIKSET' 05 torstaihin!!

05.10.2006 |

Ihanaa, kun olikin pitkästä aikaa pitkä pino..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kukkustaluuruu!!

Missä kaikki? Kuulumisia!!

Nyt ken omansa tunnistaa, kirjoittakaa!! Ois kiva kuulla teistä..Lisätkää kanssasiskot, kuka jää puuttumaan.Tässä kuitenkin joitakin, ketkä kirjoitelleet ja kirjoittaa meidän ilona!!

INSINÖÖRIÄITI

TUULIEMILIA

EMPPA051

KALAMAMI

PAHIS1

NOOPU

HURTTA

KUA

ROSA

NASULINA

ÄDÄ78

ELIISAKU

LEHTOVI

SENGI73

VUPII

LAPPU

ATYAH

JOLLA

PIPPANDII

NEITI81

RÄNKKÄ

SUOHOMPPELI

UUPU

KORVAPUUSTIT

PUMP@

HANNAELINA

MIUQU

MARANTA

PÄÄSIÄISÄITI

MARJU73

MELROSE

TEL5

MINI-05

MILI

AJANKUVA

KUBLA

LARUSKA

FEMANA

KEVÄTMAMA

KATI05

COEHILL

ÄITI-02-05

SOLANDRA

KATALIN

KOIVUPUU

VUOKKO

EGO

VIO(?)

Varmaan moni jäi uupumaan, mutta täydentäkää ja tietenkin kirjoitelkaa.. Minulla on sellain sotkuvihko mihin olen galluppeja yms kirjoitellut, niin nämä nimimerkit löytyi.. "

Liitin vieläkin tuon lista ja päivitin!! Kiva, kun se tuotti tulosta!!

Viime yönä Moona söi yhden kerran nukuttuaan ensin 7h-ihanaa! Sain kuitattua univelkoja =)

Nyt ohjelmassa pyykkäystä, sitten ulos, lounas, unet, leikkiä, välipala, ulos,päivällinen..Siis sitä samaa ;)

Hyvää torstaita!!

Tuulia

Vierailija
2/14 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ja kiitos kovasti kaikille eilen minua tsempanneille! Lämmitti kovasti mieltä ja ihana kun jollekin saa purkaa :) Olette ihania ihmisiä.

Meillä vaihtuu n-täti 10.10 ja tätä eläköityvää ei voisi enää vähempää kiinnostaa yhtään mikään. Pyydän sit ton päivän jälkeen lähetteen, menin sit yksityisesti lääkärille tai jumpparille. Kiitos paljon siis ohjeista ja tsempeistä! Kehitystä likalla on tapahtunut aika kivasti. Nyt osaa nousta ilman tukea seisomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei ollut tarkoitus tuohon viestiä lopettaa :)

Vettä sataa lotuuttaa. Eilen oli eka " ei ulkona päivä" ties kuinka moneen viikkoon. Ei onneksi näkynyt missään, ei paljoa kiukutellut ja nukkui ok. EN edes uskalla mainita....mutta meillä on nyt nukuttu yöt. *sata kertaa kop kop puuhun*

Kohta ois syömingit ja koulutusta. Ihan kiva päästä välillä täältä konttoriltakin pois.

Neitimme on muuten nykyään aivan innoissaan kun näkee minne mennään...siis aamulla hoitoon. On itse aurinkoinen kun sinne jää.

Sengikös se sanoi että kk teillä kävelty? Miten se teillä sit eteni jos saa udella :) Nooraa on saanut taluttaa jo viime marraskuusta asti, on siis ns kävellyt jo aika pitkään. Mutta silloin todellakin sai pitää kunnolla kiinni, nyt riittää yksi sormi.

Syöminenkin onneksi alkaa sujumaan jo itse lusikoituna. Kiitos hoitotädin aktiivisuuden :)

Nyt lopettelen, anteeksi hiukan sekava viesti...ajatuksen pomppoilee välillä työasioissa....

Vierailija
4/14 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

josko tuo maalisneiti hiljenee sänkyyn. Sai ihan hirveet koiskeet, kun olisikin halunnut piirtää puukynillä eikä lähteä nukkumaan. Vein sitten huutavan tytön sänkyy, kun ei yrityksistä huolimatta halunnut rauhoittua..No, nyt näyttää hiljenevän ja menevän unten maille. Heinäkuunneiti posottaakin vaunuissa unia, joten pitäs kiireen vilkkaa mennä itsekin sohvalle huilimaan.

NASULINA: mie uskon että teillä tosiaan on vain kyse uskalluksesta,eikä mitään vikaa motoriikan puolella. Kyllä teilläkin vielä juostaa pää kolmantena jalkana ;)

Minulla kun ei ole ruuan punnitukseen vaakaa, niin paljon on jauhoja deseinä se 230g??

Mennään nyt iltapäivällä ostamaan postimerkkejä ja tarvikkeet niihin muffinsseihin..Nam!! On sitten lämpimäistä miehelle, kun tulee töistä.

Eilen kirjoitin ja kyselin niistä MINIPILLEREISTÄ. Eli minulla on sellaset nyt,onko välivuoto menkkavuotoa, ken tietää? Minulla nyt neljättä vai viiettä päivää vuotanut ja vissiin hiipumassa..Olo ollut sellain menkkamainen->turvonnut, ällötävä, kiukkunen ;)

Jepulis, tehääs tilaa nyt muillekin =)

Tuulia

Vierailija
5/14 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä päin Suomee sadekelit sen kun vaan jatkuu.Käytiin aamusta kuitenkin ulkona ja mikäpä siellä on ollessa kun on oikeanlaiset tamineet päällä.Vaan ei se yhtä kivaa ole kun aurinkoisella säällä.

LAPULLE vastauksia eli meillä Juusolle ei tullut mitään oireita MPR-rokotteesta.

Ja kyllä meillä mies muistaa pojan syntymäpäivän,ainakin toistaiseksi!

Laitanpa uutta kyselyä elikkäs kun parin viikon päästä ollaan taas siirtymässä talviaikaan ja kelloja käännetään tunti taakse päin.Mitenkäs olette ajatelleet kääntää muksujen " sisäistä kelloa" ?

Sit omaa napaa...meille tuli hieman tai oikeestaan aika paljon takapakkia talohommissa...tai oikeestaanhan me ostettiin tontti jossa nyt sattui olemaan talo ja ajateltiin siitä kunnostaa meille talo vaan tiistaina kävi kosteusmittaaja ja totesi ettei saada tuosta tehtyä vaan uusiksi menee....eli tämä talo matalaksi ja uutta tilalle.Pikkasen harmittaa kun ois ollu niin kivan mallinen ja kokonen,mutta toisaalta nyt saa suunnitella sellasen kun haluaa....ei siis meinata ottaa valmista talopakettia.

Että tälläsiä ajatuksia tänään ja nyt kahvin keittoon.

Suohomppeli81 ja Juuso 8.3

Vierailija
6/14 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellojen siirto ei ainakaan noilla meiän isommilla ole tuottanut mitään ongelmia mutta tää maalisneiti on muutenkin ollu noitten uniasioitten kanssa eri maata joten nähtäväksi jää tarvitaanko jotain poppakonsteja rytmin säilymiseen. Aamu kun alkaa yl. 6.00 niin paljon ei viittis aikaistaa.

Huomatkaa että teen tässä juuri näyttösuunnitelmaa. ÖHÖM... Tein siis jo yhden muttei kelvannut opettajalle, joten pitäis laajentaa. En vaan tajua miten eli tulin tänne.

Nasulina: meillä siis neiti yks pe-ilta rupes aivan yllätten itse kävellä. Käveli jotain tunnin verran sisällä olkkarin ja keittiön väliä. välillä kaatus ja eikuinylös. Nykysten menee jo erittäin varmasti myös ulkona. Kumpparitkaan ei hidasta menoa. Tasapaino on todella hyvä. Alkuun saattoi joskus vanhasta muistista tulla ottamaan mua kädestä kunnes muisti ettei tarviikaan. En osaa oikein muuten kuvailla mutta luulisin että harjoitus tekee mestarin! Meillä on tietty sekin kun on noita isompia tossa apuna ei tarttenu tavaroiden perään lähteä kun aina joku on tuomassa haluamaansa. Sama taitaa olla ton puheen kanssa. Tulee ymmärretyksi " öhinällä" ja osoittelulla. Pitäís vissiin lopettaa ymmärtäminen?

Nyt on kyllä ryhdyttävä vääntämään sitä suunnitelmaa!

Vierailija
7/14 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin sitten siellä 4D ultrassa....Olipas kyllä rahan arvoinen kokemus ja mukaan saatiin pitkä pino kuvia ja DVD. Kaikki oli ultrassa kohdallaan ja ok :)

Saatiin tietää sukupuolikin eikä kyllä jättänyt erehtymisvaraa...Meille on tulossa toinen poika! Olisi pitänyt jo arvata siitä, että mulla on tyttöfillis (viimeksikin oli) mun äidinvaistosta on ainakin katkennut joku piuha tuonne alas kun veikkaan väärin. Prinsessa meidän perheeseen olisi toki ollut ihana mutta ultran perusteella meille tulee suloisen näköinen pikku prinssi.

Ihanaa, jotenkin kun sai tietää sukupuolenkin. Viimeksi ei tiennyt ja oli tosi vaikea ostella mitään vaatteita tai muita. Nyt voi hyvillä mielin ostaa söpöjä sinisävyisiä vaatteita. :D

T:vupii rv26+5 ja poitsu

Vierailija
8/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olempa aktiivinen kirjoittaja nyt.

Meillä arki sujuu hyvin. Eilisen suurin asia taisi olla että vajaa 5v oppi lukemaan! Tyttö oppi todella nopeasti, ihan kuin napista painamalla hokasi homman. Kirjaimet osasi kyllä ennestään, mutta nyt tosiaan lukee sanojakin. Eilinen meni siis lukiessa, kun isoveljelläkin oli koulusta vielä lukuläksyjä. Kerrankin kun olisi ollut suht hyvä sää ulkona, olimme sisällä lukemassa.

Iltalenkin sentään teimme. Tulee siis tuota kuntoiltua jatkettua. Maaliskuisemme istuu onneksi tyytyväisenä pyörän istuimessa. On paikka missä jaksaa olla ihmeen kauan, kun esim. rattaissa ei viihdy ja muutenkin pitäisi päästä aina itse kulkemaan. Maastossakin tuon kanssa on tullut käytyä, kun ulkoilutamme koiran metsässä. Vähän kuoppaisella ja heinäisellä tuo maaliskuinen välillä kupsahtelee mutta jatkaa itse matkaa, kunhan nostan vain ylös- saappailla ja kurahousuilla on vähän jäykempää touhua.

Perhekahvilassakin olemme tuon pienimmän kanssa käyneet. Siellä käy kivasti juuri saman ikäisiä tyttöjä, joten pysyy jossain yleisessä lasten kehityksessä mukana. Kyllä ne jokainen lapsi on niin erilaisensa vaikka ovatkin samanikäisiä. Toisaalta on paljon samaakin. Meillä selvästi on puhumisessa myöhäinen lapsi, mutta liikkuu ja kiipeää suht hyvin. Lisäksi on aika " mustasukkainen" leluistaan ja kiljuu jo valmiiksi jos toinen tulee lähelle ja pitää lelua tiukasti. On jotenkin käsittänyt että nämä pienet tulevat vain ottamaan leluja- on raukka epäluuloinen. No näkyyhän tytöstä vielä että on tottunut vanhempiin lapsiin, joiden kanssa viihtyy, mutta samanikäiset on enemmän hepreaa, vauvoista sitten tykkää taas. Tästä syystä olemme yrittäneet samanikäisiä nähdäkin. Kyllä tuo niihinkin oppii. Myöskin ulkona tyttömme tykkää enemmän puuhailla muiden sisällä, sisällä on enemmän puolustuskannalla- ehkä juuri noiden lelujen vuoksi, joita ulkona ei ole niin paljon kiinnostavia. Tosin keinustakin raukka yrittää pitää huolta, että se on " hänen" . Ja sitten tietysti kiljuu kun joku ottaa jonkun omasta mielestään " hänen" juttunsa.

Vierailija
9/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan taas vierähtänyt viime kirjoittelusta. Töissä on ihan tolkuton kiire ja illat on vierähtänyt opiskelujuttujen parissa. Palkintona siitä tänään on leppoisan rauhallinen vapaapäivä!! Mun siis on tarkoitus opiskella nämä perjantait, mutta nyt olen joutunut tekemään kaikki opiskeluhommat jo viikolla, joten tälle päivälle ei enää jäänyt mitään tekemistä. JEES!

Sitten viime päivien aiheisiin - Kaisalle ei tullut mitään oireita rokotuksesta.

PAINONPUDOTUS ahdistaa myös minua. Mä jaksan sinnitellä aina viikon-pari ja sitten retkahdan ihan kamalasti. Paino on pysynyt kyllä näissä samoissa lukemissa sitten viime syksyn painonvartijoiden, mutta jos haluaisin hävittää vielä pudotettavissa olevat 3-5 kg pois, niin töitä täytyisi tehdä ihan tosissaan. Enkä mä vaan saa aikaiseksi..

Käytiin viime viikonloppuna ostamassa Kaisalle tavalliseen SÄNKYYN vermeet ja huomenna olis tarkoitus kokeilla sänkyä ekaa kertaa. Pinnis kun menee siskolle, jolla on la joulukuussa. Toivottavasti ei tule ongelmia, Kaisa kun on nukkunut likimain vuoden verran tosi hyvin. (Sitä ennen se olikin aivan hirveää taistelua)

SANOJA tulee jonkin verran. Toisinaan selvästi, toisinaan kaikki on yhtä " koota" . Kahta sanaa ei vielä sanota peräkkäin. Liikkuminen on vauhdikasta, mutta kiipeilijänä Kaisa on kömpelö - äitiinsä tullut..

MIELIPUUHIA on tällä hetkellä tavaroiden levittäminen ympäriinsä, vaatteiden pukeminen itse (jos yrittää auttaa, tulee raivari. Jos ei saa vaatteita päälleen itse, tulee raivari. Jos ei saa vaatteita pois itse, tulee raivari. Jos yrittää lohduttaa, tulee raivari... ) ja kaikkien mahdollisten esineiden heittely; erityisesti puisten lelujen heittely kohti lasiovia tai kissaa on tosi pop. Samoin lasiovien paukuttaminen, kissan hännästäveto ja television edessä seisominen kuuluu jokapäiväisiin huveihin.

Pääasiassa Kaisan kanssa on kuitenkin tosi mukavaa. Iltaisin mennään tosin nukkumaan melko aikaisin, taitaa päivähoito väsyttää. Viikonloppuisin koitetaankin sitten nukkua paljon. Viime sunnuntaina käytiin uimassa ja se oli Kaisasta tosi kivaa. Täytyy mennä varmasti huomennakin, kun on luvattu sadetta.

Mitähän muuta - ei tuu mieleen. Täytyy kai kuitenkin koittaa vähän lukea, kun parin viikon päästä on jo eka tenttikin.. Hui.

Kuulumisiin,

kua ja Kaisa 25.3.2005

Vierailija
10/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, sain työpaikan:)! Kyllä olen hakenutkin viimeisten kuukausien aikana. Tytöllekin järjestyy (mitä ilmeisimmin) hoitopaikka tästä läheltä pph:lta. Jännittää ihan vietävästi, että miten sitä pärjää töissä, kun on pari vuotta vierähtänyt kotosalla..Ensimmäinen työpäivä on jo ensi viikolla, torstaina. Ja tuo tytön hoitoon vieminen, sitä itkeä tihrustin eilen koko päivän, vaikka toisaalta olenkin onnellinen työpaikasta! Te, joilla on kokemusta hoitoon viemisestä, voisitteko kertoa miten hoidon aloitus sujui? On varmaan täällä ollutkin juttua asiasta, mutta mä olen missannut ne..Tarvitsisin kovasti vähän rohkaisua asiaan:) Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa kommentoida..

VUPII:lle onnittelut pojasta! Minusta olisi mukavaa, että jos joskus meille toinen lapsi tulisi, niin se olisi samaa sukupuolta kuin esikoinenkin. Heistä tulisi varmaan hyvät kaverit ja kaikki vaatteet ym. tavarat voisi kierrättää;)

Nälkä kurnii...pakko mennä laittamaan itselle jotain sapuskaa kun vielä ehtii syödä ennenkuin neiti herää.

Terkuin pahis

Vierailija
11/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea työpaikan johdosta!!!

Meillä hoitoonvienti näin:

Aloitin työt huhtikuussa ja syyskuun alkuun saakka neiti sai olla kotonaan mummin/kummin hoidossa. Pph:lle ekalla viikolla neiti jäi aamulla itkemään mutta se loppui melkein heti kun itse lähti pois. Tyttö ei syönyt hoidossa kahteen päivään yhtään mitään!

Alun vaikeuksien jälkeen asiat on ihan toisinpäin: Jää hoitoon mielellään ja siellä kaikki menee hyvin, syö hyvin ja ITSE lusikoi kaikki. Ottaa isommista paljon mallia ja pottailukin sujuu paremmin. Puhuu vähän enemmän jne :)

Nyt itkee kun haetaan kotiin. Välillä saattaa karjua tunninkin ennenkuin rauhottuu. Illat on vähän " kitiskö" . Aamulla kun kerron mihin lähdetään, likalla on suu messingillä heti.

Oon sitä mieltä että hoitoonvienti teki meidän likalle ainakin hyvää! Hoidossa on enemmän aktiviteettiä ja paljon sellaistakin mitä ei kotona tulee niin tehtyä. (mie en ainakaan oo mikään askartelijaihminen...=))

Eli tsemppiä kovasti, mielestäni aika hyvä ikä aloittaa hoidossa! Kaikki menee varmasti hyvin!!!

Nyt takas töihin :)

Vierailija
12/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjellä kun ajattelee niin kyllä kai loppujen lopuksi kaikki menee ihan hyvin...Varmaan se hoitoonvieminen on äidille (ainakin tälle äidille) pahempi paikka kuin lapselle;)

Vierailija
13/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pääsen tänne asti, viimeksi vissiin joskus elokuun alkupuolella olen käynyt päivittelemässä. uusia vauvoja on tällä välin putkahtanut maailmaan, uusia masuja kasvamassa ja uusia nimimerkkejä pinossa.

Tyttö on ollut hoidossa nyt kuukauden verran. Aamulla lauleskelee tosi iloisesti bussissa ja kärryttelymatkalla, mitta kun tarhan portti näkyy, niin parku alkaa ja likka ripustautuu kaulaan. Päivisin kuulemma menee ihan kivasti, tyttö on alusta asti nukkunut päikkärit melkein aina kunnolla ollessaan aamuvuorossa, syö hyvin ja touhuaa toimekkaana.

Hoidossa on oppinut syömään kippaamatta lusikkaa nurin ja ottanut ensiaskeleensa hurjassa puolentoista vuoden iässä. Kotonakin näitä muutaman askeleen uskaliaita retkiä potalta käsien pesulle tai isältä äidille on nähty muutaman kerran. Kiipeilemisinto on pannut epäilemään, josko ipanaan on lorahtanut jostain apinaverta.

Yöt menee edelleen noin parin heräämisen katkomina. Tuskin tuohon asiaan ikinä mitään parannusta tuleekaan. Jokseenkin terveenä ollaan pysytty koko porukka, tosin viime viikolla oltiin kaikki vuorotellen flunssassa. Tyttö taisi kuitenkin olla meistä parhaimmassa iskussa.

Hauskaa syksyn jatkoa kaikille!

Korvapuustit

Vierailija
14/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahikselle onnittelut työpaikasta ! Kyllä se hoitoonvienti siitä lähtee sujumaan. Meillä Joel aloitti tammikuussa pph:lla ja tykkäsi kovasti olla siellä. Alku oli toki hankalaa itketti sekä öitiä ja poikaa mutta kohtalaisen pian itkut loppui. (jäin aina oven taakse vielä kuuntelemaan ja aina Joel lopetti itkut kun pääsi lelujen ääreen :))

Nasulinalle: Kiva, että hoidossa olo sujuu jo alkuvaikeuksien jälkeen.

Viikonloppua kaikille !

T: vupii, ompelemassa ristiäislahjaa siskon vaaville huomiseksi, Joel ja Tiuhti rv 26+6