Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö jo yläasteikäisellä olla älypuhelin

Vierailija
03.10.2015 |

Mietin tässä kun tytöllä meni edellinen puhelin rikki, on 8 luokalla. Pitäiskö ostaa uusi, älypuhelin ihan koulunkin takia. Edellinen puhelin oli osaksi kosketusnäyttö mutta näppäimetkin löytyi. Tyttö ei ole ainakaan vielä pyytänyt uutta, tilaanko uuden? Eli pitääkö yläasteikäisellä olla älypuhelin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat kännykät on kosketusnäytöllisiä älypuhelimia ja jokaisella on oma puhelin, koska enää ei ole lankapuhelimia. En tiedä miksi lapsesi ei pyydä puhelinta. Eikö uskalla pyytää? Häpeääkö rikki mennyttä puhelinta? Kirjoituksestasi jäi omituinen kuva asenteestasi. Anna rahat puhelimeen ja käske ostaa uusi. Lapsi ostaa sellaisen kuin haluaa.

Vierailija
22/25 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on jo reippaasti yli kymmenen vuotta kun minä olin yläasteella, se oli silloin ensimmäisten värinäyttökännyköiden aikaan. Jo silloin oli naljailun aihe jos puhelin oli vanha. Voin vaan kuvitella miltä nyt tuntuisi olla yläasteella jonkun mummojen näppäinpuhelimen kanssa! Yläkouluikäiselle kaverisuhteet on todella tärkeitä ja ilman älypuhelinta jää kyllä paitsi whatsappin, snapchatin ja facebookin keskusteluista. Todella kurjaa olisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että teini on aika "ulkona" nykyteinien jutuista valitettavasti ilman älypuhelinta. On snapchatit, instagramit, whatsappin ryhmäkeskustelut jne. Some on nykypäivänä valtavan suosittu, niin hyvässä kuin pahassakin. Sanoisin kuitenkin, että älypuhelimesta on ehdottomasti enemmän hyöttyä kuin haittaa.

Vierailija
24/25 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:20"]Siitä on jo reippaasti yli kymmenen vuotta kun minä olin yläasteella, se oli silloin ensimmäisten värinäyttökännyköiden aikaan. Jo silloin oli naljailun aihe jos puhelin oli vanha. Voin vaan kuvitella miltä nyt tuntuisi olla yläasteella jonkun mummojen näppäinpuhelimen kanssa! Yläkouluikäiselle kaverisuhteet on todella tärkeitä ja ilman älypuhelinta jää kyllä paitsi whatsappin, snapchatin ja facebookin keskusteluista. Todella kurjaa olisi. 
[/quote]
Mutta toisaalta tarvitseeko näitä käyttää kotoa poissaollessa, jos kotona on muita laitteita näiden käyttöön?
Vai onko se mennyt tähän että kavereiden kanssa yhdessäolokin on yhtä näpyttelyä?

Vierailija
25/25 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykoulussa älypuhelimissa on kyllä oma merkityksensä. Tiedonhaun pitäisi kehittyä, mut kouluilla ei ole varaa hankkia laitteita. Tämän takia aika usein otetaan omat luurit käyttöön.

T. Yläkoulun ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi