Ällöttävin ja/tai ahdistavin elokuva, jonka olet nähnyt?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin laittaa kauhua, mutta itse asiassa eka viestissä tuli ällöttävin.
Kasarilla lapsierotiikka oli pop. Lisätään listalle Emmanuelle, Kuolema Venetsiassa. 🤮Ettäkö kasarilla, Lolita on 60 luvulta.
Mitenkäs tämä 2020 woke elokuva Cuties, on kait vieläkin Netflixillä?
Kasarilla tuli maikkari ja telkkarit yleistyi. Silloin näytettiin monia juttuja eka kerran. Suurin osa ainakin näki vasta silloin. Eikä mitään yhteiskunnallista keskustelua voitu käydä ennen 80-90-lukua. Sitä ennen sensuroitiin kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasarilla lapsierotiikka oli pop. Lisätään listalle Emmanuelle, Kuolema Venetsiassa. 🤮Pretty Baby (1978)
Sininen laguuni! Moni tyttö kyllä tykkäsi siitä, itseä ahdisti. Riippunee, minkä ikäinen oli siihen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Lilja 4-ever. Ahdistavinta on se että vaikka itse leffa on fiktiota, vastaavaa tapahtuu oikeastikin.
Tämä elokuva on minunkin listalla se ahdistavin. Ylipäätään kaikki elokuvat, joihin liittyy ihmiskauppaa sen eri muodoissa, ovat sietämättömän ahdistavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasarilla lapsierotiikka oli pop. Lisätään listalle Emmanuelle, Kuolema Venetsiassa. 🤮Pretty Baby (1978)
Sininen laguuni! Moni tyttö kyllä tykkäsi siitä, itseä ahdisti. Riippunee, minkä ikäinen oli siihen aikaan.
Nyt vasta luin ja tajusin, että nuo sinisen laguunin rakastavais-lapset oli serkuksia. :D aito kasarimeininki.
Kaikki Lars Von Tierin leffat sekä Irreversible.
Kuolema Venetsiassa on hieno elokuva, vaikka aihe saattaakin ensipuraisulla vaikuttaa yllättävältä ja väärältä.
Reindeerspotting
Pystyn katsomaan ihan millaisia elokuvia ja dokumentteja ongelmitta. Mutta kun kielenä on suomi, niin tulee todella epämukava olo. Asiat tulevat silloin ihon alle.
Muistan lapsuudesta tuon Blue Laguun elokuvan. Jo silloin tuntui, että siinä elokuvassa on jotain väärää. Muistan ihmetelleeni, että lapset olivat serkuksia.
Nemoa etsimässä. Isä-kalan hätä ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa myös ajatus että nuori tyttö joutuu pojan sällin armoille autiolla saarella, raukat saavat lapsenkin jota eivät osaa hoitaa.
Juutalaisten kohtalosta kertovat tosielokuvat.
Tuntematon sotilas, nämä uudemmat kyhäelmät oksettaa, eikä se Laineen ohjaamakaan ollut lähelläkään todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Muistan lapsuudesta tuon Blue Laguun elokuvan. Jo silloin tuntui, että siinä elokuvassa on jotain väärää. Muistan ihmetelleeni, että lapset olivat serkuksia.
Mitä serkumpi, sen herkumpi :D
Paniikkikohtauksen sain Titanicista, en ymmärrä miten kukaan ajattelee sitä romanttisena elokuvana kun siinä näkee niin ahdistavaa kuolemaa ja eriarvoista kohtelua ja pakotetaan ihmisiä hukkumaan.
Oon nähnyt vaikka kuinka sairaita elokuvia, mutta tuo on ainoa josta tuli paniikkikohtaus ja piti lähteä tilasta. En pystynyt katsomaan kaikkia kohtauksia.
Ei ehkä ällöttävin mutta ainakin pelottavin ja jätti ällöttävät kylmät väreet moneksi viikoksi, liian aito ja hyvin tehty elokuva:
Funny games (2007, Naomi Watts, Tim Roth)
2 minuutin kohdalta kun katselee minuutin pätkän opening sceneä niin saa alustavasti tunnelmasta kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa myös ajatus että nuori tyttö joutuu pojan sällin armoille autiolla saarella, raukat saavat lapsenkin jota eivät osaa hoitaa.
Eikö nuori poika saa sulta yhtään sääliä? Hehän oli saman ikäisiä siinä.
Jotkut 70 luvun Italia exploitationit niin ei niistä tiedä.