Haluaisin muuttaa ulkomailta Suomeen, mutta
Mieheni ei puhu sanaakaan suomea. Onko toivoa saada töitä Suomesta jos puhuu ruotsia ja englantia? Mies työskentelee rahoitusalalla.
Kommentit (29)
Suurimmassa osassa maata ei, ruotsinkielisillä alueilla ehkä. Perussääntö on että mitä korkeammin koulutettu, sitä helpompaa noin kielen kannalta.
Älä muuta takaisin. Tulet pettymään. T: yks ulkomaille paluuta harkitseva.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:11"]
En todellakaan muuttaisi mihinkään päin Eurooppaa juuri nyt.
[/quote] Asumme jo Euroopassa, tarkalleen ottaen siis tosiaankin Ruotsissa. Minä olen lähiaikoina alkanut kaipailemaan suomalaisia juttuja, suomalaista ilmapiiriä ja omia sukulaisiani.
Mitenköhän on Usaan muuttamisen laita? Olemme molemmat korkeakoulutettuja ja miehelleni ainakin sieltä suhteilla ehkä voisi löytyäkin alansa töitä. Mutta onkohan miten utopistinen ajatus lähteä niin kauas etenkin kun minun työllistymisestäni ei ole takeita? Olen kaupallisella alalla ja puhun sujuvaa englantia, mutta silti. Taitaa olla vähän liian iso prosessi? (osaan toki googlata ja olen googlaillutkin yleisesti, mutta jos jollain on omakohtaista kokemusta siitä miten homma käytännössä toimii ja että onko täysin epärealistista miettiä tällaisia niin olisi kiva kuulla.)
Mun mies on saanut jo 2 työtä. Ei ole koulutusta, mutta laaja kielitaito auttaa. Myös kokemus myyntihommista.
Kannattaa yrittää!
Kyllä aika moneen työhön etsitään sujuvaa ruotsin kielen taitoista. Tutki vähän avoimia paikkoja.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:22"]Mieheni ei puhu sanaakaan suomea. Onko toivoa saada töitä Suomesta jos puhuu ruotsia ja englantia? Mies työskentelee rahoitusalalla.
[/quote]
Hakemukset kaikkiin rahoituslaitoksilta vetämään. Monen pankin työkielenä on englanti. Esim. Nordea
Meillä on töissä yksi ulkomaalainen myyntimies, joka puhuu hyvin heikkoa suomea. Ihan hyvin sujuu. Että jostain kansainvälisen kaupan alata voisi ainakin löytyä työtä.
Joo USA:han muuttaminen on tosi helppoa. Asunto annetaan, käyttörahaa ja 3 ateriaa päivässä.
Tervetuloa!
Esim Handelsbanken, NIB, den Danske banken, SEB - onhan noita ruotsalaispankkeja joissa varmasti on saumaa. Sinne vaan yhteyttä. (Itse en kyllä Ruotsista Suomeen lähtisi, ihan järkyttävän pikkusieluiseksi ja Helsingin ydinkeskustaa lukuunottamatta itäblokkimaaksi on Suomi muuttunut!)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:10"]
Itse olen harkinnut poismuuttoa täältä johonkin muuhun maanosaan esim. Australiaan.
[/quote]
Joo, siellähän kaikki onkin ihan vaan "australialaisia".
Ja minä taas tiedän montakin, jotka Tukholmasta (tai muualta Ruotsista) haluaisivat Suomeen, varsinkin jos on lapsia. Ruotsin koululaitos on mennyt alamäkeä aikamoista vauhtia. Kouluissa on levotonta. Yksi tuttavani (Etelä-Ruotsista) on suosiolla laittanut lapsensa yksityiskouluun
Terveyspalveluja ei tahdo saada edes yksityiseltä puolelta omalla rahalla.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 19:49"]
Esim Handelsbanken, NIB, den Danske banken, SEB - onhan noita ruotsalaispankkeja joissa varmasti on saumaa. Sinne vaan yhteyttä. (Itse en kyllä Ruotsista Suomeen lähtisi, ihan järkyttävän pikkusieluiseksi ja Helsingin ydinkeskustaa lukuunottamatta itäblokkimaaksi on Suomi muuttunut!)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:57"]Kyllä noissa hommissa voi löytää paikan jossa pärjää englannilla. Samoin kuin esim. it-hommissa.
Mulla vähän toisenlainen ongelma. Asun Espanjassa, mutta eron jälkeen haluaisin muuttaa Suomeen pysyvästi. Minulla on kuitenkin lemmikkinä eläin, jonka pitäminen on Suomessa kielletty, enkä missään nimessä hylkää sitä, me olemme yhdessä kunnes kuolema erottaa. Eli täällä täytyy asua, varmaan sellaiset 10 vuotta vielä ainakin. Toisaalta, mitä uutisia Suomesta kuulee, niin tiedä haluaako sinne takaisin muutenkaan oikeastaan.
[/quote]
Kuulostaa siltä että oikeasti et halua Suomeen, haluat olla Espanjan ja alligaattorin kanssa, mutta surkutella itseäsi.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:11"]
En todellakaan muuttaisi mihinkään päin Eurooppaa juuri nyt.
[/quote] Asumme jo Euroopassa, tarkalleen ottaen siis tosiaankin Ruotsissa. Minä olen lähiaikoina alkanut kaipailemaan suomalaisia juttuja, suomalaista ilmapiiriä ja omia sukulaisiani.
Mitenköhän on Usaan muuttamisen laita? Olemme molemmat korkeakoulutettuja ja miehelleni ainakin sieltä suhteilla ehkä voisi löytyäkin alansa töitä. Mutta onkohan miten utopistinen ajatus lähteä niin kauas etenkin kun minun työllistymisestäni ei ole takeita? Olen kaupallisella alalla ja puhun sujuvaa englantia, mutta silti. Taitaa olla vähän liian iso prosessi? (osaan toki googlata ja olen googlaillutkin yleisesti, mutta jos jollain on omakohtaista kokemusta siitä miten homma käytännössä toimii ja että onko täysin epärealistista miettiä tällaisia niin olisi kiva kuulla.)
[/quote]
USA:an ei taida päästä ilman greencardia tai valmista työpaikkaa. Ellei sitten miehesi ole amerikkalainen.
Onko miehelläsi jotain aivan poikkeuksellista osaamista? Katsos kun Suomessa on ekonomeja joilla on työkokemusta ulkomailta aivan omastakin takaa. Monille ulkomaalaisilla varsinkin isoista sisäänlämpiävistä maista tulevilla keskinkertaisuuksilla on kuvitelma että he ovat joku taivaanlahja tämän pohjoisen periferian alkuasukkaille.c
Ei voi olla totta että jonkun eläimen takia jäädään maahan. Huh.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 19:49"]Esim Handelsbanken, NIB, den Danske banken, SEB - onhan noita ruotsalaispankkeja joissa varmasti on saumaa. Sinne vaan yhteyttä. (Itse en kyllä Ruotsista Suomeen lähtisi, ihan järkyttävän pikkusieluiseksi ja Helsingin ydinkeskustaa lukuunottamatta itäblokkimaaksi on Suomi muuttunut!)
[/quote]
Ruotsissa voit aistia Mogadishun ja Bagdadin, ihanan monikulttuurisesti väreilevä ja rikastettu valtio.
Kyllä noissa hommissa voi löytää paikan jossa pärjää englannilla. Samoin kuin esim. it-hommissa.
Mulla vähän toisenlainen ongelma. Asun Espanjassa, mutta eron jälkeen haluaisin muuttaa Suomeen pysyvästi. Minulla on kuitenkin lemmikkinä eläin, jonka pitäminen on Suomessa kielletty, enkä missään nimessä hylkää sitä, me olemme yhdessä kunnes kuolema erottaa. Eli täällä täytyy asua, varmaan sellaiset 10 vuotta vielä ainakin. Toisaalta, mitä uutisia Suomesta kuulee, niin tiedä haluaako sinne takaisin muutenkaan oikeastaan.
Ei ole. Olisit kelpuuttanut suomalaismiehen. Mutta ei.