Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin muuttaa ulkomailta Suomeen, mutta

Vierailija
03.10.2015 |

Mieheni ei puhu sanaakaan suomea. Onko toivoa saada töitä Suomesta jos puhuu ruotsia ja englantia? Mies työskentelee rahoitusalalla.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen työtilanne on haastava. Lisäksi Suomi on hyvin sisääpäinlämpiävä työmarkkinoiden suhteen. Ilman jotain erityisosaamista, jota ei löydy kotimaasta tai suhteita voi olla mahdoton yhtälö. 

Vierailija
22/29 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:57"]

Kyllä noissa hommissa voi löytää paikan jossa pärjää englannilla. Samoin kuin esim. it-hommissa. Mulla vähän toisenlainen ongelma. Asun Espanjassa, mutta eron jälkeen haluaisin muuttaa Suomeen pysyvästi. Minulla on kuitenkin lemmikkinä eläin, jonka pitäminen on Suomessa kielletty, enkä missään nimessä hylkää sitä, me olemme yhdessä kunnes kuolema erottaa. Eli täällä täytyy asua, varmaan sellaiset 10 vuotta vielä ainakin. Toisaalta, mitä uutisia Suomesta kuulee, niin tiedä haluaako sinne takaisin muutenkaan oikeastaan.

[/quote]

Saako kysyä mikä eläin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppaan voi tulla vaikeet ajat ja levottomuuksia. Tänne on saapunut hallitsematon määrä pakolaisia syksyn aikana. Itse olen harkinnut poismuuttoa täältä johonkin muuhun maanosaan esim. Australiaan.

Vierailija
24/29 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan muuttaisi mihinkään päin Eurooppaa juuri nyt. 

Vierailija
25/29 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:57"]

Kyllä noissa hommissa voi löytää paikan jossa pärjää englannilla. Samoin kuin esim. it-hommissa. Mulla vähän toisenlainen ongelma. Asun Espanjassa, mutta eron jälkeen haluaisin muuttaa Suomeen pysyvästi. Minulla on kuitenkin lemmikkinä eläin, jonka pitäminen on Suomessa kielletty, enkä missään nimessä hylkää sitä, me olemme yhdessä kunnes kuolema erottaa. Eli täällä täytyy asua, varmaan sellaiset 10 vuotta vielä ainakin. Toisaalta, mitä uutisia Suomesta kuulee, niin tiedä haluaako sinne takaisin muutenkaan oikeastaan.

[/quote]

Saako kysyä mikä eläin?

[/quote]

6: 8-vuotias marmosetti. Kiintymys meidän kahden välillä on jotain niin syvää, etten voi edes harkita uuden kodin etsimistä hänelle ja yksin Suomeen lähtöä. Suomessa taas on kiellettyä pitää kädellisiä lemmikkinä.

Vierailija
26/29 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:31"]Mikä se eläin on??
[/quote]
Apina.

Vierailija
27/29 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske sen huutaa rajalla ASYLUM! ja valittaa ruuasta, niin kaikki hoituu aivan itsestään.

Vierailija
28/29 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 19:49"]Esim Handelsbanken, NIB, den Danske banken, SEB - onhan noita ruotsalaispankkeja joissa varmasti on saumaa. Sinne vaan yhteyttä. (Itse en kyllä Ruotsista Suomeen lähtisi, ihan järkyttävän pikkusieluiseksi ja Helsingin ydinkeskustaa lukuunottamatta itäblokkimaaksi on Suomi muuttunut!)
[/quote]

Mieluummin itäblokkimaa kuin islamilainen maa.

Vierailija
29/29 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että oikeasti et halua Suomeen, haluat olla Espanjan ja alligaattorin kanssa, mutta surkutella itseäsi.

En nyt varsinaisesti surkuttele, mulla on täällä hyvä it-alan työ ja pärjäilen. Mies kun jätti niin vaan on tullut mieleen että olen aika yksinäinen, kun kaikki ystävät oli miehen (espanjalainen) kautta. Siksi tullut välillä Suomeen ikävä kotipaikkakunnalle. Tällä hetkellä se alligaattori muuten istuu mun olkapäällä ja räplää rintaliivin olkainta ja pussailee hartiaa :D