**^**MAALISmasujen torstai**^**
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8509056&p=2&mpage=1&tmode…
Tuossa linkki eiliseen keskusteluun
Kommentit (29)
Kyllä aika moni kääntyy katsomaan koiraa jo ihan pelkän manttelin takia, saatika jos on lahkeellinen puku. Kukaan ei vaan oo uskaltanu vielä tulla nauramaan =) Tosiasia on se, että mua niiiiin ottaa päähän kunnon kurakeleillä, varsinkin keväällä, kun koiran joutuu joka ikinen kerta ulkoa tullessaa pesämään kainaloita ja mahaa myöten. Muuten on hiekkaa joka paikassa. Toi kurapuku auttaa kummasti. Eniten ihmetystä aiheuttaa lasten keskuudessa koiran päälaella keikkuva ponihäntä. " Siis miten se VOI olla poika, jos sillä on ponnari päässä" . Edellisen kotimme läheisyydessä oli päiväkoti. Joka ikinen kerta, kun nämä lapset näkivät meidät, alkoi utelu, ihmettely ja kinaaminen, onko tuo koira tyttö vai poika :)
rimma
mä kanssa sain tässä ihme motivaation liikkumiseen. Mamma-jumppa ilmoituksiin en ole törmännyt vaikka luulisi tän kokoisessa kaupungissa olevan. Tänään kävin lenkillä ja voi ihanuutta mikä olo siitä tuli. Uimaan en ole vielä mennyt, kun pitäisi uimapuku saada...entinen ei mahdu (siis jäi pieneksi ennen raskautta jo). Bikineitä en uimahalliin halua laittaa. No jospa kävisi huomenna kaupungilla kiertelemässä.
Lämpimästä ateriasta... syön 2x päivässä lämpimän aterian ja lukuisia välipaloja(näkyy painossa :P ). Jatkuva nälkä on. Eilen söin aamupalan kolmesti... siis järkkyä multa joka ei ennen edes syönyt aamupalaa :D
Mun maha on pieni ja onneton... katselin masugallerioita ja tuntuu et monella on tässä vaiheessa jo jättimaha. Mulla on onneton kumpu tuolla jossain läskien seassa. Kuitenkin sf mitta näytti 19cm (rv18+0) ja se menee pikkasen käyrän yläpuolella... eli outoo ettei se sitten näy mahan kasvuna.
Niin ja vali vali vali... mua NÄRÄSTÄÄ! Ja ilmeisesti johtuu minisun d-vitamiinistä... Terkka kehoitti närästyksestä huolimatta ottamaan niitä... vaikka sitten joka toinen päivä ellen kestä joka päivä ottaa. Eli kärsitään sitten närästyksestä joka toinen päivä :(
doodii... joskohan sitä menis taas jääkaapille...
Anzq: Mulle terkka sanoi, että kun ottaa Multitabs 2+ Special tabuja sen 2 päivässä, niin ei tarvi erikseen ottaa d-vit. Ne ei ainakaan närästä ja juon vielä paljon vettä päälle. Muutenkin mun närästys helpotti kun otin eilen illalla Rennien (ei saa käyttää liian usein).
-m-
jouduin eilen ottamaan 2 rennietä peräkkäin, mutta ei ollut apua. ehkä vähensi happaman nesteen nousemista kurkkuun. Tänään ei kuitenkaan ole niin pahasti närästänyt kuin eilen... jospa tää tästä. Join kyllä piimääkin, kun sitä toisella palstalla suositeltiin. jospa se auttaa pikkasen.
Anzq: Joo ei taida Rennie olla niitä parhaita (onneks mulla auttoi). Eilisessä pinossa mainittiin myös joku toinen lääke jota voi raskausaikana käyttää, käy vilkaisemassa, en muista nimeä (pahalta kuulemma maistuu).
Entäs jos soittaisit sun terkalle ja kysyisit noista M-tabs special 2+ käytöstä. Täällä ainakin terkka sanoi että riittää pelkästään ne.
-m-
Täällä kyseltiin vielä näistä närästyslääkkeistä, minä mainitsin Gavisconin eilen. Sitä saa tosiaan tabletteina ja nesteenä. Minulle uppoaa neste paremmin mutta tabletit on helppo kuljettaa mukana. Renniestä ei juurikaan ole mitään hyötyä :( Gaviscon ei ole mikään ihana elämys, tabletti imeskellään ja siitä tulee suussa sellaista " vaahtoa" , mutta sen kyllä kestää kun todellakin auttaa närästykseen.
Zeldatar 18+6
pitää kävästä apteekissa piahkoin katselemassa noita närästyslääkkeitä. Noista vitamiineista... en viitsisi ostaa vielä uusia vitskuja kun entisiäkin on puoli purkkia jäljellä. ja sitten ne minisunit menis hukkaan... maksoki kauheesti. Tosin pojalle niitä vois syöttää. Pitää nyt mietiskellä asioita.
Mä en ole muistanut mitään kalkki- tai vitamiinijuttuja! Pitäisikö? Lapsi saa (ainakin silloin kun muistetaan ;-D) d-vitamiinia pillerinä, mutta itse en niitä ota kun ovat mun suuhun kuvottavia.
Mua ei närästä sitten yhtään! Ekassa raskaudessa söin rennietä niin että se tuli viimeisillä viikoilla korvistakin ulos ja kärsin todella paljon, koko ajan ja voimakkaasta närästyksestä. Sitä pelkäsin nytkin, mutta eipä ole onneksi satunnaista lukuunottamatta ollut. Jesh.
TELMA;
mukava että jaksat kirjoittaa :) Mä kävin tässä yks pvä H&M:ssä kattelemassa äitiysvaatteita, ja siellä ainakin näky olevan sellasia vähän " juhlavampia" vaatteitakin, suoria tummia housuja sun muuta.
HEIDI & RIMMA;
Hehee, mä voin kuvitella rimman " puudelin" talvikuteissa - töppöset jalassa...somaa, just ajattelin tulla kyselemään onko Heidin otuksilla semmoset somat punaset/siniset kurapuvut :)
Ei sillä, mä oon tehny ajurille talvikeleihin (yli-25) manttelin - maastokuvioisen tietysti..herättää hilpeyttä lenkillä, mutta kun raasu palelee tosi herkästi. Tuo mantteli on mukana aina syksystä asti autossa kun metässä päivän rämpiny hurtta hyppää kylmään autoon..saapi silloin ainakin jotain päälleen ettei autossa palele kun ei mahdu liikkumaan..ja kaikki mulle aina nauraa!
GANDALF;
Ei kuulosta kauheen hyvälle :( mä olen itse masennuksen kokenut ja pelkään sitä kuin ruttoa. Mitä jos lepäilisit ja veisit lapsosen vaikka 1-2 kertaa viikossa hoitoon? saisit itsellesi " vapaapäiviä" välillä? Uskon kyllä ettei sekään hyvältä ajatukselta tunnu, mutta tarvisit itselles lepoa ettet romahda ihan masennuksen syövereihin.
Ruokailuistakin oli jotain..no, mähän olen näissä melkein ammattilainen jo. Eli syön kaks lämmintä ruokaa, pakko koska muuten en jaksa työtäni tehdä. Syön vähän kevyemmin päivällä ja tukevammin illalla koska en syö aamupalaa joka olis kyllä tosi tärkee..syön sen vasta töiden jälkeen joten se on vähän kuin välipala. Nyt oon yrittäny syödä vähän jotain välipalaakin lämpimien ruokien välillä, mutta aika huonolla menestyksellä..mulla on jatkuvasti NIIN kova jano ettei masuun enää mahdu muuta kuin vettä :(
Tappi&Pukkeli