Löysin poikani asunnosta kannabista!
Hän 25 vuotias. Mies tunnisti kannabiksen ja punnitsi oli lähemmäs 20g. Paljon maksaa 20g? Oltiin siis kylässä pojallani ja hän kipasi kaupassa ja minä kurkkasin keittiössä olevaan ämpäriin ja siellä nuo siis oli. Pitääkö huolestua? Mies sanoi ettei tuosta kannata huolestua kun on aikuinen mies kyseessä.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 12:57"]
no eihän tuo nyt mikään iso satsi ole, 20g maksaa muutaman satasen.
[/quote]
Mitä enemmän ostaa kerralla, sen vähemmän pitää olla tekemisissä hasiskauppiaiden kanssa.
[/quote]
Minä luulen, että nykypäivänä valtaosa polttajista hankkii pilven joltain kaverilta/tutulta/tutun tutulta kotikasvattajalta, eikä tuntemattomilta diilereiltä.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 12:18"]
Kyse on todella suuresta määrästä.Noin 1/4 siitä mitä tullin haaviin jäi vuonna 2014.Arvo katukaupassa huitelee sadoissatuhansissa.Poikasi on selvästi suomen isoimpia tekijöitä huumebisneksessä.
[/quote]
Älkää ny pelotelko nössömammaa. :D
Oikeasti myyntiannos on yleensä 1g, hinta 15-20€. Eli tuossa olisi enintään 400€ arvosta kukkaa. Jos on edes hyvälaatuista. Olisko poika ite kesällä kasvattanut jossain? Teidän maalla? ;-)
[/quote]
Keski-ikäisenä ja keskiluokkaisena ostaa yleensä vähän enemmän, jos joskus jotain ostaa.
[/quote]
Ap:n 25-vuotias poika ei käsittääkseni ole keski-ikäinen, tuskin keskiluokkainenkaan?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:31"]
Ap:n 25-vuotias poika ei käsittääkseni ole keski-ikäinen, tuskin keskiluokkainenkaan?
[/quote]
Itseäni lähinnä tarkoitinkin.
Pääasia, jos ei itse kasvata tai myy. Omaan käyttöönkin kasvattamisesta tulee Suomessa kohtuuttoman suuret seuraukset, jos jää kiinni. Yhteiskunta tekee parhaansa syrjäyttääkseen.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:30"]
Minä luulen, että nykypäivänä valtaosa polttajista hankkii pilven joltain kaverilta/tutulta/tutun tutulta kotikasvattajalta, eikä tuntemattomilta diilereiltä.
[/quote]
Mitä enemmän olet tekemisissä myyjien kanssa, sen suurempi riski. Monet myyjät kuin jäävät kiinni touhuistaan ennemmin tai myöhemmin, ja mahdollisesti hänen mukanaan monet muutkin. Kun ostaa kerralla vähän enemmän, jää kaikki säädöt paljon vähemmälle.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:30"]
[/quote]
Mitä enemmän olet tekemisissä myyjien kanssa, sen suurempi riski. Monet myyjät kuin jäävät kiinni touhuistaan ennemmin tai myöhemmin, ja mahdollisesti hänen mukanaan monet muutkin. Kun ostaa kerralla vähän enemmän, jää kaikki säädöt paljon vähemmälle.
[/quote]
Kuten sanoin, moni ostaa pilvensä ihmiseltä, jonka kanssa on muutenkin tekemisissä, tai edes hyvänpäiväntuttu yhteisen kaverin illanistujaisissa. Se ei tee kenestäkään rikollista, että kaveri jää kiinni myymisestä/kasvattamisesta. Ei edes siinä tapauksessa, että kaveri paljastaisi kaikki, kenelle on myynyt, jos et tutkintahetkellä pidä hallussasi huumeita tai ole niiden vaikutuksen alaisena.
Minusta on paljon riskialttiimpaa kulkea 20g hasista taskussa julkisilla paikoilla.
Onpa taas todellista valiojoukkoa eksynyt palstoille. Olen ikäni töitä tehnyt ja itseni elättänyt suhteellisen nuoresta ja edelleen esim. 400 € on minulle todella suuri raha, jolla hankkisin parin kuukauden ruuat. Huumeita en hyväksy missään muodossa. AP olisi mielestäni voinut ottaa löytämänsä pussukan ja viedä sen poliisilaboratorioon tutkittavaksi. Te vain kohkaatte, että anna olla, aikuinen mies. Joo, on aikuinen mies, mutta äiti varsinkin huolissaan pojasta. Eikö muka saisi olla? Outoa. Ja vaikka kuinka huudatte suoraa huutoa, niin totean silti, että harva kannabiksen käyttäjä pysyy kannabiksessa ja pössyttelee vain viihdemielessä, vaan useimmat siirtyvät vähitellen vahvempii aineisiin. Nostan hattua ap:lle huolenpidosta. Häpeän hänen miehensä puolesta, että hän tuntuu hyväksyvän aineen ihan pokkana. Ettei olisi vanha pössyttelijä?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:49"]
Onpa taas todellista valiojoukkoa eksynyt palstoille. Olen ikäni töitä tehnyt ja itseni elättänyt suhteellisen nuoresta ja edelleen esim. 400 € on minulle todella suuri raha, jolla hankkisin parin kuukauden ruuat. Huumeita en hyväksy missään muodossa. AP olisi mielestäni voinut ottaa löytämänsä pussukan ja viedä sen poliisilaboratorioon tutkittavaksi. Te vain kohkaatte, että anna olla, aikuinen mies. Joo, on aikuinen mies, mutta äiti varsinkin huolissaan pojasta. Eikö muka saisi olla? Outoa. Ja vaikka kuinka huudatte suoraa huutoa, niin totean silti, että harva kannabiksen käyttäjä pysyy kannabiksessa ja pössyttelee vain viihdemielessä, vaan useimmat siirtyvät vähitellen vahvempii aineisiin. Nostan hattua ap:lle huolenpidosta. Häpeän hänen miehensä puolesta, että hän tuntuu hyväksyvän aineen ihan pokkana. Ettei olisi vanha pössyttelijä?
[/quote]
Rohkenen väittää, että aika moni kannabiksen käyttäjä jo ennen pössyttelyn aloittamista tutustunut näihin vahvempiin aineisiin, kuten alkoholiin ja tupakkaan.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:49"]
Ja vaikka kuinka huudatte suoraa huutoa, niin totean silti, että harva kannabiksen käyttäjä pysyy kannabiksessa ja pössyttelee vain viihdemielessä, vaan useimmat siirtyvät vähitellen vahvempii aineisiin.
[/quote]
Oikeasti on kylläkin niin, että aika harva kannabiksenkäyttäjä edes kokeilee jotain muutakin laitonta päihdettä. Suomessa tuo luku on noin 10 prosenttia, ja pitää muistaa, että näistä kokeilijoista vain pieni osa kehittää riippuvuuden kokeilemaansa aineeseen. Jos luku olisi suurempi, Suomessa olisi paljon enemmän kovia huumeita käyttäviä ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:51"]
Rohkenen väittää, että aika moni kannabiksen käyttäjä jo ennen pössyttelyn aloittamista tutustunut näihin vahvempiin aineisiin, kuten alkoholiin ja tupakkaan.
[/quote]
Jokainen huumekokeilu tehdään humalassa. Tuosta säännöstä ei paljon poikkeuksia ole. Ja mitä enemmän on alkoholin käyttöä, vaikkapa nuorison keskuudessa, sen enemmän on myös huumekokeiluja.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:35"]
Pääasia, jos ei itse kasvata tai myy. Omaan käyttöönkin kasvattamisesta tulee Suomessa kohtuuttoman suuret seuraukset, jos jää kiinni. Yhteiskunta tekee parhaansa syrjäyttääkseen.
[/quote]
Suomessahan saa paljon suuremman rangaistuksen omaan käyttöön tarkoitetun kannabiksen kasvatuksesta, kuin kovien huumeiden ostamisesta ammattirikollisilta. Laki on täysin ammattirikollisten intressien mukaan luotu.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 12:18"]
Kyse on todella suuresta määrästä.Noin 1/4 siitä mitä tullin haaviin jäi vuonna 2014.Arvo katukaupassa huitelee sadoissatuhansissa.Poikasi on selvästi suomen isoimpia tekijöitä huumebisneksessä.
[/quote]
Älkää ny pelotelko nössömammaa. :D
Oikeasti myyntiannos on yleensä 1g, hinta 15-20€. Eli tuossa olisi enintään 400€ arvosta kukkaa. Jos on edes hyvälaatuista. Olisko poika ite kesällä kasvattanut jossain? Teidän maalla? ;-)
[/quote]
Keski-ikäisenä ja keskiluokkaisena ostaa yleensä vähän enemmän, jos joskus jotain ostaa.