Kierukka ja raskaana
Sain keväällä kierukan ja alkuun se oli oikein hyvä, eli mitään haittoja ei siitä ilmaantunut paitsi etten ole kertaakaan tuntenut kierukan lankoja, niin en tiedä onko se vielä paikoillaan vai ei. Ennen söin e-pillereitä jotka aiheuttivat kaikenlaisia sivuoireita, varsinkin järkyttävän vatsan turvotuksen. Kierukan kanssa tätä ongelmaa ei ole ollut paitsi nyt..
Viime aikoina olen huomannut, että taas nuo samat turvotukset ovat tulleet takaisin tai sitten olen vaan lihonut. Olen jopa alkanut epäilemään raskautta, mutta kun muita oireita ei ole niin se voi olla aika epätodennäköistä. Kuukautiset ovat kierukan hankittua tulleet todella epäsäännöllisesti. Ja vuoto on ollut todella niukkaa ja kestänyt ehkä päivän pari. Kauhea nälkä vaivaa koko ajan ja jos en ole koko ajan syömässä jotain, niin alkaa heikottaa.
Epäilenkö turhaan? Testin käyn ostamassa varmuuden vuoksi, mutta haluaisin kuulla kokemuksia. Olen aina epäillyt, että en voi saada lapsia kun ollut kaikenmaailman sairasteluja niin luulen, että epäilen vain turhaan muttamutta...
Itsellä on kierukan langat hukassa aika useinkin, nykyään isäntä luulee että sen kuuluu sanoa heti (seksin aikana) jos tuntee langat, koska olen aiemmin ollut asiasta niin huolissaan. Raskaus oireita on minulla ollut runsaasti, aina on raskaustesti ollu nega. Itte olen käynyt jo pari kertaa (hormonikierukka asetettiin viime helmikuussa) perheneuvolassa tarkastuksella, kovasti on nimittäin oireita kuukausittain. Ultraan jono useamman kuukauden niin en tiedä mikä oireet aiheuttaa.. Pillereitä syönyt sellaset 5-6 vuotta ennen kierukkaan siirtymistä, niistä ei mitään oireita ja tosi hyvät, mutta kun vuosi sitten aloittelin aktiivisen seksielämän niin en tuntenut että pillerit olivat tarpeeksi varmoja ja miestä alko vituttaa vaatimani tuplaehkäisy. (Sisko nimittäin saanut nuorimmaisen oikein otetuista pillereistä huolimatta, tämän takia en luota pillereihin! Nyt vaan tuntuu luottamus tähän kierukkaan kadota kuukausi kuukaudelta)
Lueskellut olen paljon tuosta raskaus mahdollisuudesta näinä pelon hetkinä kun oireita ollut, ja tullu siihen tulokseen että voipa sellanenkin olla mahdollista. Varmointa on vaan tehdä raskaustesti, sittenpä tietää.