Piristäkää lapsetonta
Voisiko joku lausua lohdun sanoja kun tänään taas masennus lapsettomuudesta on erityisen vahva.
Jos on kokemusta niin miten jaksoit yrittää vaikka tuntuu, että kaikki muukin hajoaa tämän taakan alla?
Hyvää perjantaita vaan kaikille!
Kommentit (12)
Onko sinulla ystäviä? Joku jolle soittaa, joku jonka kansa käydä kahvilla?
Lapset ovat ihania, mutta joskus kaipaisi aikuista. Jotakuta jonka kansaa jakaa asioita. Minulle yksinäisyys on taakka joka on tänään erityisen raskas, mies matkoilla ja tavoittamattomissa, ainoa jotenkuten kaveri muuttaa satojen kilometrien päähän ja just nyt olisi jotain mitä niin haluaisin jakaa jonkun kanssa.
Ei tää nyt varmaan lohduta... mutta harvalla meistä on täydellinen paketti kaikkea.
Täällä sama, ryvetään yhdessä tässä ja huomenna sitten parempi päivä. Voimia ja halaus!
Enpä osaa sanoa muuta kuin että meitä on muitakin. Päivä kerrallaan ja tutustuen elämään ja ihmisiin ja ennen kaikkea itseensä ilman lasta.
Jaksamista. Olen itse käynyt saman läpi ja saanut lopulta lapsen monen vuoden jälkeen. Mua ei piristänyt kyllä mikään. Mutta yritä nauttia asioista joita voi tehdä ilman lapsia. Matka, romanttinen koti-ilta, viini, tyttöjen ilta, oma harrastus jne. Toivon että saat lapsen.
Jaksamista. Olen itse käynyt saman läpi ja saanut lopulta lapsen monen vuoden jälkeen. Mua ei piristänyt kyllä mikään. Mutta yritä nauttia asioista joita voi tehdä ilman lapsia. Matka, romanttinen koti-ilta, viini, tyttöjen ilta, oma harrastus jne. Toivon että saat lapsen.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 21:43"]Täällä sama, ryvetään yhdessä tässä ja huomenna sitten parempi päivä. Voimia ja halaus!
[/quote]
Samalla mielellä yritän itsekin, että suree kerralla aina kunnolla niin selviää taas hetken eteenpäin. Viimeaikoina olen vaan alkanut "romahtelemaan" paljon herkemmin kuin aikaisemmin..
Ystävistä kaksi tietää koko asiasta ja vaikka ovat ihania ja yrittävät tukea, asia vaan on hirveän vaikea samastuttava kun eivät ole lähelläkään omaa tilannettani. Lisäksi elämässäni on muuten kaikki erinomaisen hienosti, niin tuntuu etten 'saa' olla tästä asiasta niin hajalla.
Kuten huomaatte, on vähän tarvetta purkaa kuitenkin..
Onneksi sinulla on ystäviä, vaikka tosiaan, vaikea on samaistua. Itse en pysty puhumaan asiasta kenellekään. Hassua muuten, minulla ei ole kuukausiin ollut tätä surua, mutta juuri tänä iltana se taas iski. Meillä peli on jo menetetty, toiveita lapsesta ei enää ole. Meillä sellainen tilanne, että kummassakaan ei mitään vikaa, päin vastoin, mutta ei vain onnistunut. t. nelonen
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:06"]Onneksi sinulla on ystäviä, vaikka tosiaan, vaikea on samaistua. Itse en pysty puhumaan asiasta kenellekään. Hassua muuten, minulla ei ole kuukausiin ollut tätä surua, mutta juuri tänä iltana se taas iski. Meillä peli on jo menetetty, toiveita lapsesta ei enää ole. Meillä sellainen tilanne, että kummassakaan ei mitään vikaa, päin vastoin, mutta ei vain onnistunut. t. nelonen
[/quote]
Olen niin pahoillani sun puolesta! Oma toivoni ei vielä ole täysin mennyt, mutta turha toivokin on hirveän kuluttavaa. En silti osaa edes kuvitella tilannetta, jossa mitään ei enää voida tehdä. Toivon, että sun elämään tulee vielä jotain mikä auttaisi pääsemään asian yli!
Tuosta puhumisesta olen huomannut sen, että se helpottaa oloa hetkeksi, mutta lopulta kenenkään sanat ja myötätunto eivät auta juurikin sen takia ettei toinen voi kuitenkaan ymmärtää. Välillä on huojentavaakin olla sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät tiedä. Voi olla 'ihan tavallinen ja iloinen' edes hetken.
Vaikka surusi varmasti sinua musertaa, ajattele, että elämässä on niin paljon muitakin asioita, jotka tuovat sinulle lopulta iloa. Vaikket omaa lasta sasi, voit silti olla läsnä monien lasten elämässä, jos haluat. Koita myös keskittyä juttuihin, joista voit helposti nauttia ilman lapsia. Miehesi, ystäväsi, työsi, harrastuksesi, kaikista niistä asioista voit saada irti paljon elämässäsi. nauti pienistäkin asioista! Elämä on ihan kivaa ilman lastakin, voit jopa löytää juttuja, joita et lasten kanssa helposti pääsisi tekemäänkään. Halauksia sinulle.
Tuosta syystä en ole ottanut asiaa kenenkään kanssa puheeksi, koska tuntuu, että se ei auta, saattaa vain pahentaa tai tyhjätä omaa oloa. Toisaalta myös haluan, että asia pysyy salassa. Meilläkin kaikki elämässä niin todella hyvin, mutta... Sitä ei vaan voi hyväksyä, että tämä asia ei ollut omissa käsissä. Onnea ja voimia teille yritykseen! t. sama
En ole lapseton, enkä tiedä lohduttako tämä, mutta minäkään en todellakaan ole saanut elämässä kaikkea mitä olisin halunnut, vaikka toiveeni eivät ole mitään normaalielämää ylittäviä. Sain paljon enemmän huonoa onnea kuin olin "aikonut". Jokainen saa jotakin, kellään ei ole kaikkea, jokaisella on ristinsä kannettavana. Ei voi tehdä muuta kuin yrittää nauttia itsestään ja elämästään silti.
En osaa lohduttaa, mutta toivon kovasti, että saisit pian kaipaamasi lapsen!