Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin (rasittavaksi) muuttunut persoona

Vierailija
02.10.2015 |

Mulla on pakko avautua tästä ja kysyä apua! Itsellä ei toimi enää mikään, oon yrittänyt kaikkia eri taktiikoita oman asennoitumiseni suhteen koska äitiänihän en voi muuttaa- mutta mikään ei auta ja jotkut (esim. että en reagoi äidin sanomisiin) tekevät minut hulluksi.

Äitini on aina ollut todella temperamenttinen, halunnut olla oikeassa ja huomion keskipisteenä- tästä huolimatta hän on ollut erittäin energinen ja iloinen (ystäviään kohtaan, miehistä on aina pitänyt). Tästä voisin kertoa pitkästikin, mutta aloitus venyisi. Esimerkkinä, olin lapsena eriä mieltä siitä kuka missiehdokkaista on kaunein ja jouduin arestiin. Olen myös kokenut todella paljon fyysistä ja henkistä väkivaltaa äitini toimesta, esim. mua on hakattu nyrkein ja jos hymyilin niin hymyäni kommentoitiin rumaksi (kuinka kehtaan hymyillä keltaisilla hampailla ja hyi kuinka olen isäni näköinen). Muutin äitini luota kun olin 14.

Nyt äitini jutut ovat menneet erilaisiksi. Äiti on koko aika pahalla päällä, kaikki on huonosti, kaikesta pitää valittaa ja jutut on muutenkin aivan uskomattomia. Piilovittuiluakin harrastaa ja vertaa minua koko aika "kaikkiin muihin" (tyylillä munkin pitäisi tykätä jostain asiasta koska "kaikki muutkin" eli äiti itse tykkää) eli itseensä. Äitille ei voi soittaa, kun se puhuu 30min putkeen yksin omia asioita antamatta puheenvuoroa, siitä kuinka ei ole rahaa tai kuinka mikäkin sen hetkinen paikka on rikki. Äiti ei käy töissä (on elämänsä aikana tehnyt todella vähän töitä, viimeksi oli pimeissä töissä joku 10v sitten) ja uskotteli yhteen vaiheeseen kaikille kuolevansa niskanikaman rappeuman vuoksi. Äiti on alle 50vuotias ja joka viikko lääkärissä. Kerjää hirveästi sääliä vaikka mielestäni hänessä ei ole mitään säälittävää.

Hän aiheuttaa nykyään vain pahaa mieltä ja on todella raskas. Olen aivan loppu.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 19:54"]

Äitini ei käytä päihteitä, mutten toki tiedä millaisia lääkkeitä popsii (ei mielestäni ab-kuureja kummoisempia). Emme asu lähekkäin edes, mutta soitellaan ja sometetaan. Pakko ottaa etäisyyttä itseni takia, mutta harmittaa jos tämä on ainoa vaihtoehto :( Äitini ei munkaan mielestä ole enää millää tapaa normaali.. Haluaisin tietää miksi ja haluaisin mahdollisesti auttaa!

[/quote]

Luulen että tuo agressio johtuu äitisi turhautumisesta ja syrjäytymisestä. Elämä 50-vuotiaaksi asti pienituloisena ja syrjäytyneenä ei ole mitään herkkua. Ilmeisesti kuitenkin purkaa agressionsa pääosin sinuun, koska hänellä on "valtaa sinuun" sen vuoksi että hän on äitisi. Jonkinasteinen mt-ongelmahan tuossa on sillä ei ole normaalia olla 50-vuotiaaksi asti tekemättä mitään.

Vierailija
22/22 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskarappeuman (ilmeisesti sitä ei oikeasti ole?) äitisi on ilmeisesti keksinyt päästään, jotta saa tekosyyn sille miksi ei ole ollut aktiivisesti mukana työelämässä ja on tippunut tukien varaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla