oletko aikuinen? Minkä ikäinen olet?
Kommentit (31)
Pakastinta en ole tosin ikinä sulattanut.
Kuvittelen aina olevani vielä 20v. =)
Mikä on aikuinen? Miten se määritellään?
En tunne itseäni aikuiseksi, olen 28-vuotias.
Olen kyllä vastuuntuntoinen, vakaa ja turvallinen " aikuinen" lapselleni, mutta en osaa mieltää itseäni aikuiseksi kuitenkaan.
Kannan vastuuta itseni lisäksi perheestäni. Tunnen oloni " ikälopuksi" samanikäisten, mutta villiä ja huoletonta opiskelijaelämää viettävien tyyppien kanssa.
Hoidan lapsen ja kodin, valmistun pian yliopistosta, olen naimissa ja suhteemme on kestänyt yhteensä yli seitsemän vuotta, maksan asuntolainaa, olen eläkesäästäjä ja säästän myös lapselle rahastoon. Teen vapaa-ehtoisesti " tylsiä" asioita: marjastan ja sienestän, kilpailutan vakuutukset ja sähköyhtiön, sulatan pakastimen = asioita, jotka ei useille samanikäisille tule edes mieleen.
Muutun suvaitsevaisemmaksi, enkä ole enää niin " musta-valkoinen" , kuin alle parikymppisenä.
Vuosi tuntuu todella lyhyeltä ajalta ja olo tavallisesti seesteiseltä ja tasaiselta ilman turhaa dramatiikkaa.
Mikä sen aikuisuuden lopulta määrää, en tiedä...
Tuntuu, että nykyään on muotia sanoa, ettei tunne olevansa aikuinen, vaikka olisi 40-vuotias. Toisaalta, aika lapselliseltahan tuollainen lausunto nelikymppisen suusta kuulostaakin...
se riippuu siitä, että mitä pidetään aikuisena olemisena...
Mä en ole tylsä, tykkään juhlista ja kivaa olla humalassakin aina välillä. Mun vaatteet on aika kaukana jakkupuvuista ja kotikin tuppaa olemaan hujan hajan.
Toisaalta taas pidän lapsestani huolta, minulla ei ole maksuhäiriöitä, taskussani on ylempi akateeminen loppututkinto, pidän itseäni suvaitsevaisena
ja toisaalta taas... äh, minusta on tosi vaikea sanoa, että olenko aikuinen. Se kuulostaa musta niin tavattoman tylsältä ja keski-ikäiseltä.
Joten Kauko Röyhkää lainaten olen ehkä mieluummin vanha kuin aikuinen.
T. se 39v.
En kai sitten taidakaan olla, kun en saa edes itsestäni pidettyä huolta ja kannettua vastuuta... Olen 26-vuotias.
olen nuori aikuinen 20vee ja naimisissa..
Aikuinen? En taida olla. Melko kypsä tietyissä asioissa, mutta aikuiseksi en itseäni vielä sanoisi. Toisaalta tietty ' lapsellisuus' helpottaa muksujen kanssa peuhaamista ja tuo siihen hyviä juttuja, joten en osaa tuota ongelmana pitää.
kiukuttelen ja murjotan aika raskaasti välillä, jos en saa tahtoani läpi.
Aikuisen pitäisi kai jo osata hillitä itseään.