Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu jäätävä turvotus

Vierailija
09.04.2022 |

Jalat ovat työpäivän jälkeen kuin kaksi tukkia. Iltaa kohden laskee ja aamulla, vaikka siltikin ovat turvoksissa. Kuulemma on rasvaa, jos kuoppaa ei jää. Minulla on ylävartalo paljon alavartoa pienempi ollut aina, mutta nyt tuntuu että sekin jotenkin on turvonnut, vaikka ei yhtä huomattavasti.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi nuori ja normaalipainoinen. Paino vaihtelee jopa 3-5 kg eri mittauskerroilla. Onko normaalia. Joskus olo on tosi tukala ja sellainen, ettei pystyisi edes liikuttamaan jalkoja kunnolla. Urheilen ja minulla on urheilutaustaa. Nyt talven ajaksi olen lenkkeilyn lopettanut. En tiedä voiko se vaikuttaa. Sydämen vajaatoimintaa olen jopa epäillyt, mutta verenpaineet on jopa matalemmat kuin suositusarvot enkä ole sydämessäni mitään tuntenut eikä hengenahdistusta ole ollut. 

ap

Vierailija
2/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintavat.ylipaino.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nesteenkertymis ongelma? Oletko käynyt lääkärissä näyttämässä tilannetta.

Vierailija
4/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino, liikkumattomuus. Kassalla istuessa näkee myös paljon suomalaisia naisia, jotka kyllä ovat toki ihan hoikkia ja kauniita, mutta he ostavat järkyttävää hiilari-ja lisäainemoskaa. Kukaan ei enää osaa kokata vihanneksista näköjään.

Vierailija
5/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintavat.ylipaino.

No en tiedä. Syön suht terveellisesti ja urheilen paljon. Uni jää liian vähäiseksi, mutta ei kai se yksinään ainakaan tällaista aiheuta. 

Ap

Vierailija
6/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä tukisukkia (esim. Wolford) ja juo työpäivän aikana paljon nestettä.

Vierailija
7/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jalat aamuisin tikut ja sitten illalla kun menen nukkumaan ovat turvonneet päivän istumisesta. Teen istumatyötä ja pyrin kyllä liikkumaan päivisin.

Vierailija
8/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipiödeema

Vierailija
9/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi nuori ja normaalipainoinen. Paino vaihtelee jopa 3-5 kg eri mittauskerroilla. Onko normaalia. Joskus olo on tosi tukala ja sellainen, ettei pystyisi edes liikuttamaan jalkoja kunnolla. Urheilen ja minulla on urheilutaustaa. Nyt talven ajaksi olen lenkkeilyn lopettanut. En tiedä voiko se vaikuttaa. Sydämen vajaatoimintaa olen jopa epäillyt, mutta verenpaineet on jopa matalemmat kuin suositusarvot enkä ole sydämessäni mitään tuntenut eikä hengenahdistusta ole ollut. 

ap

Syöty ruoka vaikuttaa turvotukseen.

Vierailija
11/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino, liikkumattomuus. Kassalla istuessa näkee myös paljon suomalaisia naisia, jotka kyllä ovat toki ihan hoikkia ja kauniita, mutta he ostavat järkyttävää hiilari-ja lisäainemoskaa. Kukaan ei enää osaa kokata vihanneksista näköjään.

Annan nyt esimerkin mitä syön päivässä:

- tortilla 1-2 kpl, sisällä kermaviiliä, kanan jauhelihaa, paprikaa, kurkkua ja pinaattia

- proteiinipatukka (joskus)

- puuro (marjoja, raejuustoa ja banaania päällä)

- joku lämmin ateria (esim. riisi, kanafile ja vihannekset) 

- ehkä joku jogurtti tai proteiinivanukas

Ap

Vierailija
12/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita korkki kiinni 🥴

Vierailija
13/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan nyt esimerkin mitä syön päivässä:

- tortilla 1-2 kpl, sisällä kermaviiliä, kanan jauhelihaa, paprikaa, kurkkua ja pinaattia

- proteiinipatukka (joskus)

- puuro (marjoja, raejuustoa ja banaania päällä)

- joku lämmin ateria (esim. riisi, kanafile ja vihannekset) 

- ehkä joku jogurtti tai proteiinivanukas

Ap

Syöty ruoka aiheuttaa turvotusta. Jätä nyt ainakin noi proteiinipatukat ja vanukkaat syömättä.

Vierailija
14/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jalat aamuisin tikut ja sitten illalla kun menen nukkumaan ovat turvonneet päivän istumisesta. Teen istumatyötä ja pyrin kyllä liikkumaan päivisin.

Jalkoja kannattaisi liikutella istuessaankin ettei pääse kertymään nestettä ja veri kiertää paremmin.

Vierailija
15/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola turvottaa

Liikkumattomuus turvottaa

Vierailija
16/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.lymfayhdistys.fi/tietopankki/lipodeema/

Noista 10 oireesta minulla on:

3. Turvotusta jaloissa tai käsivarsissa

4. Jalat väsyvät helposti

6. Paino nousee helposti tai koet painonvaihteluita

7. Tunnet pieniä rakeita tai helmiä ihon alla kun puristat ihoa

8. Painonpudotus ja liikunta eivät vähennä rasvakudosta tietyiltä alueilta

9. Kehon rasvamäärä ja paino reagoivat voimakkaasti hormonitoiminnan muutoksiin (e-pillerit, kuukautiset, raskaus, vaihdevuodet, stressihormonin muutokset)

10. Nilkat turpoavat päivän mittaan

Minulla on aina tuntunut sellaisia pieniä palloja, mutta ajattelin että se on normaalia? Tähän olen siksi kiinnittänyt huomiota, kun olen tarkastanut onko jotain kyhmyjä yms. 

Ap

Vierailija
17/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita korkki kiinni 🥴

En juo alkoholia ollenkaan.

Ap

Vierailija
18/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminnassa on vähän samankaltaisia oireita ja voi äkkiseltään tulla mieleen sydämen vajaatoiminta. Kilpirauhasvaivat ovat aineenvaihduntaan vaikuttavia. Jaloissa, erityisesti nilkoissa turvotusta.  

Vierailija
19/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa proteiini kuormittaa munuaisia.

Vierailija
20/43 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tukisukkiakin kokeillut, mutta en sitten tiedä onko ne väärän kokoiset. Tuntuu, että niiden käyttämisen jälkeen jalat ovat kaksinkertaisesti turvoksissa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi