Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei huoltomiesten tms. käynneistä ei voi tiedottaa selvästi?

Vierailija
02.10.2015 |

"Teemme käyntejä MUUTAMIIN ASUNTOIHIN 1.-2.10.2015 välisenä aikana klo 8.00-16.00" Tulevat vielä yleisavaimella sisään, jos et ole kotona. Mistä hitosta pitäisi tietää, onko juuri minun asuntooni tulossa kukaan vai ei? Pitäisikö silti kytätä kaksi päivää kotona, milloin he saapuvat? Minusta on ainakin ahdistavaa olla poissa kotoa sellaisina päivinä, kun joku huoltomies on tulossa. Kotiin tultua ei voi edes tietää, onko täällä käynyt joku vai ei. Ärsyttääkö ketään muuta tällainen? Eikö pitäisi ilmoittaa edes se, mihin asuntoihin ollaan tunkeutumassa, jotta osaisi varautua?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedotteessa on varmaan puhelinnumero? Sinuna soittaisin ja vaatisin hieman tarkempia tietoja.

Vierailija
2/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska huoltomiehen on mahdotonta sanoa minuutilleen kunka kauan mikäkin homma vie! Eli vaativa homma vaatii enemmän aikaa..;) Jaksa nyt kuitenkin odottaa, niin saat huoltoa ajallasi sinäkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitat, että on ahdistavaa olla KOTONA ja miettiä tuleeko joku? Ei kai sillä mitään väliä ole, jos huoltomies on käynyt kun kotona ei ketään ole paikalla. Miten se voi mitään haitata?

Mua ärsyttää kun olen kotosalla tollaisina päivinä, ei jotenkin osaa olla normaalin rennosti. Esim. suihkuun tai isolle hädälle meneminen on mälsää, rynnisivät kuitenkin just silloin sisään. Ja saletisti pitäis just jotain wc-tiloissa tarkistaa. :'D

Vierailija
4/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kaksi kissaa, kun tulen kotiin töistä haluan että minulla on edelleen ne kaksi kissaa eikä huoltomies ole päästänyt niitä vapaaksi.

Mutta eniten ärsyttää kun et tiedä onko se huoltomies käynyt. Jos jättäisi edes lapun...

Vierailija
5/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä mättää se, ettei voida ilmoittaa selkeästi niitä asuntoja, joihin ollaan tulossa, vaan epämääräisesti kerrotaan, että tullaan muutamiin asuntoihin vain. ap

Vierailija
6/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri laittomat oveen lapun että kaksi koiraa ja ei olla kotona. Ei niillä ole koiria

Vierailija
7/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:36"]Itsellä on kaksi kissaa, kun tulen kotiin töistä haluan että minulla on edelleen ne kaksi kissaa eikä huoltomies ole päästänyt niitä vapaaksi.

Mutta eniten ärsyttää kun et tiedä onko se huoltomies käynyt. Jos jättäisi edes lapun...
[/quote]

Niimpä, se voi olla vaikka valmiiksi tulostettu lappu, mutta joku merkki käynnistä.

Vierailija
8/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:36"]Itsellä on kaksi kissaa, kun tulen kotiin töistä haluan että minulla on edelleen ne kaksi kissaa eikä huoltomies ole päästänyt niitä vapaaksi. Mutta eniten ärsyttää kun et tiedä onko se huoltomies käynyt. Jos jättäisi edes lapun... [/quote] Niimpä, se voi olla vaikka valmiiksi tulostettu lappu, mutta joku merkki käynnistä.

[/quote]

Miksi?

Vierailija
9/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:36"]Itsellä on kaksi kissaa, kun tulen kotiin töistä haluan että minulla on edelleen ne kaksi kissaa eikä huoltomies ole päästänyt niitä vapaaksi. Mutta eniten ärsyttää kun et tiedä onko se huoltomies käynyt. Jos jättäisi edes lapun... [/quote] Niimpä, se voi olla vaikka valmiiksi tulostettu lappu, mutta joku merkki käynnistä.

[/quote]

Miksi?

[/quote]

Ettei tartte arpoa, että onkohan täällä käyty vai ei. Vai tulevatko vielä joku päivä käymään.

Vierailija
10/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

I hear you AP. Täsmälleen sama asia ketuttaa minuakin, ja rankasti! :(

"Kierrämme asunnoissa 1.-2.10. klo 8-16 välisenä aikana."

Jaa. Vai niin. Eikö noiden amiksien olis helpompi jaksottaa työtään ja jakaa asunnot vaikka kahtia? Että kävisivät puolessa asunnoissa 1.10. ja toisissa 2.10.? Asukkaidenkin olis helpompi järjestää asiansa kun olis vaan yksi mahdollinen päivä!  Nyt pitää kahden päivän ajan pelätä kotieläimien takia ja pitää kämppä edes suht'siistinä että remppajannu pystyy operoimaan. "Parhaimmassa" tapauksessa jatkavat kierrostaan vielä seuraavinakin päivinä, eli kahden stressipäivän sijaan saakin stressata kolme tai neljä päivää.

Voisivatko edes vähintään kertoa, mistä päästä taloyhtiötä he kierroksensa aloittavat? Asunnosta nro 1 vai nro 52? Vai kiertävätkö fiiliksen mukaan vähän siellä ja täällä?

Ei helkutti miten tehotonta ja organisoimatonta touhua!! X(

Vierailija
11/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:44"]

[/quote]

Miksi?
[/quote]

Esim meillä tarkistettiin koko taloyhtiön ilmastointikanavat ja oltiin ilmoitettu että käydään ma-pe katsomassa ne. Kiva sitten vapaapäivinä/iltavuoro päivinä käydä esim suihkussa kun ei tiennyt tuleeko joku kesken kaiken sisään.

Vierailija
12/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kertoa syy, miksi käydään "joissakin asunnoissa". Meilläkin on ollut vähän tällaista, käyty katsomassa toisarvoisia asioita, jotain niin hämärää. Ja tietenkin kallis lasku taloyhtiölle.

Pidän turvalukitusta päällä sisälläkin ollessani, eli meille ei niin vain tulla.

Vierailija
13/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla on asunnossa 2 isoa koiraa, joten minä olen kyllä aina noissa tilanteessa soittanut sinne huoltoyhtiöön ja sopinut tarkan ajan jolloin asuntooni tullaan. Aina on onnistunut tämä. Ei oikein muuta mahdollisuutta olisi, koska asuntoni on loft-tyyppinen eikä koiria saa siis eristettyä mihinkään ovien taakse niin että eivät häiritsisi huoltomiesten asuntoon tuloa tai työtä, eikä varmaan urheinkaan huoltomies halua kokeilla mennä reviiriään puolustavien koirieni ohi ilman minun paikalla oloani tai lupaani kämppään...

Vierailija
14/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:57"]

Pitää kertoa syy, miksi käydään "joissakin asunnoissa". Meilläkin on ollut vähän tällaista, käyty katsomassa toisarvoisia asioita, jotain niin hämärää. Ja tietenkin kallis lasku taloyhtiölle.

Pidän turvalukitusta päällä sisälläkin ollessani, eli meille ei niin vain tulla.

[/quote]

Kannattaisi hankkia lisäksi suojapuku ja vahvistettu kypärä!

Vierailija
15/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:36"]Itsellä on kaksi kissaa, kun tulen kotiin töistä haluan että minulla on edelleen ne kaksi kissaa eikä huoltomies ole päästänyt niitä vapaaksi.

[/quote]
No eläimistä yleensä kannattaa ilmoittaa.
Meillä väliovessa lappu että kaksi kissaa sisällä :)

Vierailija
16/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:44"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:36"]Itsellä on kaksi kissaa, kun tulen kotiin töistä haluan että minulla on edelleen ne kaksi kissaa eikä huoltomies ole päästänyt niitä vapaaksi. Mutta eniten ärsyttää kun et tiedä onko se huoltomies käynyt. Jos jättäisi edes lapun... [/quote] Niimpä, se voi olla vaikka valmiiksi tulostettu lappu, mutta joku merkki käynnistä. [/quote] Miksi? [/quote] Esim meillä tarkistettiin koko taloyhtiön ilmastointikanavat ja oltiin ilmoitettu että käydään ma-pe katsomassa ne. Kiva sitten vapaapäivinä/iltavuoro päivinä käydä esim suihkussa kun ei tiennyt tuleeko joku kesken kaiken sisään.

[/quote]

Niinpä. Suihkussa, kakkoshädällä jne. Ahdistava käydä kun ei tietä, paukkaako joku huoltomies parin sekunnin päästä yleisavaimella sisälle. Ja harmittaa, että viikon harvoina vapaapäivinä (kun siis saisi kerrankin nukkua pitkään) pitää herätä jo reilusti ennen kahdeksaa jos huoltomies sattuu tulemaan juuri tänäaamuna ensimmäisenä juuri meidän asuntoon... Ja reilusti ennen kahdeksaa siksi, että ehtii käydä suihkussa, vessassa ilman stressiä. 

Vierailija
17/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:55"]I hear you AP. Täsmälleen sama asia ketuttaa minuakin, ja rankasti! :(

"Kierrämme asunnoissa 1.-2.10. klo 8-16 välisenä aikana."

Jaa. Vai niin. Eikö noiden amiksien olis helpompi jaksottaa työtään ja jakaa asunnot vaikka kahtia? Että kävisivät puolessa asunnoissa 1.10. ja toisissa 2.10.? Asukkaidenkin olis helpompi järjestää asiansa kun olis vaan yksi mahdollinen päivä!  Nyt pitää kahden päivän ajan pelätä kotieläimien takia ja pitää kämppä edes suht'siistinä että remppajannu pystyy operoimaan. "Parhaimmassa" tapauksessa jatkavat kierrostaan vielä seuraavinakin päivinä, eli kahden stressipäivän sijaan saakin stressata kolme tai neljä päivää.

Voisivatko edes vähintään kertoa, mistä päästä taloyhtiötä he kierroksensa aloittavat? Asunnosta nro 1 vai nro 52? Vai kiertävätkö fiiliksen mukaan vähän siellä ja täällä?

Ei helkutti miten tehotonta ja organisoimatonta touhua!! X(
[/quote]
:DDD onpa sulla vaikea elämä. Hohhoijaa!! Kaksi päivää klo 8-16 joku voi tulla oven taakse..
K a m a l a a.
Eikä he voi tietää kuinka monta asuntoa ehtii käymään. Tottakai käydään niin monta kuin mahdollista siksi olisi tyhmää jaotella asunnot. Kaikissa ei ole mitään vikaa, menee 2min ja toisessa voi mennä 20min. Jos jääkin luppoaikaa niin pitäisi seistä tumput suorina kun asukkaat ei ole tietoisia että joku voi tulla.

Vierailija
18/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:44"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:36"]Itsellä on kaksi kissaa, kun tulen kotiin töistä haluan että minulla on edelleen ne kaksi kissaa eikä huoltomies ole päästänyt niitä vapaaksi. Mutta eniten ärsyttää kun et tiedä onko se huoltomies käynyt. Jos jättäisi edes lapun... [/quote] Niimpä, se voi olla vaikka valmiiksi tulostettu lappu, mutta joku merkki käynnistä. [/quote] Miksi? [/quote] Esim meillä tarkistettiin koko taloyhtiön ilmastointikanavat ja oltiin ilmoitettu että käydään ma-pe katsomassa ne. Kiva sitten vapaapäivinä/iltavuoro päivinä käydä esim suihkussa kun ei tiennyt tuleeko joku kesken kaiken sisään. [/quote] No noi on sellaisia hommia mitkä on pakko tehdä. Jos vituttaa osta oma asunto. Ihan oikeasti, pakkohan asuntojen kunto on tarkistaa edes kerran vuodessa!! Mä en käsitä teitä ihmisiä. huh. Ja jos huoltomies tulee sisään kun olet suihkussa, hän kyllä kuulee ja kääntyy melko nopeasti pois..

[/quote]

"Osta oma asunto"? Mitä ihmettä?!

Eihän sillä ole mitään tekemistä taloyhtiön remonttien kanssa omistaako asunnon vai onko "vain" vuokralla. Vuokralla ei tietystikään tarvitse maksaa remontista/huollosta itse, mutta ihan samalla tavalla ne huolto-remppamiehet asunnoissa kiertävät, oli se asunto sitten oma tai vuokra-asunto. Omakotitalot ovat tietysti sitten erikseen, ja niistäkin vain sellaiset jotka eivät ole osa asunto-osakeyhtiötä.
[/quote]

Minäkin omistan tämän kaksion mihin ilmastointihuolto tehtiin, ei se taloyhtiön rempantarve katso asuuko joku vuokralla tai omistaako asunnon.

Vierailija
19/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:57"]Pitää kertoa syy, miksi käydään "joissakin asunnoissa". Meilläkin on ollut vähän tällaista, käyty katsomassa toisarvoisia asioita, jotain niin hämärää. Ja tietenkin kallis lasku taloyhtiölle.

[/quote]
Pyynnöt tulee huoltoyhtiölle aina isännöitsijältä. Huoltofirma ei voi edes tehdä sopimukseen kuulumatonta työtä ilman lupaa. Tiedoksi vain.

Vierailija
20/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:44"]

[/quote]

Miksi?
[/quote]

Esim meillä tarkistettiin koko taloyhtiön ilmastointikanavat ja oltiin ilmoitettu että käydään ma-pe katsomassa ne. Kiva sitten vapaapäivinä/iltavuoro päivinä käydä esim suihkussa kun ei tiennyt tuleeko joku kesken kaiken sisään.
[/quote]
No noi on sellaisia hommia mitkä on pakko tehdä. Jos vituttaa osta oma asunto. Ihan oikeasti, pakkohan asuntojen kunto on tarkistaa edes kerran vuodessa!! Mä en käsitä teitä ihmisiä. huh.
Ja jos huoltomies tulee sisään kun olet suihkussa, hän kyllä kuulee ja kääntyy melko nopeasti pois..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan