Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei huoltomiesten tms. käynneistä ei voi tiedottaa selvästi?

Vierailija
02.10.2015 |

"Teemme käyntejä MUUTAMIIN ASUNTOIHIN 1.-2.10.2015 välisenä aikana klo 8.00-16.00" Tulevat vielä yleisavaimella sisään, jos et ole kotona. Mistä hitosta pitäisi tietää, onko juuri minun asuntooni tulossa kukaan vai ei? Pitäisikö silti kytätä kaksi päivää kotona, milloin he saapuvat? Minusta on ainakin ahdistavaa olla poissa kotoa sellaisina päivinä, kun joku huoltomies on tulossa. Kotiin tultua ei voi edes tietää, onko täällä käynyt joku vai ei. Ärsyttääkö ketään muuta tällainen? Eikö pitäisi ilmoittaa edes se, mihin asuntoihin ollaan tunkeutumassa, jotta osaisi varautua?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina ilmoitan, että mulla on vieraita ihmisiä kohtaan epäluuloinen rotikka, ja että tarvitsen tarkan ajan, jolloin vien koiran pois.

Saan aina tunnilleen tarkan ajan niiltä, suosittelen tätä tekniikkaa (mulla ei siis oikeasti ole koiraa). 

Vierailija
22/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:57"]

Pitää kertoa syy, miksi käydään "joissakin asunnoissa". Meilläkin on ollut vähän tällaista, käyty katsomassa toisarvoisia asioita, jotain niin hämärää. Ja tietenkin kallis lasku taloyhtiölle.

Pidän turvalukitusta päällä sisälläkin ollessani, eli meille ei niin vain tulla.

[/quote]

Kannattaisi hankkia lisäksi suojapuku ja vahvistettu kypärä!

[/quote]

Millä nämä älylliset kääpiöt osaisivat organisoida, jos kommentit ovat tätä luokkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa korkeatasoista keskustelua aivan tyhjänpäiväisestä asiasta!

Vierailija
24/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:57"]

Pitää kertoa syy, miksi käydään "joissakin asunnoissa". Meilläkin on ollut vähän tällaista, käyty katsomassa toisarvoisia asioita, jotain niin hämärää. Ja tietenkin kallis lasku taloyhtiölle.

Pidän turvalukitusta päällä sisälläkin ollessani, eli meille ei niin vain tulla.

[/quote]

[/quote]

Millä nämä älylliset kääpiöt osaisivat organisoida, jos kommentit ovat tätä luokkaa!

[/quote]

Tuo taitaa olla päivän tuotantosaldosi;) Ei se mitään, vois olla jopa pienempikin :D

Vierailija
25/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs muuten huoltomies pääsisi yllättämään vähäpukeisen naikkosen? Mieti nyt vähän.

Vierailija
26/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, meillä tuli kuukausi aiemmin tiedoite että milloin tulevat tekemään ja mitä ja eläimistä yms pyydettiin ilmoittamaan jos ei sovi tulla yleisavaimella. Lähempänä tätä tuli vielä uusi ilmoitus ja ohjeet mitä asukkaan pitää tehdä ennen huoltomiesten saapumista. Lisäksi vessaan oli jätetty lappu jossa kerrottiin mitä olivat tehneet ja kuka oli tehnyt. Hyvin toimii!

Vierailija
27/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kävi kerran huoltomies ja vielä komea sellainen, niin etten tiennyt asiasta mitään. Olin nukkumassa vielä ja äijä tuli yleisavaimille sisään. Miehelleni oli asiasta ilmoitettu, mutta minulla oli puhelin äänettömällä, niin ei ollut saanut minua kiinni. Eikun vaan aamutakki kiireesti päälle ja selittelemään ja kyselemään, että milläs asioilla mies täällä on.

Vierailija
28/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä huoltomiesten äo on pienempi kuin kengännumero, koska käynneistä ei ilmoiteta ajoissa tai jätetä lappua asuntoon.

Koomisin oli huoltomies, joka tuli tutkimaan kylpyhuoneessa olevaa ongelmaa. Hän oli avannut makuuhuoneeseen menevän liukuoven, laittanut valon - ja jättänyt piiloon juosseen kissan sängyn alle. Onneksi kissa ei tehnyt tarpeitaan sänkyyn tai matolle. Joku raja pitäisi olla ääliöiden uteliaisuudella.

Vierailija
29/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee yleisesti moinen lappu yhteystietoineen ja lisäksi asuntokohtaisesti ilmoittava edellisenä päivänä. Jos ketään ei ole kotona, niin ovat jättäneet lapun huoltomies kävi kello se ja se kirjotettu myös mitä teki.
Asukkaan velvollisuus on jättää ylim. Lukot auki ja lappu oveen eläimistä.

Ei pitäisi olla ylivoimasta, toisissa firmoissa palvelu pelaa ja toisissa selkeesti ei. Laittakaapa teidän huoltoyhtiöihin palautetta tai mariskaa netissä tuntemattomille.

Vierailija
30/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:22"]

Meilläkin kävi kerran huoltomies ja vielä komea sellainen, niin etten tiennyt asiasta mitään. Olin nukkumassa vielä ja äijä tuli yleisavaimille sisään. Miehelleni oli asiasta ilmoitettu, mutta minulla oli puhelin äänettömällä, niin ei ollut saanut minua kiinni. Eikun vaan aamutakki kiireesti päälle ja selittelemään ja kyselemään, että milläs asioilla mies täällä on.

[/quote]

Juu, ei tartte enempää kertoa ;)

Vierailija
31/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aikoinaan lukkosepän hommissa harjoittelussa ja mentiin opiskelija-asuntoihin sarjoittamaan lukot uudestaan. Ja kaikille asukkaille oli tiedotettu asiasta hyvissä ajoin. Sitten sieltä kuitenkin tuli vastaan ihmisiä joilla ei ollut mitään hajua miksi asunnossa liikkuu ihmisiä työvaatteet päällä ja koputtelevat oviin vaikka se ilmoituslappu roikkui monen ulko-oven sisäpuolella.. Hyvä ettei harjasta tullut monessa kohteessa. Ja se määrä ihmisiä jotka olivat nukkumassa siinä 10-13 aikaan.. Mulla oli työkaverina mies niin hän sitten hoiti miesten huoneet ja minä naisten. Ei kauheasti innostanut nähdä aamustondiksia opiskelijapojilla ja tytöt olisi saattanut säikähtää tätä työkaveriani vaikka aina koputettiin ja huudeltiin ennen kun mentiin huoneistoihin.

Vierailija
32/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

L&t:ltä tulee käynnin jälkeen tekstiviesti, jossa lukee että mitä se huoltomies on tehnyt. Hyvä systeemi.

Vierailija
33/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yötyöläisenä, päivällä nukkuvana, arvostaisin suuresti jos näistä huoltomiesten käynneistä todellakin ilmoitettaisiin paremmin. Meilläkin on noita epämääräisiä lappuja ollut. Todella mielekästä nukkua tulpat korvissa ja laput silmillä, kun huoltomiehet änkeää asuntoon remppaamaan. En kuule ovikelloa korvatulppien takia, joten en voi mennä avaamaan vaikka ovikelloa kohteliaasti soittaisivatkin. Ilman korvatulppia nukkumisesta ei tule päivällä mitään, koska kerrostalossa nyt aina on kaikenlaista ääntä päivällä. Ajatelkaa omalle kohdallenne, jos keskellä yötä, kesken unien tulee vieraita miehiä omilla avaimilla kylään!

Vierailija
34/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:57"]

[/quote]

[/quote]

Ja foliohattu.

Vierailija
35/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ei haittaa jos joku käy tuollaisella asialla kun mä olen töissä. Mutta noin ylipäänsä, voitko mahdollisesti oikein keskustella asiasta vastaavan tahon kanssa? Aina voi ehdottaa parannuksia jos asia ei toimi.

Vierailija
36/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:44"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:36"]Itsellä on kaksi kissaa, kun tulen kotiin töistä haluan että minulla on edelleen ne kaksi kissaa eikä huoltomies ole päästänyt niitä vapaaksi. Mutta eniten ärsyttää kun et tiedä onko se huoltomies käynyt. Jos jättäisi edes lapun... [/quote] Niimpä, se voi olla vaikka valmiiksi tulostettu lappu, mutta joku merkki käynnistä. [/quote] Miksi? [/quote] Esim meillä tarkistettiin koko taloyhtiön ilmastointikanavat ja oltiin ilmoitettu että käydään ma-pe katsomassa ne. Kiva sitten vapaapäivinä/iltavuoro päivinä käydä esim suihkussa kun ei tiennyt tuleeko joku kesken kaiken sisään. [/quote] No noi on sellaisia hommia mitkä on pakko tehdä. Jos vituttaa osta oma asunto. Ihan oikeasti, pakkohan asuntojen kunto on tarkistaa edes kerran vuodessa!! Mä en käsitä teitä ihmisiä. huh. Ja jos huoltomies tulee sisään kun olet suihkussa, hän kyllä kuulee ja kääntyy melko nopeasti pois..

[/quote]

"Osta oma asunto"? Mitä ihmettä?!

Eihän sillä ole mitään tekemistä taloyhtiön remonttien kanssa omistaako asunnon vai onko "vain" vuokralla. Vuokralla ei tietystikään tarvitse maksaa remontista/huollosta itse, mutta ihan samalla tavalla ne huolto-remppamiehet asunnoissa kiertävät, oli se asunto sitten oma tai vuokra-asunto. Omakotitalot ovat tietysti sitten erikseen, ja niistäkin vain sellaiset jotka eivät ole osa asunto-osakeyhtiötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän