Kokemuksia Oral B sähköhammasharjojen eri malleista?
Tähän asti olen käyttänyt Jordanin perinteistä, olen aika tarkka sen tuntuman kanssa ja Jordanissa tosi hyvä tuntuma, siis harjasten jäykkyyden suhteen.
Hammaslääkäri kuitenkin suositteli sähköhammasharjaa ja mietin minkä mallin valitsisin ja mikä harjaspää siihen. Kuulemma pitäisi olla jollain sykehtelevällä tekniikalla kuten Pro 3, ilmeisesti kalliimmissakin on sellainen pitkittäin sykähtelevä harjaus ("3D tekniikka")?
Onko harjaspäillä suuria eroja näissä Oral B malleissa? Crossactionia ainakin näyttää olevan vakiona monissa.
Kalliimpia "äly"-mallejakin katselin mutta en tiedä onko noista muuta hyötyä kuin se opastus.
Kommentit (22)
BT/Wifi on turhia. Kuluttaja-lehti totesi testissään että Cross Action-harjat puhdistaa tehokkaimmin. Itse ostan niitä aina tarjouksesta niin ei maksa ihan niin paljoa. 30-60€ hintainen sähköhammasharja hoitaa homman mallikkaasti em. harjaspäiden avulla.
Oral b 3 pro harjani ei täyttänyt toiveita. Heti ensimmäisestä latauskerrasta lähtien toimii kerralla 5 minuuttia 2 minuutin sijaan. Eli lataus menee normaalia nopeammin.
Veikon kone ei suostu takuuajan puitteissa korvaamaan toista harjaa. Eli olen molempiin todella tyytymätön. Jos automaattinen harjaus pitäisi ohjatusti kestää 2 minuuttia, niin sen pitäisi toimia myös niin. Muuten laite on viallinen.