Kokemuksia Oral B sähköhammasharjojen eri malleista?
Tähän asti olen käyttänyt Jordanin perinteistä, olen aika tarkka sen tuntuman kanssa ja Jordanissa tosi hyvä tuntuma, siis harjasten jäykkyyden suhteen.
Hammaslääkäri kuitenkin suositteli sähköhammasharjaa ja mietin minkä mallin valitsisin ja mikä harjaspää siihen. Kuulemma pitäisi olla jollain sykehtelevällä tekniikalla kuten Pro 3, ilmeisesti kalliimmissakin on sellainen pitkittäin sykähtelevä harjaus ("3D tekniikka")?
Onko harjaspäillä suuria eroja näissä Oral B malleissa? Crossactionia ainakin näyttää olevan vakiona monissa.
Kalliimpia "äly"-mallejakin katselin mutta en tiedä onko noista muuta hyötyä kuin se opastus.
Kommentit (22)
Osta Jordanin sähköharja. Toimii yhdellä latauksella 1,5 kuukautta ja puhdasta tulee. Laite tuntuu vielä kestäväkin, meidän perheen vanhin Jordan on nyt neljä vuotta vanha ja toimii hienosti. Tyttärellä on mennyt samassa ajassa kaksi Oralia...
Vierailija kirjoitti:
Osta Jordanin sähköharja. Toimii yhdellä latauksella 1,5 kuukautta ja puhdasta tulee. Laite tuntuu vielä kestäväkin, meidän perheen vanhin Jordan on nyt neljä vuotta vanha ja toimii hienosti. Tyttärellä on mennyt samassa ajassa kaksi Oralia...
Hieromasauvanako sitä käyttänyt?
Ei noita muuten rikki saa??
Vierailija kirjoitti:
1,5 kuukautta? Oma halpis-oral latautuu täyteen 16 tunnissa ja sillä saa n. 20 minuuttia harjausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieromasauvanako sitä käyttänyt?
Ei noita muuten rikki saa??
Siitä ei ole ollut puhetta mutta akut noista on hajonneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,5 kuukautta? Oma halpis-oral latautuu täyteen 16 tunnissa ja sillä saa n. 20 minuuttia harjausta.
Niinpä, Jordanissa 180 minuuttia yön yli latauksella. Eikä maksa nyt kuin 40€.
Braun on vallannut nämä markkinat hyvin... Pystyvät pyytämään hirveitä hintoja aika keskinkertaisilla tuotteilla.
Suositteleeko teillä julkinen hammashoitola aina samaa merkkiä, eli kuten meillä oral b:tä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, Jordanissa 180 minuuttia yön yli latauksella. Eikä maksa nyt kuin 40€.
Braun on vallannut nämä markkinat hyvin... Pystyvät pyytämään hirveitä hintoja aika keskinkertaisilla tuotteilla.
Katos
https://www.power.fi/kauneus-ja-terveys/hampaiden-hoito/sahkohammasharj…
Kilpailu tekee hyvää.
Tosin menny samanlaiseksi kuin mustesuihkut, tekevät voiton niillä harjapäillä.
Oral myi ihan kelpo perusharjaa 20ekellä, nyt hinnat jopa 200 eikä riitä, kun keksineet että bt pitää olla että näkee kännykästä harjaustuloksen ym häristystä.
En tiedä, laita harjaan min. 150e niin saat hyvän. Kaikki tuon alle kannattaa jättää merkistä riippumatta kauppaan, eivät kelpaa harjaukseen eikä edes kierrätykseen.
Vierailija kirjoitti:
Suositteleeko teillä julkinen hammashoitola aina samaa merkkiä, eli kuten meillä oral b:tä?
Kyllä. Taitaa olla joululahjat kunnossa.
Olen aiemmin ostanut niitä alkuperäisiä Oral-b harjapäitä pariakin eri mallia. Ostin ja oon nyt kokeillut iisi-harjapäitä Tokmannista. Istuu huonommin moottoriosaan, mutta minusta ne ovat jopa parempia kuin alkuperäiset ne halvemmat harjat. Iisi 5,95 4kpl alkuperäiset vähintään 3,5 euroa kappale - hinta riippuu, montako ostaa kerralla.
Ultraääniharjat toimivat parhaiten.
Onko kukaan kokeillut Lidlin sähköhammasharjaa? Ne harjapäät taitaa olla halvempia.
Minulla on Oral B en muista tarkkaa mallia olisko joku Pro 2200. Hyvin toiminut pari vuotta. Ihan silminkin näkee eron hampaiden puhtaudessa. Suosittelen kaikille sähköhammasharjan käyttöä. Käsin ei saa tuollaista jälkeä ja helposti painaa itse liikaa ikeniä. Kyllä tuollainen n. 30 euron laitekin ajaa asiansa.
Minulla on Oral B älysähköhammasharja jonka ostin hammaslääkäristä. Ruusukulta on väri siinä.
Noissa hyvin kalliissa on turhaa nuo lisäohjelmat. Mitä lie bluetoothia sun muita. Eikä se monta sataa maksava harja kestä sen kauempaa. Muutaman vuoden.
Meillä on se n. 70 euroa maksava malli. On erittäin hyvä ja tehokas.
Osaan pestä hampaani ilman vilkkuvaloja, äänitehosteita ja appeja, joten ei mitään tarvetta maksaa enempää.
Mies käyttää niitä hellävaraisia harjoja, minulla taitaa olla se cross action 🤔
Klitassa tuntuu 3D malli hyvältä.
Mulla on perusmalli oral B ja hyvin pesee. Hammaslääkäri kehui hampaita. Käytän sensitivepäitä, muut liian kovia. En tartte mihinkään niitä kaikenmaailman höystöjä mitä on niissä hienoissa ja kalliissa malleissa. Makso reilu 40euroa. Vartta käyttää 2 hlöä ja hyvin kestää.
On niissä eroa. Olisiko 3 eri mallisarjaa ja jokaisessa sarjassa useita erihintaisia vaihtoehtoja. Prismassa olivat kaikki rivissä ja pystyi pärisyttämään niitä. Halvin kuulosti siltä kuin olisi jo valmiiksi rikki. Ero kalleimpaan oli ilmeinen. Ostin jonkun kahden sadan hintaisen perusmallin.
No, oletkos kuullu hintadifferoinnista?
Siinä erilaisella pakkauksella ym rahastetaan rahat pois niiltä jotka hqaluu kallista ostaa.
Kun mitä kalliimpi niin sen parempi, luulevat.
Mutta ihan oikeesti se perus/halvin malli on niin paljon parempi kuin manuaali ettei niillä muilla mitään merkitystä lopputulokseen.
Ja niitä erilaisia harjaspäitä saa ostettua erikseen, ihan siihen perusmalliinkin.