Mistä tiesit, että sinun oli aika erota? Kerro tuntemuksiasi
Jos esim. miettii eroa päivittäin, olisi varmaan syytä oikeasti erota? Kun toinen muistaa päivästä vain ne hiljaiset ja naama nurinpäin -hetket. Kun toisella ollut sivusuhde, ilman seksiä tosin. Kun toinen on tutkinut vuosikaudet puhelimet ja nettihistorian ym. Jos tätä on jatkunut jo vuosikausia, tietysti on ollut parempiakin hetkiä ja kaikki ollut suht ok, mutta aina sukelletaan samoihin kuoppiin yhä syvemmälle. Toinen tarkkailee jatkuvasti toisen mielialaa, jos on allapäin niin se on maailmanloppu. Kumpikaan ei oikein osaa innostua enää. Jos keksitään jotain kivaa, on se kivaa hetken. Pian kaikki on taas näin. Alan olla kypsä, mutta jotenkin sitä vuosikausia on vetkonut, lapsiakin ajatellen. Jos olisin tässä ilman lapsia, olisin jo varmasti vuosia sitten lähtenyt.
Mutta kerro minkälaisista tuntemuksista sinä tiesit, että on aika erota?
Kommentit (68)
Alakouluikäisiä, kymmenen molemmin puolin.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:27"]
On helppo väittää että vaihtamalla ei parane, ja että kaikki ongelmat on yhdessä selvitettävissä.
Yhdessä ei voi päättää että mies lopettaa juomisen. Sen voi päättää vain hän itse, ja kun ei pariinkymmeneen vuoteen päätä sitä, niin voi päätellä ettei kannata pidätellä hengitystä odotellessa.
Vaihtamalla paranee kun vaihtaa juopon miehen raittiiseen.
[/quote]
Jos sä et muutu ei mies lopeta juomista. Tuo on itsekästä ja sä oot itsekäs ämmä. Tää on totuus.
[/quote]Yleensähän se juoppo syyn juomiseen löytää, muista kuin itsestään.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:06"]
Miksi ihmeessä ihmiset menee avioliittoon. Avoliitossa on niin paljon helpompi olla ja ei kiristä vannetta henkisesti eikä fyysisesti. Pitkän liiton salaisuus on avoliitto.
[/quote] Avoliitossa mä olinkin, 12v. Onneksi en naimisiin mennyt silloin. Nyt onnellisesti naimisissa ja yhdessä jo yli 18v. t: 22
[/quote]
Kun kohta joudutte eroamaan siitä tulee niin vaikeaa. Avoliitossa on helpompi olla. Teit pahan virheen :/
Mieti vielä ap. Meillä oli sama tilanne, mutta päätimme toden teolla tehdä asioiden eteen jotain. Teimme taas yhdessä kaikkea sitä mitä suhteen alkuaikoinakin. Sain pikkuhiljaa tunteita takaisin ja huomasin mikä aarre minulla oli ja minkä olin jotenkin vain hukannut kaikkien kiireisten vuosien aikana. Emme enää olleet vain lasten kanssa. Voin nyt sanoa vuoden jälkeen, että kyllä kannatti! Suhteemme on muuttunut todella paljon ja olen rakastumassa häneen uudelleen. Älä anna periksi.
Minä sanoisin, että vaihtamalla paranee. Ihminen muuttuu ja usein puoliso ei muutu samaan suuntaan. Mieti, onko teillä rakkautta. Jos ei, lopeta suhde.
Joku juoppo älähti. Sen sijaan että kiukuttelet täällä, katso peiliin - jos sinusta tuntuu että ehkä käytät liikaa alkoholia, tai sen käyttö ei ole enää oma valinta, on ihan viime hetket itse tehdä sille jotain.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:06"]
Miksi ihmeessä ihmiset menee avioliittoon. Avoliitossa on niin paljon helpompi olla ja ei kiristä vannetta henkisesti eikä fyysisesti. Pitkän liiton salaisuus on avoliitto.
[/quote] Avoliitossa mä olinkin, 12v. Onneksi en naimisiin mennyt silloin. Nyt onnellisesti naimisissa ja yhdessä jo yli 18v. t: 22
[/quote]
Kun kohta joudutte eroamaan siitä tulee niin vaikeaa. Avoliitossa on helpompi olla. Teit pahan virheen :/
[/quote] Olen aina ollut avioliittoihminen ja huomattavasti onnellisempi siten =), mutta kiitos huolenpidosta.
Me ollaan jo muutama vuosi tehty tätä, aina huonon ajan jälkeen tullaan samaan tulokseen, enemmän pitäisi tehdä yhdessä ja pitäisi olla enemmän yhteistä aikaa. No, jonkin aikaa menee ok, sitten taas sama uudestaan. Eli ei mikään muutu, joskus tietysti on parempia hetkiä ja meneekin kivasti. Mutta..
ap
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:48"]
Me ollaan jo muutama vuosi tehty tätä, aina huonon ajan jälkeen tullaan samaan tulokseen, enemmän pitäisi tehdä yhdessä ja pitäisi olla enemmän yhteistä aikaa. No, jonkin aikaa menee ok, sitten taas sama uudestaan. Eli ei mikään muutu, joskus tietysti on parempia hetkiä ja meneekin kivasti. Mutta..
ap
[/quote]Erotkaa vaan. Voihan sitä palata yhteenkin, jos molemmat vielä haluavat. Tuskin haluatte! :)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:48"]Me ollaan jo muutama vuosi tehty tätä, aina huonon ajan jälkeen tullaan samaan tulokseen, enemmän pitäisi tehdä yhdessä ja pitäisi olla enemmän yhteistä aikaa. No, jonkin aikaa menee ok, sitten taas sama uudestaan. Eli ei mikään muutu, joskus tietysti on parempia hetkiä ja meneekin kivasti. Mutta..
ap
[/quote]
Ottakaa molemmat sellainen asenne, että nyt tehdään tosissaan työtä suhteen eteen. Tehkää asioita toistenne mieliksi. Viettäkää perheaikaa. Onnistuminen on mahdollista, jos tosissaan haluaa. Puhukaa ja nauttikaa taas toisistanne. Älä mieti koko ajan eroa vaan mieti aina mitä voisin itse tehdä paremmin ja miten voisin huomioida toisenkin toiveet. T: se onnistunut
Ei ap, mutta miten kumppanin saa haluamaan tehdä töitä suhteen eteen tosissaan? Siis kun on itse yrittänyt järjestää viimeiset seitsemän vuotta vaikka mitä ja toinen on sanonut, että anna aikaa, mutta mitään ei ole tapahtunut? Kun se toisen tarpeiden huomiointi ei ole saanut aikaan muuta, kuin että oma olo tuntuu kuiviin imetyltä? Olisi hienoa nähdä itsensä onnistuneena, mutta tämä yrittäminen on viimeisen vuoden aikana alkanut tuntua itsepetokselta.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:18"]
Ei ap, mutta miten kumppanin saa haluamaan tehdä töitä suhteen eteen tosissaan? Siis kun on itse yrittänyt järjestää viimeiset seitsemän vuotta vaikka mitä ja toinen on sanonut, että anna aikaa, mutta mitään ei ole tapahtunut? Kun se toisen tarpeiden huomiointi ei ole saanut aikaan muuta, kuin että oma olo tuntuu kuiviin imetyltä? Olisi hienoa nähdä itsensä onnistuneena, mutta tämä yrittäminen on viimeisen vuoden aikana alkanut tuntua itsepetokselta.
[/quote]
Sano että aika on loppunut. Sä olet oman osuutesi tehnyt, enempää et voi yksin tehdä. Joten jos hän ei ala omalta puoleltaan tekemään mitään niin tämä oli tässä.
On helppo väittää että vaihtamalla ei parane, ja että kaikki ongelmat on yhdessä selvitettävissä.
Yhdessä ei voi päättää että mies lopettaa juomisen. Sen voi päättää vain hän itse, ja kun ei pariinkymmeneen vuoteen päätä sitä, niin voi päätellä ettei kannata pidätellä hengitystä odotellessa.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:27"]
[/quote]
Jos sä et muutu ei mies lopeta juomista. Tuo on itsekästä ja sä oot itsekäs ämmä. Tää on totuus.
[/quote]
Kiitos, olen niin itsekäs että jätin hänet ihan itsekseen juomaan, niin ei ainakaan ole minusta kiinni sen lopettaminen. Hän väitti että juo koska minä olen niin kamala, ja mikä minä olen väittämään vastaan. Nyt ei tarvitse enää ainakaan sitä valittaa. Olin niin itsekäs että asetin oman hyvinvointini edelle ja jätin suhteen jossa oli paha olla. Joten kyllä, se on totuus.
[/quote]
Usein miehet ei saa tarpeeksi hellyyttä parisuhteissa eli seksiä. Siksi alkavat juomaan.
Siinä kohtaa kun en tuntenut enää mitään, en jaksanut edes riidellä enää.
Mullakin iski tajuntaan siinä vaiheessa kun en enää jaksanut edes riidellä. Mä olen ihminen, joka riitelee koska välittää. Jos en välitä, en myöskään riitele. Sitä vaan jotenkin heräsi siihen, että ei enää muista miltä tuntuu olla aidosti onnellinen toisen kanssa.
Suomalaisilla menee aivan liian hyvin, kun on mahdollisuus miettiä aivan turhia eroja. Puolisoon kyllästytään, tulee huonoa seksiä jne. Maailmanhistoriallisesti nämä ovat ainutlaatuisia aikoja, kun voi tuijottaa noin paljon omaa napaansa.
Ennen oli ehkä oma pieni yhteinen maapala omana elantona tai torpparina ja pakko pysyä yhdessä myös siksi, kun lapset piti elättää.
Tämä sosiaaliturva on tuonut avioerot ja sekavat perhekuviot ja itsekkyyden.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 16:20"]Siinä kohtaa kun en tuntenut enää mitään, en jaksanut edes riidellä enää.
[/quote]
Sama täällä. Kun mies alkoi murjottamaan taas jostain mitättömästä syystä ajattelin vain että onpahan tuokin vähän aikaa hiljaa ja poissa silmistä.
Ero on turha, jos se ei johdu pettämisestä, hakkaamisesta tai hulluudesta (psykoosi yms).
Ap, minkä ikäiset lapset teillä on?