Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin, että irakilaiset eivät käytä alkoholia

Vierailija
02.10.2015 |

Mutta läheisellä R-kioskilla oli eilen kaljaostoksilla kolme irakilaismiestä läheisestä majoituksesta. 

Kerroin, että kaljaa saa halvemmalla viereisestä S-marketista, niin menivät sinne. 

Kyselin vähän tästä ruokakohusta. Eli minkälaista ruokaa Irakissa syödään. Paljon maustetumpaa kuulemma eli koko juttu ehkä ratkeisi vain ostamalla kunnolla mausteita toiveiden mukaan pöytään. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:20"]

No näin irakilaisena nähneenä voin sanoa, että sekä myyvät että juovat alkoholia.

Kun ollaan vääräuskoisella maalla, niin se ei ole niin tarkkaa. Sharian lait astuvat voimaan vasta kun muslimeja on joku 10-20 % väestöstä.

[/quote]

Ei saa selvää, oletko itse Irakista kotoisin vai oletko nähnyt irakilaisia. Vähän eroa olisi kommenttisi painoarvolla. 

Vierailija
22/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lukee Raamatussa, miksi kaikki ei noudata tätä?!

Mooses suojeli vain aviovaimot ja kihlatut tytöt raiskaukselta. Näiden raiskaamisesta oli kuoleman rangaistus. Mutta vapaan, kihlaamattoman tytön raiskaamisesta ei tullut rangaistusta jos raiskaaja otti tytön vaimokseen ja maksoi myötäjäiset.

Tekoa ei katsota raiskaukseksi jos nainen ei huutanut apua tai muuten vastustanut sukupuoliyhdyntää. Mutta jos nainen vastusti yhdyntää, huusi apua, niin kyseessä oli raiskaus.

5Moos.

22:25 Mutta jos mies tapaa kihlatun tytön kedolla, käy häneen käsiksi ja makaa hänen kanssaan, niin mies, joka makasi hänen kanssaan, kuolkoon yksin.

22:26 Mutta tytölle älä tee mitään, sillä tyttö ei ole tehnyt kuoleman rikosta; tässä on samanlainen tapaus, kuin jos mies karkaa toisen kimppuun ja tappaa hänet.

22:27 Sillä hän tapasi hänet kedolla; kihlattu tyttö huusi, mutta hänellä ei ollut auttajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että suomessa naisilla on oikeus päättää kropastaan, mutta lestadiolaisnaisilla ei olekaan! Niiden pitää lisääntyä loputtomiin miesten tahdosta.

Vierailija
24/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitaista on mielestäni se, että jos täällä käyttää alkoholia (= ei noudata uskontonsa määräyksiä?), niin onko silloin esim. tp-majoituksessakaan suomalaisten puolelta noudatettava uskonnon määräyksiä eli esim. sianlihakieltoa?

Ei kai se niin voi mennä, että valikoidaan tietyt jutut sen mukaan, mikä itselle sopivinta? "Minä voin rikkoa määräyksiä, mutta muut eivät, jos en halua".

Vierailija
25/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne täällä meillä päin ainakin rahtaa kaljaa kaupasta, miehiä kulkee jonossa kävelyteitä pitkin kauppakassit täynn kaljaa ja jotkut vetää olutta suoraan tölkistä keskellä päivää.  Sipsit ja tupakka tuntuvat olevan myös ostoslistalla. Että sellaista kärsimystä...

Vierailija
26/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muslimikaverin kanssa käytiin töistä aina pyttipannulla ja kaljalla. Vaimolle ei saanut kertoa. Kerran kertoi mulle, että ei usko mihinkään, mutta perheelle se ois niin suut häpeä, että ei voi kertoa ikinä.

Vierailija
27/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:53"]

Ristiriitaista on mielestäni se, että jos täällä käyttää alkoholia (= ei noudata uskontonsa määräyksiä?), niin onko silloin esim. tp-majoituksessakaan suomalaisten puolelta noudatettava uskonnon määräyksiä eli esim. sianlihakieltoa?

Ei kai se niin voi mennä, että valikoidaan tietyt jutut sen mukaan, mikä itselle sopivinta? "Minä voin rikkoa määräyksiä, mutta muut eivät, jos en halua".

[/quote]

Näin tulisi esim. ruokahuolto edullisemmaksi, jos ei tarvitse välittää uskontoon liittyvistä rajoitteista.

Vierailija
28/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:52"]

Mä luulin, että suomessa naisilla on oikeus päättää kropastaan, mutta lestadiolaisnaisilla ei olekaan! Niiden pitää lisääntyä loputtomiin miesten tahdosta.

[/quote]

Jumalan tahdosta! Jokainen lapsi on lahja.

-ateisti

Vierailija
29/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:53"]Ristiriitaista on mielestäni se, että jos täällä käyttää alkoholia (= ei noudata uskontonsa määräyksiä?), niin onko silloin esim. tp-majoituksessakaan suomalaisten puolelta noudatettava uskonnon määräyksiä eli esim. sianlihakieltoa?

[/quote]

Niinhän kristitytkin toimii. Osa kestää homot, osa ei. Naispappeus on verrattain tuore asia. Kaikki uskonnot modernisoituu ja se on hyvä se. Joskus kivitettiin raiskatutkin kristinuskossa. Haluatko palata takaisin niihin päiviin?

Vierailija
30/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:09"]

Vai niin luulit. Minä luulin että kaikilla suomalaisilla on siniset silmät ja vaaleat hiukset. Ja luulin että kaikki suomalaiset pitävät mämmistä.

[/quote]

Mutta, kun se on siellä täysin kiellettyä. Niin nauttiminen kuin myyminen. 

Ainoastaan pienellä kansainvälisellä alueella Bagdadissa saa tarjoilla alkoholia ja näin ollen käyttää sitä. 

Eli luulisi, etteivät ole ollenkaan tottuneet siihen. Vertauksesi on todella huono siis. 

ap

[/quote]

Ehkä ne yrittää juottaa teinityttöjä känniin... Ei olis ensimmäinen kerta. Kuka sanoi että itse juovat kaljat?

[/quote]

Noh... ei kyllä kukaan :)

Suomalaista teinityttöä ei kyllä parilla kaljalla saa känniin. Eli ainakin sen oppivat tässä. 

[/quote]

Tosi hauskaa... Tuo on oikeasti kamalan surullinen ilmiö. Johon toki syyllistyy muutkin ku pakolaiset tai mamut...

Vierailija
31/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:52"]

[/quote]

Jumalan tahdosta! Jokainen lapsi on lahja.

-ateisti
[/quote]

Jumala ei ole sanonut niin. Raamatussa ei ole sellaista kohtaa, joka kieltäisi ehkäisyn. Lestamiehet ovat tulkinneet sen niin. Ev. Luteille käy ehkäisy. Samaa uskontoa.

Vierailija
32/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:52"] Mä luulin, että suomessa naisilla on oikeus päättää kropastaan, mutta lestadiolaisnaisilla ei olekaan! Niiden pitää lisääntyä loputtomiin miesten tahdosta. [/quote] Jumalan tahdosta! Jokainen lapsi on lahja. -ateisti [/quote] Jumala ei ole sanonut niin. Raamatussa ei ole sellaista kohtaa, joka kieltäisi ehkäisyn. Lestamiehet ovat tulkinneet sen niin. Ev. Luteille käy ehkäisy. Samaa uskontoa.

[/quote]

Näin he kuitenkin itse sanovat. Minulle ei voi olla mitään "jumalan tahtoa", koska olen ateisti. 

Vierailija
33/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja kaikkihan toimii samalla tavalla, eikö niin? Tyypillistä av-mamman lokerointia ja tasapäistämistä.

Newsflash: muslimejakin on erilaisia. Toiset uskoo tosissaan, toisille se on kulttuuri ja tapa. Kuulostaako tutulta, jos vaikka vertaa erääseen tiettyyn pohjoiseen kansaan ja sen valtionkirkkoon ja kulttuuriin...?

Miks yleensä missään tuolla logiikalla tarvii ottaa huomioon mitään? Kasvissyjät *kele syököön sitä samaa läskisoosia kuin muutkin. Kyllä karppaajallekin nyt *tana on makaroonin maistuttava. Nii! Jouluna syödään kinkkua kun se on tapa! Pääsiäisenä mämmiä!! Torstaisin on hernekeitto ja pannaripäivä!!!!

Vierailija
34/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:02"]

[/quote]

Ja kaikkihan toimii samalla tavalla, eikö niin? Tyypillistä av-mamman lokerointia ja tasapäistämistä.

Newsflash: muslimejakin on erilaisia. Toiset uskoo tosissaan, toisille se on kulttuuri ja tapa. Kuulostaako tutulta, jos vaikka vertaa erääseen tiettyyn pohjoiseen kansaan ja sen valtionkirkkoon ja kulttuuriin...?

Miks yleensä missään tuolla logiikalla tarvii ottaa huomioon mitään? Kasvissyjät *kele syököön sitä samaa läskisoosia kuin muutkin. Kyllä karppaajallekin nyt *tana on makaroonin maistuttava. Nii! Jouluna syödään kinkkua kun se on tapa! Pääsiäisenä mämmiä!! Torstaisin on hernekeitto ja pannaripäivä!!!!

[/quote]

Näinhän tämä onkin. 

Vai mistä saat maksuttomasti juuri sinulle räätälöityä ruokaa? Jos olet karppaaja koulussa ja on makaronilaatikko-päivä, niin sitähän syöt tai olet syömättä. 

Vierailija
35/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:53"]Ristiriitaista on mielestäni se, että jos täällä käyttää alkoholia (= ei noudata uskontonsa määräyksiä?), niin onko silloin esim. tp-majoituksessakaan suomalaisten puolelta noudatettava uskonnon määräyksiä eli esim. sianlihakieltoa? Ei kai se niin voi mennä, että valikoidaan tietyt jutut sen mukaan, mikä itselle sopivinta? "Minä voin rikkoa määräyksiä, mutta muut eivät, jos en halua". [/quote] Niinhän kristitytkin toimii. Osa kestää homot, osa ei. Naispappeus on verrattain tuore asia. Kaikki uskonnot modernisoituu ja se on hyvä se. Joskus kivitettiin raiskatutkin kristinuskossa. Haluatko palata takaisin niihin päiviin?

[/quote]

No en. Hyvä argumentti, en ajatellut tältä kantilta tuota asiaa. Ehkä sen vuoksi, kun Suomessa aika harvoin kukaan on niin hirveän ehdoton missään. Enemminkin niin, että jos joku asia ei itselle sovi, ollaan hiljaa, siis ei tehdä numeroa siitä. 

Vierailija
36/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:07"]

Näinhän tämä onkin. 

Vai mistä saat maksuttomasti juuri sinulle räätälöityä ruokaa? Jos olet karppaaja koulussa ja on makaronilaatikko-päivä, niin sitähän syöt tai olet syömättä. 

[/quote]

Myös koulussa saa uskonnollisista tai aatteellisista syistä eri ruokaa, no karppausta ei ole tunnustettu virallisesti aatteeksi, mutta kasvissyönti on. Ja ei jehovantodistaja-lapsien tarvii verilettuja tai rössypottua syödä, no en tiedä syötetäänkö niitäkään koulussa nykyään muutenkaan. Tai muslimilapset koulussa saa kyllä sianlihatonta ruokaa, tai juutalaiset (vähemmistö, mutta kai heitäkin on Suomen kouluissa).

Vierailija
37/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:07"]

Mutta läheisellä R-kioskilla oli eilen kaljaostoksilla kolme irakilaismiestä läheisestä majoituksesta. 

Kerroin, että kaljaa saa halvemmalla viereisestä S-marketista, niin menivät sinne. 

Kyselin vähän tästä ruokakohusta. Eli minkälaista ruokaa Irakissa syödään. Paljon maustetumpaa kuulemma eli koko juttu ehkä ratkeisi vain ostamalla kunnolla mausteita toiveiden mukaan pöytään. 

[/quote]

No voi sinua pientä pöhköä kun luulet, että kaikki irakilaiset ovat muslimeita. Siellä asuu myös kristittyjä ja täysin ateisteja sekä muidenkin uskontokuntien edustajia. Ja muslimeja on erilaisia kuten kristittyjäkin, kyllähän vaikka lessut kieltäytyvät viinaksista mutta luterilainen voi ihan hyvin huitaista sen keskioluensa naamaan ilman kovia syntituntemuksia ja pelkoa jumalan hylkäämisestä.

Vierailija
38/38 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulo ei ole tiedon väärti, ap. Kansalaisuudesta tai uskonnosta riippumatta ihmiset voivat tehdä mitä vaan, juohan moni kristittykin alkoholia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän